Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

On 2018-01-28 at 10:55, skrev judazzz:

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g3366878-d12552658-Reviews-Zap_Nuar_Restaurant-Jomtien_Beach_Pattaya_Chonburi_Province.html

 

Fin fin kaffir lime chicken.

Leng kee agarna kan dra dit solen inte hittar in, dom serverar Haj, det gillar inte Kaj och inte heller dom flesta andra

Zap Nuar var ett bra tips, tack för det. Lite sömnigt ställe och ligger lite off men väl värt ett besök. Kommer att bli fler för min del. Bara en servitris vad vi kunde se men hon gjorde vad hon kunde. Lite folk och dom är absolut värda fler gäster. Tog soltorkat griskött, vårrullar och kyckling/cashew. Dom andra i sällskapet var också mycket nöjda. Allt riktigt bra och till en billig peng.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Esspe:

Zap Nuar var ett bra tips, tack för det. Lite sömnigt ställe och ligger lite off men väl värt ett besök. Kommer att bli fler för min del. Bara en servitris vad vi kunde se men hon gjorde vad hon kunde. Lite folk och dom är absolut värda fler gäster. Tog soltorkat griskött, vårrullar och kyckling/cashew. Dom andra i sällskapet var också mycket nöjda. Allt riktigt bra och till en billig peng.

Va bra att ni var nojda. Kvallstid brukar dom vara 3 stycken som serverar, tom. 4 om om dom har ett live band  som spelar.

Farang maten ar helt ok men det som jag gillar ar maten ifran Norra Thailand samt en helt grym Massaman.

Genuin mat sager mer eller mindre alla mina Thai vanner som varit dar, till vettiga priser.

Det ligger en bra BBQ buffet restaurang om man gar ifran Zap ner mot Rompho M. pa vanster sida

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev judazzz:

Va bra att ni var nojda. Kvallstid brukar dom vara 3 stycken som serverar, tom. 4 om om dom har ett live band  som spelar.

Farang maten ar helt ok men det som jag gillar ar maten ifran Norra Thailand samt en helt grym Massaman.

Genuin mat sager mer eller mindre alla mina Thai vanner som varit dar, till vettiga priser.

Det ligger en bra BBQ buffet restaurang om man gar ifran Zap ner mot Rompho M. pa vanster sida

Jo där har jag varit (BBQ) och det är lika bortkastat varje gång jag hamnar på liknande ställen. Finns ett likadant en bit bort på second road som heter Ninja och det finns säkert fler. Mycket att välja på men allt är lika smaklöst. Billigt men helt menlöst.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på ett nytt ställe (för mig) idag igen, håller ju på att beta av Jomtiens restauranger. Poseidon på gatan där man tycker om varandra om man är av samma kön. En bit in på höger sida och det var en riktig fullträff. Fransk inriktning men fanns lite blandat att välja på. Thairätterna var dyra så vill man äta det så finns det bättre ställen. Väldigt bra pork tenderloin och kompisen tog en thaibiff. Finns även importerat. Mycket nöjda båda två. Gott rödvin för 145 Baht. Pork med 3 sidedishes (tog sallad, fries och bea) för facila 345 Baht. Väldigt prisvärt och bean smakade faktiskt bea, en aning för mycket senap bara. Ser dyrare ut än vad det är. Rekommenderas.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

och bean smakade faktiskt bea, en aning för mycket senap bara

Då kan det ju knappast smakat bea...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

senap

 

24 minuter sedan, skrev Benriach:

Då kan det ju knappast smakat bea...

 

Senapssås kanske

 

senap i Bea var nått nytt

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

Senapssås kanske

 

senap i Bea var nått nytt

 

enis

Dijonsenap är det många som har i.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

Dijonsenap är det många som har i.

Inte i bearnaise...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Benriach:

Inte i bearnaise...

Jo, faktiskt....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Jo, faktiskt....

Då är det ingen bearnaise, möjligen en dijonbea men då föredrar jag personligen en dijonhollandaise...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Benriach:

Då är det ingen bearnaise, möjligen en dijonbea men då föredrar jag personligen en dijonhollandaise...

Då har man väl blivit luuuurad då.............som vanligt 555555

 

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Orginal ska det inte vara senap i men finns en del som har både senap och kalvfond med mera i såsen.

Man får prova med senap någon gång. Dragon är det viktigaste annars är det inte en bea.

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Orginal ska det inte vara senap i men finns en del som har både senap och kalvfond med mera i såsen.

Man får prova med senap någon gång. Dragon är det viktigaste annars är det inte en bea.

Man kan ha tomat i också men då blir det helt plötsligt en choronsås...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Jo där har jag varit (BBQ) och det är lika bortkastat varje gång jag hamnar på liknande ställen. Finns ett likadant en bit bort på second road som heter Ninja och det finns säkert fler. Mycket att välja på men allt är lika smaklöst. Billigt men helt menlöst.

Jaha, dar ser man. Det var bra nar jag var pa BBQn for nagon manad sedan.

Billigt var det inte,tror det kostade 499 baht for maten. Prisvart, Ja.

 

Har du provat Sand bar by the sea pa Dongtan?

Trevlig miljo, live musik en del kvallar. Lite dyrare men rejala portioner.

