Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

  • Svar 4,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    425

  • Esspe

    390

  • pust

    343

  • Fritz

    206

4 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Någon som vet om Bamboo Bar fortfarande är öppen?

 

 

Det var öppet i Januari i alla fall när jag sist var i Pattaya.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Mankan:

Det var öppet i Januari i alla fall när jag sist var i Pattaya.

Tack!

 

Läste att dom hade stängt, men kanske bara var en renovering.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Nä, Ipa, rosevin och skumpa frisyr

Jag är inte speciellt kräsen och dricker nog det mesta flytande som finns, men IPA är nog bland det äckligaste jag provat.

För ungefär 7 - 8 år sedan fick jag förslag på ca 10 st IPA-sorter som skulle vara extra goda enligt en "expert" på jobbet. Jag stack in om bolaget och införskaffade alla sorterna och tänkte ha det mysigt i min ensamhet en kväll.

Jag hade då aldrig testat IPA tidigare, men fy fan säger jag, aldrig mer, då dricker jag nog hellre pla-ra eller så blir jag helnykterist :D

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Risifrutti:

Tack!

 

Läste att dom hade stängt, men kanske bara var en renovering.

Jag har inte koll på eventuella renoveringar med det borde väl någon Pattayabonde veta. Nu har ju tyvärr skeden lämnat bygget och förmodligen har väl tyvärr även @Fritz lämnat i sympati.  Så får helt enkel leva i ovisshet.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har inte koll på eventuella renoveringar med det borde väl någon Pattayabonde veta. Nu har ju tyvärr skeden lämnat bygget och förmodligen har väl tyvärr även @Fritz lämnat i sympati.  Så får helt enkel leva i ovisshet.

Det viktigaste är att det fortfarande är öppet. Gillar stället skarpt.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Det viktigaste är att det fortfarande är öppet. Gillar stället skarpt.

Ja det är väl ett roligt ställe i alla fall om man är singel. Jag brukar hamna där då och då tack var mina kamrater men är man inte ute efter någon är det ganska jobbigt att mota alla rätt påstridiga damer. 

Jag har en kompis om beter sig som han har kommit till himmelriket och är gud den allsmäktige när han går dit lite i gasen. Innan vi har hittat ett bord har han hunnit bjuda 2 brudar på drinkar och hittat en tredje som han hånglar med, medans de andra två sitter med mig vid det bord vi precis hittat och undra vad som hände. Och då kommer nästa fas. Den där ”snälla kompisen” som de då gärna då klamrar sig fast är jag. Jag försöker förklara att jag har en fru som väntar på mig uppe i byn och som jag inte vill vara otrogen till men vad hjälper det. Tvärtemot min intention att detta skulle avskräcka kvinnan i fråga blir hon som fastklistrad vid min arm. Två timmar senare efter en kväll på Walkingstreet står jag där och betalar en tusenbatting för att hon måste gå hem själv utan napp. Så mina känslor till stället är mixade.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det verkligen ingen på forumet som varit förbi Bamboo sedan januari? Mer än ett halvår sedan?

 

När jag var där i början på Maj vilket är en evighet sedan så var det öppet.

 

Tyvärr har du höjt priserna ännu mer sedan coronan........

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja det är väl ett roligt ställe i alla fall om man är singel. Jag brukar hamna där då och då tack var mina kamrater men är man inte ute efter någon är det ganska jobbigt att mota alla rätt påstridiga damer. 

Jag har en kompis om beter sig som han har kommit till himmelriket och är gud den allsmäktige när han går dit lite i gasen. Innan vi har hittat ett bord har han hunnit bjuda 2 brudar på drinkar och hittat en tredje som han hånglar med, medans de andra två sitter med mig vid det bord vi precis hittat och undra vad som hände. Och då kommer nästa fas. Den där ”snälla kompisen” som de då gärna då klamrar sig fast är jag. Jag försöker förklara att jag har en fru som väntar på mig uppe i byn och som jag inte vill vara otrogen till men vad hjälper det. Tvärtemot min intention att detta skulle avskräcka kvinnan i fråga blir hon som fastklistrad vid min arm. Två timmar senare efter en kväll på Walkingstreet står jag där och betalar en tusenbatting för att hon måste gå hem själv utan napp. Så mina känslor till stället är mixade.

Precis så är det. Ett roligt ställe om man är singel, men det gäller väl de flesta ställena i Pattaya förutom Beefeater då😉

 

Roligast brukar jag ha vid rökrutan närmast gatan. Förmodligen det mest lätt raggade stället jag har varit på genom alla åren. Många tjejer röker inte ens, utan ser sin chans när gubbarna står där själva utan sitt sällskap. Noll respekt för att man kan vara upptagen. Det finns ju billiga rum i närheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Precis så är det. Ett roligt ställe om man är singel, men det gäller väl de flesta ställena i Pattaya förutom Beefeater då😉

 

Roligast brukar jag ha vid rökrutan närmast gatan. Förmodligen det mest lätt raggade stället jag har varit på genom alla åren. Många tjejer röker inte ens, utan ser sin chans när gubbarna står där själva utan sitt sällskap. Noll respekt för att man kan vara upptagen. Det finns ju billiga rum i närheten.

Rökrutan känner jag inte till. Jag får betämt för mig att det sist gick bra att röka inne lika väl som i någon ruta men  kan ha fel.

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Mankan:

Rökrutan känner jag inte till. Jag får betämt för mig att det sist gick bra att röka inne lika väl som i någon ruta men  kan ha fel.

 

 

Senaste gångerna jag var där så hade dom avsatt en rökruta precis vid räckena.  Exakt som dom gjorde på Hillary 2. Det var där allt kul hände😃

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pust:

Dom kör som vanligt 😁

IMG20230729064532.jpg

Härligt Pust, dig kan man lita på!

 

Rökrutan finns bakom stolparna.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag har inte koll på eventuella renoveringar med det borde väl någon Pattayabonde veta. Nu har ju tyvärr skeden lämnat bygget och förmodligen har väl tyvärr även @Fritz lämnat i sympati.  Så får helt enkel leva i ovisshet.

Har Fritz åkt hem till Sverige? Inte hört något om det?

 

(Och skeden vet jag inte vem det är)

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
54 minuter sedan, skrev Joe:

Har Fritz åkt hem till Sverige? Inte hört något om det?

 

(Och skeden vet jag inte vem det är)

 

  / Joe

Trådstartaren

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kolla min fot:

Trådstartaren

haha, ok, nu fattar jag!

 

Han satt jag och drack med i Pattaya på Midsommarafton så nog är han där alltid!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
3 minuter sedan, skrev Joe:

haha, ok, nu fattar jag!

 

Han satt jag och drack med i Pattaya på Midsommarafton så nog är han där alltid!

 

  / Joe

Jag förmodar att Mankan menar att Spooncreek lämnat forumet... 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kolla min fot:

Jag förmodar att Mankan menar att Spooncreek lämnat forumet... 

Eftersom du är ny medlem, är du Spooncreeks ersättare?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot

Nej.

Är du konspirations teoretiker?

uptoyou

Ändrades av kolla min fot
tillägg
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir inte lurad av reklam, tyvärr är bilden det bästa dom har, men sang 40 Leo 65 nu på kvällen är helt ok 

IMG20230729193407.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan , måste börja bli full, börjar tänka på arbete, jag skäms, botemedlet mer alkohol,ha det nu får det bli något ställe där dom inte fryser 🥳😁👌🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...