Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

GreenValley
15 timmar sedan, skrev pust:

Nu vart ni sugna grabbar, mot en liten summa, kan ni få ett telefonnummer 😁😅👌🍺

IMG20230421062826.jpg

På ledbussarna i Stockholm kan man läsa: Vaning för utsvängande bakparti.

En sådan dekal vore på sin plats även här!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev pust:

Nu vart ni sugna grabbar, mot en liten summa, kan ni få ett telefonnummer 😁😅👌🍺

IMG20230421062826.jpg

Är inte sugen det går åt så mycket skithuspapper för att torka den röven, kostar mer än dagspriset 

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta klaga/gnälla, med ett sådant arscle behövs ingen extrakudde - tvärtom godisgrottan blir bekvämt tillgänglig.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev pust:

Ny bar, det kan aldrig bli för många 👌🍺

IMG20230421114417.jpg

 

Inga ballonger, då har jag inte råd att gå dit. Trist.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Inga ballonger, då har jag inte råd att gå dit. Trist.

Dom har inte öppnat än, vänta lite, du är så het på gröten, 🍺😁👌

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev pust:

Dom har inte öppnat än, vänta lite, du är så het på gröten, 🍺😁👌

 

Då syns vi där när de öppnar och ballongerna är framme. Du bjuder på biran?😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
16 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

När de höjde på 7/11 häromåret från 75 THB till 78 THB för en tvåpack Chang slog jag näven i kassadisken och skrek att nu får det vara nog! Jag lämnar detta skitland och flyttar till Kambodja!. När jag kom hem hade jag sansat mig lite och insåg att om  jag drar in på maten (ett paket mindre mama noodle soup per dag) så kunde jag kompensera. Men äta måste man ju ibland, så nu när de höjt priset på nudelsoppan från 5 THB till 7 THB så är nog mina dagar i det här jävla landet räknade snart. Det var bättre förr.

Du kom till insikt 🙏 Men det jag bekymrar mig mest är om du gick tillbaka till den som fick ta emot din ilska när du slog ner näven i en helt oskyldig människas arbetsbord 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Då syns vi där när de öppnar och ballongerna är framme. Du bjuder på biran?😎

Ja, men då får du dricka riktig öl 

16821492520842865716855616881390.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev jlh66:

Du kom till insikt 🙏 Men det jag bekymrar mig mest är om du gick tillbaka till den som fick ta emot din ilska när du slog ner näven i en helt oskyldig människas arbetsbord 🤔

 

Jag gick tillbaka sen och gjorde det man gör i ett land där "money number one" gäller. Hon blev vad jag kunde se glad över den 2-batting jag gav i dricks.

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev pust:

Ja, men då får du dricka riktig öl 

16821492520842865716855616881390.jpg

 

Bjuder du inte på IPA?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev pust:

Öl ska smaka öl, inget saftkalas👌🍺

16821514992344094927100191292053.jpg


Tror aldrig jag druckit en öl i hela världen som smakar så lite öl som en Leo. Skulle man lägga en kapsyl från en Falcon Export i en vattenflaska så skulle det ge mer ölsmak än en Leo. 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:


Tror aldrig jag druckit en öl i hela världen som smakar så lite öl som en Leo. Skulle man lägga en kapsyl från en Falcon Export i en vattenflaska så skulle det ge mer ölsmak än en Leo. 😉

Min lilla vän, det du tror är öl, är inte öl, du tror att öl ska smaka jordgubbar, och annat skit,öl ska smaka öl och inte blandas med annat 😁😁🍻

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev pust:

Min lilla vän, det du tror är öl, är inte öl, du tror att öl ska smaka jordgubbar, och annat skit,öl ska smaka öl och inte blandas med annat 😁😁🍻


Nu måste jag rätta dig min gamle vän, två gånger om dessutom. Jag är absolut inte ett fan av öl med jordgubbssmak och dylikt, det är underklasser av Ale som jag bara provat någon enstaka gång. Riktig IPA innehåller ingen frukt.

 

Det är 100% sant att Leo togs fram av Singha som ett alternativ för folk, framförallt tjejer, som inte riktigt gillar öl. En Leo i värmen är absolut inte fel men vill jag verkligen ha en öl så vore att dricka en Leo som att äta en Scan’s hot dog när jag verkligen vill ha en stek 😉.

 

Nu ska jag inte förstöra Pattayatråden mer. Hoppas träffa dig när jag är i Pattaya nästa gång, kanske kan lära dig ett och annat om öl 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är rolig, väntar på att du ska komma till det riktiga Thailand,thai dricker Leo, annat blask är för farang, jag förlåter dig att du inte vet bättre 👌😁

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Atom:


Nu måste jag rätta dig min gamle vän, två gånger om dessutom. Jag är absolut inte ett fan av öl med jordgubbssmak och dylikt, det är underklasser av Ale som jag bara provat någon enstaka gång. Riktig IPA innehåller ingen frukt.

