Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

37 minuter sedan, skrev Surin P3:

13/2

Legendarisk...

Jepp, gamla goda tider😀

 

post-3132-0-42751500-1434696420_thumb.jpg.1569b6a679b5a2783e390454a50f1d6e.jpg

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga åt en kompis som kommer dit till helgen han vill ju inte verka oprofessionell.

Kostar det fortfarande 10 bath med vinkbussen mellan Jomtien till South Pattaya road eller har de höjt till 20 bath?

Sen om man ska ända till typ Central Festival är det väl 20 eller är det mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev falukorven:

 

Menar du att man kan få sig några indiska bugsvågrar där om man vill? 

Det har väl alltid gått🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

Bilden bör vara från 13/1 (?) men det kvittar väl på det stora hela. De där soierna på 13 tror jag aldrig kommer igen, förutom möljigen som Soi India. Det var på väg åt det hållet redan innan covidpaniken. 

Menade 13/1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så nytt, men riktigt bra sushi på Yamoto soi 13/1 (den här ggn ska det vara rätt soi).

Dissade den först då den verkar vara maskinskuren, men riktigt bra kvalitet. Och bra prisat oxå, kan reka skarpt🐸

 

20220823_195014.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Rillex:

En fråga åt en kompis som kommer dit till helgen han vill ju inte verka oprofessionell.

Kostar det fortfarande 10 bath med vinkbussen mellan Jomtien till South Pattaya road eller har de höjt till 20 bath?

Sen om man ska ända till typ Central Festival är det väl 20 eller är det mer?

 

Jag brukar åka hoppa av vid Avenue, eller på 2nd road vid de soier 13/1 och 13/2 vi avhandlat ovan. Då kostar det en tia. Det gör det väl egentligen också till Central Festival, men jag vill inte ta risken att bli luggad på en tia till.  Det har hänt då och då.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev frogfish:

Det har väl alltid gått🐸

 

Nice.. Gott med Vindaloo. 😋

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Jag brukar åka hoppa av vid Avenue, eller på 2nd road vid de soier 13/1 och 13/2 vi avhandlat ovan. Då kostar det en tia. Det gör det väl egentligen också till Central Festival, men jag vill inte ta risken att bli luggad på en tia till.  Det har hänt då och då.

Jag betalar alltid 20, vare sig dom begär det eller inte. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag betalar alltid 20, vare sig dom begär det eller inte. ;)

 

Bahtbussarnas buddhistiska skyddsängel är dig säkert evigt tacksam och erbjuder en bahtbuss i himlen med sittkuddar mjuka som de fluffigaste av moln.  :rabbi:. Själv kan jag se fram emot skärselden down under (tillsammans med @Rillex och hans kompis 😎 )  med bahtbussar som vägrar stanna såtillvida man inte trycker på en glödhet "stanna här knapp"  extrautrustad med sylvassa spikar på tryckknappen. :diablo:

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Rillex:

En fråga åt en kompis som kommer dit till helgen han vill ju inte verka oprofessionell.

Kostar det fortfarande 10 bath med vinkbussen mellan Jomtien till South Pattaya road eller har de höjt till 20 bath?

Sen om man ska ända till typ Central Festival är det väl 20 eller är det mer?

 

Egentligen kostar det väl 10 så länge du inte byter bräda men från Jomtien till Central tycker jag det är värt 20 och dom brukar inte protestera. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärade MPR-rävar,
Ännu ett brådskande uppdrag som utfördes under veckan på uppdrag av Pattayarävarnas stenbord.  Traktens fotbollslag visade sig ha en kick-off på Central Festival, för att presentera spelare och sponsorer. För uppdragets genomförande fick jag sällskap av en av Leodrickarna, som syns tillsammans med mig på bilden nedan.

 

1622599328_FaceChanger2_kpyqWL.thumb.png.ab6a00f07351b40128af002fbab61b71.png

 

Ingen av Singhadrickarna var med. Ingen är väl förvånad över det, som bekant inskränker sig deras sportintresse till golf och fickpingis.

 

Evenemanget skulle börja 17, fast egentligen var det visst 18...bara att vänta...

1389521653_blandatpattayacentral.thumb.jpg.c83c78249fae36388e6522ad4e343415.jpg

 

Nya matchtröjorna förevisades, och undertecknad fick en mindre chock av att se nya huvudsponsorn. Hur är det möjligt?

1253693722_pattayatrjor.thumb.jpg.b46ebbd5fad607d306373151eba24aa5.jpg


Till slut hade emellertid borgmästare och andra högdjur kommit på plats och truppen liksom sponsorer kunde presenteras. Från stenbordsdelegationens sida var vi mest intresserade av att se representanter från vår samarbetspartner i fotbollsaktiviteter, Junes Cocktails. Sponsor med bland annat logga på tröjan.

 

1661427163059.thumb.jpg.b987138c62f3da4664cdecf5ad7b0a94.jpg

 

Därefter var det bara att spänna fast säkerhetsbältet och låta Pattaya Dangerous Family ta över. Den helt euforiske mannen med tuppkam längst fram i videon är han som blandar Lao Kao i Leon. Mest glad över att tillgången på den öl hans anser vara rätt är säkrad för hela säsongen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var i Pattaya förra helgen och sådär på ytan var kanske inget nytt. Väldigt mycket fler folk än de senaste två somrarna men väldigt mycket färre än innan dess var väl det mest uppenbara.

