Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

12 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Tjo och tjim är aldrig fel. Men det var riktigt lätt att ta sig fram. 
Sen var det ju inte så mycket som var öppet alltid men andra svängen jag hade här var en klar förbättring. 

 

Man kan ju inte önska undantagtillstånd tillbaka för att det var mindre trafik?  I den här diskussionen är både du och @Soengsang ute på rätt hal is. Hoppas dock få tillfälle att diskutera det hela vidare med er båda på en smockfull bar i Pattaya,  helst vid samma tillfälle. Jag bjuder även in nostalgikern @Esspe som gärna bor på större orter men likt ni inte tycker de ska innehålla folk. Blir ett bra stenbord.  😎😁

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev spooncreek:

I Pattaya, som denna tråd primärt handlar om, bor man inte i och besöker inte om man inte gillar folk från alla världens hörn och rätt mycket tjo och tjim? 

Prexis, smidigast är väl att dom som tycker att det är för mycket folk nu bara söker sig till till ett lugnare ställe i stället för att drömma sig tillbaka till tiden med covid.oo8

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Man kan ju inte önska undantagtillstånd tillbaka för att det var mindre trafik?  I den här diskussionen är både du och @Soengsang ute på rätt hal is. Hoppas dock få tillfälle att diskutera det hela vidare med er båda på en smockfull bar i Pattaya,  helst vid samma tillfälle. Jag bjuder även in nostalgikern @Esspe som gärna bor på större orter men likt ni inte tycker de ska innehålla folk. Blir ett bra stenbord.  😎😁

Knökfulla ställen och trängsel. 
Nej fan! Jag vill ha hela marknaden för mig själv. 
 

Edit: Tid och plats så dyker jag upp…om det inte är för mycket folk. 
 

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Inga ryssar,indier, kineser, flickorna va desperata,lugn trafik, längtar tillbaka 😁👌🍻

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev pust:

Inga ryssar,indier, kineser, flickorna va desperata,lugn trafik, längtar tillbaka 😁👌🍻

 

Då får du hitta ett nytt ställe, bytt bytt kommer aldrig tillbaka. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
32 minuter sedan, skrev pust:

Inga ryssar,indier, kineser, flickorna va desperata,lugn trafik, längtar tillbaka 😁👌🍻


Ryssar, indier kineser eller annat. 
Fan vad fint att köra runt lite lätt berusad med bilen och bara spana in läget. Man behöver knappt bromsa. Svänga och gasa fungerar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

I Pattaya, som denna tråd primärt handlar om, bor man inte i och besöker inte om man inte gillar folk från alla världens hörn och rätt mycket tjo och tjim? Är det ingifta släkten i risbyn som lockar vid besök eller boende borde inte turisterna som befinner sig på turistorterna vara ett problem?

Klart det är roligt med tjo och tjim om man är nere på en kortis. Hade dock för min del varit kul att se motsatsen då det kan bli för mycket av det roliga ibland.

 

Önskar jag var där när allt var som mest ner stängt och endast dom tappraste var kvar. Hade tyvärr för mycket jobb den perioden, annars hade jag försökt ta mig ner direkt.

 

Karantän två veckor hade jag sett som ett hälsohem så hade villigt betalat för det😀

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Klart det är roligt med tjo och tjim om man är nere på en kortis. Hade dock för min del varit kul att se motsatsen då det kan bli för mycket av det roliga ibland.

 

Önskar jag var där när allt var som mest ner stängt och endast dom tappraste var kvar. Hade tyvärr för mycket jobb den perioden, annars hade jag försökt ta mig ner direkt.

 

Karantän två veckor hade jag sett som ett hälsohem så hade villigt betalat för det😀

 

Jo, just på MPR ska man väl inte bli förvånad över kommentarer som dina och andras. Man vill vara i vad som kan vara världens kanske syndigaste stad, men det måste f-n vara lugnt!  Gubbgnället i sin allra renaste form. 😎

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Jo, just på MPR ska man väl inte bli förvånad över kommentarer som dina och andras. Man vill vara i vad som kan vara världens kanske syndigaste stad, men det måste f-n vara lugnt!  Gubbgnället i sin allra renaste form. 😎

Tror du missuppfattade mig, eller så var jag otydlig. Har varit i byn minst 30 gånger så nog fan vet jag vad hålligång betyder. För en gångs skull kände jag att det skulle vara skönt att besöka samma stad fast med en helt annan karaktär. Åka till Pattaya och finna lugnet, det har nog aldrig hänt förut, och kommer nog inte hända igen.

