Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Förstår inte att det fortfarande är så mycket folk i Pattaya/Jomtien? Vi är inne i februari nu och då ska det ha börjat tunna av ordentligt men icke. Fattar dom inte att dom ska åka hem?

Tänkte precis samma sak i förgår kväll. Fullt, inte ett bord ledigt på sunshine café, Mr Moo, 2for, rompun market knökat och, bästa surprisen av allt, Kö att få bord på Kiss Food and drink!

 

Värre än Jul o nyår!

 

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev apknug:

Tänkte precis samma sak i förgår kväll. Fullt, inte ett bord ledigt på sunshine café, Mr Moon, 2for, rompun market knökat och, bästa surprisen av allt, Kö att få bord på Kiss Food and drink!

Värren än Jul o nyår!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

Attans! Maitan sålde i precis fel tidpunkt! 

Eller sålde han överhuvudtaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Attans! Maitan sålde i precis fel tidpunkt! 

Eller sålde han överhuvudtaget?

Nej

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev judazzz:

Han fornyade inte hyres kontraktet

BTT blaste honom

Han  hade ju Maitans till salu för 1,000,000B

Menar du att  han inte fick en krona för det? ägde han ens stället?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Han  hade ju Maitans till salu för 1,000,000B

Menar du att  han inte fick en krona för det? ägde han ens stället?

Vill du ha korrekta uppgifter sa far du nog kontakta honom sjalv,

jag springer inte med hörsägen

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev judazzz:

Vill du ha korrekta uppgifter sa far du nog kontakta honom sjalv,

jag springer inte med hörsägen

Jag kan tala om för dig, han fick inte en krona....................

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag kan tala om för dig, han fick inte en krona....................

 

Och vem frågade?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag kan tala om för dig, han fick inte en krona....................

 

Provocera någon annan ditt liggsår

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev judazzz:

Provocera någon annan ditt liggsår

Fegis, varför vågar du inte? :D 

Snart, mycket snart tar jag reda på vem du är :D 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Fegis, varför vågar du inte? :D 

Snart, mycket snart tar jag reda på vem du är :D 

Prova the castle

Link to comment
Dela på andra sajter

Fegis, varför vågar du inte? [emoji3] 
Snart, mycket snart tar jag reda på vem du är [emoji3] 
Är stalking din paradgren och tvångsmässiga favoritsysselsättning?
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Nicholas:
42 minuter sedan, skrev Cavemannen:
Fegis, varför vågar du inte? emoji3.png 
Snart, mycket snart tar jag reda på vem du är emoji3.png 

Är stalking din paradgren och tvångsmässiga favoritsysselsättning?

Tack för att du frågade.

Ja ibland så triggar det mig, speciellt när någon vill spela under radarn,dem jagar jag........

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Tack för att du frågade.

Ja ibland så triggar det mig, speciellt när någon vill spela under radarn,dem jagar jag........

???????????????????????????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev soi covboy:

???????????????????????????????

Han syftade nog på att avslöja vissa nya profilers tidigare nick, lite träligt med dessa trollprofiler som inte har stake för att stå för sitt tidigare skrivande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dart stoppas omedelbart i Pattaya. Det krävs nu en licens, som ännu inte finns att söka.

http://www.pattayadarts.com

 

Ryktet säger även att det krävs en licens för dansgolv med tillhörande skatt på det. Det innebär tex att det populära Bamboo vid ingången till Walking Street har fyllt dansgolvet med bord och stolar istället. Bamboo är välkänt raggställe för de lite mognare kvinnorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dart stoppas omedelbart i Pattaya. Det krävs nu en licens, som ännu inte finns att söka.
http://www.pattayadarts.com
 
Ryktet säger även att det krävs en licens för dansgolv med tillhörande skatt på det. Det innebär tex att det populära Bamboo vid ingången till Walking Street har fyllt dansgolvet med bord och stolar istället. Bamboo är välkänt raggställe för de lite mognare kvinnorna.
Oh fan, dansgolvet på bamboo var borta redan i oktober. Jag blev sur för det är ju styrdans som gäller där inne o var övertygad om att de slängt in mera bord för att kunna servera mer.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Bronx pizza har öppnat igen. Soi leng Kee Högst upp mot 3an.

 

8c376456ce81f77da20fd724b87d5b1a.jpg&key=f1519c236168c02d31037d14b37f5c2e5f7bdbad1f510849cc1ba14bddd9a19e

 

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

 

 

 

 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske inte är nytt i Pattaya, förhoppningsvis har det inte alltid varit lika dåligt.

 

Har varit på Aquavit i Jomtien en gång tidigare och blev då ganska besviken. Idag kände jag för att äta någon hemlandsrätt och gav därför Aquavit en andra chans. En gång är ingen gång.... Trodde i min enfald att det skulle finnas lite svenska rätter på menyn men dom lös med sin frånvaro. Tänkte att jag ska iaf ge det en ordentlig chans och började med Toast Skagen som var det mest svenska jag kunde hitta tillsammans med SOS (fanns köttbullar men bara barnportion). Kom in en grådaskig massa mellan två skivor rostbröd och en hel räka ovanpå. Löjrommen lös med sin frånvaro men rommen dom hittat lyste illande röd så man fick fälla ner solglasögonen. Allt detta till det facila priset av 195 Baht. Några små tomater och sen hade tallriken garnerats med nånting som såg ut som chokladsås. Till det en Margarita som serverades i rätt glas men var vattnig. För lite limejuice och saltkanten kunde man bara ana. 220 Baht och det ger en 4 i betyg.

