Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Norsk tunnbrödsrulle, Lumpe med pölse 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hobbe:

 

Frukost som för övrigt är lunch för danskarna . OM det var danskar du pratade med .

 

"Förvirrande nog är inte alls danskans frokost samma sak som 'frukost' på svenska. När man talar om att spise frokost på danska handlar det i stället om att äta lunch."

 

Hobbe 


Nä, det var thailändare och ordet var breakfast.


Jag tror mer att det handlade om att de inte hade en kock så sent på kvällen och köttbullar kan vem som helst stoppa i micron, men att laga till lite smörrebröd är kanske lite svårare.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev spooncreek:

Idag lyfter vi Kåres Partybar på Soi Buakhow , mittemot Tree Town. Läget gör att det är nästan lika bra spanläge som att sitta på klassiska gubbhyllan såväl eftermiddag som kväll.

1993611250_krespartybar.thumb.jpg.785112fb94ef17cf96a9959967ca060f.jpg

Maten är riktigt bra, och prisvärd även för oss Cheap-Charlies. När delar av stenbordet varit här har pytten varit mest populär.

 

799640517_krespartybar2.thumb.jpg.4f3c95c5115ccd6e3f8b0de65041a676.jpg

Själv gillar jag mackorna, senast blev det en med falukorv och ägg, på rågbröd.

 

IMG_20221005_134556.thumb.jpg.776622ea3be7cc7f25b41d3fbc2fbb91.jpg

 

Sen gillar jag barer som inser värdet av de små detaljerna. Det finns för lite sådana bland alla eoner av barer i Pattaya, tyvärr. Vadderat barhäng för armbågarna. Laddare vid varje plats, servetter framme, snacksmenu. Etc, etc.

1901821342_krestre.thumb.jpg.f2d3a8312c4804add5015e2a726c8604.jpg

532694392_IMG_20221005_133939(1).thumb.jpg.d2ad52e06f46c10c86a8b7462e1239ba.jpg

 

 

De har också ett shuffleboard. Otroligt kul att spela för att variera barhänget. Av respekt till andra medlemmmar  (hint @Fantomen)avstår jag från att berätta om att jag alltid vinner.

 

1453319776_IMG_20221005_150856(1).thumb.jpg.ed32e4b4c38de5871281651017860cbd.jpg

 

Inga nackdelar undrar  ni förstås efter denna ovillkorade hyllning? Jo, givetvis, det är ju norskt. Överlag ett konstigt släkte som ni vet. Bland annat så äter de tunnbrödsrulle utan mos. Hujedamej.

 

1956325044_IMG_20221005_133902(1).thumb.jpg.de098efb7a3fcbbdbc78624f6d5096ad.jpg

 

 

Kan bara hålla med, var där ett par gånger sist var i byn, helt ok och prisvärd mat och man sitter bra till för att blänga lite.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev spooncreek:

Idag lyfter vi Kåres Partybar på Soi Buakhow , mittemot Tree Town. Läget gör att det är nästan lika bra spanläge som att sitta på klassiska gubbhyllan såväl eftermiddag som kväll.

1993611250_krespartybar.thumb.jpg.785112fb94ef17cf96a9959967ca060f.jpg

Maten är riktigt bra, och prisvärd även för oss Cheap-Charlies. När delar av stenbordet varit här har pytten varit mest populär.

 

799640517_krespartybar2.thumb.jpg.4f3c95c5115ccd6e3f8b0de65041a676.jpg

Själv gillar jag mackorna, senast blev det en med falukorv och ägg, på rågbröd.

 

IMG_20221005_134556.thumb.jpg.776622ea3be7cc7f25b41d3fbc2fbb91.jpg

 

Sen gillar jag barer som inser värdet av de små detaljerna. Det finns för lite sådana bland alla eoner av barer i Pattaya, tyvärr. Vadderat barhäng för armbågarna. Laddare vid varje plats, servetter framme, snacksmenu. Etc, etc.

1901821342_krestre.thumb.jpg.f2d3a8312c4804add5015e2a726c8604.jpg

532694392_IMG_20221005_133939(1).thumb.jpg.d2ad52e06f46c10c86a8b7462e1239ba.jpg

 

 

De har också ett shuffleboard. Otroligt kul att spela för att variera barhänget. Av respekt till andra medlemmmar  (hint @Fantomen)avstår jag från att berätta om att jag alltid vinner.

 

1453319776_IMG_20221005_150856(1).thumb.jpg.ed32e4b4c38de5871281651017860cbd.jpg

 

Inga nackdelar undrar  ni förstås efter denna ovillkorade hyllning? Jo, givetvis, det är ju norskt. Överlag ett konstigt släkte som ni vet. Bland annat så äter de tunnbrödsrulle utan mos. Hujedamej.

