Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Lite kyligt i Thailand tydligen (eller i tråden). En del kanske är i behov av att värma sig lite...😁

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Lite kyligt i Thailand tydligen (eller i tråden). En del kanske är i behov av att värma sig lite...😁

 

 

Kul att se att den bet😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Kul att se att den bet😄

Ja fy fan vad du högg på den ! 

 

Var det du som inte fick räkägg på julbordet? 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Harrys är hyfsade på sociala medier, och då särskilt FB. Betydelsen av  MPR för dem kan nog betraktas som högst marginell. Inte många på forumet numer som hänger i Pattaya vare sig någon längre eller kortare tid. 

Harrys blev medlemmar på MPR redan 2015 och det blev 5 inlägg ifrån dom innan dom försvann härifrån. Man kan ju spekulera i varför dom försvann men jag tror att det var ett klokt beslut, sett från deras horisont.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev frogfish:

Men lycka till med dina visum- och köks(skåp)affärer. Verkar passa dig som handsken...

Inga fel påvåra köksskåp, finns gott om plats och innehåll också, finns en annan rad på andra sidan. Som Du kanske ser finns det en hel del underskåp också. Visum är inte aktuellt för tillfället.

image.thumb.png.f10f3e22da992159605f2c964f1f461b.png

 

Hyreslägenhet passar mig utmärkt, jämfört med Dig, slipper jag oroa att arvingar knarkar upp det som jag lämnar efter mig. Kan knappt hålla mig vad är det som händer vid 2 år?  SJälv gissar jag att hon får en fast anställning inom äldreomsorg, nu lär det bli mer efterfråga på vårdpersonal när Humana förlorade sitt kontrakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Fritz:

Harrys blev medlemmar på MPR redan 2015 och det blev 5 inlägg ifrån dom innan dom försvann härifrån. Man kan ju spekulera i varför dom försvann men jag tror att det var ett klokt beslut, sett från deras horisont.

Absolut, man vill inte som näringsidgare läsa inlägg från kunder som inte kan eller vågar göra sig hörda för att göra en beställning. Det där att kunden har alltid rätt stämmer inte alls alltid.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Amigo:

Inga fel påvåra köksskåp, finns gott om plats och innehåll också, finns en annan rad på andra sidan. Som Du kanske ser finns det en hel del underskåp också. Visum är inte aktuellt för tillfället.

image.thumb.png.f10f3e22da992159605f2c964f1f461b.png

 

Hyreslägenhet passar mig utmärkt, jämfört med Dig, slipper jag oroa att arvingar knarkar upp det som jag lämnar efter mig. Kan knappt hålla mig vad är det som händer vid 2 år?  SJälv gissar jag att hon får en fast anställning inom äldreomsorg, nu lär det bli mer efterfråga på vårdpersonal när Humana förlorade sitt kontrakt.

Knarkar dina arvingar? Bäst du håller hårt i socialbidraget. Tur då att damen kan fylla på lite, nån behöver ju ha byxorna på. Lyxlivet i Sverige...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog besökt Harrys typ 4 gånger på 6 år så givetvis är jag egentligen inte kvalificerad att deltaga i den här diskussionen, men jag tror mig ha sett några trådar där medlemmar uttalar sig extremt bestämt om politiska frågor utan att någonsin varit nära att ens kvalificera sig för kommunfullmäktige i Töreboda, så jag antar att det ger mig viss rätt.

 

Jag har alltid besökt Harrys i sällskap med Spooncreek, och ofta andra VIP's, så jag antar att det gett mig bättre service än vad pöbeln får 😉. Gudarna ska dock veta att även det är ingen vidare service. Samtidigt har min erfarenhet från Thailand, och kanske ändå mera Kina, lärt mig att man får bara bra service på två typer av inrättningar. Antingen ska det vara hotell/restauranger/barer där de tar riktigt saftigt betalt eller så är det på ställen där tjejerna (eller killarna, antar jag) får betalt per såld öl/drink/ladydrink. Sätter man sig på Harrys utan att vara en känd kund är man därför rätt ointressant; tjejerna tjänar inget på att betjäna er snabbt, eller ens betjäna er. Och det är ju inte deras fel utan ett management problem.

