Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Condo i Pattaya .

Min kompis Eric hyr ut en av sina condos. Den helrenoverades för ett år sedan ca,

kanonfint med riktigt kök, tvättmaskin, internet, 40" tv mm.

El och vatten till government rates.

 

http://www.bahtsold.com/view/8-000-bht-m-Pattaya-condo-for-rent-w-pool-40-tv-274306

 

Kolla in länken på bahtsold.

Kontakta Eric vid intresse, men jag kan också hjälpa till om det behövs.

 

Med vänlig hälsning

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 4,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    425

  • Esspe

    390

  • pust

    343

  • Fritz

    206

Nu verkar det som om byggstoppet på Waterfront Building nere vid Bali Hai piren äntligen är hävt och att man nått en kompromiss. Skönt. Tog drygt två år. Uppenbarligen får man ta bort de åtta högsta våningarna. Låter som en rimlig lösning. 

 

"The Waterfront Suites and Residences Condominium building at Bali Hai Pier in Pattaya has finally been given the green light.

Building of the fifty-three storey tower block was halted in August 2014 after complaints which led to questions about the  legitimacy of its planning consents.

 

Now Mr. Lyon Weindenfeld, director of the Bali Hai company, said that after Pattaya City Council ordered construction to cease they have managed to resolve all issues relating to the building and its environmental impact.

Concessions have been made and the construction company has agreed to remove the eight top floors and provide greater underground parking facilities.

Mr Weindenfeld has said the company are now keen to get on with the construction of what they believe will become a ‘great Pattaya landmark building.’"

 

http://bangkokjack.com/2016/12/07/waterfront-development-finally-gets-green-light/

 

waterfront pattaya.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Promenerade förbi Walking Street i efttermiddags och även om det inte blev så synligt på bilden nedan, så kan man ana på lyktorna att WS förbereder sig för en kinesisk anstormning under det kommande nyåret. Vi får väl se hur stor invasionen av kinesiska gruppturister blir detta år.

 

20170125_164836.jpg

 

Anledningen till fotot var dock annonseringen i entren till WS, så att mitt gamla senila jag inte skulle glömma att påminna mitt mer ungdomliga jag om att Maya Music Festival återkommer till Pattaya (eller snarare en bit utanför), även i år. Kom inte iväg förra året men kanske skulle man offra en peng (4000 THB och uppåt) för en biljett. Trance DJ Tiesto återkommer tydligen även i år. Verkade varit riktigt j-la  bra drag förra året.

 

 

 

Mitt mindre ungdomliga jag är dock mer intresserad av svenska Deepest Purples Thaillandsturné, som en kompis berättade om i går. Aldrig hört dem spela, men kompisen hävdar att de är riktigt vassa.  Ska visst spela på både Blue Lagoon och Rolling Stone Live och Burapa Bike Festival

Minns att jag också såg något i mitt FB-flöde om detta men nu är det som bortblåst. Vem vet mer? Är det dem på videon nedan?

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

In February 2017, the Deepest Purple tribute band are going to play some gigs in Thailand and with a gig at Pattya Bike Week and Burapa festival stage as the grand finale of the 17th or 18th ! We will be traveling in Thailand between the 6th and 19th february and will update this page as soon as new gig is confirmed . Feel free to give us great tips on good places to play some lovely songs of Deep Purple !

Deepest Purple is one of the best tribute bands and interpreters of Deep Purple in Europe and it will be a great pleasure to play in Thailand and all the great people there !

Confirmed dates:
6 Feb Hua Hin, TBA
12 Feb Pattaya, The Blue Lagoon
15 Feb Pattaya, Rolling Live 3
17 Feb, Pattaya, Burapa Bike Festival 
(acoustic set, Tribute To The King Of Thailand)
17 Feb Pattaya, Burapa Bike Festival
19 Feb Pattaya, Vickans (Jomtien Beachroad)

More dates to come!

