Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

När vi bodde i Pattaya 2019 så tog jag varje morgon en promenad på stranden, inte så himla varmt än, men det vimlade av Kineser som skulle ut med båtar som väl ingick i deras all-inklusive paket. Ganska irriterande faktiskt och tanken slog mig mer än en gång att detta borde Pattaya stad förbjuda! Å andra sidan så måste de åka nånstans ifrån så då borde det ju byggas på/av-stigningsplatser på Bali Hai tex

 

Även på kvällarna så var det framförallt massvis med Kineser som kom i sina grupper ledda av en guide med flagga...

 

Men, detta är Pattaya, då får man räkna med mycket turister och helt enkelt ta det onda med det goda! Vill man ha det lugnt och 'skönt' så åk till ris-byn och sitt av tiden där!

 

Jag älskar Pattaya, där finns allt och lite till, jag svär ibland över alla turister, men det är bättre än inga alls!!

 

Ibland har jag läst i olika reseberättelser: Ohh, vi hade stranden helt för oss själv, fantastiskt!!

Då brukar jag alltid tänka: Fy fan vad tråkigt med en tom strand!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
12 minuter sedan, skrev Lucky:

Masktvånget var positivt för mitt och många andra farangers utseende...


Ja, med masken på så blir man lätt 4/10. En stark fyra till och med om man har solhatt på. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Ja, med masken på så blir man lätt 4/10. En stark fyra till och med om man har solhatt på. 

och heltäckande t-shirt!

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
35 minuter sedan, skrev Joe:

och heltäckande t-shirt!


Jag kör lusekofta med lodräta ränder för att inte se allt för tjock ut. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev pust:

Har invänt han till att dricka riktig öl, en ny medlem i"riktigt öl i Thailand"🍺🍻

Glömde kortet,han får börja med en liten, han är ju inte van att dricka riktig öl 👌🍺🍻

16827581135456415301355385737878.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Som omväxling till Pattayas barer funkar det bra med en kall här också,  Leo sitter som en smäck ver gang 😎IMG_20230429_171736.thumb.jpg.7307d9089c7589f2bea53fe1987be571.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja visa kort på våra nya "men det vart för starkt"men Leo kan göra alla konstiga 👌

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Har ju bott lite varstans men eftersom jag inte klarar att käka somtam och dricka laokhao 7 dar I veckan, så är jag hänvisad till städer med västerländska impulser. Alla städer har sina för och nackdelar.

 

Man får t.ex. väga svensk dansbandsmusik i Hua Hin eller Ao Nang mot Ghandis släktingar som mitt i gatan går.

 

Eller all-inclusive trivselresenärer som går vilse i Phuket om dom råkar förirra sig utanför hotellet i jakten på det riktiga Thailand kontra slabbiga Laban i Singhalinne, flipflops och michelinmage i Pattaya.

 

Sen ligger Pattaya bäst till för att ta sig därifrån.

 

Det var mycket bättre förr men det är du för ung för att inse.

kontra slabbiga Laban i Singhalinne, flipflops och michelinmage i Pattaya. Aka svensk sexturist

Link to comment
Dela på andra sajter

På det stora hela ger jag min Covid upplevelse 4 av 10 ansiktsmasker, enbart baserat på hur det var för mig personligen. Positiva saker var att efter att ha rest 50% av min tid i nästan 25 år så fick man nu drygt 2 år då jag kunde umgås med din dotter (även min hustru givetvis, men det är inte lika villkorslöst positivt 😉). En sundare livsstil och mycket insparade pengar hamnar också på pluskontot. Att resa samt att gå ut och äta och dricka är ändå ett stor del av det positiva med livet så totalt hamnar det ändå på ett litet minus.

 

Vi gjorde tre fantastiska resor till Koh Lanta, Phuket och Krabi; de bästa resorna jag någonsin gjort i Thailand. Framförallt resan till Koh Lanta under julen 2020 kommer jag aldrig att glömma; att gå ned på Lantas bästa strand och kunna gå runt ensam i en timme är ett minne för livet för mig som alltid fantiserat om undergångsscenarier 😉.

