Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev Esspe:

Har du problem att hitta nånstans att ta en öl i Pattis är du nog bortom all räddning ;)

Nja, det är ju inga bekymmer. Går ju t.o.m att hitta en IPA om man vill. 

Vad gäller uteställen så är det större förändring i Korat faktisk. Eller det var så åtminstone. 

Är mer ”specialställen” som poppar upp och går under. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Du har rätt, det står inte att denna busstyp ska börja rulla i Pattaya. Den slutsatsen drog Tallviking alldeles på egen hand, och jag hängde okritiskt på...

Kan det verkligen vara sant? TV och fake news...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Var har du hittat den informationen?  Jag känner mig för lat i dag för att ränna runt på stan själv för att kolla var dom i så fall går.

"Manager Online" är källan och jag läste om det på "ThaiVisa"

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Tallviking:

"Manager Online" är källan och jag läste om det på "ThaiVisa"

 

Inte blev då jag klokare av det svaret, den saken är klar, kan du inte bara länka till sidan där det stod?. Hur som helst så lär det bli svårt för en ny aktör att komma in i bathbussbranschen här i Pattaya. Den lokala maffian är inte att leka med och låter inte vilka utbölingar som helst komma in och ta del av kakan.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fritz:

Inte blev då jag klokare av det svaret, den saken är klar, kan du inte bara länka till sidan där det stod?. Hur som helst så lär det bli svårt för en ny aktör att komma in i bathbussbranschen här i Pattaya. Den lokala maffian är inte att leka med och låter inte vilka utbölingar som helst komma in och ta del av kakan.

image.thumb.png.f2ebc71c43bf1a780d996a9b7069207f.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Tallviking:

image.thumb.png.f2ebc71c43bf1a780d996a9b7069207f.png

Då får jag be även Tallviking om ursäkt för att JAG har dragit fel slutsats. Herregud, hur ska det här sluta? Och jag är ändå nykter...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nja, det är ju inga bekymmer. Går ju t.o.m att hitta en IPA om man vill. 

Vad gäller uteställen så är det större förändring i Korat faktisk. Eller det var så åtminstone. 

Är mer ”specialställen” som poppar upp och går under. 

Jo det poppar upp och slår igen ofta. I vintras hade det öppnat ett nytt thai-ställe på hörnan vid George & Dragon, Trevligt ställa med massor av olika ölsorter, lite smårätter och livemusik. Hoppas det finns kvar ett tag till. Annars är det väl pengarna som gör det. Inte samma uthållighet för att få det att gå runt. Fanns en jättetrevlig restaurang för länge sen som var på en båt mitt i en trevägskorsning inne i stan. 5-10 TV skärmar med engelsk fotboll och jättebra thaimat. Mycket folk men året efter var både restaurang och båt borta.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Joe:

Kände precis samma sak. Vad skall det vara bra för...

 

Man skall väl aldrig säga aldrig, men kan jag välja så tar jag de gamla såvida man inte skall längre sträckor, typ Satahip eller nåt sånt.

 

   / Joe

Det kanske är bra för nån annan? Det här stället ligger rätt nära där jag bor men aldrig i livet att jag sätter min fot på det stället, huuva nä! :ahh: http://www.the-castle-Pattaya.com/

Men uppenbarligen finns det ju andra som gillar det och då bör det ju få finnas kvar tycker jag, absolut. ;)

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-09-01 at 02:32, skrev scorpio63:

är inte Zip och harrys samma ägare?

 

 

Några av ägarna är med i både Zip och Harrys. Men det är två olika bolag.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Det kanske är bra för nån annan? Det här stället ligger rätt nära där jag bor men aldrig i livet att jag sätter min fot på det stället, huuva nä! :ahh: http://www.the-castle-Pattaya.com/

Men uppenbarligen finns det ju andra som gillar det och då bör det ju få finnas kvar tycker jag, absolut. ;)

 

Jag har gjort ett studiebesök där en gång och det räckte mer än väl.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Jive:

Jag har gjort ett studiebesök där en gång och det räckte mer än väl.

Studiebesöket.  Any details, please!?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nakhon:

Studiebesöket.  Any details, please!?

Over the top! En kärring droppade stearin på mig från ett brinnande stearinljus. Skönt? Not! En massa olika apparater som såg plågsamma ut. 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Over the top! En kärring droppade stearin på mig från ett brinnande stearinljus. Skönt? Not! En massa olika apparater som såg plågsamma ut. 


Själv knallade jag in några meter på soien och fick en relativt våldsam behandling. Massage kallas det tydligen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett nytt barområde, med "Bar Beers"öppnade i veckan, som om vi inte hade tillräckligt många. Detta komplex har dock ett hyfsat bra läge, på soi Buakhow mittemot entrén till Soi LK. Dålig bild, men kikar man in där har endast en bar öppnat än så länge och det finns nog plats för 10. Så den som känner att det är läge att ge sig in en bar-businessen, passa på! :drinks:

 

 

20180827_180102.thumb.jpg.0ea93806e37d40421819d62fb5fbfa64.jpg

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Så den som känner att det är läge att ge sig in en bar-businessen, passa på!

