Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Väldigt enkelt att bara gå iväg om det är rusningstid och folk är på väg av och på bussen.

 

Dock inget att rekommendera.

 

BTT

Heller inte något jag skulle erkänna om jag gjort det

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 4,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    425

  • Esspe

    390

  • pust

    343

  • Fritz

    206

broder tuk tuk
40 minuter sedan, skrev LOSForever:

Heller inte något jag skulle erkänna om jag gjort det

 

Att smita från 10 baht kanske inte är så mycket att bråka om?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

 

Att smita från 10 baht kanske inte är så mycket att bråka om?

 

BTT

Precis det var jag menade att smita från 10 Baht löjligt skäms

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev GreenValley:

Jaha, det är alltså inte bara hotellnotor du smiter från.

Ja att han sällan har gjort rätt för sig är väl föga förvånade. Tror dock inte det ligger så mycket sanning i detta. Han försöker nog bara leva upp till sin image som snåljåp och då passar det bra att hitta på saker. En typiskt mytoman helt enkelt.

 

Dessa bahtbussförare har nog bättre koll en en del tror.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Att smita från 10 baht kanske inte är så mycket att bråka om?

 

BTT

Att betala 10 baht är kanske inte så mycket att bråka om...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev ragson:

Varje infart från Sukhumvit har poliskontroll nu. Norra, Klang, Tai och Theprasit.

Kontrollplatserna är där permanent men det är inte bemannat jämt, man kan aldrig veta var och vilka tider det står poliser där.

Ok har åkt i dessa korsningar ett antal gånger men inte blivit stoppad. Poliser har de så länge jag kan minnas funnits i många korsningar bland annat klang-2:an och klang-3:an med det har varit sällan de har haft några kontroller vad jag har märkt. Bara stoppat uppenbara lagbrytare.

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok har åkt i dessa korsningar ett antal gånger men inte blivit stoppad. Poliser har de så länge jag kan minnas funnits i många korsningar bland annat klang-2:an och klang-3:an med det har varit sällan de har haft några kontroller vad jag har märkt. Bara stoppat uppenbara lagbrytare.

 

 

 

Dom har satt upp tält. Koner och stolar finns alltid på plats för snabb igångsättning liksom.

På 2 o 3 står dom mer runitikring deras polisbås vid trafiksignalerna. 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Jag tror att det kan ha del att göra med att man utsett en ny borgmästare (som är militär). Det brukar "rassla" lite vid nya större utnämningar, särskilt av polischefer förr om åren. Det tar vanligtivis ett par veckor, sen när alla lärt sig vem den nye bossen är, så blir det som vanligt igen..

Det är troligtvis förklaringen till alla hot om att stänga av Soi Buakhao från trafik med bathbussar. Dom går som vanligt även i dag så jag gissar att nye bossen bara har markerat att han finns och att faran nu är över, hoppas det i alla fall.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Att smita från 10 baht kanske inte är så mycket att bråka om?

Varför 10 B.....:doubt: å varför skryta med det........

Link to comment
Dela på andra sajter

Längre reportage i Bangkok Post idag om "Sin City".  På det stora hela intressant och balanserat (inget man är bortskämd med numera när det gäller journalistik), där såväl sexköpare som sexsäljare får komma till tals liksom polis mfl.

 

Roligast dock historien i inledningen om Pattayas begynnelse som innehöll lite mer detaljer än vad i alla falll jag kände till sedan tidigare:

 

"It started off as nothing more than a small fishing village on the Gulf of Thailand. Its long sweeping bay was dotted with a few boats and shacks where the villagers lived. Then a group of 500 American soldiers stationed at a military base in Nakhon Ratchasima were driven to Pattaya on June 29, 1959, for a week of rest and relaxation (R&R). They rented several houses at the southern end of the beach from a prominent local, Luang Sunthorn, thus opening a Pandora's box for this sleepy fishing village.

 

Word spread among American soldiers stationed in the region and Pattaya quickly become a hot alternative destination to the concrete sprawl of Bangkok. GIs had put Pattaya on the map as the best beach destination to unwind and indulge.

When large numbers of troops began to arrive at the neighbouring Baan Sattahip air base, now known as U-tapao airport, things really started to pick up in Pattaya. After almost half a century, Pattaya has transformed itself from a getaway destination for international soldiers during the Vietnam War to Thailand's best-known red light district among sex tourists from every corner of the world."

 

Man får tacka Luang Sunthorn för att han hyrde ut till de där amerikanska soldaterna på permis från Korat år1959 :thumbsup::-) 

 

 

PATTAYASINCITY.thumb.jpg.7850d10a5f215f267898e43ae6ff39cd.jpg

 

http://www.bangkokpost.com/news/general/1205077/no-sex-please-were-thai

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag Pattaya! I dag fick hustrun för sig att ta med sig våra svenska kvinnliga vänner till en badstrand i Sattahip och att jag skulle slippa följa med, Jipiiii :) Där blev det dock stopp i en kontroll, no Falang on this beach hade en uniformerad man som tittat in i bilen förklarat. Ja ja, som sagt, tacka vet jag Pattaya! :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Tacka vet jag Pattaya! I dag fick hustrun för sig att ta med sig våra svenska kvinnliga vänner till en badstrand i Sattahip och att jag skulle slippa följa med, Jipiiii :) Där blev det dock stopp i en kontroll, no Falang on this beach hade en uniformerad man som tittat in i bilen förklarat. Ja ja, som sagt, tacka vet jag Pattaya! :)

 

Fritz..