 

Jag har dock aldrig sett Harrys som ett ställe man spenderar en kväll på. Harrys är ett ställe man möts upp på; tar 2 öl och kanske en planka och sedan går man vidare. Och så är det nog för alla, förutom möjligtvis deras stamkunder, och det har givetvis tjejerna lärt sig.

 

Inget försvar för Harrys, är de borta i morgon så kunde jag inte bry mig mindre; framförallt nu när Cafe Bärs finns, men samtidigt kan jag förstå varför det är som det är.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag har ju varit på Harrys och Zip en hel del den senaste månaden. Och visst kommer man dit och sätter sig så måste man ofta göra personalen uppmärksam på att man vill beställa något de till trots att jag är tjenis med många i personalen. Jag upplever lite samma sak på ZIP som förövrigt har riktigt bra mat nu om man kommer dit och sätter med ett redan sittande sällskap. På Harrys kommer det och går mycket folk. Ofta sitter vi ett stort sällskap vid ett eller flera bord, en går och en annan kommer till, så det är inte alltid så lätt att hålla reda på för personalen när det är mycket folk. Eftersom det är lite av en träffpunkt för Svenskar kommer det inte sällan in folk bara för att pratar en stund för att sedan går vidare utan att beställa något. Gör man bara personalen uppmärksam på att man vill ha service så är det flesta jätte trevliga och bra. Så att de skulle ha värdelös personal håller jag inte med om. Men tar man det personligt att man inte direkt blir uppmärksammad så drabbar det nog mest en själv. Förövrigt så går nog Harrys rätt bra nu efter att ha klarat de bistra åren.

Är säkert så, men att det är värdelös service verka ju många vara överens om.

Jag tycker det är synd, ägare jag träffat är ju jättetrevliga, stället ligger 100 rätt.

Men går inte att komma ifrån att det är värdelös ouppmärksam personal som tycker de själva och telefonerna är viktigare än att servera.

JG har gått därifrån mer än en gång, pga det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så svårt att ringa i klockan ?  För mig funkarreceptions-klokke.jpg.15113216fb8d1415079fc29f3e7e75db.jpg det hvergang !

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska för helvete inte behöva plinga i en klocka för att få personalen att släppa sina telefoner och göra sitt jobb 😡

Då har man valt fel jobb.

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Man ska för helvete inte behöva plinga i en klocka för att få personalen att släppa sina telefoner och göra sitt jobb 😡

Då har man valt fel jobb.

Verkar som någon inte begriper att jobba som servitris är ett serviceyrke. 

 

Servitör / Servitris

Servitörer arbetar med att ta emot beställningar och servera mat och dryck på restauranger. Att kunna ge gästerna råd kring maten på menyn och drycker som passar till är en del av jobbet. Att ge gästerna bra service är mycket viktigt, servitören är restaurangens ansikte utåt och nöjda gäster är arbetets mål.

Servitörer arbetar på restauranger, hotell, konferensanläggningar med mera. På vintern finns arbetstillfällen vid skidanläggningar och på sommaren anställs ofta extra personal till exempel vid skärgårdskrogar.

Arbetsuppgifter
Servitörer arbetar med att servera gäster mat och dryck. Under arbetspasset ansvarar man för ett visst antal bord, en station. Gästernas beställningar tas emot och därefter beställs mat i köket samt dryck i baren.

Servitörer ska kunna ge gästerna bra råd när de väljer mat, de ska kunna tala om vad rätterna på har för ingredienser och även hur de är tillagade. Det är bra att ha kunskaper om specialkost av olika slag, till exempel mat för olika allergiker. Att ge förslag vilken dryck som passar till maten ingår också i arbetet.

När gästerna ätit färdigt gör man i ordning notan och tar betalt. Man ansvarar också för att kassan stämmer. I arbetet ingår dessutom för- och efterarbete, till exempel att duka borden för att gästen ska få en trevlig miljö. Det är bra att ha ett sinne för detaljer som att se till att alla glas och bestick är putsade och salt- och pepparkaren är påfyllda.

