Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Tallviking
11 minuter sedan, skrev M33:

Lycka till med försäkringstvisten i Pattaya.... 

 

Tänkte mest din din situation efter att den bil du sitter i som "betalande passagerare" krockar och det är en svart eller uber-taxi.

 

Du lär inte få ut mycket stöd av de förarnas försäkringsbolag och du får nog klara dig själv och stå för alla dina kostnader själv

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 4,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    425

  • Esspe

    390

  • pust

    343

  • Fritz

    206

Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Tänkte mest din din situation efter att den bil du sitter i som "betalande passagerare" krockar och det är en svart eller uber-taxi.

 

Du lär inte få ut mycket stöd av de förarnas försäkringsbolag och du får nog klara dig själv och stå för alla dina kostnader själv

Det har du rätt i, men har aldrig tänkt den tanken när jag tar en taxi (oavsett variant) och kommer troligtvis aldrig göra det heller. 

Den dagen jag är gravt handikappad efter en bilolycka med taxi är mitt minsta problem försäkringen, då kommer jag bara undra hur man man stänger av livet enklast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade bara taxametrarna varit just taxameter hade det inte varit något problem men har ännu inte stött på en enda i Pattaya. Numera frågar jag dom inte ens utan tar en bräda och förhandlar pris i stället när jag ska utanför rutterna.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Uber, grisbil eller somchai svart-taxi tar jag 100 ggr av 100 ggr än dom utvecklingsstörda taximeter i Pattaya. Var ett buffalorace precis utanför Pattaya som vi ville åka och kolla på.. då upptäckte en taximetermupp att vi läste på en poster om just detta event. Han frågade om vi skulle åka dit? Ja, det ska vi sa frugan. Jag kan hämta er imorgon och köra er dit. Jaha, vad vill du ha för det då frågar frugan? 1200THB kostar det. Jasså? Du, vi ska inte till Bangkok utan en liten bit utanför Pattaya sa frugan till honom och vände ryggen och gick. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Hade bara taxametrarna varit just taxameter hade det inte varit något problem men har ännu inte stött på en enda i Pattaya. Numera frågar jag dom inte ens utan tar en bräda och förhandlar pris i stället när jag ska utanför rutterna.

Fast det är väl fortfarande rätt billigt i jämförelse med Sverige? Så vill man åka taxi så är det ingen större kostnad, är man på en ort där de kör utan taxameter vet man ju vad som gäller.

Att den en resa  i Patong / Pattaya på 250m kostar 200thb må vara "dyrt" men man kan också gå om man inte vill betala. Samma sträcka hade kostat mer i Sverige...

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag ser det så fyller de ingen funktion i Pattaya eller någon annanstans i världen

Man har hur många alternativ som helst att välja på om man vill ta sig fram och i olika prisklasser. 

De ända Uber gör är att ta jobben ifrån människor som vill kunna leva på sina arbeten och att de inte betalar skatt. ( de är skit)

Jag tycker att det är läge att börja jaga de personer som tillhandahåller verktygen för denna tjänst och åtala dessa. Man uppmuntra andra personer till att bryta mot lagar.  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Imperiale:

Som jag ser det så fyller de ingen funktion i Pattaya eller någon annanstans i världen

Man har hur många alternativ som helst att välja på om man vill ta sig fram och i olika prisklasser. 

De ända Uber gör är att ta jobben ifrån människor som vill kunna leva på sina arbeten och att de inte betalar skatt. ( de är skit)

Jag tycker att det är läge att börja jaga de personer som tillhandahåller verktygen för denna tjänst och åtala dessa. Man uppmuntra andra personer till att bryta mot lagar.  

Har svårt med folk som inte vet skillnad på enda och ändå men gör ett försök ändå ;) 

Tror du alla taxi i Pattaya / Bangkok / Phuket är kämpande åkare med enmansföretag? Nä, att det inte körs på taxameter är nog grundat på högre ort, visst Somchai som kör Toyotan tappar ett par körningar men det beror i grund och botten på hans giriga chefer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
26 minuter sedan, skrev M33:

Det har du rätt i, men har aldrig tänkt den tanken när jag tar en taxi (oavsett variant) och kommer troligtvis aldrig göra det heller. 

Den dagen jag är gravt handikappad efter en bilolycka med taxi är mitt minsta problem försäkringen, då kommer jag bara undra hur man man stänger av livet enklast.

 

Jag pratade inte om "gravt handikappad"

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
2 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Skillnaden märker man när "idi*ten" krockar och bolaget skall ta hand om effekten av krocken, dina skador, ersättningar, sjukvårdkostnader, förlorad arbetsinkomst etc etc etc

Imponerande hur man kan vara så seriös om sånt här. 

 

Som gammal bargubbe tänker jag mest på chang och brudar när jag är i Thailand....

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
6 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Imponerande hur man kan vara så seriös om sånt här. 

 

Som gammal bargubbe tänker jag mest på chang och brudar när jag är i Thailand....

 

Svarttaxi och Uber-problemet är det samma i många västerländska länder också inkl Sverige

 

Har du helt tappat självbevarelsedriften här också ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
5 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Svarttaxi och Uber-problemet är det samma i många västerländska länder också inkl Sverige

 

Har du helt tappat självbevarelsedriften här också ?

Som sagt inget jag går omkring och tänker på när jag är på semester. Hängslen och livrem är bra, men det funkar rätt bra utan också:D

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Som sagt inget jag går omkring och tänker på när jag är på semester. Hängslen och livrem är bra, men det funkar rätt bra utan också:D

Precis, måste vara tråkgt att behöva kalkylera/analysera alla risker innan man lämnar hotellrummet varje morgon...

