Jump to content
IGNORED

Nytt i Pattaya

spooncreek

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Stoneys:

Tror det är denna som ligger ca 50m vänster om ingången till walkin Street som spoon menar. 

Screenshot_20201103-052049.png

Ja den har man ju gått förbi många gånger.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

• Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• spooncreek

223

• Esspe

208

• Fritz

175

• ragson

118

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lågaste lågsäsongen på länge sägs det, men tomt på folk är det aldrig i denna stad. Byggs gör det också, barer och restauranger försvinner, nya kommer till.   När det gäller hotell  öppnar strax ett

Hasses i Pattaya, säkert ett klassiskt ställe för många. Inte för mig trots att jag passerat där nästan dagligen, det har ju varit lite på dekis de sista åren. Och nu är också sedan en tid tillbaka sk

"Hasta la vista, baby" Efter 5 års boende i Thailand så slänger jag nu också in handduken och återvänder till Europa, eller närmare bestämt till Spanien. Ett beslut baserat bl.a. på att jag känt

Posted Images

4 minuter sedan, skrev Esspe:

Ja den har man ju gått förbi många gånger.

"gått förbi"? 😉

• Haha 4

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

spooncreek
3 hours ago, Esspe said:

Var ligger Bamboo och är det en bar eller restaurang?

@Mr atm beskrivning av stället säger allt du behöver veta :-) 

Edited by spooncreek
  • Haha 2

På sekond road ,om man går i trafikriktningen, och kommer till soien till vänster där Scandalik ligger, finnes Dengs restaurant i hörnet. Det är en renodlad restaurang och ingen bar. Har dom stängt eller är det öppet?

Born41

1 timme sedan, skrev Jive:

"gått förbi"? 😉

Många ställen i Pattaya som jag gått förbi.

15 minuter sedan, skrev Esspe:

Många ställen i Pattaya som jag gått förbi.

Ja, det ligger en hel del tråkiga barer på vägen till Windmill.😃

• Ge karma 1
  • Haha 4

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

1 hour ago, Jive said:

Ja, det ligger en hel del tråkiga barer på vägen till Windmill.😃

Perfekt att visa svärmor det genuina Thailand. Även den en riktig "klassiker".

Pattaya - SKAPARENS SÄTT ATT SÄGA FÖRLÅT FÖR DEN VÄSTERLÄNDSKA KVINNAN

Risifrutti
11 timmar sedan, skrev Mr atm:

Eller mer känd som "old man paradise".

Fullt med frilansare. En del hittade även dit från coconutbar.

Gubbarnas ålder typ allt mellan ena foten på bananskalet och andra i kistan -till

200 mg Kamagra.

Kvinnornas utseende tål inte dagsljuset.

Ungefär som skämtet vad det är för likhet mellan en negress och tofflor.

Så illa var det väl inte. Ölen var lite dyrare, men man slapp extra avgifter och vi rutinerade och äldre var klara långt före soluppgången😀

• Fint 1
  • Haha 3
Tekkor

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8908633/US-tourist-25-shot-dead-stealing-gun-going-shooting-spree-Thailand.html

"Michael Giavasis, 25, stole a Glock 9mm from a shooting range in Pattaya "

"American tourist, 25, steals Glock 9mm from Thai gun range and goes on wild shooting spree, taking pot shots at police and locals before dying from bullet to head during stand-off"

ge-a-2_1604392044545.jpg.d138fef4a854cf681e7f54bef5c29c58.jpg

Edited by Tekkor
  • Buu 1
  • Tråkigt 1
1 hour ago, Risifrutti said:

Så illa var det väl inte. Ölen var lite dyrare, men man slapp extra avgifter och vi rutinerade och äldre var klara långt före soluppgången😀

Ölen var väl 150b.

Det var lite för mycket för vissa cheap-charlies eftersom servitörerna räknade med +20 baht för varje öl eller 2-3 cl. drink.

Jag o förra tanten skulle gå in med ett bekant par, men undrade vart dom tog vägen. Till slut kom dom in men hon fick ingen öl. Jag vet att deras matkostnad understiger 1000 kr i månaden även fast han har en ok lön. (Cheap-charlie)

Har även sett någon beställa cola bara, men haft med sig egen pava.

Jo rätt kul och annorlunda ställe jämfört med dom andra.

Börjar själv komma in i den åldern där dom inte kollar id utan om man har helikopterplatta på huvudet.

• Ge karma 3
  • Haha 1

Risifrutti
19 minuter sedan, skrev Mr atm:

Ölen var väl 150b.

Det var lite för mycket för vissa cheap-charlies eftersom servitörerna räknade med +20 baht för varje öl eller 2-3 cl. drink.

Jag o förra tanten skulle gå in med ett bekant par, men undrade vart dom tog vägen. Till slut kom dom in men hon fick ingen öl. Jag vet att deras matkostnad understiger 1000 kr i månaden även fast han har en ok lön. (Cheap-charlie)

Börjar själv komma in i den åldern där dom inte kollar id utan om man har helikopterplatta på huvudet.

Bamboo var knappast något hinkar ställe. Man gick dit för att dricka 2-3 öl, lyssna på "bra" Thailändsk cover musik och för att träffa någon maid för några timmar.  Oftast skulle dom upp på jobb dagen efter så det blev ett naturligt farväl innan solen hann gå upp.

Cheap Charlie kufar finns det överallt och kan man inte ens bjuda frugan på en öl så borde man nog stanna hemma istället.

Kul ställe var det i alla fall och synd att dom har tvingats stänga, men förstår det då deras kundgrupp inte bygger på expats.

