Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Stefan:

Ullrika driver MM bar/hotell i Hat Mae Rampueng, Rayong, ett riktigt trevligt ställe några stenkast från stranden. Vad jag vet driver hennes x Scandalic vidare.

Om golf vet jag inte ett skit!

//S

Ulrika har drivit golf på scandalic på ett föredömligt sätt. Av hennes nya ställe vet jag noll tyvärr. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Ulrika har drivit golf på scandalic på ett föredömligt sätt. Av hennes nya ställe vet jag noll tyvärr. 

image.thumb.png.3b6ae0ed0297ed903c03c4b0cc05368b.pngHär ligger Ulrikas ställe, MM villa! Brorsan har en condo några hundra meter bort som jag brukar låna när jag vill ta det lugnt några dagar, dock brukar det inte sluta så lugnt hos Ulrika!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stefan:

image.thumb.png.3b6ae0ed0297ed903c03c4b0cc05368b.pngHär ligger Ulrikas ställe, MM villa! Brorsan har en condo några hundra meter bort som jag brukar låna när jag vill ta det lugnt några dagar, dock brukar det inte sluta så lugnt hos Ulrika!

//S

Tack jag tar ett besök hos Ulrika i vinter:)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Stefan:

image.thumb.png.3b6ae0ed0297ed903c03c4b0cc05368b.pngHär ligger Ulrikas ställe, MM villa! Brorsan har en condo några hundra meter bort som jag brukar låna när jag vill ta det lugnt några dagar, dock brukar det inte sluta så lugnt hos Ulrika!

//S

Nej fan, där ligger det inte! Det ligger på Kon Ao Soi 1, ungefär vid "s"et på sea breeze house är!

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

Tack jag tar ett besök hos Ulrika i vinter:)

Gör det! Det är ett bra ställe och hon är som du vet ett rejält fruntimmer man gärna tjatar med i flera timmar!

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Stefan:

Gör det! Det är ett bra ställe och hon är som du vet ett rejält fruntimmer man gärna tjatar med i flera timmar!

//S 

På ett eller ett annat sätt lär jag hitta dit oavsätt vart det nu ligger men tack Stefan för förtydligandet. Jag är där nästa resa ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

På ett eller ett annat sätt lär jag hitta dit oavsätt vart det nu ligger men tack Stefan för förtydligandet. Jag är där nästa resa ;)

555, hör av dig om du vill ha en bättre vägbeskrivning. Jag lär väl vara där i slutet på december.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Stefan:

555, hör av dig om du vill ha en bättre vägbeskrivning. Jag lär väl vara där i slutet på december.

//S

å-fan då kanske vi ses men det kanske vi redan gjort utan att jag har koll på det ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

å-fan då kanske vi ses men det kanske vi redan gjort utan att jag har koll på det ;)

Jo då, vi har träffats, men jag är lite som den beige mannen i Macken, jag gör inget större väsen av mig så ingen ser mig. Fråga Ragson, efter 8 år kommer han inte ihåg mitt namn, dock vart det ändring på det under juniresan då han plötsligt skrev om en känd låt till min ära, "Stefan who the fuck is Stefan"

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Stefan:

Ullrika driver MM bar/hotell i Hat Mae Rampueng, Rayong, ett riktigt trevligt ställe några stenkast från stranden. Vad jag vet driver hennes x Scandalic vidare.

Om golf vet jag inte ett skit!

//S

Lelle Ulrikas X har väl inte haft med  Scandalic att göra på länge. ?

I vintras var det nån lycko sökare som sas vara delägare i baren från Småland som skötte Dart tävlingarna. Vad jag hörde enligt rykte.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Stoneys:

Lelle Ulrikas X har väl inte haft med  Scandalic att göra på länge. ?

I vintras var det nån lycko sökare som sas vara delägare i baren från Småland som skötte Dart tävlingarna. Vad jag hörde enligt rykte.

