judazzz Inlagd Februari 17, 2018 Dela Inlagd Februari 17, 2018 5 timmar sedan, skrev Esspe: Jo där har jag varit (BBQ) och det är lika bortkastat varje gång jag hamnar på liknande ställen. Finns ett likadant en bit bort på second road som heter Ninja och det finns säkert fler. Mycket att välja på men allt är lika smaklöst. Billigt men helt menlöst. Jaha, dar ser man. Det var bra nar jag var pa BBQn for nagon manad sedan. Billigt var det inte,tror det kostade 499 baht for maten. Prisvart, Ja. Har du provat Sand bar by the sea pa Dongtan? Trevlig miljo, live musik en del kvallar. Lite dyrare men rejala portioner. Maten pa Rabbit resort lite langre bort, mot Pattaya park ar valdigt bra men dyr, sa aven dryckes priserna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 6 timmar sedan, skrev Benriach: Då är det ingen bearnaise, möjligen en dijonbea men då föredrar jag personligen en dijonhollandaise... Kalla den vad du vill, har aldrig sett någon lag varken på att det ska vara anjovis på schnitzeln eller inte senap i bea. Straffskala? Det är inte så ovanligt men vi kan ju kalla den senapsbea så är alla nöjda och glada. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 6 timmar sedan, skrev judazzz: Jaha, dar ser man. Det var bra nar jag var pa BBQn for nagon manad sedan. Billigt var det inte,tror det kostade 499 baht for maten. Prisvart, Ja. Har du provat Sand bar by the sea pa Dongtan? Trevlig miljo, live musik en del kvallar. Lite dyrare men rejala portioner. Maten pa Rabbit resort lite langre bort, mot Pattaya park ar valdigt bra men dyr, sa aven dryckes priserna. Man står ju själv för tillagningen där så du kanske är bättre på det än vad jag är. Thai brukar gilla dom ställena så det måste ju ha nåt men inte för mig. Noterar dom andra ställena för framtida behov Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Februari 18, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Februari 18, 2018 Det har varit trångt på både Don Muenag och Suvvan denna högsäsong, idag tex kommer det att slås nytt rekord i antal ankommande passagerare till Suvvan, cirka 200 000. Kineser, kineser ch åter kineser. Tur att man inte flyger idag. https://pattayaone.news/en/suvarnabhumi-international-airport-set-busiest-day-history/ Långsiktigt är det därför bra för oss som bor eller besöker Thailands EEC, Eastern Economic Corridor, med satsningen på att bygga ut U-Tapao. I år har det varit en fördubbling av antalet passagerare. Intressantaste tillskottet på slutet, som diskuterats i annan tråd, är Qatar Airways direktflyg till Doha fem ggr i veckan. Kan nog komma fler arabiska bolag så småningom, tex Emirates som också är expansiva. Själva flygplatsen är ju dock så tråkig att till och med Prawits lyxklockor stannar. Men nu ska den som sagts bättras på. Så småningom kommer väl även snabbtågsbygget igång får vi hoppas. http://www.nationmultimedia.com/detail/national/30339117 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 Att flyga internationellt på Utapao är ju ett stort frågetecken? Det är ju bara 45 min att tjäna, så restiderna och priset måste minst vara på samma nivå med BKK för att det ska vara ett alternativ. Flyga inrikes är dock en annan femma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 35 minuter sedan, skrev Abercrombie: Att flyga internationellt på Utapao är ju ett stort frågetecken? Det är ju bara 45 min att tjäna, så restiderna och priset måste minst vara på samma nivå med BKK för att det ska vara ett alternativ. Flyga inrikes är dock en annan femma. Varför blir det skillnad när det gäller inrikes? Det är väl fortfarande bara 45 minuter restid att tjäna till Pattis om ens det Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 Jag hade inte haft nåt emot att flyga med Quatar från U-Tapao när vi ska till Sverige i sommar men när jag såg att man landar på Arlanda 20:45 så skippade jag den tanken. Ska man som oss flyga vidare norrut så känns det som det är i senaste laget. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 15 minuter sedan, skrev Mankan: Varför blir det skillnad när det gäller inrikes? Det är väl fortfarande bara 45 minuter restid att tjäna till Pattis om ens det Sant. Jag tänker i förhållande till restiden. Att spara 45 min när man rest i 17h är inte lika intressant som att spara 45 min på en dryg timmes flygresa till Phuket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 8 timmar sedan, skrev Esspe: Kalla den vad du vill, har aldrig sett någon lag varken på att det ska vara anjovis på schnitzeln eller inte senap i bea. Straffskala? Det är inte så ovanligt men vi kan ju kalla den senapsbea så är alla nöjda och glada. Du har helt rätt, jag ber ödmjukast om ursäkt! Nu skall jag som straff koka mig en riktigt äkta pitepalt. Givetvis gjord på kokt potatis och enbart rågmjöl, fyllningen består av chili och vitlöksstekt quornfile med en liten touch av dijonsenap. Och självklart är det obligatoriska tillbehöret bearnaise... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 3 minuter sedan, skrev Benriach: Du har helt rätt, jag ber ödmjukast om ursäkt! Nu skall jag som straff koka mig en riktigt äkta pitepalt. Givetvis gjord på kokt potatis och enbart rågmjöl, fyllningen består av chili och vitlöksstekt quornfile med en liten touch av dijonsenap. Och självklart är det obligatoriska tillbehöret bearnaise... Sicken delikatess “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 20 minuter sedan, skrev Benriach: Du har helt rätt, jag ber ödmjukast om ursäkt! Nu skall jag som straff koka mig en riktigt äkta pitepalt. Givetvis gjord på kokt potatis och enbart rågmjöl, fyllningen består av chili och vitlöksstekt quornfile med en liten touch av dijonsenap. Och självklart är det obligatoriska tillbehöret bearnaise... Om du stoppar i två russin, är det inte äkta då eller blir det umepalt? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iggy Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 4 timmar sedan, skrev Fritz: Jag hade inte haft nåt emot att flyga med Quatar från U-Tapao när vi ska till Sverige i sommar men när jag såg att man landar på Arlanda 20:45 så skippade jag den tanken. Ska man som oss flyga vidare norrut så känns det som det är i senaste laget. Fritz.. Det verkar inte vara några vidare tider när man flyger ARN-UTP. Start 07:55 och ankomst 06:30 efter 17.5 timmar är i alla fall för mig den sämsta tiden på dygnet att flyga. Hemresa 07:50 och ankomst Arlanda 20:30 är inte heller så kul. Jag föredrar nattflyg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 Någon som testat detta? http://pattayameals.com/ Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 2 timmar sedan, skrev Esspe: Någon som testat detta? http://pattayameals.com/ Tyvärr inte jag bor tydligen offside. Men dom verkar vara populära om man tittar på deras moppeutkörare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Februari 20, 2018 Dela Inlagd Februari 20, 2018 On 2018-02-18 at 16:23, skrev Abercrombie: Att flyga internationellt på Utapao är ju ett stort frågetecken? Det är ju bara 45 min att tjäna, så restiderna och priset måste minst vara på samma nivå med BKK för att det ska vara ett alternativ. Flyga inrikes är dock en annan femma. Är det bara restiden till Pattis du räknar på? Till det kommer att du nog är betydligt snabbare ute på gatan i U-tapao än ifrån Suvvan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 20, 2018 Dela Inlagd Februari 20, 2018 4 minuter sedan, skrev lasseiudon: Är det bara restiden till Pattis du räknar på? Till det kommer att du nog är betydligt snabbare ute på gatan i U-tapao än ifrån Suvvan. Jag gissar att det även går snabbare åt andra hållet på U-Tapao, alltså från gatan till gaten. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Februari 20, 2018 Dela Inlagd Februari 20, 2018 On 2018-02-17 at 23:24, skrev Kenneth4618: Fel Att folk gör fel tycker jag inte om Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 20, 2018 Dela Inlagd Februari 20, 2018 2 timmar sedan, skrev lasseiudon: Är det bara restiden till Pattis du räknar på? Till det kommer att du nog är betydligt snabbare ute på gatan i U-tapao än ifrån Suvvan. Ja de är ju sant att det möjligen går snabbare passkontroll, väskhantering säkerhetskontroller etc. I och för sig tycker jag ofta det går väldigt snabbt på suvvan när man anländer från luften. När man väl kommer ut ur planet tar det inte lång tid innan man sitter i taxin på väg till Pattis. Man kan ju även väga in servicenivån i övrigt på flygplatsen lounger, restauranger etc som jag gissar är rätt obefintligt på U-tapao Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 Har varit i Thailand ganska länge nu och ännu längre blir det. Saknar ingenting förutom en sak - lingon. Finns det att få tag på i Pattaya, har tittat i alla stora butiker och inte hittat det. Någon som kan tipsa mig? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 2 minuter sedan, skrev Esspe: Har varit i Thailand ganska länge nu och ännu längre blir det. Saknar ingenting förutom en sak - lingon. Finns det att få tag på i Pattaya, har tittat i alla stora butiker och inte hittat det. Någon som kan tipsa mig? Vet att en del brukar använda sig av Cranberry som substitut med ganska lyckat resultat. Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseryd Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 3 minuter sedan, skrev Esspe: Har varit i Thailand ganska länge nu och ännu längre blir det. Saknar ingenting förutom en sak - lingon. Finns det att få tag på i Pattaya, har tittat i alla stora butiker och inte hittat det. Någon som kan tipsa mig? Fins frysta Lingon på MACRO Fast dom kallas Cranberry men det är Lingon från Kina , Har fixat sylt flera ggr med dylika Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 8 minuter sedan, skrev Esspe: Har varit i Thailand ganska länge nu och ännu längre blir det. Saknar ingenting förutom en sak - lingon. Finns det att få tag på i Pattaya, har tittat i alla stora butiker och inte hittat det. Någon som kan tipsa mig? Lingonsylt brukar finnas på Friendship. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 Ibland finns det lingonsylt på Friendship i Pattaya, men bara ibland. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 26 minuter sedan, skrev Fritz: Ibland finns det lingonsylt på Friendship i Pattaya, men bara ibland. Fritz.. Har kollat där men får väl ta en sväng dit lite då och då. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 22, 2018 Dela Inlagd Februari 22, 2018 36 minuter sedan, skrev swedenfarang: Vet att en del brukar använda sig av Cranberry som substitut med ganska lyckat resultat. Har aldrig smakat cranberrry vad jag vet, får väl ta en liten provburk och testa. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu