Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Dricker också Mont Clair men det beror ju procenten och priset. Mont Clair 5 liter 13% 989 Baht och Peter Villa 4 liter11,5 % 788 Baht men speciellt gott tycker jag inte något är, dock drickbart men det är ju ruset jag vill åt, dricka ett par glas vin till mat tycker jag enbart är alkoholmissbruk.

 

Riktigt goda viner tycker jag att det görs på Shiraz och Merlotdruvor men även där vill jag åt ruset, så en dunk Jacobs Creek passar mig ypperligt till potatismos med kottbullar. :nyam:

ett glas i taget är det som gäller för mig om det inte är till exempel midsommar, då kan det bli både öl o snaps... :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

ett glas i taget är det som gäller för mig om det inte är till exempel midsommar, då kan det bli både öl o snaps... :crazy:

Tutar när jag kör förbi erat i morgon kväll så då kan du ta en snaps för mig också
Link to comment
Dela på andra sajter

.

Dricker också Mont Clair men det beror ju procenten och priset. Mont Clair 5 liter 13% 989 Baht och Peter Villa 4 liter11,5 % 788 Baht men speciellt gott tycker jag inte något är, dock drickbart men det är ju ruset jag vill åt, dricka ett par glas vin till mat tycker jag enbart är alkoholmissbruk.

 

Riktigt goda viner tycker jag att det görs på Shiraz och Merlotdruvor men även där vill jag åt ruset, så en dunk Jacobs Creek passar mig ypperligt till potatismos med kottbullar. :nyam:

Procenten Helge, drick Lao Khao mer krut i det, dricka vin för procenten...skeptisk.

Kan blanda in lite renat i proverna du får så småningom, vårt håller bara 10 vol.%, hur mycket krut vill du ha?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricker också Mont Clair men det beror ju procenten och priset. Mont Clair 5 liter 13% 989 Baht och Peter Villa 4 liter11,5 % 788 Baht men speciellt gott tycker jag inte något är, dock drickbart men det är ju ruset jag vill åt, dricka ett par glas vin till mat tycker jag enbart är alkoholmissbruk.

 

Riktigt goda viner tycker jag att det görs på Shiraz och Merlotdruvor men även där vill jag åt ruset, så en dunk Jacobs Creek passar mig ypperligt till potatismos med kottbullar. :nyam:

 

Här har vi en som vågar säga sanningen om varför man dricker alkohol.    :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

.Procenten Helge, drick Lao Khao mer krut i det, dricka vin för procenten...skeptisk.

Kan blanda in lite renat i proverna du får så småningom, vårt håller bara 10 vol.%, hur mycket krut vill du ha?

Chan2014

Nej, nej, nej inte lao khao :spy: , nu ska jag provsmaka ert vin forst :nyam:​ , sedan kanske jag tunnar ut det något om jag vill bli full :54: .

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, nej, nej inte lao khao :spy: , nu ska jag provsmaka ert vin forst :nyam:​ , sedan kanske jag tunnar ut det något om jag vill bli full :54: .

 

Till färgen menar du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har vi en som vågar säga sanningen om varför man dricker alkohol.    :good:

Ja men så är det ju, snapsar nä fy fan inte gott. En kall öl kan ju vara jäkligt gott och sötsliskiga starkviner kan vara gott.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till styrka.

 

Jo, det var det jag menade. Tunna ut vinet med med brännvin så blir färgen svagare.  Raggargrogg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har vi en som vågar säga sanningen om varför man dricker alkohol. :good:

Trodde faktiskt bara det var jag som sa sanningen om detta. Härligt att mer erkänner. Mycket snobberi i alkovärlden.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fenomenet känner jag inte igen. Här i city har moppetaxi sina "stationer" oftast i gathörn där det går in en liten soi som är en återvändsgränd eller på ett annat lämpligt ställe där dom inte stör annan business.

 

Men hur som helst, svaret på din fråga " vad skulle ni ha gjort ? "

 

Jag skulle aldrig hamnat i din situation eftersom jag snabbt flyttat på mig till anvisad plats eller puttrat vidare till nästa 7/11, inget mer med det. För mig handlar det inte om att "stillatigande låta mc-taxi stifta sina egna lagar" utan bara om att inte haka upp sig på "småsaker" som man inte kan göra nåt åt.

 

Slutligen, vanligtvis välunderrättade källor har berättat för mig att det är maffian som styr och ställer över moppetaxitrafiken här i Pattaya. Chaffisarna får betala dyra avgifter till dom för att få bära dom numrerade västarna och stämmer det så är det rimligt att anta att det ingår en viss beskyddarverksamhet.

Alltså, ännu en anledning till att ligga lågt och inte börja " mucka gräl "

 

Fritz..