 

Har man bara rätt guide, och det hade jag framåt kvällen, så kan man dock upptäcka ställen som inga resebolag pratar om med anställda som utför konster och arbetsuppgifter som inga cirkusar eller Syo-konsulenter känner till.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Atom:

Jag var i Pattaya förra helgen och sådär på ytan var kanske inget nytt. Väldigt mycket fler folk än de senaste två somrarna men väldigt mycket färre än innan dess var väl det mest uppenbara.

 

Har man bara rätt guide, och det hade jag framåt kvällen, så kan man dock upptäcka ställen som inga resebolag pratar om med anställda som utför konster och arbetsuppgifter som inga cirkusar eller Syo-konsulenter känner till.

Mistänker spooncreek är inblandad😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stoneys:

Mistänker spooncreek är inblandad😉

 

Nja, som anordnare av själva "nu åker vi och röstar och dricker bärs" dagen så var han ju inblandad men som guide var det en annan MPR-medlem som stod till förfogande då Spooncreek även var delansvarig för Stryktipset; där vi för övrigt vann 114 SEK (på 350 satsade SEK 😉).

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

 

Nja, som anordnare av själva "nu åker vi och röstar och dricker bärs" dagen så var han ju inblandad men som guide var det en annan MPR-medlem som stod till förfogande då Spooncreek även var delansvarig för Stryktipset; där vi för övrigt vann 114 SEK (på 350 satsade SEK 😉).

Hehe, vinst, 😉. Finns många guider i Pattaya. Ha det bäst.

 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 minuter sedan, skrev Atom:

 

Nja, som anordnare av själva "nu åker vi och röstar och dricker bärs" dagen så var han ju inblandad men som guide var det en annan MPR-medlem som stod till förfogande då Spooncreek även var delansvarig för Stryktipset; där vi för övrigt vann 114 SEK (på 350 satsade SEK 😉).

Jag gissar på en kille som har en dvärgkompis vid namn Guran. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Amigo:

Tyvärr kan man se att det är en selfie! Se texten i burken.

kuva.png.9e1d5faeb17949a5e66bf92af2308220.png

 

Du är verkligen observant på de små detaljerna. Själv såg jag det tydligt på att min mask är spegelvänd. Jag menar, vem har någonsin sett en gasmask med utblåset till höger?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ärade MPR-rävar,
Ännu ett brådskande uppdrag som utfördes under veckan på uppdrag av Pattayarävarnas stenbord.  Traktens fotbollslag visade sig ha en kick-off på Central Festival, för att presentera spelare och sponsorer. För uppdragets genomförande fick jag sällskap av en av Leodrickarna, som syns tillsammans med mig på bilden nedan.

 

1622599328_FaceChanger2_kpyqWL.thumb.png.ab6a00f07351b40128af002fbab61b71.png

 

Ingen av Singhadrickarna var med. Ingen är väl förvånad över det, som bekant inskränker sig deras sportintresse till golf och fickpingis.

 

Evenemanget skulle börja 17, fast egentligen var det visst 18...bara att vänta...

1389521653_blandatpattayacentral.thumb.jpg.c83c78249fae36388e6522ad4e343415.jpg

 

Nya matchtröjorna förevisades, och undertecknad fick en mindre chock av att se nya huvudsponsorn. Hur är det möjligt?

1253693722_pattayatrjor.thumb.jpg.b46ebbd5fad607d306373151eba24aa5.jpg


Till slut hade emellertid borgmästare och andra högdjur kommit på plats och truppen liksom sponsorer kunde presenteras. Från stenbordsdelegationens sida var vi mest intresserade av att se representanter från vår samarbetspartner i fotbollsaktiviteter, Junes Cocktails. Sponsor med bland annat logga på tröjan.

 

1661427163059.thumb.jpg.b987138c62f3da4664cdecf5ad7b0a94.jpg

 

Därefter var det bara att spänna fast säkerhetsbältet och låta Pattaya Dangerous Family ta över. Den helt euforiske mannen med tuppkam längst fram i videon är han som blandar Lao Kao i Leon. Mest glad över att tillgången på den öl hans anser vara rätt är säkrad för hela säsongen.

 

 

Supportrarna verkar ju iallafall vara nöjda med den nya sponsorn: Oleoleo leeeeeo leoleoleeee...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vet nåt ställe i Fiskebyn som visar dagens F1?

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Nån som vet nåt ställe i Fiskebyn som visar dagens F1?

Dannys Sports Bar, Tree Town.

Screenshot_20220828-113413_Samsung Internet.jpg

Ändrades av Lucky
Lade till skärmdump från deras Facebook.

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Nån som vet nåt ställe i Fiskebyn som visar dagens F1?

 

Hade det inte varit Bajen-AIK , hade du  nog kunnat se F1 på Pattayas största storbild. Men Cafe Bärs Maestro hängde upp flaggan redan till morgonkaffet. Dessutom ryktas det om att det finns ett gäng Black Army i stan som kommer förbi. Fylla,  slagsmål och allmän skadegörelse befaras, men enligt mina rapporter har ett gäng av Singhadrickarna lovat att knäcka extra som säkerhetsvakter. De är inte så mobila, men käpparna rappar rätt hårt.

 

IMG_20220828_133927.thumb.jpg.2326b69da6b3a56f24f3334d37fd077d.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...