 

1956325044_IMG_20221005_133902(1).thumb.jpg.de098efb7a3fcbbdbc78624f6d5096ad.jpg

 

 

 

 

Har ätit där några gånger. Pytten var helt ok.

 

Tycker dock att det är en nackdel att ingen av  servicetjejerna talar engelska eller norska.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev ArneMorales:

 

 

Tycker dock att det är en nackdel att ingen av  servicetjejerna talar engelska eller norska.

Ingen ??  Det var märkligt, jag har då aldrig haft problem med att göra mig förstådd där med min skolengelska.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag gått förbi ett antal ggr men aldrig fattat att Kåres låg där var jag tvungen att kolla på google maps.Det ser tydligen ut så här;

 

140119930_Screenshot_2022-10-07-12-24-19-8452.jpeg.cc3059752172f66438989e61c68f17c1.jpeg

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev ArneMorales:

 

 

Har ätit där några gånger. Pytten var helt ok.

 

Tycker dock att det är en nackdel att ingen av  servicetjejerna talar engelska eller norska.

 

Medhåll, det där med att de thailändska  tjejerna på barerna inte kan vare sig norska, svenska eller danska har stört mig djupt i alla år jag varit här. Jag tror problemet är den thailändska skolan. Många får bara 6-9 års skolgång, och lärarna som lär ut norska till exempel verkar knappt kunna språket själva. Eländigt är ordet.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

Idag lyfter vi Kåres Partybar på Soi Buakhow , mittemot Tree Town. Läget gör att det är nästan lika bra spanläge som att sitta på klassiska gubbhyllan såväl eftermiddag som kväll.

Sensual Massage snett över gatan är ett ställe utöver det vanliga...har en kompis berättat. Enligt honom behöver man inte ens behärska engelska för att göra sig förstådd. 🤪

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fritz:

Sensual Massage snett över gatan är ett ställe utöver det vanliga...har en kompis berättat. Enligt honom behöver man inte ens behärska engelska för att göra sig förstådd. 🤪

Betala för 1 få 2 såg jag det var där......

Så din kompis var nog belåten :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Medhåll, det där med att de thailändska  tjejerna på barerna inte kan vare sig norska, svenska eller danska har stört mig djupt i alla år jag varit här. Jag tror problemet är den thailändska skolan. Många får bara 6-9 års skolgång, och lärarna som lär ut norska till exempel verkar knappt kunna språket själva. Eländigt är ordet.

 

 

Medhåll avseende norskan, men om de talade eller förstod lite enkel  engelska vore inte helt fel .

Var där med en norsk kompis och han var också besviken.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev ArneMorales:

 

 

Medhåll avseende norskan, men om de talade eller förstod lite enkel  engelska vore inte helt fel .

Var där med en norsk kompis och han var också besviken.

 

När jag varit där har de förstått enkel engelska, kanske har de därmed fått lite ny personal sedan ert senaste besök.  Sen har de  numrerad matmeny, så det är lite svårt att gå fel där, bara att peka på rätt rad eller rätt bild.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

När jag varit där har de förstått enkel engelska, kanske har de därmed fått lite ny personal sedan ert senaste besök.  Sen har de  numrerad matmeny, så det är lite svårt att gå fel där, bara att peka på rätt rad eller rätt bild.

 

Visst gick det bra att beställa Pytt  på den norska restaurangen genom att peka på den numrerade menyn, men min norske kompis hälsade på norska när vi kom in, och det förstod dom inte, så vi blev besvikna när de sedan inte förstod engelska.

 

Menar du att det är fel av oss att reagera negativt, och inte tänka på deras skolbakgrund?

Vår reaktion är inte mot tjejerna, utan mot ägaren som anställer dem att ta emot kunder utan att kunna någon engelska.

 

Som jag skrev tyckte vi att pytten  var god.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ArneMorales:

 

Menar du att det är fel av oss att reagera negativt, och inte tänka på deras skolbakgrund

Din bristande förmåga att förstå humoristiska inlägg fortsätter att fascinera mig. Keep up the good work (den norska översättningen av den meningen får du stå för själv). 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev ArneMorales:

men min norske kompis hälsade på norska när vi kom in, och det förstod dom inte,

Hahaha, det förstår de inte på alla restauranger varken i Norge eller Sverige heller, inget stort problem kanske?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört att servicen i Sverige har blivit sämre sedan jag var där senast 2008.

