Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev måne:

Om priset spelar roll har man inget i Thailand att göra

Då åker man till hej hej-landet, finns garanterat lampbiträden där också :D

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 4,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    425

  • Esspe

    390

  • pust

    343

  • Fritz

    206

Ett större mysterium som dominerat nyhetsflödet här i några dagar börjar närma sig en upplösning. Den försvunne tyske affärsmannen Hans Peter Mack har hittats död och styckad i en frys i ett hus i Chokchai Village. Transporterad dit i frysen  av tyska vänner som således lär ligga bakom mordet. 

 

 

image.png.d1bdd041d98d827acc4c56affb0bda6b.png

 

image.png.01d400d9ce9551d7b5d42d9728dd7e6b.png

 

 

https://thepattayanews.com/2023/07/11/body-of-missing-german-businessman-hans-peter-mack-found-dismembered-in-freezer-in-Pattaya-rental-home/

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2609900/missing-german-broker-found-dead

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Amigo:

Undrar vad som ligger bakom? Namnet stämmer och ålder. från SUNDAY, FEBRUARY 18, 2018

https://www.nationthailand.com / Two charged for trafficking underage prostitute

 

Jo, han verkar väl inte haft bara rent  mjöl i påsen.  Rullas upp mer och mer i media här nu med alla detaljer och namn på de misstänkta. De förefaller vara tyskar hela bunten som planerade detta. Bland annat en medlem i Outlaws som syns på CCTV med frysen under transport. Rätt mycket pengar har också lämnat den mördade Hans Peters konto i samband med försvinnandet.

 

https://www.khaosodenglish.com/news/2023/07/10/all-the-suspects-in-the-missing-german-case-are-foreigners/

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
6 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Jo, han verkar väl inte haft bara rent  mjöl i påsen.  Rullas upp mer och mer i media här nu med alla detaljer och namn på de misstänkta. De förefaller vara tyskar hela bunten som planerade detta. Bland annat en medlem i Outlaws som syns på CCTV med frysen under transport. Rätt mycket pengar har också lämnat den mördade Hans Peters konto i samband med försvinnandet.

 

https://www.khaosodenglish.com/news/2023/07/10/all-the-suspects-in-the-missing-german-case-are-foreigners/

 

 

Han har väl blåst helt fel

folk? 

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Här finns det en läxa att lära sig.

 

Lurar man rätt människor, så kan man hamna i fängelse.

Lurar man fel människor, så hamnar man i en frysbox.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Surin P3:

Här finns det en läxa att lära sig.

 

Lurar man rätt människor, så kan man hamna i fängelse.

Lurar man fel människor, så hamnar man i en frysbox.

Det är en ganska brant inlärningskurva, eller kanske inte. 

 

Min granne när jag var ung och bodde hemma, han skulle slåss med alla, en vacker dag åkte han till Gotland och skulle sin vana spöa nån på herrtoaletten på nåt disco, han blev mördad där och då. 

Han hade haft möjlighet att ta lärdom, men gjorde inte det, kanske var han tränad som en vakthund, dom får ju aldrig förlora under träning. 

 

Vilket även påminner om Momo som hade golat 1 gång för mycket, dom kom till honom en sommarnatt för att släcka honom, men han förstod inte heller hur man förlorar, for ut på gräsmattan och skrek han kom typ 5 meter ut på gräsmattan sedan var det slut. 

 

Full gas in i döden, odödliga. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon medlem blir sugen på en"kort" tids tjej,så kan jag fixa det åt er mot en liten avgift 😁👌🍺

IMG20230708170628.jpg

IMG20230708170619.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förmedlar även andra tjänster, kontakt mig  "om ni inte har kommit ut ur garderoben,"👌😁🍻

IMG20230713171456.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-07-13 at 12:19, skrev pust:

Jag förmedlar även andra tjänster, kontakt mig  "om ni inte har kommit ut ur garderoben,"👌😁🍻

IMG20230713171456.jpg

Bättra gå ”all in” med platt bröstat.

(Från en som vet)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu flickor,ni som inte kan dricka riktigt öl, nu har dom öppnat en ställe för er,ipa och annat barndricka😁👌

IMG20230727073802.jpg

IMG20230727073752.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, Thepprasit road night market är inte nytt, men relativt nytt är att de har öppet alla dagar i veckan.

Men jag behöver er mer rutinerade medlemmars erfarenhet. Hur tar man sig dit från Jomtien Beach Road? Vart kliver man av baht bussen och hur långt är det sedan att gå därifrån?

Screenshot_20230728_083930_Samsung Internet.jpg

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Lucky:

Hur tar man sig dit från Jomtien Beach Road? Vart kliver man av baht bussen och hur långt är det sedan att gå därifrån?

Thepparasit rd går från Thapparaya till Sukumvith fråm korsningen busstation (Foodmart) Det går nog bathbuss om inte får man ta moppetaxi. Det är ca 2-2,5 km om man vill promenera.

image.png.320513e4355967a8311a393b46fe3a34.png

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Lucky:

Nej, Thepprasit road night market är inte nytt, men relativt nytt är att de har öppet alla dagar i veckan.

Men jag behöver er mer rutinerade medlemmars erfarenhet. Hur tar man sig dit från Jomtien Beach Road? Vart kliver man av baht bussen och hur långt är det sedan att gå därifrån?

Screenshot_20230728_083930_Samsung Internet.jpg

Du får byta buss vid änden av Thepprasit road, du får gå en bit uppför gatan för bussarna vänder där, sedan stannar bussen vid marknads området.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 timmar sedan, skrev pust:

Nu flickor,ni som inte kan dricka riktigt öl, nu har dom öppnat en ställe för er,ipa och annat barndricka😁👌

IMG20230727073802.jpg

IMG20230727073752.jpg

Där är denna frisyr obligatorisk

Screenshot_20230728_091200_Chrome.jpg.b303db976408b2844f2854ab961463e0.jpg

men Atom kan få problem med den 😉

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Där är denna frisyr obligatorisk

Screenshot_20230728_091200_Chrome.jpg.b303db976408b2844f2854ab961463e0.jpg

men Atom kan få problem med den 😉

 

Kan höra ormen skrika: Varför då? Han har ju inget hår :D

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Lucky:

Nej, Thepprasit road night market är inte nytt, men relativt nytt är att de har öppet alla dagar i veckan.

Men jag behöver er mer rutinerade medlemmars erfarenhet. Hur tar man sig dit från Jomtien Beach Road? Vart kliver man av baht bussen och hur långt är det sedan att gå därifrån?

Screenshot_20230728_083930_Samsung Internet.jpg

Om jag skulle dit idag skulle jag utan tvekan ta en Bolt eller Grabtaxi. i alla fall om jag utgår från centrala Pattaya. Själva marknade har jag varit på ett par gånger och för min del hade jag kunnat strunta i det. Den känns inte mer märkvärdig en nattmarknad på soi buakao vid R-con kurvan. Om man är 2 eller 3 peroner så blir det förmodligen samma pris eller billigare. Nu är jag ingen van Bahtbussåkare så det finns säker de som kan rätta mig men jag gissar att det kostar minst 30 THB per skalle med byten och en grab kanske kostar säkert under 100 THB.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Där är denna frisyr obligatorisk

Screenshot_20230728_091200_Chrome.jpg.b303db976408b2844f2854ab961463e0.jpg

men Atom kan få problem med den 😉

 

De där är väl en typisk LEO-drikare frisyr.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev Mankan:

De där är väl en typisk LEO-drikare frisyr.

Nä, Ipa, rosevin och skumpa frisyr

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nä, Ipa, rosevin och skumpa frisyr

IPA är öl med smak i för riktiga men. LEO är diskvatten. Förövrigt har jag själv lite svårt med den frisyren. Jag skulle kunna spara ut håret men då får tofsen sitta litte mer ner mot nacken,

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Precis nyss, skrev Mankan:

riktiga men.

riktiga hen, förmodar jag att du menar 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev pust:

Nu flickor,ni som inte kan dricka riktigt öl, nu har dom öppnat en ställe för er,ipa och annat barndricka😁👌

IMG20230727073802.jpg

IMG20230727073752.jpg

Är det gamla Tims bar som sadlat om? Det blir definitivt ett besök dit när jag kommer nästa gång. Tack för tipset.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...