Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

Gävle?

Inte att förakta.....

 

Ett antal Thaivagnar, 4 stycken Thairestauranger och 16 stycken Thaimassagesalonger.

 

:big_smile:

 

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Enis:

Inte att förakta.....

 

Ett antal Thaivagnar, 4 stycken Thairestauranger och 16 stycken Thaimassagesalonger.

 

:big_smile:

 

/Enis

De va inte mycket att komma med!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Har du inte bättre fantasi än så? 

Om stan är fri från allt utom taxi och bahtbus så kommer det ju att bli hur smidigt och snabbt som helst att ta sig från parkeringen 1-2 km från hotellet. 

Eller så ser man till att komma till hotellet under de tider biltrafik är tillåten.

Men i ditt fall så kanske ett annat resmål är bättre.

Ett där man inte behöver passa tider med färga el dyl för det verkar ju inte va din starka sida. 

En tripp till 7/11 på andra sidan risfältet ska visst va en upplevelse.

Jössenamn om jag reser,ska jag då parkera utanför stan å ta en taxi till hotellet med väskor etc. Å resa vidare nästa dag kanske eller stanna å ta en taxi för att kunna parkera å dan efter inte kunna resa vidare,om inte tiden stämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

16 stycken Thaimassagesalonger

Du verkar ha bra koll på det :rotfl:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du verkar ha bra koll på det :rotfl:

Får ständiga rapporter av @rolba som har halva inne i branchen.

 

:yarr:

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev berlitz:

Jössenamn om jag reser,ska jag då parkera utanför stan å ta en taxi till hotellet med väskor etc. Å resa vidare nästa dag kanske eller stanna å ta en taxi för att kunna parkera å dan efter inte kunna resa vidare,om inte tiden stämmer.

Wellcome to the New normal och glöm inte masken.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Facebook:

 

"Yes, Calles Grill & Bar has been sold.

I would like to take the opportunity to thank all our friends and guests threw the years. It’s been a great run. But now it’s time to move on to new adventures 👍

And last but not least. HUGE THANK YOU to my staff. I wish you all good luck in the future. I love you big time ❤️

Over and out!!

/Calle"

 

Detta känns ju lite sorgligt, Calles var ett bra och prisvärt alternativ till Beefeater med en mer personlig touch.

 

Vad har han nu på gång tro? Fler och fler verkar lämna Pattis, en sorglig utveckling...

 

Jag önskar Calle lycka till med framtida äventyr!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Joe:

Från Facebook:

 

"Yes, Calles Grill & Bar has been sold.

I would like to take the opportunity to thank all our friends and guests threw the years. It’s been a great run. But now it’s time to move on to new adventures 👍

And last but not least. HUGE THANK YOU to my staff. I wish you all good luck in the future. I love you big time ❤️

Over and out!!

/Calle"

 

Detta känns ju lite sorgligt, Calles var ett bra och prisvärt alternativ till Beefeater med en mer personlig touch.

 

Vad har han nu på gång tro? Fler och fler verkar lämna Pattis, en sorglig utveckling...

 

Jag önskar Calle lycka till med framtida äventyr!

 

  / Joe

Instämmer. Bra mat trevlig miljö. Blir svårt att hitta en ersättare. Beefeater tycker jag är för opersonlig.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Har många gånger tänkt att besöka Calles, men det har bara inte blivit av. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Joe:

Från Facebook:

 

"Yes, Calles Grill & Bar has been sold.

I would like to take the opportunity to thank all our friends and guests threw the years. It’s been a great run. But now it’s time to move on to new adventures 👍

And last but not least. HUGE THANK YOU to my staff. I wish you all good luck in the future. I love you big time ❤️

Over and out!!

/Calle"

 

Detta känns ju lite sorgligt, Calles var ett bra och prisvärt alternativ till Beefeater med en mer personlig touch.

 

Vad har han nu på gång tro? Fler och fler verkar lämna Pattis, en sorglig utveckling...