 

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
Precis nyss, skrev Sangwal:

Precis, måste vara tråkgt att behöva kalkylera alla risker innan man lämnar hotellrummet varje morgon...

 

Rock on!

 

Framförallt så lär man väl innan man bokar hotellrummet, se till att hotellet är korrekt registrerat och betalar skatt. Och att de anmäler en till polisen vid incheckning så att man inte övernattar olagligt och oregistrerat. Annars skulle man ju knappt ens våga sig ut. 

 

Skulle man våga sig ut i Pattaya i alla fall, så är nog vare sig "meter-taxi" uber-taxi, bahtbuss eller motorbike-taxi att tänka på. Risken är överhängande att de inte är korrekt registrerade och inte betalar skatt. Det blir allt till att promenera. Men det gäller att vara försiktig och inte beställa någon street food när man kryssar fram på trottoarerna. De är säkert också olagliga de j*vlarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

 

Framförallt så lär man väl innan man bokar hotellrummet, se till att hotellet är korrekt registrerat och betalar skatt. Och att de anmäler en till polisen vid incheckning så att man inte övernattar olagligt och oregistrerat. Annars skulle man ju knappt ens våga sig ut. 

 

Skulle man våga sig ut i Pattaya i alla fall, så är nog vare sig "meter-taxi" uber-taxi, bahtbuss eller motorbike-taxi att tänka på. Risken är överhängande att de inte är korrekt registrerade och inte betalar skatt. Det blir allt till att promenera. Men det gäller att vara försiktig och inte beställa någon street food när man kryssar fram på trottoarerna. De är säkert också olagliga de j*vlarna. 

Eller så blir man påkörd av en oförsäkrad bilist.

Nej, det blir att stanna hemma, fast det går ju inte det heller, då de flesta olyckor händer i hemmet.

Vilket jävla dilemma man har hamnat i... 😜

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Sangwal:

Precis, måste vara tråkgt att behöva kalkylera/analysera alla risker innan man lämnar hotellrummet varje morgon...

 

Rock on!

Det som är allra farligaste i Pattaya enl. mig är ju alla dessa tjejer som gärna vill följa med tbx till hotellet. Mycket märkligt ställe detta Pattaya,

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev thomas001:

Det som är allra farligaste i Pattaya enl. mig är ju alla dessa tjejer som gärna vill följa med tbx till hotellet. Mycket märkligt ställe detta Pattaya,

Ja, mycket märkligt att så många tjejer erbjuder hjälp tillbaka till rummet.

Måste vara en försäkringsfråga.

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Promenera runt i Pattaya är guld. Se bara till att ni har rätt skor på er. Sandaler funkar inte så bra har jag hört.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
17 minuter sedan, skrev thomas001:

Det som är allra farligaste i Pattaya enl. mig är ju alla dessa tjejer som gärna vill följa med tbx till hotellet. Mycket märkligt ställe detta Pattaya,

 

Du kan vara lugn Thomas, vid ditt nästa besök kommer du att kunna gå säker till hotellet tack vara dessa barska och rättrådiga män...

 

cleanpattaya.thumb.jpg.872b9f038ec8e93b2010ecfe79115480.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Sangwal:

Ja, mycket märkligt att så många tjejer erbjuder hjälp tillbaka till rummet.

Måste vara en försäkringsfråga.

 

Rock on!

 

Tror också det är en försäkringsfråga, räkningen skall betalas på morgonen dagen efter. ;)

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Du kan vara lugn Thomas, vid ditt nästa besök kommer du att kunna gå säker till hotellet tack vara dessa barska och rättrådiga män...

 

cleanpattaya.thumb.jpg.872b9f038ec8e93b2010ecfe79115480.jpg

Har för mig att ungefär samma gäng inspekterade soi6 för ett tag sedan och kom fram till att det inte förekom någon form av sex för pengar. Några var t.om uppe och kollade rummen på andra våning och på alla ställen förekom det någon form av renovering...om jag minns rätt.

Hårda snubbar i det gänget...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
25 minuter sedan, skrev thomas001:

Har för mig att ungefär samma gäng inspekterade soi6 för ett tag sedan och kom fram till att det inte förekom någon form av sex för pengar. Några var t.om uppe och kollade rummen på andra våning och på alla ställen förekom det någon form av renovering...om jag minns rätt.

Hårda snubbar i det gänget...

Hur ska man tolka hårda gubbar?

;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
 
Du kan vara lugn Thomas, vid ditt nästa besök kommer du att kunna gå säker till hotellet tack vara dessa barska och rättrådiga män...
 
cleanpattaya.thumb.jpg.872b9f038ec8e93b2010ecfe79115480.jpg


TV, hade nog gärna löst ut en General för säker hemgång! :)

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar taxi i Pattaya, finns inget bättre än att sent på natten hoppa in i en sval bil och säga "Flipper House soi 7, 200 Baht".

Överpris ja, men absolut värt varenda Baht, skippar också riskanalysen.

 

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev thomas001:

Det som är allra farligaste i Pattaya enl. mig är ju alla dessa tjejer som gärna vill följa med tbx till hotellet. Mycket märkligt ställe detta Pattaya,

Pattaya är ju ett familje paradis, har du med små barn som tjejerna ska sköta om när du är på pubben

Link to comment
Dela på andra sajter

som halv dansk var kan maIMG_6622.JPG.46d8493522942dd8d214b176ab5feae9.JPGn köpa en dansk röd kokt korv  i Pattaya?

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...