Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev evert 1:

Sailor Bar & restaurant är ett ställe jag tycker är prisvärt.

Ingen märkvärdig inredning tvärtom ganska spartanskt men personalen är hur bra som helst, kanske för att man är en ofta återkommande gäst.

Tar dom emot kreditkort där :D

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 4,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    425

  • Esspe

    390

  • pust

    343

  • Fritz

    206

Tyvärr kära vänner måste jag berätta, minskar på folk, vad gör vi,jo thai smarthet, höjer priset och minskar på maten, synd det var ett bra ställe 😁🍻

IMG20230618113837.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Sailor Bar & restaurant är ett ställe jag tycker är prisvärt.

Ingen märkvärdig inredning tvärtom ganska spartanskt men personalen är hur bra som helst, kanske för att man är en ofta återkommande gäst.

En klassiker. Gulasch soppa och en öl till frukost har funkat i 20 årstid.

 

Dock bra röj där på 90-talet, men numera känns det som en holk för mat och umgänge.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev pust:

Här får du en sang+Cola för 30 baht 😁👌

IMG20230521072102.jpg

Det betalar man väl för slippa dricka skiten🙂

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomtien besöks numera mest när det ska utföras ärenden på soi 5 vilket gör att det känns lite nytt varje gång.  Bland skandinaver förefaller danskarna ha tagit över. Även om Bryghuset verkar ha både norrmän och svenskar bland intressenter och gäster, så marknadsför man shopen som störst på danska varor. Och visst är det mycket danska märken, men en del av det är samma lika som i Sverige, i alla fall när det gäller godis. Min jakt idag handlade emellertid om svensk  choklad, den där man tydligen ska bojkotta:

marabou.thumb.jpg.b559ed67f391092cf6533a4a0b256d26.jpg

200 THB är överkomligt.

 

Som alla vet finns det egentligen bara en ostbågetillverkare (OLW) alla andra är mer eller mindre dåliga kopior.  Men jag blev ändå sugen på att testa de norska:

 

osterejer.thumb.jpg.e5d51cc159f5091e932698d830b12ad0.jpg

 

Återkommer med betyg. Blir de lika mjuka och fina som OLW:s när de får ligga framme ett par timmar? Jag är skeptisk. 

 

Miljön i restaurang och bar lite trist,  i alla fall på eftermiddagen, så jag styrde stegen till den svenska försvarsborgen mot danskar och norrmän, Akvavit. Tyvärr var det måndag och därmed stängt. Annars har de ofta ett rätt bra luncherbjudande med förrätt, varmrätt , och kaffe på maten som de varierar varje vecka:

 

image.thumb.png.cd2047b05aecee068d6bea6fec043cf8.png

 

För mig blev det istället den närliggande dansken, Happy Vikings (fd Vickans).

happywiking.thumb.jpg.5ef3f0bda65d96616d77ad23131fe318.jpg

 

De har svenska köttbullar på menyn, men jag var inte jätteimpad av dem sist, så det fick bli en Schnitzel Moo.

schnizelhw.thumb.jpg.b72bbfb37a04e14e61c35f9ef72a1041.jpg

Den var riktigt bra. Schnitsel är bra och billig mat som man kan få på många ställen i Sin City,  men av klart varierande kvalitet. Den här föreföll vara panerad med riktigt ströbröd, inte det grovare thailändska, och hade den där äggsmaken en god panering också ska ha.

 

Tog en lov förbi Siambylla efter avslutad lunch, men det var stängt. Kanske öppnar senare. Annars verkar det vara ont om svensktställen numer på Jomtien? News finns väl kvar uppe i backen, ska prova det nästa gång.

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara i det riktiga Thailand träffar man sådana fina flickor, med sådana vackra tröjor, man blir tårögd 🍺👌😁🍻

IMG20230609182004.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev pust:

Bara i det riktiga Thailand träffar man sådana fina flickor, med sådana vackra tröjor, man blir tårögd 🍺👌😁🍻

IMG20230609182004.jpg

 

Stackars tösabitar, att tvingas gå klädd på det där viset. Mitt på blanka dagen dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tröjorna får dom behålla under akten, blir mer upphetsad av det, man är ju i det riktiga Thailand 🍻😁👌🍺

Blir tvungen att lugna ned mig, får ta en gt👌😁

16873199821413044258392140950404.jpgspan-widget

Ändrades av pust
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pust:

Bara i det riktiga Thailand träffar man sådana fina flickor, med sådana vackra tröjor, man blir tårögd 🍺👌😁🍻