 

Pattaya har ju inte riktig den natursköna stranden och vackra miljön som Lanta och Krabi lever på, så absolut allt blev många klasser sämre när turisterna uteblev och restauranger och barer stängde. Vi var nere en gång under sommaren 2020, när Pattaya så smått öppnat upp efter den första vågen, och då var det ändå rätt OK och mycket var öppet. Under den tredje nedstängningen, Songkran 2021 till oktober 2021, var det dock en sorglig syn. Jag må gilla att fantisera om jordens undergång men att faktiskt gå runt i en stad som ser ut som en scen ur Walking Dead var inte lika roligt.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Covidtiden va mina 2 bästa år här, inte för att jag vill ha det så jämt men jag fick uppleva något dom flesta inte fick göra och som troligtvis aldrig kommer igen. Man kom ut till en paradis strand och det var 3 pers där men restaurang och bar va öppet och personalen har garanterat aldrig varit så trevlig och tillmötesgående som då och halva priset på allt. Den grejen har inte ens dom som kom hit på 70 talet upplevt. 

 

Nu är jag jäkligt glad över att man ser hur brudarna ser ut igen 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, nu river dom barerna mellan Soi 8 och polishuset, där har man haft mycket kul 😁😁🍻👌

IMG20230501065324.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev pust:

Jaha, nu river dom barerna mellan Soi 8 och polishuset, där har man haft mycket kul 😁😁🍻👌

IMG20230501065324.jpg

Fan trist bra spanar läge mot stranden. Tur man hann med ett sist besök på Songkran det 19de.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev apknug:

Fan trist bra spanar läge mot stranden. Tur man hann med ett sist besök på Songkran det 19de.

Ja,var där i Torsdags, ingen sa något, var som vanligt 🍻😁

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-04-30 at 10:31, skrev LTD:

Covidtiden va mina 2 bästa år här, inte för att jag vill ha det så jämt men jag fick uppleva något dom flesta inte fick göra och som troligtvis aldrig kommer igen. Man kom ut till en paradis strand och det var 3 pers där men restaurang och bar va öppet och personalen har garanterat aldrig varit så trevlig och tillmötesgående som då och halva priset på allt. Den grejen har inte ens dom som kom hit på 70 talet upplevt. 

 

Nu är jag jäkligt glad över att man ser hur brudarna ser ut igen 😁

Men din dam kör väl fortfarande med mask, eller?

Fast hon vet du ju redan hur hon ser ut. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev pust:

Jaha, nu river dom barerna mellan Soi 8 och polishuset, där har man haft mycket kul 😁😁🍻👌

IMG20230501065324.jpg

Kontraktet gick väl ut och nu vill någon bygga ett femtonvåningars hotell där istället.

Rawais äldsta hamburgerställe råkade ut för det nu i månadsskiftet. 

RIP Superburger och Cheers bar. 🙏

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev rolba:

Men din dam kör väl fortfarande med mask, eller?

Fast hon vet du ju redan hur hon ser ut. :rotfl:

Hon gör det ibland pga känsliga lungor, rök å dyl eller nån jävel som luktar illa. 

Faktum är hon inte haft mask på ett tag nu, när va det du åkte hem? 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev pust:

Jaha, nu river dom barerna mellan Soi 8 och polishuset, där har man haft mycket kul 😁😁🍻👌

IMG20230501065324.jpg

Trist , hängt mycket där , näst sista baren innan polishuset hette väl Black Cat ?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev pust:

Jaha, nu river dom barerna mellan Soi 8 och polishuset, där har man haft mycket kul 😁😁🍻👌

IMG20230501065324.jpg

 

IMG20230501182039.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev pust:

 

IMG20230501182039.jpg

 

Efterdyningar sen amerikanska flottbesöket? 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...