555... Passa på.. En av dom mest stressiga fraser jag vet.
Det verkar bra där, lite Simon bar från walking street idé?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-31 at 01:30, skrev broder tuk tuk:

 

Nej och sen betala in 15000 baht och nån månad efteråt så skadar man sig och kan aldrig träna mer.

 

Ganska onödigt.

 

BTT

Träning rehabiliterar många skador och åkommor. 

Dock ej medfödd mytomani.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ett nytt barområde, med "Bar Beers"öppnade i veckan, som om vi inte hade tillräckligt många. Detta komplex har dock ett hyfsat bra läge, på soi Buakhow mittemot entrén till Soi LK. Dålig bild, men kikar man in där har endast en bar öppnat än så länge och det finns nog plats för 10.

Tack för tipset. Det blir nog ett studiebesök innan alltför många barer har etablerat sig. Det är lätt hänt att man i så fall går vilse...det är i alla fall vad en kompis sagt. :whistle:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-31 at 18:50, skrev born41:

Jag närmar mig 80 och har inga problem med att träna - men till skillnad från ORAKLET så googglar jag väldigt lite så det kanske betyder en del.

Undrar om oraklet kan stå med raka ben och få ner fingertopparna i golvet? För mig börjar det ta emot att ståend med raka ben lägga handflatorna mot golvet.

Att ha en vältränad och vig kropp är en tillgång vid "sängbrottning"

 

Born41

Närmar sig 80 och har problem med att ståndet tar emot vid gymnastiska övningar, det om något är IMPONERANDE :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-30 at 16:38, skrev judazzz:

Priset efter öppnings priset bilr Same,Same

 

Ja jag var där och åt en pizza för några dagar sedan och den var mycket god den bästa jag ätit i Pattaya. Pizza och en öl 215 Baht är klart prisvärt, 

IMG_2422.JPG.1492ec6e0a5411bf49920926d9591e81.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har regnsäsongen kommit till Pattaya.       I går kväll hade vi  ``heavy rain``   en timma.  Härligt 5551072853106_Beachroadrain.jpg.6a32d1455001710e34b8dc8c00dc6371.jpg7-ll-pattaya.jpg.66f19c5625c0251c23a58208fcb46bc1.jpgNågon begärde att få hotdoggen uppvärmd i micron. Mai pen rai

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Nu har regnsäsongen kommit till Pattaya.       I går kväll hade vi  ``heavy rain``   en timma.  Härligt 5551072853106_Beachroadrain.jpg.6a32d1455001710e34b8dc8c00dc6371.jpg7-ll-pattaya.jpg.66f19c5625c0251c23a58208fcb46bc1.jpgNågon begärde att få hotdoggen uppvärmd i micron. Mai pen rai

 

 

Det blev en kogekorv, som skåningen säger

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ArneMorales:

Nu har regnsäsongen kommit till Pattaya.       I går kväll hade vi  ``heavy rain``   en timma.  Härligt 5551072853106_Beachroadrain.jpg.6a32d1455001710e34b8dc8c00dc6371.jpg7-ll-pattaya.jpg.66f19c5625c0251c23a58208fcb46bc1.jpgNågon begärde att få hotdoggen uppvärmd i micron. Mai pen rai

 

 

Det är märkligt hur det kan skilja sig. Bilden nedan är på huset där vi bor, det ligger ganska nära korsningen Pattaya Tai och Tredje gatan. Som man ser så är det väldigt liten nivåskillnad mellan vägen och husets golv men ändå har vi inte drabbats av en enda översvämning under alla år vi bott här. När regnet vräker ner som värst, som det gjorde ett tag i går kväll, så stänker det in lite på uterummet. Det gillade inte frugan alls så hon beställde ett regnskydd som kom upp i dag. Ganska onödigt kan jag tycka men det var helt klart värt dom 1500 battingar det kostade för att få behålla husfriden.

246768582_Hus002.thumb.JPG.186515608d11f1e3c96e1f1df6b3193b.JPG

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minutes ago, Fritz said:

Det är märkligt hur det kan skilja sig. Bilden nedan är på huset där vi bor, det ligger ganska nära korsningen Pattaya Tai och Tredje gatan. Som man ser så är det väldigt liten nivåskillnad mellan vägen och husets golv men ändå har vi inte drabbats av en enda översvämning under alla år vi bott här. När regnet vräker ner som värst, som det gjorde ett tag i går kväll, så stänker det in lite på uterummet. Det gillade inte frugan alls så hon beställde ett regnskydd som kom upp i dag. Ganska onödigt kan jag tycka men det var helt klart värt dom 1500 battingar det kostade för att få behålla husfriden.

246768582_Hus002.thumb.JPG.186515608d11f1e3c96e1f1df6b3193b.JPG

 

Det går rykten att det brann nära dig nu på eftermiddagen, på marknaden. Så brandbilarna dra iväg härifrån för ett par timmar sen. Såg du nått av det?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det går rykten att det brann nära dig nu på eftermiddagen, på marknaden. Så brandbilarna dra iväg härifrån för ett par timmar sen. Såg du nått av det?

Varken hört eller sett, inte frugan heller och hon brukar ha koll på det mesta som händer och sker. :)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...