 

Vart var det?

Enda stället jag blivit stoppad på i Sattahip var när vi försökte köra i närheten av militärens område. Där var det en vägspärr där vi fick vända pga. mig.

Thai fick åka in men inte falanger.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev samet:

 

Vart var det?

Enda stället jag blivit stoppad på i Sattahip var när vi försökte köra i närheten av militärens område. Där var det en vägspärr där vi fick vända pga. mig.

Thai fick åka in men inte falanger.

Om jag fattat rätt så var det till Hat Nam Sai dom blev nekad tillträde men sen åkte dom vidare till Hat Nang Ram istället och där var det inga problem.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Fritz:

Om jag fattat rätt så var det till Hat Nam Sai dom blev nekad tillträde men sen åkte dom vidare till Hat Nang Ram istället och där var det inga problem.

 

Fritz..

 

Den ligger ju i militärt skyddsområde. Man kommer fram till en bom med vaktkur. Där är det stopp för alla falanger.

Jag försökte köra in på samma område fast från norr.

 

Här fastnade dina vänner antagligen

58b38ccf96ca0_NamSai.thumb.jpg.10a25ed895c15115bce65b9efa04cd3d.jpg

 

Jag fastnade här, i norr inne i byn. Fick köra in och vända vid vita huset på vänster sida

Norr.thumb.jpg.9964fdf47a597aa639668f5033bd34ab.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

 

Den ligger ju i militärt skyddsområde. Man kommer fram till en bom med vaktkur. Där är det stopp för alla falanger.

Jag försökte köra in på samma område fast från norr.

 

Här fastnade dina vänner antagligen

58b38ccf96ca0_NamSai.thumb.jpg.10a25ed895c15115bce65b9efa04cd3d.jpg

 

Jag fastnade här, i norr inne i byn. Fick köra in och vända vid vita huset på vänster sida

Norr.thumb.jpg.9964fdf47a597aa639668f5033bd34ab.jpg

 

Så var det nog. Hur som helst så var det så att dom svenska damerna tyckte att det var en skojig händelse och inte alls något dramatiskt som dom blev skrämda av.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till min stora sorg måste jag meddela att "svenskrestaurangen" Sabai Sabai på Soi Buakhao har kastat in handduken. Det var den som  hade Köttballa och en del andra festliga rätter på meny'n. Men bathbussarna rullar på som vanligt på soien i alla fall. :thumbsup:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till min stora sorg måste jag meddela att "svenskrestaurangen" Sabai Sabai på Soi Buakhao har kastat in handduken. Det var den som  hade Köttballa och en del andra festliga rätter på meny'n. Men bathbussarna rullar på som vanligt på soien i alla fall. [emoji106]
 
Fritz..

Pattaya kommer aldrig att bli som förr :)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Till min stora sorg måste jag meddela att "svenskrestaurangen" Sabai Sabai på Soi Buakhao har kastat in handduken. Det var den som  hade Köttballa och en del andra festliga rätter på meny'n. Men bathbussarna rullar på som vanligt på soien i alla fall. :thumbsup:

 

Fritz..

Och ändå fick de lite gratisreklam här för några dar sedan.

Det blir väl som i Sverige, dyker upp en pizzeria där.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev rolba:

Och ändå fick de lite gratisreklam här för några dar sedan.

Det blir väl som i Sverige, dyker upp en pizzeria där.

Eller en massagesalong..eller en bar..eller ett tvätteri..eller...:blah:

Hur som helst lär det inte dröja länge förrän nästa optimist tagit plats i lokalen.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

Eller en massagesalong..eller en bar..eller ett tvätteri..eller...:blah:

Hur som helst lär det inte dröja länge förrän nästa optimist tagit plats i lokalen.

 

Fritz..

 

På den gatan händer det mycket...min favoritsoi helt klart. :-)
Tree town är nåt som växer upp nu vid soien som går ner till Scandalic. Fåse vad för skoj som kommer upp där.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2017-02-20 at 18:42, skrev broder tuk tuk:

 

Att smita från 10 baht kanske inte är så mycket att bråka om?

 

BTT

 

10 Baht är hyfsat mycket för chauffören men en piss i Mississippi för dej!

Är du så jävla snål o sniken i verkliga livet?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
42 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

10 Baht är hyfsat mycket för chauffören men en piss i Mississippi för dej!

Är du så jävla snål o sniken i verkliga livet?

 

 

 

Är man longstayare och betalar 200 baht per dag för taxi blir det pengar efter ett tag.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...