Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

spooncreek

Ny polischef igen, f*n vad de byter ofta..brukar bli stökigt ngn vecka eller två när de byter. Första razzian genomfördes tydligen på Soi Honey*s massagesalonger. Utan anmärkning minsann.

http://www.khaosodenglish.com/news/crimecourtscalamity/2016/06/09/tourist-safety-pattayas-no-1-priority/

http://pattayaone.net/Pattaya-news/crime/225122/pattayas-new-police/

 

chiefintown.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 4,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    425

  • Esspe

    390

  • pust

    343

  • Fritz

    206

Jag har hört att förre polischefen fick betala åtskilliga miljoner för att få sin tjänst och så slutar han redan, märkligt.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag har hört att förre polischefen fick betala åtskilliga miljoner för att få sin tjänst och så slutar han redan, märkligt.

 

Fritz..

Vid närmare eftertanke så var det kanske den förr-förra polischefen jag tänkte på, eller den före den förr-förra. Som Spooncreek skriver, det snurrar på friskt bland polischefer här i Pattaya. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fick lite " Thai info " idag.Om dom tar bort 5 vån på Water front i Bali Hai så får

dom köra vidare med bygget,vet ej om det gäller från dagens höjd eller full höjd.

OBS Thai info.Bali Hai.jpgppp.jpguntitled.png

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Stoneys:

Fick lite " Thai info " idag.Om dom tar bort 5 vån på Water front i Bali Hai så får

dom köra vidare med bygget,vet ej om det gäller från dagens höjd eller full höjd.

OBS Thai info.Bali Hai.jpgppp.jpguntitled.png

Erhållit ungefär samma info. Bygget kommer att gå på igen inom två veckor. Det är riktigt mycket pengar involverat, så jag önskar samtliga delaktiga i projektet, ett lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-06-10 at 08:21, skrev Fritz:

Vid närmare eftertanke så var det kanske den förr-förra polischefen jag tänkte på, eller den före den förr-förra. Som Spooncreek skriver, det snurrar på friskt bland polischefer här i Pattaya. ;)

 

Fritz..

 

En post som det däremot inte snurrats på så mycket är Borgmästarens. Nu har dock Ittipol Kunpluem avgått i förra veckan efter 8 år som Borgmästare. Anledningen att den period om fyra år han valdes på sist har gått ut, och som bekant hålls inga val under juntans regim. Ittipol ersätts nu av en 12 man starkt råd, utsett av juntan. Vad det innebär för familjens inflytande över Pattaya ska bli intressant att se, men antagligen inte så mycket. Däremot finns det de som befarar en uppstädning av det syndiga nattlivet, med både ny polischef och ökad militär närvaro. Vi får se. 

http://pattayadailynews.com/farewell-to-mayor-itthipol/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Köpte denna lilla burk idag på Friendship, 265 Baht.

 

1468826472690177644237.jpg

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
10 minuter sedan, skrev Jive:

Köpte denna lilla burk idag på Friendship, 265 Baht.

 

1468826472690177644237.jpg

Nästan 70kr för en burk ansjovis... Anar att herrn har ett missbruksproblem relaterat till just ansjovis. Kanhända kopplat till jansson dessutom, då är diagnosen dålig - det är försent att agera. personen kommer att gå ner sig i ansjovis/jansson-träsket oavsett vad som görs (mumsande på janssons frestelse) har empiriska studier på ansjovis-sanatoriumet i Uppsala konstaterat. ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Nästan 70kr för en burk ansjovis... Anar att herrn har ett missbruksproblem relaterat till just ansjovis. Kanhända kopplat till jansson dessutom, då är diagnosen dålig - det är försent att agera. personen kommer att gå ner sig i ansjovis/jansson-träsket oavsett vad som görs har empiriska studier på ansjovis-sanatoriumet i Uppsala konstaterat. ;)

Ja det är ju lite svettigt, men hoppar jag över några massager så är man ju hemma med en Jansson. Nu är det bara matjesen som fattas - får väl ta ett snack med dom.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev Jive:

Ja det är ju lite svettigt, men hoppar jag över några massager så är man ju hemma med en Jansson. Nu är det bara matjesen som fattas - får väl ta ett snack med dom.

 

Stefan5300 har nog en lösning på matje problemet anar jag. Men då får man ju slava nån minut i köket. Tja och en tur till fiskmarknaden i naklua kanhända.

Jag måste ta mig dit och leta upp charkuteributiken - den såg ju så underbar ut.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Stefan5300 har nog en lösning på matje problemet anar jag. Men då får man ju slava nån minut i köket. Tja och en tur till fiskmarknaden i naklua kanhända.

Jag måste ta mig dit och leta upp charkuteributiken - den såg ju så underbar ut.

 

Skulle gärna ge mig på och göra egen matjesill men har inte hittat något bra recept.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra veckan köpte jag  abbas löksill  också på friendship 210 bht (dom är tyvärr slut nu)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Skulle gärna ge mig på och göra egen matjesill men har inte hittat något bra recept.

Jag skulle tro att matjes med "svensk" smak är snudd på omöjlig att göra här. Är det inte den klockrena matjesen som i Sverige, så kan det kvitta enligt mej.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jive:

Jag skulle tro att matjes med "svensk" smak är snudd på omöjlig att göra här. Är det inte den klockrena matjesen som i Sverige, så kan det kvitta enligt mej.

 

Jo men ett försök skulle inte skada, tycker att jag lyckats bra med ansjovisen jag gör.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

 

Jo men ett försök skulle inte skada, tycker att jag lyckats bra med ansjovisen jag gör.