 

https://www.facebook.com/Deepest-Purple-655282141234592/

Ändrades av kenke
Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev kenke:
 
 
รายละเอียด
 
In February 2017, the Deepest Purple tribute band are going to play some gigs in Thailand and with a gig at Pattya Bike Week and Burapa festival stage as the grand finale of the 17th or 18th ! We will be traveling in Thailand between the 6th and 19th february and will update this page as soon as new gig is confirmed . Feel free to give us great tips on good places to play some lovely songs of Deep Purple !

Deepest Purple is one of the best tribute bands and interpreters of Deep Purple in Europe and it will be a great pleasure to play in Thailand and all the great people there !

Confirmed dates:
6 Feb Hua Hin, TBA
12 Feb Pattaya, The Blue Lagoon
15 Feb Pattaya, Rolling Live 3
17 Feb, Pattaya, Burapa Bike Festival 
(acoustic set, Tribute To The King Of Thailand)
17 Feb Pattaya, Burapa Bike Festival
19 Feb Pattaya, Vickans (Jomtien Beachroad)

More dates to come!

 

 

https://www.facebook.com/events/1293054434043804/

 

Perfekt där har vi ju alla speldatumen, tackar!

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev kenke:

 

 

Det verkar vara samma personer   bra drag

 

Ska bli så himla kul att se DP här nere. Dom där gubbarna är grymt tajta och svänger nåt fruktansvärt...ryyyysss...

Och min goa vän Kenta kommer att göra ett oförglömligt intryck med sin scen-närvaro och rösten som är i världsklass. 

Inte att missa!!!

 

Nåra bilder från när jag o Kenta lirade på Kramo i Huddinge med Raceway för en massa år se...väldigt annorlunda scen, hehe....

 

DSC00379.JPG

 

DSC00377.JPG

 

DSC00373.JPG

 

 

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hyfsat nyöppnat hotell och restaurang i a-läge, bakom Avenue/Major på soi 15 , mot Soi Buakhow.  Centara Azure heter hotellet och restaurangen, Atlantis, har vad som verkar vara rätt schyssta öppningserbjudanden. Ska dit och testa buffén vid tillfälle, någon mer morgontidig MPR-medlem kanske kan kolla av frukostbuffen för endast 199 Battingar.

 

 

589ec89fb0cd1_20170209_131234(1).thumb.jpg.05706e4ae581774f6ecb5c95748e711a.jpg

 

atlantis.thumb.jpg.22afdeed7f058116010bcf4fb6de2801.jpg

 

20170209_131151.thumb.jpg.b859be373af39fb202e4940e78462ae1.jpg

 

20170209_131119.thumb.jpg.ade5727d8387e62d3db84727b576cf0b.jpg

 

Rum från 2000 THB och uppåt är väl också hyfsat om de håller 4-stjärnor.

http://www.centarahotelsresorts.com/centara/cap/

 

För övrigt råder lugnet i Pattaya denna "Buddha-dag". Men det kan det bli ändring på i morgon då Deepest Purple gör sin spelning på Blue Lagoon här i byn..

589ecd8be8eac_deepestpurple.thumb.jpg.4f7d07ce2041004c0986bf94bf1d815a.jpg

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Hyfsat nyöppnat hotell och restaurang i a-läge, bakom Avenue/Major på soi 15 , mot Soi Buakhow.  Centara Azure heter hotellet och restaurangen, Atlantis, har vad som verkar vara rätt schyssta öppningserbjudanden. Ska dit och testa buffén vid tillfälle, någon mer morgontidig MPR-medlem kanske kan kolla av frukostbuffen för endast 199 Battingar.

 

 

Rum från 2000 THB och uppåt är väl också hyfsat om de håller 4-stjärnor.

http://www.centarahotelsresorts.com/centara/cap/

 

För övrigt råder lugnet i Pattaya denna "Buddha-dag". Men det kan det bli ändring på i morgon då Deepest Purple gör sin spelning på Blue Lagoon här i byn..

