Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Välkomna allihopa!

 

271c66dabe4e13bb90d94a488453a0b9.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ragson:

Välkomna allihopa! 271c66dabe4e13bb90d94a488453a0b9.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

En lövtunn Hawaii för mig, tack!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev ragson:

Välkomna allihopa! 271c66dabe4e13bb90d94a488453a0b9.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Ser fram emot ett bildreportage!

 

Thaimat äter jag nästan varje dag i Sverige, i Pattaya blir det gott Farrangslafs!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
9 timmar sedan, skrev ragson:

Välkomna allihopa! 271c66dabe4e13bb90d94a488453a0b9.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

 

150 baht tycker jag nog är i dyraste laget.

 

Nästan lika mycket som en hämtpizza i Sverige.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

150 baht tycker jag nog är i dyraste laget.

 

Nästan lika mycket som en hämtpizza i Sverige.

 

BTT

Håll dig till LIDL:S frysskadade lyxräkor. Beirut kanske kan skala dom åt dig...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

150 baht tycker jag nog är i dyraste laget.

 

Nästan lika mycket som en hämtpizza i Sverige.

 

BTT

150Thb är väl den billigaste Pizzan i Thailand.

Inte för att jag äter Pizza där så ofta, så jag har inte koll på prisläget. Men då jag har ätit så har det nästan varit svenska priser och sämre produkt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

150 baht tycker jag nog är i dyraste laget.

 

Nästan lika mycket som en hämtpizza i Sverige.

 

BTT

Ja tycker du 150 baht är i dyraste laget.Så är det nog bättre du fortsätter sitta hemma och fantiserar om Thailand! För du verka ju vara snål som fan.Så du lär ju aldrig betala en flygbiljett till Thailand. Men det kanske är Berit som betalar?  

Ha de

Link to comment
Dela på andra sajter

Om 150 Baht är dyrt eller billigt vet man väl inte förrän man sett storleken och smakat på pizzan men är det 150 Baht för en god Quattro Stagioni på 35-40 cm i diameter så är det ett bra pris.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev thomas001:

Är ju bara att jämnfora med TwoLions priser. (bästa pizzan i Pattaya.....än så länge enl. mig)

 

http://www.twolionsrestaurant.com/menu/

Jepp, den enda riktiga svenska pizzan jag ätit i Thailand......än så länge.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Om 150 Baht är dyrt eller billigt vet man väl inte förrän man sett storleken och smakat på pizzan men är det 150 Baht för en god Quattro Stagioni på 35-40 cm i diameter så är det ett bra pris.

 

Man brukar ju räkna att Thailand är ungefär halva priset mot Sverige så då är väl det rimligt med det priset men inte 150 baht för två slices,

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Man brukar ju räkna att Thailand är ungefär halva priset mot Sverige så då är väl det rimligt med det priset men inte 150 baht för två slices,

 

BTT

Så kanske näringsidkare borde sänka sina priser i takt med att SEK har försvagats mot THB med ca 40% de senaste åren, samt dela ut tumstockar till kunderna så de kan mäta storleken på pizzorna :)

Märks att oraklet koll på hur mycket pizzor(och mat) brukar kosta på farangrestauranger i Thailand 2018. 150 BHT är verkligen billigt!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför äta pizza när man kan äta för 35-40 bath i närmaste nudelstånd.  Även och det är i dyraste laget med dagens kronkurs ;)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som TS kan jag inte styra, men bara önska. Mata inte trollet i den här tråden. Ni har så många andra trådar när ni ägnar er åt det, borde räcka...

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Man brukar ju räkna att Thailand är ungefär halva priset mot Sverige så då är väl det rimligt med det priset men inte 150 baht för två slices,

 

BTT

150 baht för en Hel pizza!  Vet inte hur du tänker när du läser...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev ragson:

150 baht för en Hel pizza!  Vet inte hur du tänker när du läser...

En hel pizza är två slices för honom, han delar alltid med Berit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Som TS kan jag inte styra, men bara önska. Mata inte trollet i den här tråden. Ni har så många andra trådar när ni ägnar er åt det, borde räcka...

Mot BTT och trollmatarna har du ingen chans som du ser. Så är det tyvärr, han lyckas varje gång. :(

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Wanchai:

Synd att se normala, vettiga svenskar vuxenmobba!

Äntligen har du upptäckt dina fel och brister.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
19 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

150Thb är väl den billigaste Pizzan i Thailand.

