Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Igår öppnade Restaurant Oscar på soi Welcome i Jomtien för ett gäng inbjudna gäster. Vi välkomnades av krögaren med bubbel som följdes av diverse smårätter som serverades löpande under kvällen. Mycket trevligt och gott.

IMG_0005.thumb.JPG.cb775fd85b3cc77f4cb43

IMG_0006.thumb.JPG.da01b084beb31e1e42fe1

På verandan finns två bord med plats för 12 gäster och insidan sväljer 40 gäster.IMG_0010.thumb.JPG.94784a972b0f4f5fe8db4

IMG_0009.thumb.JPG.ded218100c6bf6987ced5IMG_0013.thumb.JPG.e5c3fa586d2f21dc67e11IMG_0011.thumb.JPG.b69111379a0149d769502

Det var ett axplock av bilder på smårätterna.

IMG_0008.thumb.JPG.54f73c1a67ca5405216fd

Trivsamt värre

IMG_0022.thumb.JPG.c3da65735b3961ccf1d84

Och slutligen gästernas bidrag till lokalens utsmyckning

IMG_0023.thumb.JPG.1d7810fa6a9c4fe6fd112

Vi önskar Magnus med besättning lycka till med den här satsningen och hoppas att kvalitetskonceptet kommer att visa sej hålla!

 

 

IMG_0012.JPG

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köttbullarna såg perfekta ut 

Ja de var riktigt goda med lingonsylt på toppen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Centralt i Pattaya skulle jag säga Hilton, i anslutning till Central Festival.  Stans bästa rooftop bar också. 

http://www3.hilton.com/en/hotels/Thailand/hilton-Pattaya-BKKHPHI/index.html

Ett svenskt par som var och hälsade på mig för inte så länge sen bodde på Barracuda (fd Dusit D2) Också centralt läge, på 2nd Road vid Avenue/Major shopping center. De var helnöjda, Rätt prisvärd lyx också. Också en helt ok "rooftop" bar

http://www.accorhotels.com/gb/hotel-8891-hotel-baraquda-Pattaya-mgallery-collection/index.shtml

Det här lite lyxigare boutiquehotellet mitt på Beach Road är jag lite nyfiken på men känner ingen som bott där. Wave Hotel

http://www.wavepattaya.com/

 

Hilton är ett säkert kort, har enbart hört bra om det i Pattya. Maten, baren, personalen etc.
Sen är ju Hilton alltid Hilton och jag är mera sugen på något annat, obeprövat. 

Tack för tipset gällande Baraquda. Hamnar på listan över intressanta hotell för denna resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag glömde ju bilden på krögaren himself. Det är han med den röda t-shirten och armbindeln.

Han var med som passagerare i en bilolycka på väg från Bangkok till Pattaya för 3 veckor sedan. Vänsteraxeln blev helt krossad och intryckt till i höjd med vänster öra och är nu ihopmonterad  med titanskruvar och annat och går omkring med ständig värk sedan händelsen.

Strongt att klara av öppnandet av restaurangen!IMG_0021.thumb.JPG.5e7490f2a5abf3e2ee3ba

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår öppnade Restaurant Oscar på soi Welcome i Jomtien för ett gäng inbjudna gäster. Vi välkomnades av krögaren med bubbel som följdes av diverse smårätter som serverades löpande under kvällen. Mycket trevligt och gott.

IMG_0005.thumb.JPG.cb775fd85b3cc77f4cb43

IMG_0006.thumb.JPG.da01b084beb31e1e42fe1

På verandan finns två bord med plats för 12 gäster och insidan sväljer 40 gäster.IMG_0010.thumb.JPG.94784a972b0f4f5fe8db4

IMG_0009.thumb.JPG.ded218100c6bf6987ced5IMG_0013.thumb.JPG.e5c3fa586d2f21dc67e11IMG_0011.thumb.JPG.b69111379a0149d769502

Det var ett axplock av bilder på smårätterna.

