Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Inte ofta man hittar såna pärlor som jag hittade i kväll. Thai restaurang Mays på theprasit. Ett par hundra meter från ljuskorsningen thapraya på vänster sida. Litet ställe runt 20 platser. Fantasifulla upplägg, kanonservice och kulinarisk toppnivå på thaikäket. Kan faktiskt inte komma på någon som varit bättre genom alla år. Veg vårrullar 120 baht. Panaeng seabass filead och klar och väldigt trevligt upplagd 390 baht och det var en stor firre. Hoppa margeritan bara, där hade bartenders kreativitet spårat ur. Det enda som var margerita om den var glaset. Rekommenderas varmt men boka bord.

20180126_200033.jpg

20180126_193707.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på News & Steak i kväll. Ny ägare sedan en tid tillbaka, vet inte vem. Alldeles utmärkt Margerita men fel glas (ska inte serveras i Dry Martini glas). Ny meny men verkade vara ungefär som gamla utbudet. Käkade biff planka. Köttet alldeles utmärkt men lite för lite mos och Bean var lite smaklös och för lite. Stort glas husets rödvin för 170 baht var helt ok. Väldigt god efterrätt, cheesecake med blåbärssylt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Esspe:

Var på News & Steak i kväll. Ny ägare sedan en tid tillbaka, vet inte vem. Alldeles utmärkt Margerita men fel glas (ska inte serveras i Dry Martini glas). Ny meny men verkade vara ungefär som gamla utbudet. Käkade biff planka. Köttet alldeles utmärkt men lite för lite mos och Bean var lite smaklös och för lite. Stort glas husets rödvin för 170 baht var helt ok. Väldigt god efterrätt, cheesecake med blåbärssylt.

Vad roligt att det blivit bättre. Var inte alls imponerad när jag var där förra året. Kanske dags för ett återbesök nu om de rykt upp sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/26/2018 at 15:56, skrev Esspe:

Inte ofta man hittar såna pärlor som jag hittade i kväll. Thai restaurang Mays på theprasit. Ett par hundra meter från ljuskorsningen thapraya på vänster sida. Litet ställe runt 20 platser. Fantasifulla upplägg, kanonservice och kulinarisk toppnivå på thaikäket. Kan faktiskt inte komma på någon som varit bättre genom alla år. Veg vårrullar 120 baht. Panaeng seabass filead och klar och väldigt trevligt upplagd 390 baht och det var en stor firre. Hoppa margeritan bara, där hade bartenders kreativitet spårat ur. Det enda som var margerita om den var glaset. Rekommenderas varmt men boka bord.

20180126_200033.jpg

20180126_193707.jpg

 

On 1/26/2018 at 15:56, skrev Esspe:

Inte ofta man hittar såna pärlor som jag hittade i kväll. Thai restaurang Mays på theprasit. Ett par hundra meter från ljuskorsningen thapraya på vänster sida. Litet ställe runt 20 platser. Fantasifulla upplägg, kanonservice och kulinarisk toppnivå på thaikäket. Kan faktiskt inte komma på någon som varit bättre genom alla år. Veg vårrullar 120 baht. Panaeng seabass filead och klar och väldigt trevligt upplagd 390 baht och det var en stor firre. Hoppa margeritan bara, där hade bartenders kreativitet spårat ur. Det enda som var margerita om den var glaset. Rekommenderas varmt men boka bord.

20180126_200033.jpg

20180126_193707.jpg

Vart på Thepparasit Road?

Bild nummer 1 verkar vara varldsklass,

Kom igen

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev judazzz:

 

Vart på Thepparasit Road?

Bild nummer 1 verkar vara varldsklass,

Kom igen

 

Screenshot_20180127-221037.png

 

May's
Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand
+66 98 374 0063

https://goo.gl/maps/Yvnx8bvWPW72

 

Ändrades av samet
Komplettering
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev samet:

Vad roligt att det blivit bättre. Var inte alls imponerad när jag var där förra året. Kanske dags för ett återbesök nu om de rykt upp sig. 