Nä, jag har inte mycket info om Lelle, dock bara att han har någon koppling till Scandilac, men det kan naturligtvis bara vara rykten!

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Stefan:

555, hör av dig om du vill ha en bättre vägbeskrivning. Jag lär väl vara där i slutet på december.

//S


Vi är också där hela december

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Tallviking:


Vi är också där hela december

Being nice is overrated - Garfield

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-07-29 at 04:07, skrev Stefan:

Jo då, vi har träffats, men jag är lite som den beige mannen i Macken, jag gör inget större väsen av mig så ingen ser mig. Fråga Ragson, efter 8 år kommer han inte ihåg mitt namn, dock vart det ändring på det under juniresan då han plötsligt skrev om en känd låt till min ära, "Stefan who the fuck is Stefan"

//S

 

Haha...joho...nu vet jag vem du är ju!....tror jag... :waaaht:

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-07-28 at 23:19, skrev Stefan:

Nä, jag har inte mycket info om Lelle, dock bara att han har någon koppling till Scandilac, men det kan naturligtvis bara vara rykten!

//S

 

Jag tror han har/hade planer pa att oppna ett burgarhak i Jomtien,  M*A*S*H Burgers  var arbetsnamnet

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitigt även på Jomtien Beach tydligen.

 

jomtien.thumb.PNG.7cd84ff895baa4b952679f73e23e8a10.PNG

 

So it seems that it’s not just the main Pattaya beach that is suffering at the moment, Jomtien is also feeling the effect of year of neglect.

Tnews reported that deck chair and umbrella operators on Jomtien beach had all gone home as there were virtually no tourists and the place was filthy.

 

 

 

http://pattayaone.news/en/tourists-replaced-dead-fish-rubbish/

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev spooncreek:

Dags att ta ner skylten på Walking Street

 

wsskyltar.thumb.PNG.6b5285f43a73b76808099097326d0824.PNG

 

http://pattayaone.news/en/walking-street-bars-ordered-rip-signs/

 

Ja dom ska fan lägga näsan i blöt i allting numera...Men det handlar brandsäkerhet (framkomlighet), så jag tror inte att alla skyltar ryker.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog en öl med Hansi igår kväll. Han har Lucky Love Bar på soi 6 och naughty bar, var den nu ligger...
Frågade om alko stoppet på em - man får inte servera alko innan 5pm enligt licens - och han körde som vanligt den senaste veckan. 80 % av barerna gjorde det nu, och snart alla. Snart tillbaka till normalt igen.
Varför frågar jag?
Samma som förut sa Hansi.. Dom spänner musklerna ett tag, nu med armén som hjälp, men man orkar inte hålla "musklerna" igång...
Massa snygg media och folk tror att Pattaya som vi känner det faller ihop. Men det är inte så lätt, mycket pengar ska in i prominenta fickor. Och pengar vinner alltid.
Frågade om skyltarna på Walking om dom ska tas ner, han bara skrattade... Låt dom försöka!



Sent from my SM-N910C using Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kom en inbjudan...

 

malibuinvitation.thumb.jpg.9c5f081530645aa66e1fc9d81166ec20.jpg

 

Klart man var tvungen att  kolla in det nya stället, äta och dricka gratis ett par timmar.  Malibu ligger på Soi Post Office 13/2, för den som har lite koll på den soien så är det samma lokal som tills alldeles nyss huserade ett Family Mart. Mittemot halvsvenska Wimons. Snyggt och påkostat var det.

 

20170804_201316.thumb.jpg.417606b6bdb6b0efe32f3e2225cc27de.jpg

 

20170804_201739.thumb.jpg.bf87b3a5bc50da9b39cc0fcced03ab98.jpg

 

20170804_194846.thumb.jpg.89751ee8914052f16fcf962dbd8ad90f.jpg

 

Italienaren Alex, som visade sig vara en mycket trevlig, man hade kokat ihop lite Bruschettas, som ska bli en stort inslag i menyn, som också innehöll en del annat spännade. Smakade riktigt bra, och priserna kändes helt ok. I fatölstappen visade det sig vara Heineken.

