Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Så var det kanske, för de smakade perfekt med lagom sälta och spänst och utan bismak av gammal olja.

 

Kan väl nämna ett minus vid det här krogbesöket.

Vi tog in en karaff Mont Clair rött vin och den kom kylskåpskall. Vi påpekade detta för servitrisen och hon föreslog då att vi nästa gång beställer vinet så fort som möjligt vid ankomsten för "det tar ungefär 30 min för vinet att komma upp i rätt temperatur".

Jag brukar ta in ett extra glas så jag har en buffert om vinet är för kallt

Tar ju dock bara ett par minuter för vinet att komma upp i lagom temp efter att det hamnat i glaset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar ta in ett extra glas så jag har en buffert om vinet är för kallt

Tar ju dock bara ett par minuter för vinet att komma upp i lagom temp efter att det hamnat i glaset.

Ja, det är ju ett sätt att lösa problemet på - beställa in dubbla glas istf en karaff. Blir väl kanske lite väl många glas på bordet om man är 4 pers som dricker vin.

Inte lätt det där när man hamnar på en "öppen krog" som denna utan ac, så man får väl rusta sej med en ödmjuk attityd. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var det kanske, för de smakade perfekt med lagom sälta och spänst och utan bismak av gammal olja.

 

Kan väl nämna ett minus vid det här krogbesöket.

Vi tog in en karaff Mont Clair rött vin och den kom kylskåpskall. Vi påpekade detta för servitrisen och hon föreslog då att vi nästa gång beställer vinet så fort som möjligt vid ankomsten för "det tar ungefär 30 min för vinet att komma upp i rätt temperatur".

Du som utger dej för att vara gourmand och frekvent besöker kvalitets krogar i och runt Pattaya, dricker du verkligen piss vinet Mont Clair, förvånande av en gourmand i din kaliber, det är nog bara en fördel om Mont Clair inmundigas kylskåpskallt.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som utger dej för att vara gourmand och frekvent besöker kvalitets krogar i och runt Pattaya, dricker du verkligen piss vinet Mont Clair, förvånande av en gourmand i din kaliber, det är nog bara en fördel om Mont Clair inmundigas kylskåpskallt.

Chan2014

Chan, dom där närbilderna du tog från din trädgård för länge sen. Minns att de var riktigt bra. Du har inga nya som du vill visa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som utger dej för att vara gourmand och frekvent besöker kvalitets krogar i och runt Pattaya, dricker du verkligen piss vinet Mont Clair, förvånande av en gourmand i din kaliber, det är nog bara en fördel om Mont Clair inmundigas kylskåpskallt.

Chan2014

 

De här "kvalitetskrogarna" brukar ha Mont Clair som den billiga varianten bordsvin och jag tycker att både det röda och det vita smakar helt ok vid normal dricktemperatur.

Kan du ge tips om bättre vin i den prisklassen så är jag idel öra.

 

F ö vet jag inte när jag har utgett mej för att vara gourmand, men jag gillar god mat och dryck men har tyvärr inte råd att dricka årgångsviner vid varje krogbesök.

 

Trevlig midsommar!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

De här "kvalitetskrogarna" brukar ha Mont Clair som den billiga varianten bordsvin och jag tycker att både det röda och det vita smakar helt ok vid normal dricktemperatur.

Kan du ge tips om bättre vin i den prisklassen så är jag idel öra.

 

F ö vet jag inte när jag har utgett mej för att vara gourmand, men jag gillar god mat och dryck men har tyvärr inte råd att dricka årgångsviner vid varje krogbesök.

 

Trevlig midsommar!

Peter Vella, finns rött I två varianter, smooth red och ett med lite mer body, prisvärt,4l box för runt 800bht, riktigt bra vin i den prisklassen, personligen lägger jag hellre till och dricker ett bra amarone eller chianti.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Chan, dom där närbilderna du tog från din trädgård för länge sen. Minns att de var riktigt bra. Du har inga nya som du vill visa?

Har hur många som helst, vad vill du se?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Vella, finns rött I två varianter, smooth red och ett med lite mer body, prisvärt,4l box för runt 800bht, riktigt bra vin i den prisklassen, personligen lägger jag hellre till och dricker ett bra amarone eller chianti.

Chan2014

 

Tack för tipset!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hur många som helst, vad vill du se?

Chan2014

Kör på. Lägg ut. Jag vet att du kan  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör på. Lägg ut. Jag vet att du kan  :)

Har full förståelse för din pik och att du försöker göra dej lustig, har tusentals bilder, du får helt enkelt precisera dej, följande kategorier finns;mitt liv i Thailand, mitt liv i Sverige, mina djur, natur, familj, min racing karriär,muskelbilar jag ägt, på yrkets vägnar m.m, för att inte göra dej besviken och förväntansfull har jag inga halvnakna bilder på frun liknande som du brukar presentera.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Har full förståelse för din pik och att du försöker göra dej lustig, har tusentals bilder, du får helt enkelt precisera dej, följande kategorier finns;mitt liv i Thailand, mitt liv i Sverige, mina djur, natur, familj, min racing karriär,muskelbilar jag ägt, på yrkets vägnar m.m, för att inte göra dej besviken och förväntansfull har jag inga halvnakna bilder på frun liknande som du brukar presentera.

Chan2014

 

Mitt liv i Thailand är aldrig fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har full förståelse för din pik och att du försöker göra dej lustig, har tusentals bilder, du får helt enkelt precisera dej, följande kategorier finns;mitt liv i Thailand, mitt liv i Sverige, mina djur, natur, familj, min racing karriär,muskelbilar jag ägt, på yrkets vägnar m.m, för att inte göra dej besviken och förväntansfull har jag inga halvnakna bilder på frun liknande som du brukar presentera.