Det tyder inte bara på att du tar hand om ditt blodtryck, vilket är utmärkt, utan också att moppen får din omsorg. :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tog en tur runt Jomtien häromdagen, särskilt för att kolla progress med alla nya condominium-byggen. Och många är de vill jag lova, vilket vi diskuterat förr. En del står still, dock mindre än jag trodde. Mest off av alla, verkligen mitt i ingenstans, The Venetian. På köpet får man en gammal soptipp som granne, som visserligen höll på att rensas upp.  De säljer väl på namnet och på ett varumärke och upplägg som för tankarna till Las Vegas och Macao.http://www.venetianpattaya.com/

Frågan är väl annars vilka som ska bo i alla dessa condos när det är färdigbyggt, särskilt de på fel sida 2nd Road, som knappast kan benämnas beach-front. Risk att det ekar tomt rätt länge.
Inga bilder från denna utflykt, tyvärr, men på tillbakavägen var jag tvungen att stanna och fota detta (indiska?) palats på Pratumnak soi 1 som hade ett namn på ”Majal”. Lyxhotell eller lyxbostad kanske,  får återkomma när det öppnat.

20150708_130418.thumb.jpg.7e082b49363b40

20150708_130408.thumb.jpg.de9d66d701c4a7

I Pattaya stad rör det också på sig, Hooters är ju på gång som det rapporterats om tidigare i annan tråd. Verkar som de ska bygga helt nytt på tomt vid soi 13, ska de hinna öppna 2015 får de nog rappa på lite.  
På 13/2 renoveras det för fullt, klurade ett tag på vad det ska bli där (förut väskaffär och innan dess bar/pizzeria). Något besviken när jag idag kunde notera att det blir ännu ett McDonalds..

20150710_150033.thumb.jpg.e8b8fe799009c020150710_150220.thumb.jpg.422730981b623420150710_150041.thumb.jpg.38bccb182d78de

Därmed kommer de nästan att ligga på rad, Hooters, Starbucks, Pizza Hut, McDonalds, Pizza Company och Burger King. Inte så spännande direkt, även kaffet smakar gött på Starbucks, att det i alla fall ska bli ska bli kul att se hur det går för Hooters, samt att Burger King trots allt får ett plus eftersom det tjänar som arbetsplats för ett par familjemedlemmar (en Whopper med bacon på är också bra mot baksmälla, medges).
Blir det för mycket får man retirera till gemytliga PS Apartments…f-låt kedjan Harrys ska det ju vara :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tog en tur runt Jomtien häromdagen, särskilt för att kolla progress med alla nya condominium-byggen. Och många är de vill jag lova, vilket vi diskuterat förr. En del står still, dock mindre än jag trodde. Mest off av alla, verkligen mitt i ingenstans, The Venetian. På köpet får man en gammal soptipp som granne, som visserligen höll på att rensas upp.  De säljer väl på namnet och på ett varumärke och upplägg som för tankarna till Las Vegas och Macao.http://www.venetianpattaya.com/

Frågan är väl annars vilka som ska bo i alla dessa condos när det är färdigbyggt, särskilt de på fel sida 2nd Road, som knappast kan benämnas beach-front. Risk att det ekar tomt rätt länge.
Inga bilder från denna utflykt, tyvärr, men på tillbakavägen var jag tvungen att stanna och fota detta (indiska?) palats på Pratumnak soi 1 som hade ett namn på ”Majal”. Lyxhotell eller lyxbostad kanske,  får återkomma när det öppnat.

20150708_130418.thumb.jpg.7e082b49363b40

20150708_130408.thumb.jpg.de9d66d701c4a7

I Pattaya stad rör det också på sig, Hooters är ju på gång som det rapporterats om tidigare i annan tråd. Verkar som de ska bygga helt nytt på tomt vid soi 13, ska de hinna öppna 2015 får de nog rappa på lite.  
På 13/2 renoveras det för fullt, klurade ett tag på vad det ska bli där (förut väskaffär och innan dess bar/pizzeria). Något besviken när jag idag kunde notera att det blir ännu ett McDonalds..

20150710_150033.thumb.jpg.e8b8fe799009c020150710_150220.thumb.jpg.422730981b623420150710_150041.thumb.jpg.38bccb182d78de

Därmed kommer de nästan att ligga på rad, Hooters, Starbucks, Pizza Hut, McDonalds, Pizza Company och Burger King. Inte så spännande direkt, även kaffet smakar gött på Starbucks, att det i alla fall ska bli ska bli kul att se hur det går för Hooters, samt att Burger King trots allt får ett plus eftersom det tjänar som arbetsplats för ett par familjemedlemmar (en Whopper med bacon på är också bra mot baksmälla, medges).
Blir det för mycket får man retirera till gemytliga PS Apartments…f-låt kedjan Harrys ska det ju vara :big_smile:

Tackar för den rapporten ,bra jobbat

Link to comment
Dela på andra sajter

I morgon är det återigen dags för Pattaya Marathon. Mycket folk runt Central Festival i eftermiddag, och redan igenproppad trafik på Beach Road.

De springer de i princip runt hela stan, beroende på sträcka. Har aldrig sett själva loppet, men i år kanske man får masa sig upp i tid (jobbigt på en söndag dock)

20150718_155135.thumb.jpg.9bcb3fe38ce8cd

I övrigt lider vi idag med Thailands duktiga volleybolldamer, som fick stryk för tredje dagen rad, denna gång mot Japan. Men dom gör det bra, med tanke på hur (jämförelsevis) nätta de är jämfört med amerikanskor, kinesiskor och japanskor.