 

Tänkte jag skulle kunna jämföra med News & Steak som ligger i ungefär samma prisklass och har samma utbud så jag tog en planka. Hade ätit en på N & S för ett par veckor sedan. Priset var ungefär detsamma 695 Baht men där slutade likheterna. Mosen var bara ljummen, precis som dom wokade grönsakerna som man hade stoppat i någon söt sås som hade gjort sig bättre på vaniljglass. Mosen gick heller inte runt hela tallriken utan hade nog tagit slut halvvägs runt plankan och verkade inte må så bra. Bernaisesås var där, för det stod det på menyn, men inte smakade det Bea. Såg inte ens ut som Bea mera som choron men smakade ingenting och det räckte knappt till en tugga kött. Köttet var ok men inte mer. Ska man jämföra med N&S så vinner N&S alla dar i veckan.

 

För att inte vara alltför negativ så får jag ge personalen positivt omdöme. Proffsiga och effektiva men det kommer jag inte att uppleva igen. En gång är ingen gång, två gånger är två för mycket.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var håller Lem Morrison till i helgen?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Esspe:

Det kanske inte är nytt i Pattaya, förhoppningsvis har det inte alltid varit lika dåligt.

 

Har varit på Aquavit i Jomtien en gång tidigare och blev då ganska besviken. Idag kände jag för att äta någon hemlandsrätt och gav därför Aquavit en andra chans. En gång är ingen gång.... Trodde i min enfald att det skulle finnas lite svenska rätter på menyn men dom lös med sin frånvaro. Tänkte att jag ska iaf ge det en ordentlig chans och började med Toast Skagen som var det mest svenska jag kunde hitta tillsammans med SOS (fanns köttbullar men bara barnportion). Kom in en grådaskig massa mellan två skivor rostbröd och en hel räka ovanpå. Löjrommen lös med sin frånvaro men rommen dom hittat lyste illande röd så man fick fälla ner solglasögonen. Allt detta till det facila priset av 195 Baht. Några små tomater och sen hade tallriken garnerats med nånting som såg ut som chokladsås. Till det en Margarita som serverades i rätt glas men var vattnig. För lite limejuice och saltkanten kunde man bara ana. 220 Baht och det ger en 4 i betyg.

 

Tänkte jag skulle kunna jämföra med News & Steak som ligger i ungefär samma prisklass och har samma utbud så jag tog en planka. Hade ätit en på N & S för ett par veckor sedan. Priset var ungefär detsamma 695 Baht men där slutade likheterna. Mosen var bara ljummen, precis som dom wokade grönsakerna som man hade stoppat i någon söt sås som hade gjort sig bättre på vaniljglass. Mosen gick heller inte runt hela tallriken utan hade nog tagit slut halvvägs runt plankan och verkade inte må så bra. Bernaisesås var där, för det stod det på menyn, men inte smakade det Bea. Såg inte ens ut som Bea mera som choron men smakade ingenting och det räckte knappt till en tugga kött. Köttet var ok men inte mer. Ska man jämföra med N&S så vinner N&S alla dar i veckan.

 

För att inte vara alltför negativ så får jag ge personalen positivt omdöme. Proffsiga och effektiva men det kommer jag inte att uppleva igen. En gång är ingen gång, två gånger är två för mycket.

Har du testat Harrys snikplanka "Planksteak Pork Tenderloin", skulle vara intressant att få den proffsbedömd. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Proffs var ju att ta i. Där platsar nog samet bättre in. Jag råkar bara tycka om mat men alla tycker ju inte lika heller :) Har bara varit på Harrys 2 ggr, båda gångerna pga köttbullsabstinens och dom var helt ok. Lite snålt med lingon bara om jag minns rätt? Har både Harrys, Beefeater och den mittemot på "att göra"-listan.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-02 at 07:28, skrev Cavemannen:

Fegis, varför vågar du inte? :D 

Snart, mycket snart tar jag reda på vem du är :D 

Allt som vanligt alltså!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Proffs var ju att ta i. Där platsar nog samet bättre in. Jag råkar bara tycka om mat men alla tycker ju inte lika heller :) Har bara varit på Harrys 2 ggr, båda gångerna pga köttbullsabstinens och dom var helt ok. Lite snålt med lingon bara om jag minns rätt? Har både Harrys, Beefeater och den mittemot på "att göra"-listan.

Tackar som ödmjukast för det epitetet! Vi får ta en bra middag en dag @Esspe och kalibrera våra paletter. 

 

Men efter din sågning av Akvavit så skulle jag säga att vi är ganska välkalibrerade :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Wwax:

Har du testat Harrys snikplanka "Planksteak Pork Tenderloin", skulle vara intressant att få den proffsbedömd. :)

Kallar väl mig inte for proffs men en jävla bra amator. Plankan på Harrys är kanon for det priset. En planka med en jävla massa god mat. Gott mos,god bea,god extra sås, allt det klassiska finns med, Majs,baconinlindad sparris,tomat.

Enda nackdelen kan vara att fläskkottet är lite segt. Men det är forlåtet när plankan endast kostar 195 Baht. Är man riktigt hungrig så rekommenderar jag Harrys planka alla dagar i veckan. Lite mindre hungrig och lite mer kräsen, då blir det Beefeater. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...