Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

  • Svar 4,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    425

  • Esspe

    390

  • pust

    343

  • Fritz

    206

Efter 4 veckor i Pattis och en hel del moppeåkande har jag faktiskt blivit stoppad och fått visa mitt körkort en gång. Så jämfört med noll gånger stoppad är det ju helt klart en ökning ;) Men detta var i och för sig utanför polisstation soi9 som man kan undvika att köra förbi.

 

Oavsett märker jag aldrig av den där lavinartade ökningen av poliskontroller det snackas om varje år.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 4 veckor i Pattis och en hel del moppeåkande har jag faktiskt blivit stoppad och fått visa mitt körkort en gång. Så jämfört med noll gånger stoppad är det ju helt klart en ökning [emoji6] Men detta var i och för sig utanför polisstation soi9 som man kan undvika att köra förbi.
 
Oavsett märker jag aldrig av den där lavinartade ökningen av poliskontroller det snackas om varje år.

Kan bara hålla med, jag kör relativt mycket bil på många olika platser i Thailand....har inte nu på 5 veckor behövt visa körkort en enda gång.
Så den lavinartade ökning av kontroller är nog inget annat än svammel.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Det räcker väl att läsa här så förstår man vilka som vistas i Pattaya och vilket fyllställe det är

Så det är så du fått din efarenhet från.... Google.

Det säger mer om dig, än Pattaya..

 

Men sitt du vid ditt stenbord i din yxby och gnäll om allt annat, som inte passar in i din bild av Thailand..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte om jag eller nån annan skrivit om en lavinartad ökning av poliskontroller här i Pattaya men en klar ökning dom sista åren har det blivit enligt min uppfattning. En svensk polare som kom hit för ett tag sen, 3 år sen förra gången, trodde inte riktigt på mig när jag berättade det för honom men han ändrade uppfattning efter att han blivit stoppad 3 ggr första dan med sin moppe. Olika falla ödets lotter.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte i Pty, men mellan Rayong och Buriram blev vi stoppade 3 ggr och var tvungna att vaska fram både körkort och pass. Kan ju vara temporärt, men så har det inte varit tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev stoppad igår när vi åkte ifrån Korat till Pattaya fick visa kk och frågor på vart vi kom ifrån och vart vi skulle, dom hade satt upp en väg spärr så att alla bilar fick gå ifrån 3 filer till en å när dom stannade en bil så stoppade all trafik upp Jaja dom vet ju i alla fall hur man ska skapa trafikkaos

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Nu vet jag inte om jag eller nån annan skrivit om en lavinartad ökning av poliskontroller här i Pattaya men en klar ökning dom sista åren har det blivit enligt min uppfattning. 

Fritz..

 

Jo det tycker jag mig också ha märkt. Blev iofs bara stoppad två ggr på 6 veckor. Dom stod nästan alltid i Thepprasit/Thappraya korset men det kanske dom brukar göra? Rätt kul att se hur dom utan hjälm försökte göra sig osynliga vid rödljusstopp. Ibland lyckades dom gömma sig bakom någon bil och ibland orkade väl inte polisen vinka in alla. Thais tilltro till hjälm är ju inte så stort, det är ju bara något man har för att slippa böter. Har sett otaliga hjälmar, även lite dyrare, hänga löst på parkerade motorcyklar men aldrig att jag hört/sett någon som blivit stulen. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

 

Jo det tycker jag mig också ha märkt. Blev iofs bara stoppad två ggr på 6 veckor. Dom stod nästan alltid i Thepprasit/Thappraya korset men det kanske dom brukar göra? Rätt kul att se hur dom utan hjälm försökte göra sig osynliga vid rödljusstopp. Ibland lyckades dom gömma sig bakom någon bil och ibland orkade väl inte polisen vinka in alla. Thais tilltro till hjälm är ju inte så stort, det är ju bara något man har för att slippa böter. Har sett otaliga hjälmar, även lite dyrare, hänga löst på parkerade motorcyklar men aldrig att jag hört/sett någon som blivit stulen. 

Ska man passera korsningen Pattaya Tai - 2:nd Road kan det vara ide' att ha hjälpen på för där brukar det vara kontroller har jag sett. Märkligt nog så tror jag aldrig att jag sett en poliskontroll på Soi Buakhao trots att jag bott nästan granne med den i 8-9 år och besöker den så gott som dagligen.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid marknads platsen stog det ett 10 Tal och stoppade alla vid 23 tiden för en månad sen

Körkort å skattelapp avsynades

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev berlitz:

Vid marknads platsen stog det ett 10 Tal och stoppade alla vid 23 tiden för en månad sen

Körkort å skattelapp avsynades

OK, vid den tiden har jag gått till sängs för länge sen. Du får till uppgift att bevaka Soi Buakhao sena kvällar och nätter och rapportera in till MPR  så tar jag morgon- och dagspasset! :thumbsup:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

OK, vid den tiden har jag gått till sängs för länge sen. Du får till uppgift att bevaka Soi Buakhao sena kvällar och nätter och rapportera in till MPR  så tar jag morgon- och dagspasset! :thumbsup:

Blir jag som en apostel då

Goa pastorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev stoppad med moppen två gånger nu under Januari, båda gångerna på Beach Road precis utanför polisstationen. Har aldrig hänt tidigare.