Inte för att jag äter Pizza där så ofta, så jag har inte koll på prisläget. Men då jag har ätit så har det nästan varit svenska priser och sämre produkt.

 

 

Inget märkligt att många svenskrestauranger i Thailand ofta ligger på priser som nästan är samma som i Sverige för dom vet ju att Lasse och Ulla på semestern gärna betalar bra för att få äta dom där köttbullarna eller pytt i pannan.

Och det är ju inget unikt svenskt fenomen. Jag känner till tyska restauranger i Naklua som tar 400 baht för en schnitzel och en bit bröd. Eller frukost för 250 baht som många ställen numera ståtar med i Pattaya.

 

Sen vad gäller snabbmatspriserna i bland annat Pattaya så är det ju fortfarande billigare att äta på ex Burger King eller Mc Donalds än vad det är i Sverige men däremot pizzorna ligger tyvärr på nästan samma pris som på en vanlig svensk pizzeria av någon anledning.

 

Jag minns när Lasse på Globetrotter skulle ha 300 baht för en vanlig pizza med ost, skinka och räkor. Givetvis beställde jag och dåvarande flickvännen enbart en pizza som vi delade på. Minns oxå att Lasse blev lite sur över detta och att han fräste till med att " ska ni ha en sallad med bara" vilket jag tyckte var väldigt oförskämt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

Inget märkligt att många svenskrestauranger i Thailand ofta ligger på priser som nästan är samma som i Sverige för dom vet ju att Lasse och Ulla på semestern gärna betalar bra för att få äta dom där köttbullarna eller pytt i pannan.

Och det är ju inget unikt svenskt fenomen. Jag känner till tyska restauranger i Naklua som tar 400 baht för en schnitzel och en bit bröd. Eller frukost för 250 baht som många ställen numera ståtar med i Pattaya.

 

Sen vad gäller snabbmatspriserna i bland annat Pattaya så är det ju fortfarande billigare att äta på ex Burger King eller Mc Donalds än vad det är i Sverige men däremot pizzorna ligger tyvärr på nästan samma pris som på en vanlig svensk pizzeria av någon anledning.

 

Jag minns när Lasse på Globetrotter skulle ha 300 baht för en vanlig pizza med ost, skinka och räkor. Givetvis beställde jag och dåvarande flickvännen enbart en pizza som vi delade på. Minns oxå att Lasse blev lite sur över detta och att han fräste till med att " ska ni ha en sallad med bara" vilket jag tyckte var väldigt oförskämt.

 

BTT

 

20180823_182001.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Inget märkligt att många svenskrestauranger i Thailand ofta ligger på priser som nästan är samma som i Sverige för dom vet ju att Lasse och Ulla på semestern gärna betalar bra för att få äta dom där köttbullarna eller pytt i pannan.

Och det är ju inget unikt svenskt fenomen. Jag känner till tyska restauranger i Naklua som tar 400 baht för en schnitzel och en bit bröd. Eller frukost för 250 baht som många ställen numera ståtar med i Pattaya.

 

Sen vad gäller snabbmatspriserna i bland annat Pattaya så är det ju fortfarande billigare att äta på ex Burger King eller Mc Donalds än vad det är i Sverige men däremot pizzorna ligger tyvärr på nästan samma pris som på en vanlig svensk pizzeria av någon anledning.

 

Jag minns när Lasse på Globetrotter skulle ha 300 baht för en vanlig pizza med ost, skinka och räkor. Givetvis beställde jag och dåvarande flickvännen enbart en pizza som vi delade på. Minns oxå att Lasse blev lite sur över detta och att han fräste till med att " ska ni ha en sallad med bara" vilket jag tyckte var väldigt oförskämt.

 

BTT

Ja, vad gäller din snålhet så blir jag lite överraskad.

Att ni inte bara stod utanför restaurangen och luktade på maten, samtidigt som ni tuggade i er lite nudlar. Mycket billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Fritz:

Mot BTT och trollmatarna har du ingen chans som du ser. Så är det tyvärr, han lyckas varje gång. :(

 

Och så fick han även med Farbror Fritte som inte ens han kunde hålla sina fingrar i styr...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, vad gäller din snålhet så blir jag lite överraskad.

Att ni inte bara stod utanför restaurangen och luktade på maten, samtidigt som ni tuggade i er lite nudlar. Mycket billigare.

Ännu billigare att sitta hemma i pojkrummet och gåggla bilder...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-22 at 13:58, skrev ragson:

Välkomna allihopa!

 

271c66dabe4e13bb90d94a488453a0b9.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Ska provas imorgon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...