Ja det skulle vara du då som skulle lyckas. Är djupt imponerad av det jag sett hittills, men har ju inte testat din ansjovis, bara kopierat dina brödbak med gott resultat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
7 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Jo men ett försök skulle inte skada, tycker att jag lyckats bra med ansjovisen jag gör.

Gjorde en snabbsökning, och det verkar som att alla recept förutsätter att man redan köpt matjesillen. Såg inte nåt som talar om hur man gör den.

Kanske är ett sånt recept "if I tell you, then I have to kill you".

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Gjorde en snabbsökning, och det verkar som att alla recept förutsätter att man redan köpt matjesillen. Såg inte nåt som talar om hur man gör den.

Kanske är ett sånt recept "if I tell you, then I have to kill you".

 

Det finns recept men med gram mått, som till exempel ska det vara 25 gram vitpepparkorn, hur många korn är det och kornen har ju olika storlekar, får väl köpa en brevvåg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Det finns recept men med gram mått, som till exempel ska det vara 25 gram vitpepparkorn, hur många korn är det och kornen har ju olika storlekar, får väl köpa en brevvåg

Sålänge det inte är bakning så höftar jag ganska friskt. Är det dessutom hela korn så är det fan bara höfta på - skillnaden blir minimal.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Matjes blir nog svår då den lagras orensad i tunnor först. Har för mig att det också skall vara höstsill.

 

Kanske någon variant med samma kryddor går att göra själv.

 

Här finns ett förslag:

 

6 kg färsk sill
1 l vatten
1 dl ättika (24 %)
½ kg salt
1½ kg socker
25 g krossad kryddpeppar
25 g krossad svartpeppar
25 g hel ingefära
25 g sandel (kan köpas på apoteket)
25 g oregano
25 g salpeter
lagerblad 

Har du tid och tålamod kan du lämpligen lägga in din egen matjessill i en stor höganäskruka. Förbered sillen genom att ta bort huvud och tarm. Lägg den i en blandning av 1 liter och 1 dl ättika under ett dygn. Låt sedan sillen rinna av. Blanda samman kryddorna utom lagerbladen och gnid in sillen. Varva därefter kryddblandning och sill i krukan. Mellan varje lager lägger du några lagerblad. Nu skall krukan täckas över och stå svalt 1 månad. Sedan är det dags att provsmaka. En sådan här inläggning håller sig ett år.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Jive:

Ja det skulle vara du då som skulle lyckas. Är djupt imponerad av det jag sett hittills, men har ju inte testat din ansjovis, bara kopierat dina brödbak med gott resultat.

 

Du har inte lyckats ett skit... D e lilla Bowlerskan som fått slita .... .

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Odin:

 

Du har inte lyckats ett skit... D e lilla Bowlerskan som fått slita .... .

Och det är jag som har lyckats få henne att slita.:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Odin:

 

Du har inte lyckats ett skit... D e lilla Bowlerskan som fått slita .... .

Dubbelpost

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-18 at 15:40, skrev kitungmakmak:

Gjorde en snabbsökning, och det verkar som att alla recept förutsätter att man redan köpt matjesillen. Såg inte nåt som talar om hur man gör den.

Kanske är ett sånt recept "if I tell you, then I have to kill you".

 

On 2016-07-18 at 15:48, skrev stefan5300:

 

Det finns recept men med gram mått, som till exempel ska det vara 25 gram vitpepparkorn, hur många korn är det och kornen har ju olika storlekar, får väl köpa en brevvåg

 

On 2016-07-18 at 15:52, skrev kitungmakmak:

Sålänge det inte är bakning så höftar jag ganska friskt. Är det dessutom hela korn så är det fan bara höfta på - skillnaden blir minimal.

 

On 2016-07-18 at 17:55, skrev leifen:

Matjes blir nog svår då den lagras orensad i tunnor först. Har för mig att det också skall vara höstsill.

 

Kanske någon variant med samma kryddor går att göra själv.

 

Här finns ett förslag:

 

6 kg färsk sill
1 l vatten
1 dl ättika (24 %)
½ kg salt
1½ kg socker
25 g krossad kryddpeppar
25 g krossad svartpeppar
25 g hel ingefära
25 g sandel (kan köpas på apoteket)
25 g oregano
25 g salpeter
lagerblad 

Har du tid och tålamod kan du lämpligen lägga in din egen matjessill i en stor höganäskruka. Förbered sillen genom att ta bort huvud och tarm. Lägg den i en blandning av 1 liter och 1 dl ättika under ett dygn. Låt sedan sillen rinna av. Blanda samman kryddorna utom lagerbladen och gnid in sillen. Varva därefter kryddblandning och sill i krukan. Mellan varje lager lägger du några lagerblad. Nu skall krukan täckas över och stå svalt 1 månad. Sedan är det dags att provsmaka. En sådan här inläggning håller sig ett år.

 

Nu ska det jäklar i mig vägas kryddor och göras matjesill, köpte en våg på Makro. Så nu fattas bara fisken som ska användas, ska prova med Pla Too eller Indisk Makrill.

IMG_0266.JPGIMG_0263.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

 

 

 

Nu ska det jäklar i mig vägas kryddor och göras matjesill, köpte en våg på Makro. Så nu fattas bara fisken som ska användas, ska prova med Pla Too eller Indisk Makrill.

IMG_0266.JPGIMG_0263.JPG

 

 

det skiter ju sig direkt, det ska ju enligt leifens recept vara 6 kilo fisk o din våg går ju bara till 5 kilo.....:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev ellim63:

 

det skiter ju sig direkt, det ska ju enligt leifens recept vara 6 kilo fisk o din våg går ju bara till 5 kilo.....:crazy:

 

Ska prova med att halvera fiskvikten, vilket jag funderade på redan innan jag köpte vågen, så det så.:im_happy:;)

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...