Nu var det den bristande engelskan vi reagerade mest på

 

"min norske kompis hälsade på norska när vi kom in, och det förstod dom inte, så vi blev besvikna när de sedan inte förstod engelska"

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Hahaha, det förstår de inte på alla restauranger varken i Norge eller Sverige heller, inget stort problem kanske?

Helt rätt varför förstår dom inte Norska dom är Thailändska flckorna. dom prata Thai

och lite engelska. Du inte du Somsangen men dom andra fattar tydligen att dom är i Thai

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Helt rätt varför förstår dom inte Norska dom är Thailändska flckorna. dom prata Thai

och lite engelska. Du inte du Somsangen men dom andra fattar tydligen att dom är i Thai

Ni gubbar som åker till Thai väntar ni att dom ska förstå Norska , svenska eller 

fullständigt Engelska, Dom är Thai och dom pratar Thai.och flickerna som ni 

träffar på pubben eller nån annan stanns i typ Pattaya har ingen skolgång utan 

vad dom lärt sej av i Engelska är av gubbar. En massa dumheter

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Boa52:

Helt rätt varför förstår dom inte Norska dom är Thailändska flckorna. dom prata Thai

och lite engelska. Du inte du Somsangen men dom andra fattar tydligen att dom är i Thai

 

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Ni gubbar som åker till Thai väntar ni att dom ska förstå Norska , svenska eller 

fullständigt Engelska, Dom är Thai och dom pratar Thai.och flickerna som ni 

träffar på pubben eller nån annan stanns i typ Pattaya har ingen skolgång utan 

vad dom lärt sej av i Engelska är av gubbar. En massa dumheter

Tänk vad smart du är Boa 👍

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var på Rhodos för länge sedan hade grekerna lärt sig finska för att finnarna inte kunde engelska. Allt är business...

Norska är lite lättare än danska även om de är mer lika än svenska. Frokost/Lunsj går ju nästan att först jämfört med Morgenmad/Frokost

Lite konstigt att Thailand inte har engelska i skolan då turistsektorn är så stor. Men det är ju inte det enda som är konstigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Boa52:

Ni gubbar som åker till Thai väntar ni att dom ska förstå Norska , svenska eller 

fullständigt Engelska, Dom är Thai och dom pratar Thai.och flickerna som ni 

träffar på pubben eller nån annan stanns i typ Pattaya har ingen skolgång utan 

vad dom lärt sej av i Engelska är av gubbar. En massa dumheter

Vet inte hur länge sedan du var i Thailand om du ens varit där men nog fan pratar thai tjejer ganska bra engelska särskilt dom yngre som jobbar på barerna 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev p125:

När jag var på Rhodos för länge sedan hade grekerna lärt sig finska för att finnarna inte kunde engelska. Allt är business...

Norska är lite lättare än danska även om de är mer lika än svenska. Frokost/Lunsj går ju nästan att först jämfört med Morgenmad/Frokost

Lite konstigt att Thailand inte har engelska i skolan då turistsektorn är så stor. Men det är ju inte det enda som är konstigt...

Thailand har Engelska i skolan min fru 50 år läste engelska när hon var 12 år

Men varför lära sej Engelska för turist gubbar, varför inte kina, japan där dom kan få jobb

Flera flicker i byn har efter studier åkt till japan och fått jobb

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev matz:

Vet inte hur länge sedan du var i Thailand om du ens varit där men nog fan pratar thai tjejer ganska bra engelska särskilt dom yngre som jobbar på barerna 

//matz

20 år har jag varit där, flickorna i baren kan inte mycket Engelska bara faraser  som falanger

lärt dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
4 minuter sedan, skrev Boa52:

20 år har jag varit där, flickorna i baren kan inte mycket Engelska bara faraser  som falanger

lärt dom

Det var nog längesedan du satt i en bar och pratade med tjejer.

Jag tyckte dom kunde skaplig engelska när jag pratade med dom.

Inte alla men en hel del av dom.

Vi lever i en modern värld nu och internet hjälper många att lära sig språk bl.a

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

För jävligt det där med språkförbristning och allmänt ovetande om världsspråket norska.

När/om jag besöker detta etablissemang förväntar jag mig en rejäl uppryckning så att man kan ha en givande dialog med thaiflickorna som jobbar där om Professor Drövel och bröderna Dahls fantastiska resa på Overfloden...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

Idag lyfter vi Kåres Partybar på Soi Buakhow , mittemot Tree Town. Läget gör att det är nästan lika bra spanläge som att sitta på klassiska gubbhyllan såväl eftermiddag som kväll.

 

Bra spanbar med servetterna lättillgängliga, men ser ingen handkräm 😜

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...