Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev thaiola:

finns det Semlor i Pattaya och i så fall  VAR

Här är en till som längtar enormt efter denna delikatess. :waaaht:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev thomas001:

Kallar väl mig inte for proffs men en jävla bra amator. Plankan på Harrys är kanon for det priset. En planka med en jävla massa god mat. Gott mos,god bea,god extra sås, allt det klassiska finns med, Majs,baconinlindad sparris,tomat.

Enda nackdelen kan vara att fläskkottet är lite segt. Men det är forlåtet när plankan endast kostar 195 Baht. Är man riktigt hungrig så rekommenderar jag Harrys planka alla dagar i veckan. Lite mindre hungrig och lite mer kräsen, då blir det Beefeater. 

Håller med på varje punkt. :) Dock tycker jag köttet även det var riktigt bra, inte segt alls dom gångerna jag tagit plankan.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Wwax:

Håller med på varje punkt. :) Dock tycker jag köttet även det var riktigt bra, inte segt alls dom gångerna jag tagit plankan.

Instämmer och om bara kocken kunde lära sig att persiljesmöret som duttas på inte ska tas direkt från frysen utan vara lite mjukt så vore det högsta betyg. :good:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Instämmer och om bara kocken kunde lära sig att persiljesmöret som duttas på inte ska tas direkt från frysen utan vara lite mjukt så vore det högsta betyg. :good:

 

Fritz..

Idag smälter smöret rätt bra :-)

20180209_210415.thumb.jpg.0b4474c3307e147e88e8e0de8e6c6596.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev spooncreek:

Idag smälter smöret rätt bra :-)

20180209_210415.thumb.jpg.0b4474c3307e147e88e8e0de8e6c6596.jpg

Lysande Sickan, jag tror dig på ditt ord. Min hustru har låst in mig i huset så jag har inget annat val. :drinks:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev berlitz:

Mao prosten är hemma å prostatan är på på vift :big_smile:

Nu missförstod du mig. Prostatan står just nu i dörröppningen till sovrummet, hytter med näven och säger..shower go to bed, do dät !! Och då lyder jag, lugnast så. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu missförstod du mig. Prostatan står just nu i dörröppningen till sovrummet, hytter med näven och säger..shower go to bed, do dät !! Och då lyder jag, lugnast så. :)

 

Fritz..

Klokt å lyda stränga order,sover hon vid dörren med kaveln i handen åxo? :pow: :waaaht:

Ändrades av berlitz
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

Instämmer och om bara kocken kunde lära sig att persiljesmöret som duttas på inte ska tas direkt från frysen utan vara lite mjukt så vore det högsta betyg. :good:

 

Fritz..

Jag har kanske ätit 25st plankor på Harrys, jag har dock aldrig fått periljesmör, jag har fått vitlöksmör varje gång, ber du extra för att få persiljesmör eller har du tappat smaken?

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Wanchai:

Allt som vanligt alltså!

Vanligt och vanligt? men gamla skinntorra gubbar på 45kg som dig kanske känner er träffade :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag har kanske ätit 25st plankor på Harrys, jag har dock aldrig fått periljesmör, jag har fått vitlöksmör varje gång, ber du extra för att få persiljesmör eller har du tappat smaken?

Häng inte upp dig på hårklyverier nu... Djupfryst smör (vitlök är det rätta) då är det lik förb..t mkt bättre om det är lite tinat iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag har kanske ätit 25st plankor på Harrys, jag har dock aldrig fått periljesmör, jag har fått vitlöksmör varje gång, ber du extra för att få persiljesmör eller har du tappat smaken?

25 st plankor med dregel!!! Inget fel på maten på Harrys, men jag blir förvånad att folk fortfarande äter planka på 2000:talet? Jag riktigt ser dreglet mellan skårorna i plankan när folk äter det! Hallå! 80:talet är över! :mdr: 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wUThai:

25 st plankor med dregel!!! Inget fel på maten på Harrys, men jag blir förvånad att folk fortfarande äter planka på 2000:talet? Jag riktigt ser dreglet mellan skårorna i plankan när folk äter det! Hallå! 80:talet är över! :mdr: 

 

Plankan är lätt att sterilisera 

Diska och in i ugnen 5-10 minuter på över 80 grader. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Plankan är lätt att sterilisera 

Diska och in i ugnen 5-10 minuter på över 80 grader. 