 

Det är 100% sant att Leo togs fram av Singha som ett alternativ för folk, framförallt tjejer, som inte riktigt gillar öl. En Leo i värmen är absolut inte fel men vill jag verkligen ha en öl så vore att dricka en Leo som att äta en Scan’s hot dog när jag verkligen vill ha en stek 😉.

 

Nu ska jag inte förstöra Pattayatråden mer. Hoppas träffa dig när jag är i Pattaya nästa gång, kanske kan lära dig ett och annat om öl 😉

Nja Leo "togs väl fram" som ett lågprisalternativ som skulle konkurrera med den billigare Chang, som förvisso, nu är en fruktig Heineken kopia. Detta långt efter att Singha förlorat sin beska och alkoholhalt. 

 

Singhas MY Beer DET enligt min åsikt den sämsta dussin ölen från Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

Nja Leo "togs väl fram" som ett lågprisalternativ som skulle konkurrera med den billigare Chang, som förvisso, nu är en fruktig Heineken kopia. Detta långt efter att Singha förlorat sin beska och alkoholhalt. 

 

Singhas MY Beer DET enligt min åsikt den sämsta dussin ölen från Thailand. 


Nja, ett lägre pris var en del av vitsen men att ”dra ned” på ölsmaken var en större anledning. Även de billigaste ölen är alldeles för dyra för vanligt folk men kan de få tjejer/kvinnor i lägre medelklassen att dricka öl så har de en stor marknad men den högsta tillväxten.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Atom:


Nja, ett lägre pris var en del av vitsen men att ”dra ned” på ölsmaken var en större anledning. Även de billigaste ölen är alldeles för dyra för vanligt folk men kan de få tjejer/kvinnor i lägre medelklassen att dricka öl så har de en stor marknad men den högsta tillväxten.

Att dra ner på ölsmaken jmf med vad? 

 

Den lanserades inte för att konkurrera med "öl" smak utan med fruktiga billiga Chang och dyra Heineken. 

 

Vissa tycker Åbro smakar Öl vissa tycker Spendrups. Som vår ärade forum medlem, som jobbat för Åbro så klokt så, öl är en smaksak. Åbro slutade sedan att tillverka billig dussin öl för sunkhak. (Ja nästa i alla fall....) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom, du skriver om hur mycket din ipa kostar, vi andra skiter i vad ölen kostar, vi dricker öl för att det är gott, inte vad det kostar, väntar på att du kommer till Pattaya, ska vi ta några "öl" tillsammans 😁🍻🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev pust:

Du är rolig, väntar på att du ska komma till det riktiga Thailand,thai dricker Leo, annat blask är för farang, jag förlåter dig att du inte vet bättre 👌😁

Hmm hemma uppe i min frus by dricks det då betydligt mer Chang än Leo bland våra bekanta som är thai. När vi senast var där köpte jag många lådor Chang och en låda Leo för att jag tänker att andra ville ha. Den lådan var dock kvar när vi åkte hem. Inga av thailölen är väl speciellt bra men personligen föredrar jag ochså Chang före Leo och shinga men bäst är ju så klart IPA. :)

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev pust:

Atom, du skriver om hur mycket din ipa kostar, vi andra skiter i vad ölen kostar, vi dricker öl för att det är gott, inte vad det kostar, väntar på att du kommer till Pattaya, ska vi ta några "öl" tillsammans 😁🍻🍺


Om det är så du ser det, att jag dricker IPA och skryter om hur mycket det kostar, så har jag verkligen misslyckats.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev apknug:

Att dra ner på ölsmaken jmf med vad? 

 

Den lanserades inte för att konkurrera med "öl" smak utan med fruktiga billiga Chang och dyra Heineken. 

 

Vissa tycker Åbro smakar Öl vissa tycker Spendrups. Som vår ärade forum medlem, som jobbat för Åbro så klokt så, öl är en smaksak. Åbro slutade sedan att tillverka billig dussin öl för sunkhak. (Ja nästa i alla fall....) 


Leo lanserade givetvis inte för att konkurrera med vad som finns 2022 utan vad som fanns då, vilket i realiteten bara var dåtidens Chang; en ganska stark och smakrik öl. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Atom:


Om det är så du ser det, att jag dricker IPA och skryter om hur mycket det kostar, så har jag verkligen misslyckats.

Ta det inte så,kom till Pattaya, vi ska nog komma överens, välkommen och skål 😁🍻👌

IMG20220919183932.jpg

IMG20220916231334.jpg

IMG20220911002155.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pust:

Ta det inte så,kom till Pattaya, vi ska nog komma överens, välkommen och skål 😁🍻👌

IMG20220919183932.jpg

IMG20220916231334.jpg

IMG20220911002155.jpg

 

Det kan vi nog fixa. Var i Pattaya för ett par veckor sedan men dyker nog upp igen om några månader.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...