IMG_0008.thumb.JPG.54f73c1a67ca5405216fd

Trivsamt värre

IMG_0022.thumb.JPG.c3da65735b3961ccf1d84

Och slutligen gästernas bidrag till lokalens utsmyckning

IMG_0023.thumb.JPG.1d7810fa6a9c4fe6fd112

Vi önskar Magnus med besättning lycka till med den här satsningen och hoppas att kvalitetskonceptet kommer att visa sej hålla!

 

 

IMG_0012.JPG

Ser intressant ut, vilken lokal på soi Welcome är det som Oscar tagit över?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser intressant ut, vilken lokal på soi Welcome är det som Oscar tagit över?

 

Gamla Aveny Inn.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de var riktigt goda med lingonsylt på toppen.

Om han inte tänker på det be han ställa in Baileys  i kylen när han öppnat den och ställ en tom på visningshyllan

annars surnar den och skärs sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Om han inte tänker på det be han ställa in Baileys  i kylen när han öppnat den och ställ en tom på visningshyllan

annars surnar den och skärs sig

Falköga!:yarr:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tillägga att krögaren Magnus är medlem på MPR, men jag kommer inte ihåg hans nick.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tillägga att krögaren Magnus är medlem på MPR, men jag kommer inte ihåg hans nick.

Ja det är bra då kan han läsa både ris och ros och göra mpr kunderna till lags he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som tusan, har Björn pensionerat sig?

Ja, men han dök upp igår och såg ut som en fiollåda i ansiktet. Vilken förvandling, utbrast han!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att det ligger i Jomtien bara. Annars ser det bra ut och hoppas det blir bra! Så kanske man testa ställe nästa gång man är i byn. 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Igår öppnade Restaurant Oscar på soi Welcome i Jomtien för ett gäng inbjudna gäster. Vi välkomnades av krögaren med bubbel som följdes av diverse smårätter som serverades löpande under kvällen. Mycket trevligt och gott.

verandan finns två bord med plats för 12 gäster och insidan sväljer 40 gäster.

 

Det var ett axplock av bilder på smårätterna.

 

Trivsamt värre

 

Och slutligen gästernas bidrag till lokalens utsmyckning

 

Vi önskar Magnus med besättning lycka till med den här satsningen och hoppas att kvalitetskonceptet kommer att visa sej hålla!

Ser mysigt ut.
Det luktar gubbe och Göteborg 
:lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är bra då kan han läsa både ris och ros och göra mpr kunderna till lags he he

Mina bilder med kommentarer får betraktas som ros och då motviktar jag med lite ris.

Min kompis vid bordet lider av samma åkomma som jag, nämligen tinnitus och nedsatt hörsel och vi hade ett rent helvete att föra ett samtal. Sorlet av röster i lokalen ekade mellan betongväggarna och gjorde vårt samtal näst intill otydbart.

Som jag ser det så måste det upp textilier här och där för att få en samtalsvänlig miljö. Även gäster med normal hörsel hade svårigheter att samtala i ett normalt tonläge.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina bilder med kommentarer får betraktas som ros och då motviktar jag med lite ris.

Min kompis vid bordet lider av samma åkomma som jag, nämligen tinnitus och nedsatt hörsel och vi hade ett rent helvete att föra ett samtal. Sorlet av röster i lokalen ekade mellan betongväggarna och gjorde vårt samtal näst intill otydbart.

Som jag ser det så måste det upp textilier här och där för att få en samtalsvänlig miljö. Även gäster med normal hörsel hade svårigheter att samtala i ett normalt tonläge.

ecophon akustikplattor en go ide

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Nytt eller ej vet jag ej, kanske Jive kan klargöra :-)

 

J F kitchen & bar

 

http://www.jfkb.net

 

Enis

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Den känner jag inte till och så kommer det nog att förbli.;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den känner jag inte till och så kommer det nog att förbli.

 

Och varför skulle det förbli? Du som är Pattaya's största gormand och restaurang kritiker, våga öppna dina vyer för oss som tröttnat på Beefeater 7 dagar i veckan.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Copenhagen på postsoien mittemot posten har öppnat igen

Samma danskar som drev den tidigare. Jag har inte pratat med dom, men jag
tror att ägarn till byggnaden hade svårt att få det uthyrt, så därför är danskarna tillbaka

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...