IMG20230609182004.jpg

Tjejerna insåg att jag har missat något, men det ska vi åtgärda 🍻👌🍺😁

IMG20230621114459.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jomtien besöks numera mest när det ska utföras ärenden på soi 5 vilket gör att det känns lite nytt varje gång.  Bland skandinaver förefaller danskarna ha tagit över. Även om Bryghuset verkar ha både norrmän och svenskar bland intressenter och gäster, så marknadsför man shopen som störst på danska varor. Och visst är det mycket danska märken, men en del av det är samma lika som i Sverige, i alla fall när det gäller godis. Min jakt idag handlade emellertid om svensk  choklad, den där man tydligen ska bojkotta:

marabou.thumb.jpg.b559ed67f391092cf6533a4a0b256d26.jpg

200 THB är överkomligt.

 

Som alla vet finns det egentligen bara en ostbågetillverkare (OLW) alla andra är mer eller mindre dåliga kopior.  Men jag blev ändå sugen på att testa de norska:

 

osterejer.thumb.jpg.e5d51cc159f5091e932698d830b12ad0.jpg

 

Återkommer med betyg. Blir de lika mjuka och fina som OLW:s när de får ligga framme ett par timmar? Jag är skeptisk. 

 

Miljön i restaurang och bar lite trist,  i alla fall på eftermiddagen, så jag styrde stegen till den svenska försvarsborgen mot danskar och norrmän, Akvavit. Tyvärr var det måndag och därmed stängt. Annars har de ofta ett rätt bra luncherbjudande med förrätt, varmrätt , och kaffe på maten som de varierar varje vecka:

 

image.thumb.png.cd2047b05aecee068d6bea6fec043cf8.png

 

För mig blev det istället den närliggande dansken, Happy Vikings (fd Vickans).

happywiking.thumb.jpg.5ef3f0bda65d96616d77ad23131fe318.jpg

 

De har svenska köttbullar på menyn, men jag var inte jätteimpad av dem sist, så det fick bli en Schnitzel Moo.

schnizelhw.thumb.jpg.b72bbfb37a04e14e61c35f9ef72a1041.jpg

Den var riktigt bra. Schnitsel är bra och billig mat som man kan få på många ställen i Sin City,  men av klart varierande kvalitet. Den här föreföll vara panerad med riktigt ströbröd, inte det grovare thailändska, och hade den där äggsmaken en god panering också ska ha.

 

Tog en lov förbi Siambylla efter avslutad lunch, men det var stängt. Kanske öppnar senare. Annars verkar det vara ont om svensktställen numer på Jomtien? News finns väl kvar uppe i backen, ska prova det nästa gång.

 

 

Finns en svensk bar på Rompho och ett hål i väggen på Sai 2 strax efter soi 5 och indiern.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Sötnos Soi 2 har också käk, om det finns kvar i Jomtien

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Finns en svensk bar på Rompho och ett hål i väggen på Sai 2 strax efter soi 5 och indiern.

 

Hålet i väggen heter Maggie baren. 

 

Han kör också käk.

 

IMG_20230117_182008.thumb.jpg.7b74ed355fbca9c491074e279d3e5751.jpgIMG_20230117_182003.thumb.jpg.cf3f8e163a7ac84390a25d94d494b0f9.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Sötnos Soi 2 har också käk, om det finns kvar i Jomtien

 

Sötnos finns kvar, gick förbi där igår, ligger ju mitt emot där Maitans låg tidigare!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Joe:

 

Sötnos finns kvar, gick förbi där igår, ligger ju mitt emot där Maitans låg tidigare!

 

  / Joe

Fast jag undrar om de serverar käk? Jag har bara sett folk äta frukost där. @Herkules bodde där long time för några år sedan. Måste varit innan coronan, fan tiden går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktena om Tree Towns plötsliga död förefaller vara överdrivna. Den här stora skylten var häromdagen på väg att skruvas upp, inte ned.

 

IMG_20230620_162910(1).thumb.jpg.27e2314d8f581ed2c0848ea3558d6eda.jpg

 

Tree Town är ett kul och fortfarande relativt nytt inslag i gatubilden och partylivet. En hel del barer, fyrkantare inkluderat, och rätt mycket livemusik.  Mat såklart.

mattreetoen.thumb.jpg.5c9b2d89d5cd1e547b1b57529e9e84c1.jpg

Jag ramlade förbi en eftermiddag och såg till min stora glädje att en av mina favoriter bland kebabhak flyttat hit. Bra längesedan tydligen, men jag tappade kollen på dem sedan de flyttade från Pattaya Klang. Döner Kebab, dvs den turkisk-tyska stilen som vår svenska kebab härstammar från.  Vanligaste pålägget på kebaben i Thailand är som ni vet kyckling och som andra alternativ lamm, men här kan man få nötkött. Inte som Järvsökebabs rikskända  pressade svenska variant, men bra nära. Finns som kebabtallrik eller med tunnare bröd,men jag valde det lite tjockare brödet. Blandad sås, chili & garlic, baserade på majonnäs naturligtvis. Smakade finfint.

 

donertreetoen.thumb.jpg.29a65d15d308152c0d38439c5416e7c8.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...