20150718_163640.thumb.jpg.1ebfa3c904e940

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Storhelg med start i morgon, Två "Buddhadagar" på raken. Buddist Lent på fredag :  "marks the beginning of the Buddhist 'lent' period, a time when monks are supposed to retreat to their temples while new life springs forth". En del thailändare brukar ta tillfället i akt och göra uppehåll med alkoholen. Tre månader torrt om det ska vara rätt och riktigt. Två dagar torrt lär det i alla fall bli på Pattayas barer, detta vill jag minnas är en av de helgerna där inte ens "the city of sin" undantas. Måhända är till och med Marine stängt :waaaht:

Vill man ha koll på Thailändska helgdagars påverkan på festandet kan man kolla in den här utmärkta länken:http://www.boomboomme.com/resources/holidays/Thailand/index.htm

Förra veckan var det dock mode på tapeten, Pattaya Fashion Week", med bland annat modevisningar både här och där. Nedan kan den som vill se slanka damer i långa rader paradera på Central Festivals catwalk.  Är det förresten nån som vet vad den franska sången heter? Den har satt sig på hjärnan.

 

Spooncreek gjorde under veckan också ett sällsynt besök i Jomtien. Noterade lugnet, till och med immigration var rätt lugnt, och att uppfräschningen av stranden verkade rulla på i bra takt.  På vägen tillbaka till civilisationen passade jag på att inmundiga News Cafés lunchbuffé. Alldeles utmärkt bra! För 199 battingar fick man denna dag bland annat köttbullar med mos (saltgurka och lingon fanns som tillbehör), fläskfilé med champinjonsås och kycklingfilé med pepparsås. Prisvärt, det lär bli återbesök. Inga bilder på maten tyvärr.

20150728_145004.thumb.jpg.e9d7625d7938cd

Ovanpå News Café har det öppnat en ny Sportsbar, Fraser's. Nåväl, den visade sig ha öppnat för över ett år sedan, men ny för mig i alla fall. Får kollas av närmare när Premier League drar igång igen

20150728_145106.thumb.jpg.b5dc19d4c9b357

20150728_145059.thumb.jpg.b853c59f48d2a8

 

Ännu längre upp på Thappraya road verkar "Grand Caribbean inte ha alltför långt kvar till färdigställande. Bra läge där på kullen, bodde strax bredvid mitt första år i stan.

20150728_145336.thumb.jpg.18420ef2e0e90c

Man kunde också under hemfärden med Bahtbussen  konstatera det trots lågsäsong och mitt på dan, fortfarande proppar igen i trafiken när folket från Jomtien och Pratumnak ska in i Pattaya. Undrar om man har någon ny plan för det i takt med att Jomten växer vidare..

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

utifrån bilderna på FB så ser det ut att vattnas i munnen om man besöker soi khaonoi , någon som har kol?

/Enis

 

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

utifrån bilderna på FB så ser det ut att vattnas i munnen om man besöker soi khaonoi , någon som har kol?

/Enis

 

 

 

Jag har lite koll, men vad är det för bilder?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lite koll, men vad är det för bilder?

28baad18d46f39c347f5bf83509d4810.jpgbc8db729a3361ed686d25fd9bf2cfd0d.jpg28ff5ddc0960cfcf9e21c6aebee20188.jpg144a5642484f782d1fba65354efd90ed.jpg Gruppen på FB heter lunchklubben i Thailand Enis Skickat från min iPhone med Tapatalk

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

28baad18d46f39c347f5bf83509d4810.jpgbc8db729a3361ed686d25fd9bf2cfd0d.jpg28ff5ddc0960cfcf9e21c6aebee20188.jpg144a5642484f782d1fba65354efd90ed.jpg

Gruppen på FB heter lunchklubben i Thailand Enis Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det har jag tyvärr ingen koll på, men måste undersökas på nåt sätt. Ser ju jättesmarrigt ut.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Parad igår på mors dag såklart. Marching bands på hela Beach road. "Alla" paraderade från polis till pakistanska vänföreningen.

20150812_170514.thumb.jpg.01f129f7200332

När det gäller Hooters verkar det dock inte hända så mycket där bakom skranket. Opening in August står det. Bråttom nu.

20150812_170607.thumb.jpg.8e09318a4c803b

Är det de berömda kycklingvingarna man vill åt på Hooters kan kanske denna restaurang som troligen öppnar snabbare, duga så länge. "All American". Lokalen på Major/Avenue vid 2nd Road har varit tom sedan Shenanigans spikade igen för ett drygt år sedan. Cheap Charlies kan gå en våning ned och äta spaghetti med köttfärssås för 49 battingar.

20150811_162041.thumb.jpg.b1bb4e5de85f28

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

ja det är big horn 

ja det är big horn 

och Calle höll till i Phuket förut

Han har säkerligen något nick på någon av de thaiforum jag är med på, för det är så jag har blivit vän på FB

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det är big horn 

Ligger Big horn på soi 14?,Jag tror att det ät en liten soi innan Tims om du går från soi Diana.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...