 

Jag önskar Calle lycka till med framtida äventyr!

 

  / Joe

Såg det, mycket tråkigt. Brukar alltid äta hos Calle minst en gång varje gång jag besöker Pattaya :(

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-06-07 at 10:53, skrev Joe:

"Yes, Calles Grill & Bar has been sold.

I would like to take the opportunity to thank all our friends and guests threw the years. It’s been a great run. But now it’s time to move on to new adventures 👍

And last but not least. HUGE THANK YOU to my staff. I wish you all good luck in the future. I love you big time ❤️

Over and out!!

/Calle"

 

Detta känns ju lite sorgligt, Calles var ett bra och prisvärt alternativ till Beefeater med en mer personlig touch.

 

Vad har han nu på gång tro? Fler och fler verkar lämna Pattis, en sorglig utveckling...

 

Jag önskar Calle lycka till med framtida äventyr!

 

  / Joe

Calle åker hem till Sverige ett tag, föräldrarna behöver honom.
Men han gör inte slut med Thailand, han kommer tibax. :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev pust:

Nu är det dax👍😁IMG_20200612_122815.thumb.jpg.265ae01ab82899616b072eaba2f6a204.jpg

Då ses vi där på en fika. Hoppas att all bra dagtids personal är tillbaka

Link to comment
Dela på andra sajter

Ling:s son Deef (uttalas dif) kör eget på Blue Lagoon tills vidare.

Mycket mat och mycket gott för billiga battar!

 

1003411926_FBDeng.thumb.jpg.f34c50e72f39b46ac2d53758e7841653.jpg

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
38 minuter sedan, skrev rolba:

Några som gav upp.

Eller fått hjälp på traven?

https://thethaiger.com/hot-news/expats/2-foreigners-found-hanged-in-chon-buri

I The Thaiger var han Swedish medan han var Swiss enligt ThaiVisa, inte första gången

dom förväxlar våra länder ;) 

 

https://forum.thaivisa.com/topic/1174310-swiss-man-found-hanging-off-balcony-in-chonburi/

 

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

För er som inte hann/ville åka en tur till Sverige för att bunkra så finns det här på Villa Market nu.

 

20200804_115346.thumb.jpg.0a4b0df87802f557e6346beca27a7744.jpg20200804_115322.thumb.jpg.4b25b5fe8415a566ff98117ff8d95e99.jpg20200804_115310.thumb.jpg.9bf2d6b22d75006948d1a4b71ad5cc4d.jpg20200804_115303.thumb.jpg.c81a0deb058748518d614bbdae7ad35d.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fantomen:

Så har man nu tydligen "gjort om" Walking Street till bara Street och tillåter trafik där 24/7. Vilka galenskaper!
Det kommer ju verkligen göra gott för alla rörelser där som redan lider.
Denna bilden från igår kväll.

 

https://twitter.com/RichardBarrow/status/1292040159249104897/photo/1

 

 

 

 

Ee4_rHkUcAIsqIs.jpg

Har inte sett själv hur läget är där men tanken är väl att man ska slippa promenera på en öde gata till dom ställen längre in som är öppna. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Har inte sett själv hur läget är där men tanken är väl att man ska slippa promenera på en öde gata till dom ställen längre in som är öppna. 

Var ner och tittade 2 ggr och det var ungefär som vanligt men nästan bara personal inga potentiella kunder. Det mesta i början var öppet men ju längre man gick ju mörkare blev det. 

 

Ännu en kommungubbar som kommit på en fantastisk idé. Men han försökte iaf.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Var ner och tittade 2 ggr och det var ungefär som vanligt men nästan bara personal inga potentiella kunder. Det mesta i början var öppet men ju längre man gick ju mörkare blev det. 

 

Ännu en kommungubbar som kommit på en fantastisk idé. Men han försökte iaf.

Fick du nån känsla av vad som försvunnit mest? Kineser på rad efter flaggan? Ryssarna? Indian disco? Nåt folk på beer garden? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...