• Ge karma 4
8 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Bamboo var knappast något hinkar ställe. Man gick dit för att dricka 2-3 öl, lyssna på "bra" Thailändsk cover musik och för att träffa någon maid för några timmar.  Oftast skulle dom upp på jobb dagen efter så det blev ett naturligt farväl innan solen hann gå upp.

Cheap Charlie kufar finns det överallt och kan man inte ens bjuda frugan på en öl så borde man nog stanna hemma istället.

Kul ställe var det i alla fall och synd att dom har tvingats stänga, men förstår det då deras kundgrupp inte bygger på expats.

Bamboo? Vem har sagt att dom stängt? Jag har för mig där var öppet sist jag gick förbi. Ska kolla nästa gång jag "går förbi".

berlitz
1 timme sedan, skrev Esspe:

Bamboo? Vem har sagt att dom stängt? Jag har för mig där var öppet sist jag gick förbi. Ska kolla nästa gång jag "går förbi".

Har varit stängt länge.

• Ge karma 3
13 timmar sedan, skrev Mr atm:

Ölen var väl 150b.

Är man cheap charlie om man inte vill köpa öl för 150 baht? 

Antar att det dessutom var en liten öl. 

IQ fiskmås att ge så mycket för en öl även om man har råd att köpa hela stället. 

• Ge karma 1
  • Snurrigt 1
frogfish
37 minuter sedan, skrev LTD:

IQ fiskmås att ge så mycket för en öl även om man har råd att köpa hela stället. 

Betalar ofta mer än 150 baht för en öl, även i Thailand. Inget onormalt för de öl, och en del ställen jag går på.

Sen kan det slinka ner en och annan 50-bahts Leo oxå ibland, tycker inte det på nåt sätt visar på vilket IQ en person skulle ha. Det påståendet ger väl dock en liten indikation.....

Betalade 375 baht för en Guinness en gång på Koh Tao. Kändes lite dyrt, men i sammanhanget var det värt varenda baht🙉

Edited by frogfish
  • Ge karma 7
39 minutes ago, LTD said:

Man är cheap-charlie om man bara köper en öl till sig själv och inte till sin fru. 

Dessutom är deras matkostnad på under 1000 kr hemma i månaden.

Han har en bra lön plus en massa besparingar.

• Ge karma 4
  • Fint 1

18 timmar sedan, skrev frogfish:

Betalar ofta mer än 150 baht för en öl, även i Thailand. Inget onormalt för de öl, och en del ställen jag går på.

Sen kan det slinka ner en och annan 50-bahts Leo oxå ibland, tycker inte det på nåt sätt visar på vilket IQ en person skulle ha. Det påståendet ger väl dock en liten indikation.....

Betalade 375 baht för en Guinness en gång på Koh Tao. Kändes lite dyrt, men i sammanhanget var det värt varenda baht🙉

Jag menar givetvis Chang, Leo vilket ju normalt är vad som menas med "öl" här och självklart bara i Thailand. 

18 timmar sedan, skrev Mr atm:

Man är cheap-charlie om man bara köper en öl till sig själv och inte till sin fru. 

Dessutom är deras matkostnad på under 1000 kr hemma i månaden.

Han har en bra lön plus en massa besparingar.

Jo det håller jag med om, riktigt svinigt tom.

• Ge karma 2

Nja den största försäljningen är nog lokalt i Thailand. Dvs till thailändarna själva. Inte för 150 bath st dock. De är ju inte blyga för att dricka en öl eller två.

Jag kanske är bortskämd men här kostar ölen mellan 55 å 100 baht när vi går ut, för en stor Leo. 

Då har vi ett brett urval av ställen och jag ser ingen anl att gå nånstans där dom försöker bli miljonärer på varje kund, är ju inte där draget är iaf. 

Om nån vecka öppnar ett nytt ganska stort ställe som verkar lovande på många sätt, inte sett priser på stor öl men liten 45 baht. 

• Ge karma 3
12 minuter sedan, skrev LTD:

Jag kanske är bortskämd men här kostar ölen mellan 55 å 100 baht när vi går ut, för en stor Leo. 

Då har vi ett brett urval av ställen och jag ser ingen anl att gå nånstans där dom försöker bli miljonärer på varje kund, är ju inte där draget är iaf. 

Om nån vecka öppnar ett nytt ganska stort ställe som verkar lovande på många sätt, inte sett priser på stor öl men liten 45 baht. 

Här i Pattaya ligger dom billigaste  jag set nu på 40 för en liten. Ofta mycket folk men vad kan dom tjäna på den. 10-12 baht?

Wanchai
51 minuter sedan, skrev Esspe:

Här i Pattaya ligger dom billigaste  jag set nu på 40 för en liten. Ofta mycket folk men vad kan dom tjäna på den. 10-12 baht?

Finns ett ställe på soi Buakhao som tar 60 baht för en stor flaska. Alltid knökfullt med pensionärer när jag gått förbi.

• Skål 1
  • Fint 1
3 timmar sedan, skrev LTD:

Jo det håller jag med om, riktigt svinigt tom.

För mig blir det billigt, min hustru varken spelar eller dricker alkohol 

Edited by Bike
  • Ge karma 1
On 2020-11-03 at 19:02, skrev Tekkor:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8908633/US-tourist-25-shot-dead-stealing-gun-going-shooting-spree-Thailand.html

"Michael Giavasis, 25, stole a Glock 9mm from a shooting range in Pattaya "

"American tourist, 25, steals Glock 9mm from Thai gun range and goes on wild shooting spree, taking pot shots at police and locals before dying from bullet to head during stand-off"

ge-a-2_1604392044545.jpg.d138fef4a854cf681e7f54bef5c29c58.jpg

Sånt som ger oss Faranger "bra rykte" då Thai inte kan skilja på drogmissbrukare och vanligt folk