Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev ArneMorales:

 https://sv.wikipedia.org/wiki/Neandertalmänniska

 

Så Spooncreek, du identifierar dig med denna boxaren Tofan Pirani, men förstår inte min invändning?

 

Jag menar att han inte är svensk, även om han bor i Sverige.

 

På samma sätt som jag inte är thai, fast jag sedan lång tid bor i Thailand.

Jag är  svensk till 100 procent.född i Sverige, uppvuxen och utbildad  i Sverige,  har haft hela mitt  30 åriga yrkesliv i Sverige.  Tycker det är oförskämt av dig att kalla mig neandertalare.

 

 

Menar du att alla dessa skäggbarn som bor i Sverige sedan 2015, legalt eller illegalt, är svenskar?

Du skriver så jävla korkade inlägg just nu Arne att jag inser att det var en komplimang att kalla dig neanderthalare.

 

Svenske kickboxaren Pirani, med en lång och hyfsat framgångsrik karriär representerades Sverige,  verkar för övrigt hålla till i Pattaya för tillfället. Ska vi ta och styra upp en gemensam träff (på the Base kanske) så du kan få förmedla dina åsikter om honom (skäggbarn, inte svensk, endast gäst i Sverige etc) direkt till honom? 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev frogfish:

Är du redan full? Vad dillar du om?

 

Varför skulle jag bli thailändsk medborgare?

 

Konstig kuf du är......

Jag trodde du skulle boxas......

 

Fast det kanske Arne får göra på träffen på The Base!

 

Fan att man åkt hem redan det hade varit en show.....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, ArneMorales said:

Jag menar att Tofan Pirani är iranier som gästar Sverige, dvs han är inte svensk, på samma  sätt som jag inte är thai.

 

Vad tycker du gällande Armand Duplantis höjdhoppsstjärnan. Han är ju Svensk medborgare.

Då kan du ju inte glädja dig åt hans resultat heller eftersom han inte är Svensk enl. dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev thomas001:

Vad tycker du gällande Armand Duplantis höjdhoppsstjärnan. Han är ju Svensk medborgare.

Då kan du ju inte glädja dig åt hans resultat heller eftersom han inte är Svensk enl. dig!

Han har dubbelt medborgarskap men tävlar ju för Sverige, Det fick han en del skit för i USA 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ArneMorales:

När jag såg namnet och fotot av denne boxare, som de presenterar som svensk, kände jag att jag aldrig kan identifiera mig med honom som svensk.

Kanske det beror på alla dessa massinvandrande män från Iran, Irak, Afghanistan, Pakistan, Somalia  etc, som man dagligen läser om i nyheterna, som ställer till så mycket problem i Sverige.

 

Tycker att Thailand gör rätt som betraktar mig som svensk gäst i Thailand. De skyddar sin befolkning och sin kultur.

 

Hur ser Sveriges framtid  ut när ni har 20 miljoner  `svenskar` som är muslimer eller är uppvuxna i muslimska länder?

 

Flytta till ett muslimskt land , som tex Iran. Tror ni att ni som kristna får alla rättigheter där?

 

 

 

 

Jag säger inte att jag har rätt men min personliga uppfattning är att man är svensk om man har svenskt medborgarskap, känner sig svensk samt delar svenska värderingar/åsikter. Gör man det så skit samma om man har skägg eller inte.

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Jag säger inte att jag har rätt men min personliga uppfattning är att man är svensk om man har svenskt medborgarskap, känner sig svensk samt delar svenska värderingar/åsikter. Gör man det så skit samma om man har skägg eller inte.

 

/ SatanG

 

Nu är det väl bara så att det är i Svedala man har dom tankarna, kan ta upp några länder  ta ex. Uganda där kastade dom ut alla indier fast dom var födda och försörjde sig samt hade medborgarskap.
Zimbabwe där tog regeringen all jordmark från vita personer som var födda i landet samt hade medborgaskap.
Och skulle inte tro att många skulle se mig som thai även fast jag skulle ha thai medborgarskap, och inte många thai skulle tycka det heller.

 

Fast PK Eliten har fått oss svenskar att tro att det är så, men kommer aldrig bli så, ett klart exempel är väl USA hur många afro jänkare känner att dom är jämbördiga med vita jänkare fast dom har släkt sedan ett par hundra år tillbaka.

 

Denna fråga kan tolkas om man är svensk eller inte, bara för att man har svensk medborgarskap hur många gånger som helst, men ska man ha ett svensk medborgarskap så ska man följa svenska traditioner framför allt tala svenska.
Men det vet vi att så är inte fallet, och det är bara i Sverige man kan bli medborgare även fast man inte kan språket, skiter i våra traditioner, pissar på Svenska folket och bara utnyttjar bidrag bara för att dom kan det, och vi dumma Svenskar låter det hända.
 