 

 

https://www.agoda.com/sv-se/centara-azure-hotel-Pattaya/hotel/Pattaya-th.html?asq=HRqhuscddzuCNyxIGIneI0OXJzTvjAqkVglg9VBAUd%2FJjcOUUMgwN9tUEzHdLaKqzGt7rONjHZYr8ignRjMadhUFDTOxIpachUZKwdEzCAQbmy1lmxy%2BNC6u%2BoYcqUuPPQFw89lnCoNngE8dp1l24oNx1FMYrdY4rtKZgsZvpVzpi%2FUcLqCma3Vr94FCYgM2&hotel=961861&tick=636224339216&pagetypeid=7&origin=SE&cid=1648412&tag=&gclid=&aid=82172&userId=19c364d6-c62e-48e1-9120-f967e1fac8b0&languageId=25&sessionId=ib15fft2orov2ohneqvzleeg&storefrontId=3&currencyCode=SEK&htmlLanguage=sv-se&trafficType=User&cultureInfoName=sv-SE&checkIn=2017-04-21&checkout=2017-04-26&los=5&rooms=1&adults=2&childs=0&ckuid=19c364d6-c62e-48e1-9120-f967e1fac8b0

 

Detta ligger sidan om Detta Hotell

På Soi Diana!

 

Areca Lodge Hotel

 

https://www.agoda.com/sv-se/areca-lodge-hotel/hotel/Pattaya-th.html?checkin=2017-04-21&los=5&adults=2&rooms=1&cid=1648412&searchrequestid=8b52865d-1399-47f0-bf05-4d8e601d0de9

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev pigge01:

Detta ligger sidan om Detta Hotell

På Soi Diana!

 

Areca Lodge Hotel

Nu ska du inte yra till det för folk. Lite rätt har du men huvudingången till Areca ligger på soi Diana men Centara Azure ligger på soi 15 som ligger en bit längre ner på soi Buakhao. Rakt ovanför köpcentret Avenue.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu ska du inte yra till det för folk. Lite rätt har du men huvudingången till Areca ligger på soi Diana men Centara Azure ligger på soi 15 som ligger en bit längre ner på soi Buakhao. Rakt ovanför köpcentret Avenue.

 

Fritz..

 

Vi kan väl krångla till det ytterligare genom att Centra by Centara också ligger granne med Areca ;)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev L64:

 

Vi kan väl krångla till det ytterligare genom att Centra by Centara också ligger granne med Areca ;)

Ja många sörlänningar verkar ju leva enligt mottot...kan man krångla till nåt så ska man göra det..så kör på bara. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Fritz:

Ja många sörlänningar verkar ju leva enligt mottot...kan man krångla till nåt så ska man göra det..så kör på bara. ;)

 

Fritz..

 

Eller som uttrycket som Krallas myntade för en massa år sen: "Varför göra det enkelt, när man kan göra det på Thai?" :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-30 at 13:09, skrev ragson:

Får 

Hehe får väl bidra med lite nytt här.

Man har öppnat en liten delikatessaffär på soi 1 Arunatai. Dom kör engelska och svenska varor. Där finns det godsaker och till bästa priset hittills verkar det som. 
Leksandsknäcke triangel för 120 baht tex. Dom ska få in Grillchips och OLW ostbågar senare sa den mycket trevliga butiksoperatören.....skulle vilja operera lite där själv jag hehehe....

 

bildbevis:

 

FB_IMG_1469007681086.jpg

 

20160720_142250.jpg
Som sagt, myyycket trevlig...

 

20160720_142244.jpg

 

20160720_142309.jpg

 

20160720_142233.jpg

 

20160720_142228.jpg

 

20160720_142131.jpg

 

20160720_142120.jpg

 

20160720_142117.jpg

 

20160720_142113.jpg

 

20160720_142057.jpg

 

20160720_142102.jpg

 

 

Får tyvärr meddela att denna butik är stängd. Jag var där för två timmar sedan, glad i hågen för att köpa svensk ost, men möttes av en tom butik. Bara skylten och banderollen fans kvar ?