 

Gubbgnäll eller inte. Bara en tanke som jag fann intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
12 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Jo, just på MPR ska man väl inte bli förvånad över kommentarer som dina och andras. Man vill vara i vad som kan vara världens kanske syndigaste stad, men det måste f-n vara lugnt!  Gubbgnället i sin allra renaste form. 😎


De andra får Synda på andra platser så som Överkalix, Hjo och Arboga. 
För de flesta av oss på MPR så undanbedes all konkurrens av förklarliga skäl. 
 

Än bättre hade faktiskt varit att hela Bangkok var tomt i tillägg. 
Det kanske det var, men det missade nog jag till stor del. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Man kan ju inte önska undantagtillstånd tillbaka för att det var mindre trafik?  I den här diskussionen är både du och @Soengsang ute på rätt hal is. Hoppas dock få tillfälle att diskutera det hela vidare med er båda på en smockfull bar i Pattaya,  helst vid samma tillfälle. Jag bjuder även in nostalgikern @Esspe som gärna bor på större orter men likt ni inte tycker de ska innehålla folk. Blir ett bra stenbord.  😎😁

 

Nu var det inte reseförbudet jag ville ha tillbaka. Det fanns fina tider däremellan. Resa fritt om man inte vägrat vaxa nåt som inte hjälpte, låga priser på lyxhotel, ensamrätt på fantastiska beacher, inga tre i bredd mittigatan gående indier, inga 30 gruppskineser springande efter en teddybjörn på en pinne, inga kalinka sjungande dyngraka ryssar som blir förbannade när man inte förstår ryska.

 

Får jag tillbaka allt det kan jag ta en månad i husarrest först.

 

Det var mycket bättre förr.

 

Bring covid back.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

I Pattaya, som denna tråd primärt handlar om, bor man inte i och besöker inte om man inte gillar folk från alla världens hörn och rätt mycket tjo och tjim? Är det ingifta släkten i risbyn som lockar vid besök eller boende borde inte turisterna som befinner sig på turistorterna vara ett problem?

 

Det finns olika nivåer av "mycket turister". 

 

Mycket.

Lite för mycket.

Alldeles för mycket.

Åt helvete för mycket.

 

Sist jag var på Riley i Ao Nang fick jag inte ens plats i vattnet och det var inte pga min kroppshydda utan pga åt helvete för mycket kineser. Det var iofs innan covid så allt var inte bättre förr. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Esspe:

 

Nu var det inte reseförbudet jag ville ha tillbaka. Det fanns fina tider däremellan. Resa fritt om man inte vägrat vaxa nåt som inte hjälpte, låga priser på lyxhotel, ensamrätt på fantastiska beacher, inga tre i bredd mittigatan gående indier, inga 30 gruppskineser springande efter en teddybjörn på en pinne, inga kalinka sjungande dyngraka ryssar som blir förbannade när man inte förstår ryska.

 

Får jag tillbaka allt det kan jag ta en månad i husarrest först.

 

Det var mycket bättre förr.

 

Bring covid back.

Handlar det inte var man befinner sej i Thailand, Ok, Pattaya där är det väl vissa personer

som befinner sej inte dom som vill se och uppleva Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Esspe:

 

Det finns olika nivåer av "mycket turister". 

 

Mycket.

Lite för mycket.

Alldeles för mycket.

Åt helvete för mycket.

 

Sist jag var på Riley i Ao Nang fick jag inte ens plats i vattnet och det var inte pga min kroppshydda utan pga åt helvete för mycket kineser. Det var iofs innan covid så allt var inte bättre förr. 

 

Men ändå bor du i Pattaya. Flest turister  av alla orter måhända.  Hur tänker du då?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Boa52:

Handlar det inte var man befinner sej i Thailand, Ok, Pattaya där är det väl vissa personer

som befinner sej inte dom som vill se och uppleva Thailand

Kan du vara snäll och förklara för mig då hur man ska uppleva det riktiga Thailand då ? Jag som inte verkar förstå.