Serveringspersonalen är restaurangens ansikte utåt. Därför är det väldigt viktigt att man som servitör ger en god service så att gästerna får en bra upplevelse. För att gästerna ska bli nöjda och önskemål om mat och dryck ska bli uppfyllda krävs ett gott samarbete med övrig personal i kök och bar.

Serveringspersonalen måste följa bestämmelserna i alkohollagen och se till att alkohol serveras på ett ansvarsfullt sätt.

 

😉😉😉😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Fritz:

Är det så svårt att ringa i klockan ?  För mig funkar det hvergang !

 

Man ska inte ge för enkla lösningar här på MPR, de ska ha ett blåsorkester och en röd matta när de kliver in i ölstugan

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Amigo:

Man ska inte ge för enkla lösningar här på MPR, de ska ha ett blåsorkester och en röd matta när de kliver in i ölstugan

Jag förstår nu varför du fick slå igen syltan 😆

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Jag förtår nu varför du fick slå igen syltan 😆

Vem minns saker från mer än 10 år sedan? Jag lämnade den bakom mig redan 2013 så det är kanske dags för dig också att göra det, eller hur, vandra vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Amigo:

Man ska inte ge för enkla lösningar här på MPR, de ska ha ett blåsorkester och en röd matta när de kliver in i ölstugan

Nä det är bättre och ta med sig en ringklocka när man ska gå på lokal 😁

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Nä det ärbättre och ta med en ringklocka när man ska gå på lokal 😁

Klart man kan ha egen ringklocka med, finns ställen där de säljs, i Naklua t.ex Men oftas finns de på bordet redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Nä det är bättre och ta med sig en ringklocka när man ska gå på lokal 😁

På Harrys finns det en ringklocka på varje bord, helt perfekt att använda när man vill ha service. Det är inte alls ansträngande på något sätt att plinga till på den. För övrigt är din jämförelse med en servitris på en svensk restaurang med ett enklare ställe i Thailand hur fel som helst. Ett liknande ställe som Harrys i Sverige har inga servitriser alls utan där står man i kö till kassan och  gör sin beställning och har man en jäkla tur så får man maten utburen till bordet. Ska man ha mer att dricka får man nog vackert masa sig till kassan och göra sin beställning.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Fritz:

På Harrys finns det en ringklocka på varje bord, helt perfekt att använda när man vill ha service. Det är inte alls ansträngande på något sätt att plinga till på den. För övrigt är din jämförelse med en servitris på en svensk restaurang med ett enklare ställe i Thailand hur fel som helst. Ett liknande ställe som Harrys i Sverige har inga servitriser alls utan där står man i kö till kassan och  gör sin beställning och har man en jäkla tur så får man maten utburen till bordet. Ska man ha mer att dricka får man nog vackert masa sig till kassan och göra sin beställning.

Tänk så fel du har. Både Harrys, O'Learys, Bishop Arms med flera i Sverige har visst servispersonal som dessutom vet vad service är.

Om det är ansträngade med eller utan klocka har inte med saken att göra.

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nä det är bättre och ta med sig en ringklocka när man ska gå på lokal 😁

Det var tydligen känsligt att inte hylla Harrys. Känns som det finns nån med fingret i syltburken här. Annars är det väl bara att ta det för vad det är, ett flertals upplevelser.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Är det så svårt att ringa i klockan ?  För mig funkarreceptions-klokke.jpg.15113216fb8d1415079fc29f3e7e75db.jpg det hvergang !

 

Vad har du för ägareintresse i Harrys? Eftersom du till varje pris skall försvara deras tydligen undermåliga service? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har nu skrivit spaltmeter om dålig service på Harrys. Har aldrig varit där och kommer

inte att gå dit. Men va tusan hitta nått annat ställe så slipper ni gnälla

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Boa52:

Ni har nu skrivit spaltmeter om dålig service på Harrys. Har aldrig varit där och kommer

inte att gå dit. Men va tusan hitta nått annat ställe så slipper ni gnälla

Men jag rekommenderar Harrys, om inte annat så kan Du ansluta till kören med egna erfarenheter. Själv har jag aldrig kännt mig ovälkommen eller besvärat hos dem, gillade deras plankstek för 200 THB (visserligen fläskkött men iallafall)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...