Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

11 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Var du första dagen på förmiddagen? Då var det kaos tydligen. Jag var där en eftermiddag, då var vi tre stycken.

 

Apropå köer så ska de i alla fall ha planerat för det i år, vilket är varför man ska ha flyttat in röstlokalen i hotellet, så att gubbarna  slipper köa i solen.

 

Jag vet inte vilken dag, men kaos var det.

 

Anledningen är ju också solklar.

Regeringen hade bestämt sig för att göra det så svårt och jobbigt som möjligt att rösta i Pattis. Hade helt enkelt blivit ett överflöd av SD röster om allt gått smidigt.

 

Nu var det folk som svimmade av värmeslag och inte hann rösta pga regeringens fyndiga plan... :D

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Jag vet inte vilken dag, men kaos var det.

 

Anledningen är ju också solklar.

Regeringen hade bestämt sig för att göra det så svårt och jobbigt som möjligt att rösta i Pattis. Hade helt enkelt blivit ett överflöd av SD röster om allt gått smidigt.

 

Nu var det folk som svimmade av värmeslag och inte hann rösta pga regeringens fyndiga plan... :D

 

Berätta inte för någon, men jag är i hemlighet inhyrd av Magda för att bussa alla SD:are från Café Bärs till fel adress,  där vi gjort en trovärdig kopia på den riktiga vallokalen. Röstkuverten går rakt ner i soptunnan. Sen släpper jag av alla gubbarna  på soi 6, så de fyllnar till ordenligt, blir lite "handsome man" och minns allting efteråt mest som ännu en trevlig utflykt. :buba:

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 minut sedan, skrev pust:

Att man ska behöva se sådant i vackra Pattaya 🍺😁👌

IMG20220814060957.jpg

Konstigt att han har skorna kvar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya guvernören verkar ha känningar i färgranschen. Dom håller på att måla hela gatunätet. Blåvita Härgårman men bara på ena halvan av gatan. Gult rutmänster i varenda jävla vägkorsning så snart ser Pattaya ut som ett jättestort kexchoklad. Dessutom några stora fyrkantiga cementblock med hål i på Second Rd, kan det ha nåt att göra med spårvägen?

 

Bilder kommer  - kanske.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Nya guvernören verkar ha känningar i färgranschen. Dom håller på att måla hela gatunätet. Blåvita Härgårman men bara på ena halvan av gatan. Gult rutmänster i varenda jävla vägkorsning så snart ser Pattaya ut som ett jättestort kexchoklad. Dessutom några stora fyrkantiga cementblock med hål i på Second Rd, kan det ha nåt att göra med spårvägen?

 

Bilder kommer  - kanske.

Tog för givet att cementklumparna hängde ihop med rören som byts / grävs ner i närheten. Men så kanske det inte är.

 

IMG_9071.thumb.jpeg.989e00f966c8586b1a83b7e85d5e8edb.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Nya guvernören verkar ha känningar i färgranschen. Dom håller på att måla hela gatunätet. Blåvita Härgårman men bara på ena halvan av gatan. Gult rutmänster i varenda jävla vägkorsning så snart ser Pattaya ut som ett jättestort kexchoklad. Dessutom några stora fyrkantiga cementblock med hål i på Second Rd, kan det ha nåt att göra med spårvägen?

 

Bilder kommer  - kanske.

Undrar om det är någon som vet vad alla streck och krumelurer betyder.

Det är iaf väldigt förvirrande när man är ute och kör på välkända gator. 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-08-13 at 15:18, skrev spooncreek:

 

Berätta inte för någon, men jag är i hemlighet inhyrd av Magda för att bussa alla SD:are från Café Bärs till fel adress,  där vi gjort en trovärdig kopia på den riktiga vallokalen. Röstkuverten går rakt ner i soptunnan. Sen släpper jag av alla gubbarna  på soi 6, så de fyllnar till ordenligt, blir lite "handsome man" och minns allting efteråt mest som ännu en trevlig utflykt. :buba:


Låter ju kul... Kanske jag slinker in på Caféet som vallokalskontrollant/öldrickare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev M33:

Tog för givet att cementklumparna hängde ihop med rören som byts / grävs ner i närheten. Men så kanske det inte är.

 

IMG_9071.thumb.jpeg.989e00f966c8586b1a83b7e85d5e8edb.jpeg

 

Så måste det naturligtvis vara. Jag tyckte bara det såg ut som dom satt fast men jag har säkert sett fel. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:


Låter ju kul... Kanske jag slinker in på Caféet som vallokalskontrollant/öldrickare.

 

Det vore verkligen trevligt, välkommen!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-08-13 at 11:55, skrev spooncreek:

Ännu ett inlägg från mig,  Pattaystenarnas bordssekretare. Bråda tider nu på jobbet vid återanställningen.

 

Utan allför mycket skrik och skrän lyckades vi faktiskt sätta ett gemensamt program för att åka och rösta den 20 augusti. Öppen inbjudan om någon MPR-medlem skulle råka befinna sig i Pattaya:

 

Kära Café Bärs vänner med svensk rösträtt,

Med anledning av stundande val i Sverige kommer vi att anordna en gemensam resa till konsulatet i Pattaya för röstning och därefter en del påföljande aktiviteter i svenskhetens tecken. Följande gäller för LÖRDAGEN DEN 20 AUGUSTI:

14.00                    Gemensam resa till konsulatet från Café Bärs, kom i tid!

14.15                    Röstning på konsulatet. Röstlokalen ligger i år enligt uppgift i anslutning till lobbyn på Dusit Thani Hotel, där konsulatet huserar.

