Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev pust:

Jag skiter i bilar, det finns viktigare saker 🍻😁🍺

IMG20230609170211.jpg

Du verkar skita i kvinnfolk också....:blind:

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 4,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    425

  • Esspe

    390

  • pust

    343

  • Fritz

    206

17 minuter sedan, skrev norris55:

Du verkar skita i kvinnfolk också....:blind:

Nej, dom spar jag till en annan tråd, i Pattaya måste man vara öppen för alla förslag man får, skål 😁🍻

16863080130006764544547609065341.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
4 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Man har kunnat ladda elbilar på Central i Udon Thani sedan årsskiftet.

 

MPrs elbilsvänner, finns en grupp som innefattar nästan alla aktiva medlemmar, kommer att vallfärda till Udon Thani. En karavan av Teslor är att förvänta.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

MPrs elbilsvänner, finns en grupp som innefattar nästan alla aktiva medlemmar, kommer att vallfärda till Udon Thani. En karavan av Teslor är att förvänta.

Elbilar is da shit, ska köpa en så fort nätet av laddstationer är tillräckligt utbyggt….

-Tvivlar tyvärr på att det blir under min livstid.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
42 minuter sedan, skrev Soengsang:

Elbilar is da shit, ska köpa en så fort nätet av laddstationer är tillräckligt utbyggt….

-Tvivlar tyvärr på att det blir under min livstid

 

1995 fanns knappt internet för gemene man, smartphones kom typ 2008, för att nämna två exempel. Du och jag  hinner nog med elbilsrevolutionen med innan vi trillar av pinn :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Elbil är inget alternativ för mig. Kör ibland för långa sträckor och jag brukar småle när jag ser dem som sitter och laddar när man tankar på 2 min och drar vidare.

IMG_8757.jpeg.f020697b482ed90848ff918d924f3ea2.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
10 minuter sedan, skrev Fredman:

Elbil är inget alternativ för mig. Kör ibland för långa sträckor och jag brukar småle när jag ser dem som sitter och laddar när man tankar på 2 min och drar vidare.

IMG_8757.jpeg.f020697b482ed90848ff918d924f3ea2.jpeg

 

När jag var i Sverige i januari begrep jag att kallt väder och Teslor inte var en särskilt bra kombo

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

När jag var i Sverige i januari begrep jag att kallt väder och Teslor inte var en särskilt bra kombo

Finns ju lite olika modeller, men tester har det ju gjorts, i Norge tex

 

https://insideevs.com/news/650501/tesla-model-s-aces-winter-range-test-in-norway-beats-28-other-evs/

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

När jag var i Sverige i januari begrep jag att kallt väder och Teslor inte var en särskilt bra kombo

34 mil kommer en Tesla y long range vintertid ungefär. Är det så farligt att ladda fullt på 27 min på en supercharger? Vill du tvunget köra nonstop 70 mil? Ibland är det bättre väder i Sverige, som nu, då kommer du 20 mil mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Elbilar is da shit, ska köpa en så fort nätet av laddstationer är tillräckligt utbyggt….

-Tvivlar tyvärr på att det blir under min livstid.

Nu vet jag inte var du bor eller var du kör, men skulle bra gärna vilja veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Rasamus:

Nu vet jag inte var du bor eller var du kör, men skulle bra gärna vilja veta.

Thailand

-Fortuner -19

-Hilux Rocco -21

-MG5 -17

 

Så varför vill du veta?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

När jag var i Sverige i januari begrep jag att kallt väder och Teslor inte var en särskilt bra kombo

...och  vad skulle vara en bra kombo med en isbjörns rövhål?

Elbilar är ett smartare val än fossilbilar men för närvarande är det som att köpa en plasma på 40" för 100 000. Nån måste göra det så utvecklingen kommar vidare.

Ändrades av p125
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev p125:

...och  vad skulle vara en bra kombo med en isbjörns rövhål?

Elbilar är ett smartare val än fossilbilar men för närvarande är det som att köpa en plasma på 40" för 100 000. Nån måste göra det så utvecklingen kommar vidare.

hmm, en Tesla är redan billigare att äga och köra än en Toyota!

Tesla billigare än Toyota

 

En Tesla är dessutom som en iPhone jämfört med en Nokia 3310...