Ändrades av goli006
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
39 minuter sedan, skrev Boa52:

Handlar det inte var man befinner sej i Thailand, Ok, Pattaya där är det väl vissa personer

som befinner sej inte dom som vill se och uppleva Thailand


De flesta gör har väl sett mer av Thailand äv vad du har åstadkommit. 
Jag trivs inte i en by 5 mil utanför Appojaure och jag trivs inte i en by i Thailand heller. 
Några veckor går fint, men jag skulle aldrig bosätta mig bland åkermarker, risfält, kalhygge eller inne i en skog. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
31 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Men ändå bor du i Pattaya. Flest turister  av alla orter måhända.  Hur tänker du då?

Utbudet i pattis är ok men konkurrensen är jobbig. 
Nu lär ju inte det ena fungera utan det andra, men själv gillar jag cherry picking. 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

Men ändå bor du i Pattaya. Flest turister  av alla orter måhända.  Hur tänker du då?

 

Har ju bott lite varstans men eftersom jag inte klarar att käka somtam och dricka laokhao 7 dar I veckan, så är jag hänvisad till städer med västerländska impulser. Alla städer har sina för och nackdelar.

 

Man får t.ex. väga svensk dansbandsmusik i Hua Hin eller Ao Nang mot Ghandis släktingar som mitt i gatan går.

 

Eller all-inclusive trivselresenärer som går vilse i Phuket om dom råkar förirra sig utanför hotellet i jakten på det riktiga Thailand kontra slabbiga Laban i Singhalinne, flipflops och michelinmage i Pattaya.

 

Sen ligger Pattaya bäst till för att ta sig därifrån.

 

Det var mycket bättre förr men det är du för ung för att inse.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egen uppfattning var mestadels negativt, men en liten boost på plussidan dock. Många "stamställen" hade ju bommat här ute på bonnlandet, om ni i "det riktiga Thailand " tyckte det var lite folk som spenderade battingar är det inget emot det som drabbade befolkningen som redan innan covid knappt fick syre i näsan...ser man till andra än sitt eget välbefinnande var det nog inte så positivt som vissa vill påskina.

Nu däremot har det återhämtat sig så där helyllesvenskt LAGOM, lätt att boka rum till vettiga priser, de bra restaurangerna har åter öppet när man vill käka, barutbudet är ok, och priserna här långt ifrån den riktiga djungeln är helt ok...

Egna funderingar men det är ju så det ska vara eftersom vi alla har förmånen att själva välja vårt liv....

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis längtar ingen tillbaka till pandemitider.

Men är man lite positiv så kan man se några fördelar som var, tex smidigt resande, förutom i början då man var tvungen att resa med fullsatta hänvisade repatriation flights, men när det släppte blev det smidigt, bra priser och inte mycket folk på flygplan och flygplatser.

Men naturligtvis led många ekonomiskt och försatte folk och många näringsidkare i total kris.

Personligen drabbades jag med för långa arbetsperioder, och har inte tagit mig ut det ännu av olika anledningar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Naturligtvis längtar ingen tillbaka till pandemitider.

Men är man lite positiv så kan man se några fördelar som var, tex smidigt resande, förutom i början då man var tvungen att resa med fullsatta hänvisade repatriation flights, men när det släppte blev det smidigt, bra priser och inte mycket folk på flygplan och flygplatser.

Men naturligtvis led många ekonomiskt och försatte folk och många näringsidkare i total kris.

Personligen drabbades jag med för långa arbetsperioder, och har inte tagit mig ut det ännu av olika anledningar.


Om man bortser från Pattaya, Thailand, Turism och annat så var jag en vinnare i covidpandemin. 
Sedan så måste man medge att det var lite tråkigare än vanligt i pattis, fast det nämner vi inte högt i denna tråd. 
 

Att jag var en vinnare under pandemin är ju egentligen ingen överraskning eftersom jag alltid är en vinnare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Baa:

ser man till andra än sitt eget välbefinnande var det nog inte så positivt som vissa vill påskina.

Amen !

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, många led av pandemin, men inte jag var i det riktiga Thailand hela tiden, fanns ställe som var öppna i smyg.

Slapp ryssar,kineser och indier,😁🍻😄

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
13 minuter sedan, skrev Fritz:

Amen !


Folk får väl skapa deras egna välbefinnande. Är väl fan inte min uppgift

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...