Nja bättre vet jag inte. Ungefär som dom tidigare gånger jag varit där. Planka tror jag inte dom hade innan och jag var ju inte helnöjd med den. Köttet var bra och det kanske är det viktigaste. Bean var ingen höjdare men det verkar vara svårt att få till det i Thailand. Var på Brauhaus häromkvällen och deras bea hade ingenting gemensamt med en riktig bea. Inget höjdarställe f.ö. Oorganiserat och maten var inget speciellt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Nja bättre vet jag inte. Ungefär som dom tidigare gånger jag varit där. Planka tror jag inte dom hade innan och jag var ju inte helnöjd med den. Köttet var bra och det kanske är det viktigaste. Bean var ingen höjdare men det verkar vara svårt att få till det i Thailand. Var på Brauhaus häromkvällen och deras bea hade ingenting gemensamt med en riktig bea. Inget höjdarställe f.ö. Oorganiserat och maten var inget speciellt.

Bra då vet jag och låter bli att återbesök! 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev judazzz:

 

Vart på Thepparasit Road?

Bild nummer 1 verkar vara varldsklass,

Kom igen

Se samets inlägg men missta det inte för Maggs som ligger strax innan om man kommer från Thapraya. Maggs  låg som nummer 2 på Tripadvisor över restauranger i Pattaya när jag var där så man hade höga förväntningar men har aldrig blivit så besviken. Snobbig personal och usel mat till alldeles för höga priser. Ser att den ramlat ner lite på rankingen men ligger  fortfarande högt pga gamla recensioner.

 

Hit ska du gå:

https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g293919-d7235043-Reviews-MAYs_Urban_Thai_Dine_Pattaya-Pattaya_Chonburi_Province.html

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev samet:

Bra då vet jag och låter bli att återbesök! 

Ja tyckte du det var dåligt sist så tror jag inte du ska gå dit igen. Någon större förändring var det inte. Däremot ska du prova Mays :) Har inte varit så nöjd sen Bai Phlu i Chiang Mai. Synd att du inte provade den när ni var i Chiang Mai.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Ja tyckte du det var dåligt sist så tror jag inte du ska gå dit igen. Någon större förändring var det inte. Däremot ska du prova Mays :) Har inte varit så nöjd sen Bai Phlu i Chiang Mai. Synd att du inte provade den när ni var i Chiang Mai.

Åker tillbaka till CM imorgon. Så den är inbokad :big_smile:

 

Skall se om @JJC är in byn å vill göra mig sällskap? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller på och betar av restauranger i Jomtien och Pratamnak. Har ni tips så kom gärna med dom. Inne i Pattaya verkar mina gamla stamställen ha tappat stinget lite och har inte hittat ersättare. Bara Leng Kee som håller måttet men jag gillar inte inglasningen och det verkar som dom tappat lite kunder på den. Domicil har ju halverats och där måste ha hänt någonting, personalen var sur och oengagerad sist jag var där och käkade lunch. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev samet:

Åker tillbaka till CM imorgon. Så den är inbokad :big_smile:

 

Skall se om @JJC är in byn å vill göra mig sällskap? 

Stängt på onsdagar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Stängt på onsdagar.

Blir måndagkväll, flyger till Pattaya på tisdag morgon. 

 

Har lite ouppklarade ärende med en snabbdrickande ölhävare att reda ut... :big_smile:

 

Å så måste jag ju få till min Mantra middag som jag ställde in för träffen senast. Så får bli till helgen :haha:

 

Har dessutom 4 polare från Svedala som kommer på fredag och vill "se" stan. Så skall agera guide litegranna. Så jag har veckan planerad för mig :waaaht:

 

Skall försöka hinna en sväng till Bkk också i veckan :haha: blir stressigt... 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Se samets inlägg men missta det inte för Maggs som ligger strax innan om man kommer från Thapraya. Maggs  låg som nummer 2 på Tripadvisor över restauranger i Pattaya när jag var där så man hade höga förväntningar men har aldrig blivit så besviken. Snobbig personal och usel mat till alldeles för höga priser. Ser att den ramlat ner lite på rankingen men ligger  fortfarande högt pga gamla recensioner.

