Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

23 minuter sedan, skrev Esspe:

Tur att smaken är som buffelröven. Var och en sin egen lyckas smed men ibland undrar jag hur roligt dom har ensamma med sin pilsner på gubbahyllan Buakhao/Soi Diana varenda dag. Dom flesta ser inte ut att vara i harmoni med livet precis.

Förvånansvärt hur många det är som avslutar ett framgångsrikt arbetsliv med en alkoholist karriär i Thailand. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Esspe:

Tur att smaken är som buffelröven. Var och en sin egen lyckas smed men ibland undrar jag hur roligt dom har ensamma med sin pilsner på gubbahyllan Buakhao/Soi Diana varenda dag. Dom flesta ser inte ut att vara i harmoni med livet precis.

Revbensbuffe på Dilligaf ikväll 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

Sitter mest hemma och umgås med frugan.

Det fina med Pattaya jämfört med yxbyn är ju att i Pattaya kan du välja vad du vill göra!

 

I yxbyn får du ju vara nöjd med det som finns

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pust:

Dagens sol kille

IMG_20220315_150529.jpg

Är du säker på att han lever?

Det är lite likt hur en val sväller upp när den har legat död på stranden någon vecka.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Joe:

Det fina med Pattaya jämfört med yxbyn är ju att i Pattaya kan du välja vad du vill göra!

 

I yxbyn får du ju vara nöjd med det som finns

 

  / Joe

Fast även i Pattaya är det ofta klent med valen vad man ska göra, spec dagtid. Tycker själv att Phuket är klart bättre och även Chiang Mai fast röksäsongen förstör mycket där. Men där kan man snacka om häftiga moppeturer. Finns inget sånt i Pattaya och ingen skärgård som vi har i Phuket och inga fina stränder. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Tur att smaken är som buffelröven. Var och en sin egen lyckas smed men ibland undrar jag hur roligt dom har ensamma med sin pilsner på gubbahyllan Buakhao/Soi Diana varenda dag. Dom flesta ser inte ut att vara i harmoni med livet precis.

löses med universalmedlet, alkohol.

universellt också, fungar även i Sverige.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev pust:

Dagens sol kille

IMG_20220315_150529.jpg

Ojojoj,,, att hitta en kvinna som tar en bokstavligen när man ber om ett blowjob

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev stefan5300:

Maitan bodde väl i närheten av Buriram, jag brukar beställa finfin mat till bra priser från German Buchers Mastershop i Ban Kruat.

 

234688199_164337592466321_6995839069501606898_n.jpg.89d31265246f7921169f2093a129600b.jpg

Yep,men hans fru kom ifrån en annan by som min fru kom ifrån också. Vi hade mycket roligt åt det i Jomtien,  men förstår att han inte bosatte sig där.

 

Nytt I Pattaya kunde han garanterat stå för, men han lät andra ta över den stafettpinnen.......

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det är 27 år sedan jag var här i byn första gången och jag har sett utvecklingen, jag var i Pattaya för 34 år sedan och där har väl inte hänt så värst mycket förutom att det blivit större och mycket mer av allt.

Ja så kan man väl säga om alla städer i hela världen som har växt genom åren det har bara blivit mer av allt. Skillnad är det ju förstås i byn, där fanns ingenting länge och sedan small det bara till så fanns det en 7/11. Från 0-100 liksom. Vilken storstad kan slå den utvecklingen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja så kan man väl säga om alla städer i hela världen som har växt genom åren det har bara blivit mer av allt. Skillnad är det ju förstås i byn, där fanns ingenting länge och sedan small det bara till så fanns det en 7/11. Från 0-100 liksom. Vilken storstad kan slå den utvecklingen.

Ja det small till så mycket att nu får du skriva motorsågsbyn i stället för yxbyn.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
34 minuter sedan, skrev Stoneys:

Carls jr stänger den 24 mars. 🙁

Båda restaurangerna i Pattaya?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Båda restaurangerna i Pattaya?

De lämnar Thailand läste jag på Twitter.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Båda restaurangerna i Pattaya?

Alla 6 i Thailand.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Stoneys:

Carls jr stänger den 24 mars. 🙁

Du glömde den enda regeln i tråden:  nämner man Carls Jr MÅSTE en reklamfilm från dem visas:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-16 at 11:56, skrev berlitz:

20220316_103206.jpg

Test i entrén för att komma in säger de tidiga rapporterna. Det är ju trist.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

Test i entrén för att komma in säger de tidiga rapporterna. Det är ju trist.

Då går det ju fetbort. Har ingen lust att bli dyrt inlåst i 10 dgr för att thaiarna är nojiga......🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frogfish:

Då går det ju fetbort. Har ingen lust att bli dyrt inlåst i 10 dgr för att thaiarna är nojiga......🐸

Hittade en bild på FB

 

276072603_10160102769209087_4511693776531086563_n.jpg.281b7e7d7e06c1d53060cbc12757fce1.jpg

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...