Någon som vet något annat ställe i Pattaya som säljer svensk ost?

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Kitung:

Får tyvärr meddela att denna butik är stängd. Jag var där för två timmar sedan, glad i hågen för att köpa svensk ost, men möttes av en tom butik. Bara skylten och banderollen fans kvar ?

Någon som vet något annat ställe i Pattaya som säljer svensk ost?

Kitung

 

Var det inte den butiken som flyttat till Soi Katalo på andra sidan om Sukhumwit?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Kitung:

Får tyvärr meddela att denna butik är stängd. Jag var där för två timmar sedan, glad i hågen för att köpa svensk ost, men möttes av en tom butik. Bara skylten och banderollen fans kvar ?

Någon som vet något annat ställe i Pattaya som säljer svensk ost?

Kitung

Det ska du inte vara ledsen för. Ostbitarna dom sålde var pyttesmå "kilar" som man inte hyvlade loss många skivor från. Dessutom ganska dyrt har jag ett svagt minne av.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Var det inte den butiken som flyttat till Soi Katalo på andra sidan om Sukhumwit?

Stämmer och dom har stora bitar ost greve och några sorter till

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-07 at 16:13, skrev spooncreek:

Nu verkar det som om byggstoppet på Waterfront Building nere vid Bali Hai piren äntligen är hävt och att man nått en kompromiss. Skönt. Tog drygt två år. Uppenbarligen får man ta bort de åtta högsta våningarna. Låter som en rimlig lösning. 

 

"The Waterfront Suites and Residences Condominium building at Bali Hai Pier in Pattaya has finally been given the green light.

Building of the fifty-three storey tower block was halted in August 2014 after complaints which led to questions about the  legitimacy of its planning consents.

 

Now Mr. Lyon Weindenfeld, director of the Bali Hai company, said that after Pattaya City Council ordered construction to cease they have managed to resolve all issues relating to the building and its environmental impact.

Concessions have been made and the construction company has agreed to remove the eight top floors and provide greater underground parking facilities.

Mr Weindenfeld has said the company are now keen to get on with the construction of what they believe will become a ‘great Pattaya landmark building.’"

 

http://bangkokjack.com/2016/12/07/waterfront-development-finally-gets-green-light/

 

waterfront pattaya.jpg

Det ser inte lovande ut för de som har investerat där. Kontoret var stängt 9 februari när jag lämnade Pattaya har så varit en längre tid, inga byggjobbare på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

 

Var det inte den butiken som flyttat till Soi Katalo på andra sidan om Sukhumwit?

Jag får ingen träff på soi katalo i Google maps. Kan du ge mig en beskrivning hur man hittar dit?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kitung:

Jag får ingen träff på soi katalo i Google maps. Kan du ge mig en beskrivning hur man hittar dit?

 

Har ingen aning, bor cirka 85 mil därifrån men ryktet nådde obygden att butiken hade flyttat dit, skicka ett pm till carbo för han vet nog eller ta en taxi.

 

   Lycka till

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Har ingen aning, bor cirka 85 mil därifrån men ryktet nådde obygden att butiken hade flyttat dit, skicka ett pm till carbo för han vet nog eller ta en taxi.

 

   Lycka till

Ska göra det, tack för hjälpen

själv bor jag 52 mil från Pattaya, bara här på en minisemester

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Kitung:

Jag får ingen träff på soi katalo i Google maps. Kan du ge mig en beskrivning hur man hittar dit?

 

Prova med stavningen soi khao talo så kanske det blir träff.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Prova med stavningen soi khao talo så kanske det blir träff.

Bara kanske, nej inte med den stavningen heller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kitung:

Får tyvärr meddela att denna butik är stängd. Jag var där för två timmar sedan, glad i hågen för att köpa svensk ost, men möttes av en tom butik. Bara skylten och banderollen fans kvar ?

Någon som vet något annat ställe i Pattaya som säljer svensk ost?

Kitung

Ring Simon på Swimpex han finns i Pattaya, det är han som är importören, tel.0822121367.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...