 

Maten pa Rabbit resort lite langre bort, mot Pattaya park ar valdigt bra men dyr, sa aven dryckes priserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Benriach:

Då är det ingen bearnaise, möjligen en dijonbea men då föredrar jag personligen en dijonhollandaise...

Kalla den vad du vill, har aldrig sett någon lag varken på att det ska vara anjovis på schnitzeln eller inte senap i bea. Straffskala? Det är inte så ovanligt men vi kan ju kalla den senapsbea så är alla nöjda och glada.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev judazzz:

Jaha, dar ser man. Det var bra nar jag var pa BBQn for nagon manad sedan.

Billigt var det inte,tror det kostade 499 baht for maten. Prisvart, Ja.

 

Har du provat Sand bar by the sea pa Dongtan?

Trevlig miljo, live musik en del kvallar. Lite dyrare men rejala portioner.

 

Maten pa Rabbit resort lite langre bort, mot Pattaya park ar valdigt bra men dyr, sa aven dryckes priserna.

Man står ju själv för tillagningen där så du kanske är bättre på det än vad jag är. Thai brukar gilla dom ställena så det måste ju ha nåt men inte för mig. Noterar dom andra ställena för framtida behov :) 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har varit trångt på både Don Muenag och Suvvan denna högsäsong, idag tex kommer det att slås nytt rekord i antal ankommande passagerare till Suvvan, cirka 200 000.  Kineser, kineser ch åter kineser. Tur att man inte flyger idag.

 

suvvan.PNG.d69f33cd563cda5ca75e28da42449902.PNG

https://pattayaone.news/en/suvarnabhumi-international-airport-set-busiest-day-history/

 

Långsiktigt är det därför bra för oss som bor eller besöker Thailands EEC, Eastern Economic Corridor, med satsningen på att bygga ut U-Tapao. I år har det varit en fördubbling av antalet passagerare. Intressantaste tillskottet på slutet, som diskuterats i annan tråd, är Qatar Airways direktflyg till Doha fem ggr i veckan. Kan nog komma fler arabiska bolag så småningom, tex Emirates som också är expansiva.

Själva flygplatsen är ju dock så tråkig att till och med Prawits lyxklockor stannar.  Men nu ska den som sagts bättras på. Så småningom kommer väl även snabbtågsbygget igång får vi hoppas.

 

utapao.PNG.8bc08b47f4bb3201a840ffa4df53d50d.PNG

http://www.nationmultimedia.com/detail/national/30339117

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att flyga internationellt på Utapao är ju ett stort frågetecken? Det är ju bara 45 min att tjäna, så restiderna och priset måste minst vara på samma nivå med BKK för att det ska vara ett alternativ.

Flyga inrikes är dock en annan femma. 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Att flyga internationellt på Utapao är ju ett stort frågetecken? Det är ju bara 45 min att tjäna, så restiderna och priset måste minst vara på samma nivå med BKK för att det ska vara ett alternativ.

Flyga inrikes är dock en annan femma. 

Varför blir det skillnad när det gäller inrikes? Det är väl fortfarande bara 45 minuter restid att tjäna till Pattis om ens det

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade inte haft nåt emot att flyga med Quatar från U-Tapao när vi ska till Sverige i sommar men när jag såg att man landar på Arlanda 20:45 så skippade jag den tanken. Ska man som oss flyga vidare norrut så känns det som det är i senaste laget.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Mankan:

Varför blir det skillnad när det gäller inrikes? Det är väl fortfarande bara 45 minuter restid att tjäna till Pattis om ens det

Sant. Jag tänker i förhållande till restiden. Att spara 45 min när man rest i 17h är inte lika intressant som att spara 45 min på en dryg timmes flygresa till Phuket. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Esspe:

Kalla den vad du vill, har aldrig sett någon lag varken på att det ska vara anjovis på schnitzeln eller inte senap i bea. Straffskala? Det är inte så ovanligt men vi kan ju kalla den senapsbea så är alla nöjda och glada.

Du har helt rätt, jag ber ödmjukast om ursäkt!

Nu skall jag som straff koka mig en riktigt äkta pitepalt. Givetvis gjord på kokt potatis och enbart rågmjöl, fyllningen består av chili och vitlöksstekt quornfile med en liten touch av dijonsenap.

Och självklart är det obligatoriska tillbehöret bearnaise...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benriach:

Du har helt rätt, jag ber ödmjukast om ursäkt!

Nu skall jag som straff koka mig en riktigt äkta pitepalt. Givetvis gjord på kokt potatis och enbart rågmjöl, fyllningen består av chili och vitlöksstekt quornfile med en liten touch av dijonsenap.

Och självklart är det obligatoriska tillbehöret bearnaise...

Sicken delikatess :P

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Benriach:

Du har helt rätt, jag ber ödmjukast om ursäkt!

Nu skall jag som straff koka mig en riktigt äkta pitepalt. Givetvis gjord på kokt potatis och enbart rågmjöl, fyllningen består av chili och vitlöksstekt quornfile med en liten touch av dijonsenap.

Och självklart är det obligatoriska tillbehöret bearnaise...

Om du stoppar i två russin, är det inte äkta då ;) eller blir det umepalt?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...