15.00 ca              Vi tar en eftermiddagsöl på en strandbar ett par stenkast från konsulatet, för att insupa atmosfären och det faktum att vi befinner oss här, kan rösta i strålande väder (på ett fyrstjärnigt Hotel Dusit Thani), och slipper septemberrusket i                                       Sverige liksom dess deprimerande vallokaler i någon nedrustad gammal kommunal skola.

16.30                    Avfärd mot Café Bärs. De som vill lägger ett gemensamt system på Stryktipset, eftersom det är Tipsextrakväll.

18.00                    Gemensam beställning av mat till självkostnad. Typisk svensk sådan såsom pizza, kebab & pasta kommer att erbjudas.

18.30                    Tipsextra inleds med en förmatch på storbilden, Tottenham-Wolverhampton.

20.00                    Vi ser Armand Duplantis vinna EM-guld för Sverige i stavhopp på storbilden. Tilltugg: OLW Ostbågar, Salta Fiskar, mikrade Popcorn, Estrellas Dillchips.

21.00                    Tipsextra fortsätter på TV;n inne med matchen Everton-Nottingham.

Ingen föranmälan krävs, bara att droppa in på en eller flera aktiviteter. Men för planeringens skull, ni som vet med er att ni hänger med kl. 14.00, skicka gärna ett mess till Café Bärs eller till Ronnie.

 

image.png.f7629621cfc934929194a7ee70f7e524.png

 

Jag känner att L nog får tillräckligt med röster bland expats i Bangkok så jag har bestämt att åka ned till Pattaya och rösta och därmed fördubbla antalet röster de får där. Nu var det ju dessutom väldigt länge sedan jag var på semester så passar på att ta en helg och hänga med på ert evenemang. 

 

Vi ses på lördag!

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Atom:

 

Jag känner att L nog får tillräckligt med röster bland expats i Bangkok så jag har bestämt att åka ned till Pattaya och rösta och därmed fördubbla antalet röster de får där. Nu var det ju dessutom väldigt länge sedan jag var på semester så passar på att ta en helg och hänga med på ert evenemang. 

 

Vi ses på lördag!

 

 Härliga tider, snart kanske  vi får byta namn på bussen till "L-bussen" , eller kanske "Pehrsons Pack" 😎

 

Syns på lördag, varmt välkommen till Sin City igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

 Härliga tider, snart kanske  vi får byta namn på bussen till "L-bussen" , eller kanske "Pehrsons Pack" 😎

 

Syns på lördag, varmt välkommen till Sin City igen.

 

Tur man har röstat annars det blivit trångt där.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev pust:

Lasses globetrotter, nu för tiden 

IMG20220818065845.jpg

 

Enligt ryktet vr det en norrman som köpte det med sin fars pengar. Stod tomt i många år. Är där någon verksamhet nu?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt god Yoghurt på Frienship till halva priset nu, 25 baht. Jag lämnade kvar några stycken om någon är sugen.

 

Ska ni däremot handla kött eller frukt och grönt idag så glöm det. Alla kyldiskar rengörs. Varför man tar alla på samma gång kan man ju undra.

 

1661066660030440093672296247725.thumb.jpg.de24d0d21ebc5b1c05ad90a9794ccf93.jpg

Kexchokladsreklamen som finns i varenda gatkorsning snart.

 

20220815_173030.thumb.jpg.2eced3cb104da3602ce8b38fab325dff.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Esspe:

Väldigt god Yoghurt på Frienship till halva priset nu, 25 baht. Jag lämnade kvar några stycken om någon är sugen.

 

Ska ni däremot handla kött eller frukt och grönt idag så glöm det. Alla kyldiskar rengörs. Varför man tar alla på samma gång kan man ju undra.

 

1661066660030440093672296247725.thumb.jpg.de24d0d21ebc5b1c05ad90a9794ccf93.jpg

Kexchokladsreklamen som finns i varenda gatkorsning snart.

 

20220815_173030.thumb.jpg.2eced3cb104da3602ce8b38fab325dff.jpg

 

Köpte du inga salta pinnar, eller har du redan tömt lagret som fanns på extrapris?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Köpte du inga salta pinnar, eller har du redan tömt lagret som fanns på extrapris?

Tänkte inte på det och dom är ju ändå bara goda när dom är gratis.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi 13/2 nu. Allt är redo, men tragiskt ont om folk med stålar (snålindier finns). Kanske lite tidigt, men det är inte som förr.

20220823_192637.thumb.jpg.e98c873c8ae54dc466130ddeaff7c4a2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev frogfish:

Soi 13/2 nu. Allt är redo, men tragiskt ont om folk med stålar (snålindier finns). Kanske lite tidigt, men det är inte som förr.

20220823_192637.thumb.jpg.e98c873c8ae54dc466130ddeaff7c4a2.jpg

 

Menar du att man kan få sig några indiska bugsvågrar där om man vill? 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev frogfish:

Soi 13/2 nu. Allt är redo, men tragiskt ont om folk med stålar (snålindier finns). Kanske lite tidigt, men det är inte som förr.

20220823_192637.thumb.jpg.e98c873c8ae54dc466130ddeaff7c4a2.jpg

 

Bilden bör vara från 13/1 (?) men det kvittar väl på det stora hela. De där soierna på 13 tror jag aldrig kommer igen, förutom möljigen som Soi India. Det var på väg åt det hållet redan innan covidpaniken. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...