Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

11 timmar sedan, skrev Krafta:

Chiras i stället för shiraz och ett australian wine för 299 bath - kan bara vara för bra för att vara sant, inte ens thailändska fruktviner som säljs i affärerna kostar så lite (och då är det med thaiskatt och inte importerat).

Kan ju möjligen vara annan VAT på alkohol?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Esspe:

Och French Fries kommer från Belgien

Pommes frites ursprungsland är Belgien , French fries är nord -amerikaners namn på dom.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

21 hours ago, swedenfarang said:

 

 

lidl_jomtien.jpg.677aeba1773f919454b981ab14b55c7d.jpg

 

Nåja, Lidl finns i Jomtien i alla fall. :) Fina köttbullar där.

 

Detta var ju lustigt, jag och frugan pratade precis om Lidl.

 

Jag sa att jag skulle ringa dem och föreslå att de öppnar här i Pattaya och behåller minst sina Svenska priser.

 

För vi har kollat runt lite på BigC och Friendship och Tops osv och det är ju sanslöst dyrt här om man vill ha lite salami och Brieost tex. En av mina favoriter som vi alltid brukade köpa på Lidl. :) :) En annan av mina favoriter från Lidl är den naturella Grekiska youghurten, kostar minst dubbelt så mycket här...

 

Nötfärs på Lidl brukar kosta 55 kr/kg normalpris, det har jag banne mig inte hittat här, vi funderar på att köpa nöt-kött nånstans och mala själv.

 

Jaja, ett jäkla kvidande nu... :) :) I-landsproblem deluxe, men vill man ha falang mat så kostar det!! :) 

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-01-25 at 17:54, skrev spooncreek:

Det är för att de kallar dem för "swedish" meatballs och satt ditt en flagga. Sådetså! 😉

 

No photo description available.

Var dit idag och köpte en låda vin. 300 THB/flaska för rött, något dyrare för vitt. Fick ett husvin på News&Steak förra veckan och frågade efter vad det hette. Fick se flaskan och det var just detta. Smakade alldeles utmärkt och för 300 THB blir det som den finaste bourgogne. Otroligt billigt, har svårt att hitta drickbara viner under 500 i vanliga fall. 

 

Rätt bra avans på det hela för restaurangerna. Ca 6 glas á 200 Baht ger 1200. Liten nätt förtjänst på 900 Baht/flaska.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-01-26 at 14:01, skrev Khemmarat:

Pommes frites ursprungsland är Belgien , French fries är nord -amerikaners namn på dom.

Pommes strips då??

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev ragson:

Pommes strips då??

Det är väl skalad potatis?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-01-26 at 14:12, skrev Joe:

Detta var ju lustigt, jag och frugan pratade precis om Lidl.

 

Jag sa att jag skulle ringa dem och föreslå att de öppnar här i Pattaya och behåller minst sina Svenska priser.

 

För vi har kollat runt lite på BigC och Friendship och Tops osv och det är ju sanslöst dyrt här om man vill ha lite salami och Brieost tex. En av mina favoriter som vi alltid brukade köpa på Lidl. :) :) En annan av mina favoriter från Lidl är den naturella Grekiska youghurten, kostar minst dubbelt så mycket här...

 

Nötfärs på Lidl brukar kosta 55 kr/kg normalpris, det har jag banne mig inte hittat här, vi funderar på att köpa nöt-kött nånstans och mala själv.

 

Jaja, ett jäkla kvidande nu... :) :) I-landsproblem deluxe, men vill man ha falang mat så kostar det!! :) 

 

  / Joe

Makro är svaret oki 👍

Rimliga priser men storpack ibland 

Men Lidhl kungen är ju BTT 😂

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Esspe:

Det är väl skalad potatis?

Både Pommes frites och pommes strips är skalad potatis vad jag vet. Skillnaden är bara utseendet.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Både Pommes frites och pommes strips är skalad potatis vad jag vet. Skillnaden är bara utseendet.

Hmm skulle vara lite rolig men det gick inte hem. Lite för mycket Göteborgare av en skåning antar jag. Strip-skalad.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Esspe:

Hmm skulle vara lite rolig men det gick inte hem. Lite för mycket Göteborgare av en skåning antar jag. Strip-skalad.