Självklart ska man kunna bli medborgare i ett land om man sköter sig, följer landets traditioner, följer deras lagar, kan språket och lagar samt kunna försörja sig genom jobb/företagare inte bidragsjobba, då kommer folk se annorlunda på en, men ej som Asiat, Afrikan mm. bara för att man har medborgarskap.

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

För att återknyta till trådämnet. Har Pattaya Beer Garden öppnat igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

För att återknyta till trådämnet. Har Pattaya Beer Garden öppnat igen?

Nej  men skjutdörrarna är halvöppna på dagtid.

Ändrades av berlitz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
8 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Spooncreek, kan du förklara för mig hur du kan säga att boxaren Tofan Pirani är svensk?

 

Jag är själv svensk sedan födseln för 71 år sedan, men kan inte identifiera mig med honom som svensk

 

 

Funderar på om jag och flera tusen människor i Sverige vars förfäder kom hit på 1600-talet kan kalla sig svenska?

När går gränsen eller kan man vara svensk med utländsk bakgrund? Jag har barnbarn som har en förälder
som i och för sig är född i Sverige men hans farfar invandrade hit. Är mina barnbarn svenskar?

 

Alla här som har barn med Thailändska fruar, är de barnen heller inte svenskar. 

 

Du verkar ju vara hemma på det här med rasbiologi så du kan kanske klargöra detta så vore jag tacksam. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev SatanG:

Jag säger inte att jag har rätt men min personliga uppfattning är att man är svensk om man har svenskt medborgarskap, känner sig svensk samt delar svenska värderingar/åsikter. Gör man det så skit samma om man har skägg eller inte.

 

/ SatanG

 

Håller med. Jag rakade skallen förut och gick runt i tofflor och kände mig som en munk, men inte fan fick jag något thailändskt medborgarskap för det😀

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
3 timmar sedan, skrev berlitz:

Nej  men skjutdörrarna är halvöppna på dagtid.

Tack för info. Läste just på en annan sida att de planerar att öppna den 18 mars. Hoppas att det stämmer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
9 timmar sedan, skrev Fredman:

Funderar på om jag och flera tusen människor i Sverige vars förfäder kom hit på 1600-talet kan kalla sig svenska?

När går gränsen eller kan man vara svensk med utländsk bakgrund? Jag har barnbarn som har en förälder
som i och för sig är född i Sverige men hans farfar invandrade hit. Är mina barnbarn svenskar?

 

Alla här som har barn med Thailändska fruar, är de barnen heller inte svenskar. 

 

Du verkar ju vara hemma på det här med rasbiologi så du kan kanske klargöra detta så vore jag tacksam. 

Du har missförstått mig helt om du tror att mina inlägg ovan handlar om ras, och om du tror att jag har  kunskaper i rasbiologi.

 

Mitt svar på dina frågor

Självklart är du och dina förfäder, som levt i Sverige, svenskar med utländsk bakgrund, och om ena föräldern är svensk har barn alltid rätt att bli  svenska medborgare.

Jag har också en son här i Thailand, men vi har inte sett någon anledning att söka svenskt medborgarskap för honom.

 

Tror de flesta här på forumet har någon utländsk bakgrund, och det har även jag.

Min mor var invandrare  från Finland.

Tidigare ställdes det dock stora krav på dem som ville bli svenskar, liksom det fortfarande görs för att bli thailändsk medborgare här i Thailand.

Krav på tex korrekta identitetshandlingar, utdrag ur kriminalregister, språkkunskaper, kunskaper och anpassning avseende landets kultur mm.

Men det har skett en stor förändring i Sverige de senaste 20 åren. Antar att de främst beror på den naiva svenska feminismens inflytande,  i kombination med den naive fd svenske statsministern Fredrik Reinfeldts-``Öppna era hjärtan``

som ledde till massinvandring av många tusen unga män, som definitivt inte uppfyllde de krav som Sverige tidigare ställde för medborgarskap.

 

Min fråga tidigare till Spooncreek avseende  om boxaren var ``skäggbarn`` syftade på de många  män som kom till Sverige från MENA länder, utan giltiga identitetshandlingar, men  släpptes in i Sverige  som ``stackars barn`` som därefter fått allt utan motprestation, även svenskt medborgarskap och kostat svenska skattebetalarna enorma summor.

När jag såg Spooncreeks bild på boxaren från Iran var min första tanke att han kanske var ett av dessa massinvandrande ``barn``.

 

Som en parantes kan jag nämna att mitt första fasta jobb var på Invandrarverket, som då låg på Munkbron i Gamla stan

i Stockholm, och på den tiden hade Sverige  ganska stor arbetskraftsinvandring, främst från Finland, men även från Jugoslavien, Grekland och Italien, och även lite muslimer, mest  från Turkiet . Detta var 1973-1977.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Om tex Putin avsätts, och flyr till Sverige. Då blir han enkelt svensk, och får socialbidrag. Grattis!

 

som Iraks fd försvarsminister.

Du är helt borta....

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte undra på att man är inne på Mpr minimalt numera när till o med denna tråd handlar om allt annat än Pattaya... 

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-11 at 13:59, skrev L64:

Inte undra på att man är inne på Mpr minimalt numera när till o med denna tråd handlar om allt annat än Pattaya... 

Jävligt synd att gubben som började yra om boxare inte får en tillsägelse men med en Admin som inte längre bryr sig och en Moderator som inte vågar så blir det så. Tänkt åka ned till Pattaya någon av kommande helger så hade hellre läst om hur öppet det är etc.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Atom:

Jävligt synd att gubben som började yra om boxare inte får en tillsägelse men med en Admin som inte längre bryr sig och en Moderator som inte vågar så blir det så. Tänkt åka ned till Pattaya någon av kommande helger så hade hellre läst om hur öppet det är etc.

Alla moderatorer har ersatts med vatten. 

 

Trodde det var i enlighet med din önskan, men tydligen inte.

Du får plocka upp manteln. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Alla moderatorer har ersatts med vatten. 

 

Trodde det var i enlighet med din önskan, men tydligen inte.

Du får plocka upp manteln. 

 

Man saknar tiden då en handfull hamnade i utvisningsbåset varje helg. Det var bättre förr, ja innan du blev moderator alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

In med Wwwebster på topp då jävlar blir det åka av...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Benriach:

In med Wwwebster på topp då jävlar blir det åka av...

var det hen som var moderator ett par timmar typ

 

/Enis ... som fått förfrågan men hade förståndet att tacka nej... för mycket bacon i bagaget för att härda ut

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev M33:

Man saknar tiden då en handfull hamnade i utvisningsbåset varje helg. Det var bättre förr, ja innan du blev moderator alltså.

Aber natürlich... 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nicholas:

Aber natürlich... 

 

 

1989--- känns som igår

 

:cry:

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Enis:

var det hen som var moderator ett par timmar typ

 

/Enis ... som fått förfrågan men hade förståndet att tacka nej... för mycket bacon i bagaget för att härda ut

Jajamen och är fortsatt aktiv här på MPR men givetvis under ett annat fredligare nick, typ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
10 timmar sedan, skrev Atom:

Jävligt synd att gubben som började yra om boxare inte får en tillsägelse men med en Admin som inte längre bryr sig och en Moderator som inte vågar så blir det så. Tänkt åka ned till Pattaya någon av kommande helger så hade hellre läst om hur öppet det är etc.

555

Skrev första inlägget om den iranske boxaren  Tokfan Pirani lite tillspetsat för att provocera dig till en diskussion i sakfrågan, eftersom du sagt att du gillar Fredrik Reinfeldts parti,  men det misslyckades tydligen. Jag vet sedan tidigare att du ofta föredrar personangrepp.

 

Så ett svar på  ditt önskemål om inlägg i denna tråd  om hur öppet det är för dig i Pattaya.

 

Önskar dig en trevlig helg i Pattaya!

 

                                                                                                                                                            1645958662_Legs-Openeveryday.jpg.ae0a56c1fa5414085546a9a3e42f5d3b.jpg

 

 

                                                                         

 

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Atom:

Jävligt synd att gubben som började yra om boxare inte får en tillsägelse men med en Admin som inte längre bryr sig och en Moderator som inte vågar så blir det så. Tänkt åka ned till Pattaya någon av kommande helger så hade hellre läst om hur öppet det är etc.

Att jag inte gör som du tycker är inte på något sätt ett tecken på att jag inte bryr mig.

Olika prioriteringar bara.

 

Jag själv skulle starta en ny tråd, istället för att beklaga mig över att befintliga trådar spårat ur. Vilket de gjort sedan forumet startade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
8 timmar sedan, skrev Enis:

var det hen som var moderator ett par timmar typ

 

/Enis ... som fått förfrågan men hade förståndet att tacka nej... för mycket bacon i bagaget för att härda ut

1D4AEB8A-2346-4370-9B24-C11B93FEDC61.jpeg.fd69d7d9d76f13adca3a513db01f9609.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...