Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag hade inte haft nåt emot att flyga med Quatar från U-Tapao när vi ska till Sverige i sommar men när jag såg att man landar på Arlanda 20:45 så skippade jag den tanken. Ska man som oss flyga vidare norrut så känns det som det är i senaste laget.

 

Fritz..

 

Det verkar inte vara några vidare tider när man flyger ARN-UTP. Start 07:55 och ankomst 06:30 efter 17.5 timmar är i alla fall för mig den sämsta tiden på dygnet att flyga.

 

Hemresa 07:50 och ankomst Arlanda 20:30 är inte heller så kul. Jag föredrar nattflyg.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-18 at 16:23, skrev Abercrombie:

Att flyga internationellt på Utapao är ju ett stort frågetecken? Det är ju bara 45 min att tjäna, så restiderna och priset måste minst vara på samma nivå med BKK för att det ska vara ett alternativ.

Flyga inrikes är dock en annan femma. 

Är det bara restiden till Pattis du räknar på? Till det kommer att du nog är betydligt snabbare ute på gatan i U-tapao än ifrån Suvvan.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Är det bara restiden till Pattis du räknar på? Till det kommer att du nog är betydligt snabbare ute på gatan i U-tapao än ifrån Suvvan.

Jag gissar att det även går snabbare åt andra hållet på U-Tapao, alltså från gatan till gaten.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎02‎-‎17 at 23:24, skrev Kenneth4618:

Fel

Att folk gör fel tycker jag inte om:big_smile:

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Är det bara restiden till Pattis du räknar på? Till det kommer att du nog är betydligt snabbare ute på gatan i U-tapao än ifrån Suvvan.

Ja de är ju sant att det möjligen går snabbare passkontroll, väskhantering säkerhetskontroller etc. I och för sig tycker jag ofta det går väldigt snabbt på suvvan när man anländer från luften. När man väl kommer ut ur planet tar det inte lång tid innan man sitter i taxin på väg till Pattis.  Man kan ju även väga in servicenivån i övrigt på flygplatsen lounger, restauranger etc som jag gissar är rätt obefintligt på U-tapao

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i Thailand ganska länge nu och ännu längre blir det. Saknar ingenting förutom en sak - lingon. Finns det att få tag på i Pattaya, har tittat i alla stora butiker och inte hittat det. Någon som kan tipsa mig?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Har varit i Thailand ganska länge nu och ännu längre blir det. Saknar ingenting förutom en sak - lingon. Finns det att få tag på i Pattaya, har tittat i alla stora butiker och inte hittat det. Någon som kan tipsa mig?

Vet att en del brukar använda sig av Cranberry som substitut med ganska lyckat resultat.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Esspe:

Har varit i Thailand ganska länge nu och ännu längre blir det. Saknar ingenting förutom en sak - lingon. Finns det att få tag på i Pattaya, har tittat i alla stora butiker och inte hittat det. Någon som kan tipsa mig?

Fins frysta Lingon på MACRO Fast dom kallas Cranberry men det är Lingon från Kina ,

Har fixat sylt flera ggr med dylika

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Esspe:

Har varit i Thailand ganska länge nu och ännu längre blir det. Saknar ingenting förutom en sak - lingon. Finns det att få tag på i Pattaya, har tittat i alla stora butiker och inte hittat det. Någon som kan tipsa mig?

Lingonsylt brukar finnas på Friendship.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland finns det lingonsylt på Friendship i Pattaya, men bara ibland.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Fritz:

Ibland finns det lingonsylt på Friendship i Pattaya, men bara ibland.

 

Fritz..

Har kollat där men får väl ta en sväng dit lite då och då.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Vet att en del brukar använda sig av Cranberry som substitut med ganska lyckat resultat.

Har aldrig smakat cranberrry vad jag vet, får väl ta en liten provburk och testa.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Har kollat där men får väl ta en sväng dit lite då och då.

Jag ska in där i morgon fm, kollar om det finns och rapporterar här, om jag inte glömmer förstås.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Har kollat där men får väl ta en sväng dit lite då och då.

Det ligger en butik på höger sida om Friendship som säljer frysta frukter och bär, i januari hade dom cranberries.

Sen till vänster om friendship ligger deras butik som säljer bak och köks/kock attiraljer, kolla i deras frysar.

 

https://www.olearyssbd.com/store/p/lingon-pickled-vegetable-251328/lingonberry-jam-714587

 

http://www.ikea.com/ms/en_TH/food-at-ikea/swedish-food-market/

SYLT LINGON
Lingonberry jam, 400g
150 THB

 

http://cajutan.com/sv/butik/

Felix Smörgåsgurka, Rårörda lingon

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Esspe:

Har aldrig smakat cranberrry vad jag vet, får väl ta en liten provburk och testa.

Ligger i frysdisken på Macro, funkar bra att göra enl recept "rårörda lingon".

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Benriach:

Glöm inte att tillsätta senap i sylten...

Senap har man bara i Bearnaisesås...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag ska in där i morgon fm, kollar om det finns och rapporterar här, om jag inte glömmer förstås.

 

Fritz..

Tackar då slipper jag köra in till Pattaya :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benriach:

Glöm inte att tillsätta senap i sylten...

Tog den så hårt :) Vi kan väl kalla det senapslingon då.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Tog den så hårt :) Vi kan väl kalla det senapslingon då.

Annars låter lingonsnaps mycket godare!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev judazzz:

Det ligger en butik på höger sida om Friendship som säljer frysta frukter och bär, i januari hade dom cranberries.

Sen till vänster om friendship ligger deras butik som säljer bak och köks/kock attiraljer, kolla i deras frysar.

 

https://www.olearyssbd.com/store/p/lingon-pickled-vegetable-251328/lingonberry-jam-714587

 

 

Tackar för tipsen. Lite långt att åka bara för en burk lingon men ska kolla i affärerna du nämnde. Annars provar jag med cranberries först. Ska nog förbi Rayong om ett par veckor så då kanske jag kan passa på men det känns inte riktigt juste att dom tar 250 Baht för Ikeas lingon när Ikea tar 150. Känns lite som att en hel del matförsäljare använder Ikea som grossist.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev GreenValley:

Annars låter lingonsnaps mycket godare!

Det duger, däremot har jag aldrig provat senapssnaps.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Esspe:

Tackar för tipsen. Lite långt att åka bara för en burk lingon men ska kolla i affärerna du nämnde. Annars provar jag med cranberries först. Ska nog förbi Rayong om ett par veckor så då kanske jag kan passa på men det känns inte riktigt juste att dom tar 250 Baht för Ikeas lingon när Ikea tar 150. Känns lite som att en hel del matförsäljare använder Ikea som grossist.

Handla en påse frysta. Är 1 kg i varje. Låt så mycket spad som mojligt rinna av i en sil under tiden dom tinar.

 

I med Cranberryn i en gryta,tillsätt 5 dl socker. Koka upp och låt sen sjuda i 30-40 min. Ett jävla rorande under tiden. 

 

Låt kallna,häll upp i en REN burk eller skål. Smakar fanimej som lingon. Jag har bjudit på kåldolmar,kålpudding m.m och denna sylt till många Svenskar som varit här. Ingen har märkt att det skulle vara något annat än lingon.

 

Ett litet tips. Ta alltid lingonen med en ren sked....vill du smaka på sylten så gor det bara en gång med samma sked,stoppar du tbx samma sked for att smaka en gång till så blir den fort forstord.

 

Annars står den sig utan problem minst 6 månader i kylskåp.

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...