 

Hit ska du gå:

https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g293919-d7235043-Reviews-MAYs_Urban_Thai_Dine_Pattaya-Pattaya_Chonburi_Province.html

Tack for omtanken, jag ska nog klara av att skilja pa May och Maggs

 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Esspe:

Håller på och betar av restauranger i Jomtien och Pratamnak. Har ni tips så kom gärna med dom. Inne i Pattaya verkar mina gamla stamställen ha tappat stinget lite och har inte hittat ersättare. Bara Leng Kee som håller måttet men jag gillar inte inglasningen och det verkar som dom tappat lite kunder på den. Domicil har ju halverats och där måste ha hänt någonting, personalen var sur och oengagerad sist jag var där och käkade lunch. 

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g3366878-d12552658-Reviews-Zap_Nuar_Restaurant-Jomtien_Beach_Pattaya_Chonburi_Province.html

 

Fin fin kaffir lime chicken.

Leng kee agarna kan dra dit solen inte hittar in, dom serverar Haj, det gillar inte Kaj och inte heller dom flesta andra

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Esspe:

Håller på och betar av restauranger i Jomtien och Pratamnak. Har ni tips så kom gärna med dom. Inne i Pattaya verkar mina gamla stamställen ha tappat stinget lite och har inte hittat ersättare. Bara Leng Kee som håller måttet men jag gillar inte inglasningen och det verkar som dom tappat lite kunder på den. Domicil har ju halverats och där måste ha hänt någonting, personalen var sur och oengagerad sist jag var där och käkade lunch. 

Gillar du Japanskt?

Mer än Bento box, sushi och sashimi?

http://www.shakariki432.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev samet:

Den är lite svår att hitta om man inte vet vart man skall leta. 

 

Second Road ca 50-100m in på högersidan 

Screenshot_20180128-111645.thumb.png.79f4de25fcc99a504fb67aa94cc93530.pngScreenshot_20180128-112114.thumb.png.805790f94d1c85f74f7a37fb16f9ce73.png20180113_193818.thumb.jpg.6af724e6ba2b6c799d56544874342f34.jpg20180113_193826.thumb.jpg.20378604a0002138dc44ea910fc0042a.jpg

Tempura Kung fanns inte pa menyn men det ordnade finlemmade Oil, hennes telefon nummer får jag nog nytta av,senare

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev judazzz:

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g3366878-d12552658-Reviews-Zap_Nuar_Restaurant-Jomtien_Beach_Pattaya_Chonburi_Province.html

 

Fin fin kaffir lime chicken.

Leng kee agarna kan dra dit solen inte hittar in, dom serverar Haj, det gillar inte Kaj och inte heller dom flesta andra

Den tackar vi för, ska testas även om det ligger lite off ser det ut som.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev judazzz:

Tack for omtanken, jag ska nog klara av att skilja pa May och Maggs

 

Entreérna är liknande och lokalerna lika stora och ligger nära varandra så det är lätt att gå fel.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev judazzz:

Gillar du Japanskt?

Mer än Bento box, sushi och sashimi?

http://www.shakariki432.com/

Jodå jag kan äta japanskt också. Min fru är tokig i sashimi, så det kan nog bli ett besök där också.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-01-16 at 09:11, skrev judazzz:

Finns det nagon som vet nar Terminal 21 slar upp portarna?

Ser inte ut som de blir detta året iallafall.

Kort från Idag

 

20180201_132445.thumb.jpg.f7cb2e8ce6e2280be302af98b9f26c02.jpg

 

20180201_132645.thumb.jpg.67de0e04a047feeb61a4acc37c1ad3c2.jpg

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte att det fortfarande är så mycket folk i Pattaya/Jomtien? Vi är inne i februari nu och då ska det ha börjat tunna av ordentligt men icke. Fattar dom inte att dom ska åka hem?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...