Dessutom satt det ju en trögfattad norrlänning på den andra sidan som skulle tolka det hela, inte underligt att det blev missförstånd. ;) 

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev ragson:

Pommes strips då??

 

13 timmar sedan, skrev Esspe:

Det är väl skalad potatis?

Och French fried då? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

 

Och French fried då? 

Kannibalmat.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

Men va fan det är ju precis bakom mig. Favorit diner and market.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Bor du i  VT ? Kommer att sakna Kiss även om maten är sådär. Det kanske återuppstår tvärsöver gatan där dom rivit lite annat?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor du i  VT ? Kommer att sakna Kiss även om maten är sådär. Det kanske återuppstår tvärsöver gatan där dom rivit lite annat?
Nä ner mot beachen soi 8 i the gallery condo. Undrade också varför de har rivit där och även längre söderut längs second road brevid den nya saunan . Ja nåt nytt kommer nothing stays the same same de säger.

Nu en öl på sunshine cafe

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev apknug:

Nä ner mot beachen soi 8 i the gallery condo. Undrade också varför de har rivit där och även längre söderut längs second road brevid den nya saunan . Ja nåt nytt kommer nothing stays the same same de säger.

Nu en öl på sunshine cafe

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Jag såg att dom fixar upp gamla Winchester vid soi wat boon...det kanske blir nåt nytt?

Eller same same? :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg att dom fixar upp gamla Winchester vid soi wat boon...det kanske blir nåt nytt?
Eller same same? :-)
Ja och mittemot Winchester rivs det, och ännu mer längre upp mot sukken på höger sida mitt emot den nya marknaden de har slått upp. Det händer grejer Inget eller allt blir same same.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev UdoJomtien:

upp på rummet och snabbdusch innan tillbaka till jomtien complex. blev svettigt ett tag. men jag vill passa på och tipsa om detta hotell som jag bor på nu. det drivs av en mycket härlig gay man från estland. Han var även vän med maitann. Ni som som satte på maitan vet hur trevligt det var. Det är lika trevligt här men mycket finare rum. Jag betalar 700 baht nu med balkong med utsikten på gamla maitan. Bry er inte att det är gay många straighta bor där också, jag ser direkt vem som är straight. trevlig kväll på er. jag minns @leifen bodde där också när jag var nere.

 

1565238944_jomtiensoi2.thumb.jpg.cc684bb88444d854529037ebbcbf7cd0.jpg

:ahh::ahh::ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från troll @Stein så är ju troll @UdoJomtien lite småkul ivf med sina "oskyldiga" felskrivningar.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev hamnoi:

Till skillnad från troll @Stein så är ju troll @UdoJomtien lite småkul ivf med sin "oskyldiga" felskrivningar.

Mja, så uppenbart eftersom man redan talade om för Stein om vilket uselt troll han är. Sen blev Stein avstängd och så kommer en ny medlem med namnet Udojomtien och försöker att vara kreativ, men det blir bara så fel och dåligt. Redan efter fösta inlägget så var han körd. 

Link to comment
Dela på andra sajter

FC96A752-1EB8-4EAA-99C0-420AA3E05E26.thumb.png.f788fd87d95da862f8f2d84c5726eb94.png

 

Appropå köttbullepris

 

Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Enis:

FC96A752-1EB8-4EAA-99C0-420AA3E05E26.thumb.png.f788fd87d95da862f8f2d84c5726eb94.png

 

Appropå köttbullepris

 

Enis

Huva,  99 Bath för en köttbulle när man kan köpa ett helt kilo köttfärs  för 35 spänn

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Billiga köttbullar finns det även på Mauds restaurang på Soi Bonkot i Pattaya. Fast lite tveksam blev jag eftersom det såg stängt ut trots att det är tisdag i dag enligt min almenacka.

1681344428_Promenad003.thumb.JPG.f1126df0ec897ab3608541b524a52068.JPG960685592_Promenad002.thumb.JPG.b0a465251710c4c9b9c84e810ee69ef9.JPG

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...