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Rasamus:

34 mil kommer en Tesla y long range vintertid ungefär. Är det så farligt att ladda fullt på 27 min på en supercharger? Vill du tvunget köra nonstop 70 mil? Ibland är det bättre väder i Sverige, som nu, då kommer du 20 mil mer.

 

Kollegan hade problem med att ta sig sträckan Söderhamn -Stockholm denna vinter utan 1-2 stopp både på tur och returen. Då blir den resan jobbigare att göra över dagen  än vad den ska vara .

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Kollegan hade problem med att ta sig sträckan Söderhamn -Stockholm denna vinter utan 1-2 stopp både på tur och returen. Då blir den resan jobbigare att göra över dagen  än vad den ska vara .

Min bror körde sträckan Spånga-Valdemarsvik nonstop med sin Tesla då han hade en för flera år sedan.

Körde nästan varje helg. 

 

3år leasing, problemfritt under den tiden. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att hända mycket med elbilar(batterier) de närmsta 10 åren.

Största hindret som det inte talas om särskilt mycket, är väl tillgång och distribution av el.

Att batterierna kommer att utvecklas snabbt är det nog ingen tvekan om.

En potent elbil är jäkligt rolig att köra, skönt att slippa oljud och dieselkludd o stank.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Kommer att hända mycket med elbilar(batterier) de närmsta 10 åren.

Största hindret som det inte talas om särskilt mycket, är väl tillgång och distribution av el.

Att batterierna kommer att utvecklas snabbt är det nog ingen tvekan om.

En potent elbil är jäkligt rolig att köra, skönt att slippa oljud och dieselkludd o stank.

 

Självklart ska vi alla ha elbil om några år, att vurma för en bil som går på bensin/diesel är lika bakåtsträvande absurt som att gråta över att det inte görs kalsonger i ylle längre.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror vissa länder kommer anamma elbilen, men majoriteten av länder i världen kommer nog inte göra det.

 

Sen ser vi att flera biltillverkare satsar på vätgas som Toyota och Ford. Och jag tror mer på det än elbilar i det långa loppet.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jag tror vissa länder kommer anamma elbilen, men majoriteten av länder i världen kommer nog inte göra det.

 

Sen ser vi att flera biltillverkare satsar på vätgas som Toyota och Ford. Och jag tror mer på det än elbilar i det långa loppet.

 

Vi är väldigt långt ifrån "Nytt i Pattaya" nu men det var TS som bjöd in till diskussionen så han får skylla sig själv. 😉

 

Elbilen är garanterat ingen slutstation och vätgas kan vara nästa steg. Det viktiga är att komma bort från bensin och diesel, inte så mycket för miljön och klimatets skull, men för att jag ogillar att vara beroende av ett relativt fåtal länder. Särskilt som dessa länder utgörs av militanta islamister, militanta fascistkommunister i Ryssland, militant korrumperade afrikanska länder och militant fokuserade längdskidåkare 😉 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Jag tror vissa länder kommer anamma elbilen, men majoriteten av länder i världen kommer nog inte göra det.

 

Sen ser vi att flera biltillverkare satsar på vätgas som Toyota och Ford. Och jag tror mer på det än elbilar i det långa loppet.

Bägge två är Elbilar i den bemärkelsen att de drivs de drivs fram av en Elmotor som går på just det el.

 

Man kanske skulle kalla "elbilar" för batteribilar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Bägge två är Elbilar i den bemärkelsen att de drivs de drivs fram av en Elmotor som går på just det el.

 

Man kanske skulle kalla "elbilar" för batteribilar. 

Ehh??

Vätgasbilar drivs väl av vätgas antar jag, men ja dom har ett startbatteri

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-09 at 23:17, skrev Soengsang:

Thailand

-Fortuner -19

-Hilux Rocco -21

-MG5 -17

 

Så varför vill du veta?

Jag ville veta om du verkligen har en riktig Rocco? Jag körde en Nissan Nivara från Norrköping till småland, den drog 1,4 liter milen. Vad drar en Rocco?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Bägge två är Elbilar i den bemärkelsen att de drivs de drivs fram av en Elmotor som går på just det el.

 

Man kanske skulle kalla "elbilar" för batteribilar. 

 

Fel. De nya vätedrivna bilarna som Toyota och Ford utvecklar är i princip samma motorer som i en bensindriven bil. Kolvar och ventiler.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...