Om dom så eldade upp plankan och gjorde en ny... så skulle jag kanske fundera på att ta en planka. Men fan tro´t! 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Vanligt och vanligt? men gamla skinntorra gubbar på 45kg som dig kanske känner er träffade :D 

När du ändå är på gång, längden kan du också, oraklet?

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Plankan är lätt att sterilisera 

Diska och in i ugnen 5-10 minuter på över 80 grader. 

Skulle du acceptera att få din mat serverad på en dåligt diskad tallrik med lite gamla såsrester fastklistrade, även om tallriken stått i 250 graders värme ett tag?

Tror nog att du hellre skulle åka via Arlanda med en 787:a betald med nordeakort via en icke Lundrelaterad resebyrå...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Vanligt och vanligt? men gamla skinntorra gubbar på 45kg som dig kanske känner er träffade :D 

Måste ju vara samma viktklass som frugan, fast set skiljer +30 år :D

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Plankan är lätt att sterilisera 

Diska och in i ugnen 5-10 minuter på över 80 grader. 

Är det samma med flippan  :)

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2/10/2018 at 02:12, skrev wUThai:

25 st plankor med dregel!!! Inget fel på maten på Harrys, men jag blir förvånad att folk fortfarande äter planka på 2000:talet? Jag riktigt ser dreglet mellan skårorna i plankan när folk äter det! Hallå! 80:talet är över! :mdr: 

Kanske är det därfor det är så mycket mat på plankan. Resterna ska inte synas........Lite skit rensar magen.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

Kanske är det därfor det är så mycket mat på plankan. Resterna ska inte synas........Lite skit rensar magen.

.... Och mycket skit blir man mätt av!

 

:dribble:

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så mycket nytt egentligen, som synes en helt vanlig dag i Sin Citys nyhetsflöde..

 

pattayanews.thumb.PNG.85b1ac13ff8ea33f87903ed307626437.PNG


En kanske intressantare nyhet är att det planerade snabbtåget mellan de tre flygplatserna (Don Mueang, Suvarnabhumi, U-Tapao), inte kommer att gå vidare till Rayong vilket var planen från början. Oro över säkerheten minsann.

 

20180214_145737.thumb.jpg.56c5658eb0c5e5bce03ee603bdc251ac.jpg

 

Apropå agogos så är det som vanligt, en del får stänga och nya öppnar. Senaste tillskottet (agogo eller coyote) verkar bli borta vid soi Buakhow/soi 15. Nummer två på den gatstumpen som redan har en "boom boom agogo" (ladyboys).

 

20180214_144051.thumb.jpg.f3f3b77eaf647eb22ff2d5b284b46f6a.jpg

 

Fler kontorsarbetsplatser för Spooncreek har det också blivit, det som förr var en brasiliansk churrascaria vid entrén till Central Festival har nu blivit ett Starbucks. Det ”gamla” bara ett stenkast ifrån fortfarande kvar.

 

20180214_162412.thumb.jpg.13e119af6c94aed5c6fb2ff3479e4ebb.jpg

 

För övrigt verkar det varit Pridefestival i Pattaya, något man missat när man varit fast förankrad i OS-soffan. Annars var det mycket rosa och röda ballonger igår utanför barerna, men av andra hjärtliga skäl...

 

20180214_172416.thumb.jpg.936e0c59f32680e0cebed0f64a29e08f.jpg

 

Och så har Cobra Gold inletts. Vi får se om amerikanska marinens glada gossar ärar Pattayas working girls med sin närvaro och sina surt förvärvade slantar under nästa vecka…i så fall blir det jubel.

 

20180214_150549.thumb.jpg.63805ab337ec751612009fa81efebd6f.jpg

 

Annars är det mest kineser, kineser och åter kineser. Mer kommer det bli när nyårsledigheten inleds på riktigt till helgen. Nytt rekord gällande antalet besökare förväntas år igen, 400 000 till Thailand, varav Pattaya lär få sin beskärda del.


5a851813819c2_chinesenewyeartourists.thumb.PNG.48ec4d2016d8d632c2cad6e7cb5a5e61.PNG

 

Man får fylla på med energi inför den kinesiska anstormningen på stans bästa kebabhak..

 

20180214_173445.thumb.jpg.81d07c0e502aed44bd72bffb9e5bd60e.jpg

 

 

. ...eller kanske bättre att återvända till OS-soffan...idag kan det bli roligt igen, även om dagen börjat väldigt norskt...

 

20180215_125401.thumb.jpg.c44cb482caec9e9f48197aaf2925245c.jpg

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...