Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

34 minuter sedan, skrev Boa52:

20 år har jag varit där, flickorna i baren kan inte mycket Engelska bara faraser  som falanger

lärt dom

Jag har lärt mig en massa engelska i barerna. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns en norsk sportsbar på soi 7 för många herrands år sedan. Det första managerna lärde dom anställda var att säga välkommen och tack på norska.

 En liten detalj som gör stor skillnad.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Det fanns en norsk sportsbar på soi 7 för många herrands år sedan. Det första managerna lärde dom anställda var att säga välkommen och tack på norska.

 En liten detalj som gör stor skillnad.

 

Ja, då blir man varnad att det är en norsk bar och hinner vända.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev M33:

Ja, då blir man varnad att det är en norsk bar och hinner vända.

Mycket norrmän i Pattis så dom tjänar nog på att lära tjejerna några ord på norska. Jätte charmigt efter ett par stänkare..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev matz:

Vet inte hur länge sedan du var i Thailand om du ens varit där men nog fan pratar thai tjejer ganska bra engelska särskilt dom yngre som jobbar på barerna 

//matz

 

7 timmar sedan, skrev Boa52:

20 år har jag varit där, flickorna i baren kan inte mycket Engelska bara faraser  som falanger

lärt dom

 

7 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Det var nog längesedan du satt i en bar och pratade med tjejer.

Jag tyckte dom kunde skaplig engelska när jag pratade med dom.

Inte alla men en hel del av dom.

Vi lever i en modern värld nu och internet hjälper många att lära sig språk bl.a

 

Nu är jag inte frekvent barstolsnötare längre men på den tiden jag var det så lärde jag mig att de brudarna som pratade bra engelska var proffsen med en längre tid i baren😀.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några jobbarkompisar var på en installation i Rumänien för några år sedan och frågade på hotellet efter en bargata. De tyckte det var rätt trevligt men brudarna pratade ingen engelska så nästa dag frågade de på hotellet igen och fick som svar: ”If you want beautiful girls you go to the bar, if you want intelligent girls who speak English you go to the library”.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-10-07 at 22:28, skrev Boa52:

Thailand har Engelska i skolan min fru 50 år läste engelska när hon var 12 år

Men varför lära sej Engelska för turist gubbar, varför inte kina, japan där dom kan få jobb

Flera flicker i byn har efter studier åkt till japan och fått jobb

 

Nu är jag långt ifrån trådens syfte så får be @spooncreek om ursäkt.

 

Menar du att det finns jobb i Japan för relativt outbildade thailändskor? Det är nästan helt omöjligt att få arbetstillstånd i Japan och de enda som erbjuder jobb är Yakuza och då hamnar de, förr eller senare, i prostitution i alla fall. Visst, det kanske betalar något bättre än baren i Pattaya, men också oändligt mycket mer riskfyllt, både när det gäller legala problem och fysiskt våld.

 

Jobb i Kina? Fabriksjobb i Kina betalar mindre än i Thailand så varför skulle det vara intressant? Som relativt outbildad thailändska (och dit räknas även universitetsutbildning från småstäder) så finns bara prostitution där också.

 

När jag var ny här så var Taiwan en stor grej. Taiwan var då även vår största marknad så jag flög till Taiwan minst en gång per månad. Flygen bestod alltid av minst 50% thailändare i likadana t-shirts från något Manpowerlikande företag. Snubbarna jobbade på stålverken och tjejerna på någon textilindustri. De fabrikerna flyttade dock till Kina för 15-20 år sedan och vidare till Bangladesh och Kambodja för 10 år sedan så där jobbar inga thailändskor längre. Numera är det bara prostitution och angränsande yrken.

 

Så, engelska är nog fortfarande det viktigaste språket, även för fattiga thailändskor.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-10-07 at 17:28, skrev Boa52:

Thailand har Engelska i skolan min fru 50 år läste engelska när hon var 12 år

Men varför lära sej Engelska för turist gubbar, varför inte kina, japan där dom kan få jobb

Flera flicker i byn har efter studier åkt till japan och fått jobb

 

Hej Boa.

Inte helt ovanligt att thai läser "kinesiska" (tydligen Putonghua) på högskolor.

Dock inte för att i första hand åka till Kina utan för att användas i affärssammanhang.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

 

Nu är jag långt ifrån trådens syfte så får be @spooncreek om ursäkt.

 

Menar du att det finns jobb i Japan för relativt outbildade thailändskor? Det är nästan helt omöjligt att få arbetstillstånd i Japan och de enda som erbjuder jobb är Yakuza och då hamnar de, förr eller senare, i prostitution i alla fall. Visst, det kanske betalar något bättre än baren i Pattaya, men också oändligt mycket mer riskfyllt, både när det gäller legala problem och fysiskt våld.

 

Jobb i Kina? Fabriksjobb i Kina betalar mindre än i Thailand så varför skulle det vara intressant? Som relativt outbildad thailändska (och dit räknas även universitetsutbildning från småstäder) så finns bara prostitution där också.

 

När jag var ny här så var Taiwan en stor grej. Taiwan var då även vår största marknad så jag flög till Taiwan minst en gång per månad. Flygen bestod alltid av minst 50% thailändare i likadana t-shirts från något Manpowerlikande företag. Snubbarna jobbade på stålverken och tjejerna på någon textilindustri. De fabrikerna flyttade dock till Kina för 15-20 år sedan och vidare till Bangladesh och Kambodja för 10 år sedan så där jobbar inga thailändskor längre. Numera är det bara prostitution och angränsande yrken.

 

Så, engelska är nog fortfarande det viktigaste språket, även för fattiga thailändskor.  

 

i vår by och närliggande var det en en djävla rekrytering till Korea... men de var ju någe svartjobb med jordbruk så de fick ju åka hem när de blev påkomna..

 

Några damer har varit i Japan och vänt... de ser mycket erfarna ut när de kommer tillbaka. så det blev nog inte det dära 9-5 jobbet som de trodde. 

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev p125:

Har Vickans bytt till Happy Vikings - Beachfront?

Ny ägare eller vad har hänt?

 

Så är det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev apknug:

Har nån kontakt med Lasse och vet vem han sålt till?

Läst eller hört någonstans att en Dansk köpt 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

3 smörrebröd 195 thb. Klart godkänt. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tops is no more. Har ju stått tomt i många år men nu ska hela rasket rivas.

 

20221019_120832.thumb.jpg.a66b008c30322d18f5ea9047baa7a553.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Don Went:

Nån som vet om Sabailand är öppet?

Finns dom kvar

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Nerike:

Finns dom kvar

Vissa ställen går inte att förgöra 😇

 

2 timmar sedan, skrev Don Went:

Nån som vet om Sabailand är öppet? Öppnar 12.00 😇🥰

 

2 timmar sedan, skrev Don Went:

Nån som vet om Sabailand är öppet?

 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Don Went:

En fråga till!   Är Utapao helt stängt eller?

Hittar inga flighter nånstans!

Vänligen!

Sök på Pattaya Airport istället

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Don Went:

En fråga till!   Är Utapao helt stängt eller?

Hittar inga flighter nånstans!

Vänligen!

Jag har bokat Thai lion air fån Chiang mai i januari så det går flyg men de verkar bara vara några få flyg om dagen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...