 

Jag hade internationellt körkort så det var bara att köra vidare. Kanske hade det räckt med ett Svenskt körkort?

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Joe:

Jag blev stoppad med moppen två gånger nu under Januari, båda gångerna på Beach Road precis utanför polisstationen. Har aldrig hänt tidigare.

 

Jag hade internationellt körkort så det var bara att köra vidare. Kanske hade det räckt med ett Svenskt körkort?

 

  / Joe

Där brukar dom stå....

Var själv nere runt Jul/Nyår och såg ett par kontroller, men blev aldrig stoppad...

Det verkar som polisen inte vill ta in mig, när dottern är med... Kan vara en inbillning...

 

Vi kanske syns igen nästa år över några öl..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-19 at 11:20, skrev Sangwal:

Så det är så du fått din efarenhet från.... Google.

Det säger mer om dig, än Pattaya..

 

Men sitt du vid ditt stenbord i din yxby och gnäll om allt annat, som inte passar in i din bild av Thailand..

 

Rock on!

Om jag läser här är det google:misdoubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-19 at 07:51, skrev Boa52:

Det räcker väl att läsa här så förstår man vilka som vistas i Pattaya och vilket fyllställe det är

 

Säger alla tiders dunkmästare. Yxbyn och lappmarker drar till sig fyllskallar. Googla på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Khonis:

 

Säger alla tiders dunkmästare. Yxbyn och lappmarker drar till sig fyllskallar. Googla på den.

Till skillnad från i Feskebyn....

Där har de aldrig setts till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje infart från Sukhumvit har poliskontroll nu. Norra, Klang, Tai och Theprasit.

Kontrollplatserna är där permanent men det är inte bemannat jämt, man kan aldrig veta var och vilka tider det står poliser där.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev ragson:

Varje infart från Sukhumvit har poliskontroll nu. Norra, Klang, Tai och Theprasit.

Kontrollplatserna är där permanent men det är inte bemannat jämt, man kan aldrig veta var och vilka tider det står poliser där.

Kanske att jag ändå hade rätt när jag tidigare skrivit om ökade poliskontroller i Pattaya även om det finns tvivlare. Hur som helst så knatar bathbussarna på Soi Buakhao vidare som om ingenting hänt. I alla fall gjorde dom det vid sextiden i eftermiddag är det väl bäst att gardera sig med.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fredman:

Tycker att nyhetsflödet om upprensning i Pattaya ökar.

Är det så eller är det allmän nyhetstorka?

http://lovepattayathailand.com/raids-push-continues-clean-pattayas-image/

 

 

Jag tror att det kan ha del att göra med att man utsett en ny borgmästare (som är militär). Det brukar "rassla" lite vid nya större utnämningar, särskilt av polischefer förr om åren. Det tar vanligtivis ett par veckor, sen när alla lärt sig vem den nye bossen är, så blir det som vanligt igen..

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Jag tror att det kan ha del att göra med att man utsett en ny borgmästare (som är militär). Det brukar "rassla" lite vid nya större utnämningar, särskilt av polischefer förr om åren. Det tar vanligtivis ett par veckor, sen när alla lärt sig vem den nye bossen är, så blir det som vanligt igen..

 

Dom hade nån "razzia" häromnatten och stängde ner Silver star agogo på soi 7 och 8.

Läste på Facebook i kommentarerna att en som satt mittemot i en annan bar sa att dom var igång igen nån timma senare.

Mycket spel för galleriet känns det som, inte första gången det händer i Pattaya... :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2017-02-18 at 09:41, skrev Fritz:

Man börjar misstänka att BTT har ett finger med i spelet. :crazy:

För övrigt gick bathbussarna på Soi Buakhao som vanligt för ett par timmar sen och det hoppas jag dom fortsätter att göra.

 

Fritz..

 

Med tanke på hur många gånger jag smitit från betalningen hade jag nog inte varit så poppis bland bahtbussarna och deras chaufförer.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Med tanke på hur många gånger jag smitit från betalningen hade jag nog inte varit så poppis bland bahtbussarna och deras chaufförer.

 

BTT

Jaha, det är alltså inte bara hotellnotor du smiter från.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Precis nyss, skrev GreenValley:

Jaha, det är alltså inte bara hotellnotor du smiter från.

 

Väldigt enkelt att bara gå iväg om det är rusningstid och folk är på väg av och på bussen.

 

Dock inget att rekommendera.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...