 

20170804_195231.thumb.jpg.23b00b57a3078dcd2f807d0c5126fc7c.jpg

 

20170804_195941.thumb.jpg.7c0b67f515ecf614b57f186a25b46e67.jpg

 

 Det blir fler besök framöver och man får hoppas att han lyckas  och inte drabbas av "Soi Post Office-döden".

Vid samma bord hade vi för övrigt ett thailändskt par som drivit sin business i  mer än 25 år på soien. Imonerande. De hade en del kul att berätta. Men det är en annan historia....

 

 

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Lite beach-time idag, och hade man inte läst om att det ska vara uppstädat och att nya regler ska gälla så hade man inte märkt, eller snarare., det märktes inte alls. Möjligen ytterligare lite glesare mellan stolarna. Däremot hade man på den beach-plätt jag var på satt kuddar på stolarna.  Karma för det! :thumbsup:

 

20170819_151850.thumb.jpg.d7cf5e2400ca7f1d19b4e5fd618b5509.jpg20170819_151841.thumb.jpg.932f840bc4f618a066e04b9c5f6adb98.jpg20170819_151822.thumb.jpg.2e965b82604e4ff4b48449205cec7c54.jpg

 

 

 

 

 

http://pattayaone.news/en/pattayas-beach-clean-up/

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Lite beach-time idag, och hade man inte läst om att det ska vara uppstädat och att nya regler ska gälla så hade man inte märkt, eller snarare., det märktes inte alls. Möjligen ytterligare lite glesare mellan stolarna. Däremot hade man på den beach-plätt jag var på satt kuddar på stolarna.  Karma för det! :thumbsup:

 

Dom där stolarna är inte roliga att sitta i. Smala för en bredaxlad farang och ofta skrangliga. Finns riktiga solsängar på Pratamnak beachen och har hittat en i Jomtien som har det. Ännu inte sett någon inne i Pattaya och förstår inte varför. Visserligen är dom lite dyrare men f-n så mycket bättre att sitta/ligga i. Det är väl vanlig thailogik, man ser bara på inköpskostnaden, inte vad det kan göra på intäktssidan.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Dom där stolarna är inte roliga att sitta i. Smala för en bredaxlad farang och ofta skrangliga. Finns riktiga solsängar på Pratamnak beachen och har hittat en i Jomtien som har det. Ännu inte sett någon inne i Pattaya och förstår inte varför. Visserligen är dom lite dyrare men f-n så mycket bättre att sitta/ligga i. Det är väl vanlig thailogik, man ser bara på inköpskostnaden, inte vad det kan göra på intäktssidan.

Mja, skull tro att det är röv och övervikt snarare än axlar som sätter stopp för dom flesta farangerna😊

 

Givetvis är riktiga solstolar bättre, det har dom fattat på Phuket, men klientelet som hänger i Pattaya räknar ju varje satang så då blir det svårt.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev hamnoi:

Mja, skull tro att det är röv och övervikt snarare än axlar som sätter stopp för dom flesta farangerna😊

 

Givetvis är riktiga solstolar bättre, det har dom fattat på Phuket, men klientelet som hänger i Pattaya räknar ju varje satang så då blir det svårt.

Dom päronformade farangerna med axlar som en pilsnerflaska skall bums bege sig till Phuket.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev B747:

Dom päronformade farangerna med axlar som en pilsnerflaska skall bums bege sig till Phuket.

Nja, då blir ju Pattaya tomt på gubbar.. Och hade du varit läskunnig så passar solstolarna i phuket alla former, även din barbapappa. Dock är priset 100% upp mot pattis och då faller ju cheap charlies bort.

 

Good guys goes to Phuket, cheap charlies to Pattaya😉

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...