Chan2014

Men snälla du  Chan2014, jag vill inte göra mig lustig på nåt sätt. Jag ville bara ge dig kredit för dina grymma närbilder du hade i din trädgård för ganska så länge sen. Inget annat. Men nu är det skit samma. Vad är det för jävla kommentarer om halvnakna bilder om ens fru.

Väx upp för helvete, det är 2015. Försök anpassa dig till den tiden som är nu och som du ännu befinner dig i.

  :(  Det får bli en stänkare, innan dagens frukost, för att få upp humöret igen.

Ändrades av Nakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Men snälla du  Chan2014, jag vill inte göra mig lustig på nåt sätt. Jag ville bara ge dig kredit för dina grymma närbilder du hade i din trädgård för ganska så länge sen. Inget annat. Men nu är det skit samma. Vad är det för jävla kommentarer om halvnakna bilder om ens fru.

Väx upp för helvete, det är 2015. Försök anpassa dig till den tiden som är nu och som du ännu befinner dig i.

  :(  Det får bli en stänkare, innan dagens frukost, för att få upp humöret igen.

I så fall får jag be om ursäkt för mitt missförstånd och tacka för krediten,kunde bara inte placera ditt inlägg i denna tråden.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Har full förståelse för din pik och att du försöker göra dej lustig, har tusentals bilder, du får helt enkelt precisera dej, följande kategorier finns;mitt liv i Thailand, mitt liv i Sverige, mina djur, natur, familj, min racing karriär,muskelbilar jag ägt, på yrkets vägnar m.m, för att inte göra dej besviken och förväntansfull har jag inga halvnakna bilder på frun liknande som du brukar presentera.

Chan2014

Halvnakna bilder, det har jag missat[emoji54]

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

I så fall får jag be om ursäkt för mitt missförstånd och tacka för krediten,kunde bara inte placera ditt inlägg i denna tråden.

Chan2014

Om du har sådana problem borde du vara mer uppmärksam i fortsättningen. Men eftersom du ändå kunde påvisa tlll att jag har lagt  in "halvnakna bilder på min hustru" verkar det som du har full koll vad som försiggår här på forumet.. Jag skiter om du inte inte gillar mina bilder eller ej. Men jag ser hellre att du bidrar med lite bilder från dig, ditt liv och inte bara "snack"   :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

De här "kvalitetskrogarna" brukar ha Mont Clair som den billiga varianten bordsvin och jag tycker att både det röda och det vita smakar helt ok vid normal dricktemperatur.

Kan du ge tips om bättre vin i den prisklassen så är jag idel öra.

 

F ö vet jag inte när jag har utgett mej för att vara gourmand, men jag gillar god mat och dryck men har tyvärr inte råd att dricka årgångsviner vid varje krogbesök.

 

Trevlig midsommar!

Det är ganska stor skillnad på Mont Clair som BiB och flaska. Testa så får du se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska stor skillnad på Mont Clair som BiB och flaska. Testa så får du se.

 

För hemmabruk brukar det bli flaska modell större.

Det är väl flaskan du menar är bättre?

På krogarna tror jag dock att det är vanligare med Bib.

 

Nästa vinköp får bli Chans tips - Peter Vella.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

För hemmabruk brukar det bli flaska modell större.

Det är väl flaskan du menar är bättre?

På krogarna tror jag dock att det är vanligare med Bib.

 

Nästa vinköp får bli Chans tips - Peter Vella.

Ja, flaskan är bättre. Den heter något med Bin ??.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som utger dej för att vara gourmand och frekvent besöker kvalitets krogar i och runt Pattaya, dricker du verkligen piss vinet Mont Clair, förvånande av en gourmand i din kaliber, det är nog bara en fördel om Mont Clair inmundigas kylskåpskallt.

Chan2014

Bättre eller sämre än er häxblandning som du så ofint benämner som vin. Ändrades av Pangtawai
Link to comment
Dela på andra sajter

En filial till Telephone bar öppnade för tre dar sedan på Soi Lenkee i Trafalgas gamla lokaler.

Betydligt större och mysigare än telefonbaren ( ungefär som Comedy Pub), annars samma stuk men med särskilda "smoking areas" och fattiga tjejer som inte har råd att köpa underbyxor.

"Det sägs" att om man bjuder en tjej på en ladydrink för 120 Baht, så avlägsnas även överdelen från den spartanska ensemblen.

 

Jag tror att Hooters, på krypavstånd, kan få det lite motigt i Pattis. :)

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

särskilda "smoking areas"

 

är det avdelninga för äldre män i övre medelålder som bara klarar av att skicka ur rökpuffar ur veken :haha:

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

är det avdelninga för äldre män i övre medelålder som bara klarar av att skicka ur rökpuffar ur veken :haha:

 

 

/Enis

 

Så är det nog tänkt ja, men jag tror inte att mera potenta män i yngre medelåldern vägras att använda dessa avdelningar.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre eller sämre än er häxblandning som du så ofint benämner som vin.

 

Har du smakat?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricker också Mont Clair men det beror ju procenten och priset. Mont Clair 5 liter 13% 989 Baht och Peter Villa 4 liter11,5 % 788 Baht men speciellt gott tycker jag inte något är, dock drickbart men det är ju ruset jag vill åt, dricka ett par glas vin till mat tycker jag enbart är alkoholmissbruk.

 

Riktigt goda viner tycker jag att det görs på Shiraz och Merlotdruvor men även där vill jag åt ruset, så en dunk Jacobs Creek passar mig ypperligt till potatismos med kottbullar. :nyam:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...