Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

13 timmar sedan, skrev Lucky:

Nu har jag varit i Jomtien ett tag och Jomtien är mitt nya stället framöver. Men ryssarna är väldigt många och man ser hur illa omtyckta de är. När man småpratar i hissen så blir det knäpptyst när en ryss kliver in.

Hursomhelst...

Till min poäng. Sitter i en bar strax efter Night Market. Baht bus stannar och jag hör skrik. En riktigt bastant västerlänning, typ 75 år och 150 kg går av bussen och står och skriker till gruppen som är kvar ombord samtidigt som han visar fingret. Förarens sällskap, jag gissar på frugan, går ut och skriker:- Go away!

Han stapplar in på baren där jag är och skriker:- Fucking Russians! I hate them!

 

Du skulle ställt dej upp och vrålat: SLAVA UKRAINI!!!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Padelhallen tar form. Hoppas det går fortare än huset bakom, det har stått så i 2 år.

 

20230128_155912.thumb.jpg.66796f843bbb815f37d506a2a6abdc37.jpg

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-28 at 16:01, skrev Esspe:

Padelhallen tar form. Hoppas det går fortare än huset bakom, det har stått så i 2 år.

 

20230128_155912.thumb.jpg.66796f843bbb815f37d506a2a6abdc37.jpg

 

En bil har fastnat i trädet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Då stänger Aree Max New House 9 februari... tråkigt såklart men hon är 72 och kunderna har sinat.

IMG_20230130_111757068.thumb.jpg.f5fc0f60b96d1cf8214554c1ed5def22.jpgIMG_20230130_112855297_HDR.thumb.jpg.b0e9d2d53ad10d18b48c5c00cd4e637d.jpgIMG_20230130_105621014.thumb.jpg.ff0f2b663d0ec48e325c8d4a3c37e1a2.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en månad nykter, tänkte börja kvällen med en öl på Harrys, Sat i baren, ingen intresserad av mig, tack och adjö, dom vill inte ha några nya kunder, inte mina problem, finns andra baren 🍺😄

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev pust:

Efter en månad nykter, tänkte börja kvällen med en öl på Harrys, Sat i baren, ingen intresserad av mig, tack och adjö, dom vill inte ha några nya kunder, inte mina problem, finns andra baren 🍺😄

Har upplevt samma där, ibland kan man sitta i 10 min medan de "upptagna" i personalen tittar i lur eller snackar. En del stammisar är väldigt poppis, är de där får man knappt beställa framme vid baren ens. Själv har jag slutat gå dit.

 

Men det har varit så länge, ägarna verkar vilja ha det så.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev frogfish:

Har upplevt samma där, ibland kan man sitta i 10 min medan de "upptagna" i personalen tittar i lur eller snackar. En del stammisar är väldigt poppis, är de där får man knappt beställa framme vid baren ens. Själv har jag slutat gå dit.

 

Men det har varit så länge, ägarna verkar vilja ha det så.

Det var nån på forumet som påpekade det, bristande service, kring en jul buffe för länge sedan.

 

 

Han blev fasen hudflängd här på forumet för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev apknug:

Det var nån på forumet som påpekade det, bristande service, kring en jul buffe för länge sedan.

 

 

Han blev fasen hudflängd här på forumet för det.

Om vi tänker på samma person så vart han grinig för pepparkakorna var slut när han ville ha sådana. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pust:

Efter en månad nykter, tänkte börja kvällen med en öl på Harrys, Sat i baren, ingen intresserad av mig, tack och adjö, dom vill inte ha några nya kunder, inte mina problem, finns andra baren 🍺😄

Tråkigt att höra, jag har inte varit i Thailand på 3 år så kanske det har blivit ännu sämre?

 

Jag vet inte om ägarna läser här inne på MPR, något de absolut borde göra. Jag hade i alla fall gjort det :) 

 

Ja, det finns ju minst sagt gott om barer, det är ju knappast för ölen man går dit, att man går förbi Harrys är ju för att 'alla' är där och man kanske kan träffa nån att snacka lite med.

 

Vi kanske återvänder till Thailand snart igen, då får vi väl hitta ett nytt samlingsställe eller så får Harrys se till att bättra sig! Hade jag varit ägare hade jag blivit vansinnig på personalen, men det är ju jag det...

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev pust:

Efter en månad nykter, tänkte börja kvällen med en öl på Harrys, Sat i baren, ingen intresserad av mig, tack och adjö, dom vill inte ha några nya kunder, inte mina problem, finns andra baren 🍺😄

 

På Harrys måste man vifta och/eller ropa, göra sig sedd helt enkelt :party: :frantic:. Det är sedan gammalt. Häng med mig nästa gång så ska jag lära ut ett par knep. :rap:  :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Harrys senast förra veckan och upplevde samma sak. Känner de inte igen dig så skiter de nästan i dig. Vi skickade fram en kurir till baren för att beställa när vi ville ha något och gick senare rakt över gatan till Zip för att käka istället. 

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Joe:

Tråkigt att höra, jag har inte varit i Thailand på 3 år så kanske det har blivit ännu sämre?

 

Jag vet inte om ägarna läser här inne på MPR, något de absolut borde göra. Jag hade i alla fall gjort det :) 

 

Ja, det finns ju minst sagt gott om barer, det är ju knappast för ölen man går dit, att man går förbi Harrys är ju för att 'alla' är där och man kanske kan träffa nån att snacka lite med.

 

Vi kanske återvänder till Thailand snart igen, då får vi väl hitta ett nytt samlingsställe eller så får Harrys se till att bättra sig! Hade jag varit ägare hade jag blivit vansinnig på personalen, men det är ju jag det...

 

  / Joe

Man kan hoppas att de på forumet som förvarar Harrys skickar informationen vidare till ledningen. All feedback torde vara intressant.

 

Men då det finns 100 tals ställen så är det enkelt, gillar man inte stället går man till ett annat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

Man kan hoppas att de på forumet som förvarar Harrys skickar informationen vidare till ledningen. All feedback torde vara intressant.

 

Men då det finns 100 tals ställen så är det enkelt, gillar man inte stället går man till ett annat. 

 

Harrys är ju mestadels en träffpunkt för svenskar och där är konkurrensen inte så stor. Vad jag vet är det Scandalic (som bara har lite micromat) och Zip (som har utmärkt mat).

 

På Jomtien har Vickans numera blivit danskt och Siambylla har sporadiska öppettider samt höjt priserna ordentligt i sann covidanda. Aqvavit finns ju men det är övre prisskiktet och knappast något för Changdrickarna. Finns en bar på Rompho Market också som jag tror har lite mat, I love this bar tror jag den heter.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist där ang Harrys, de flesta har nog upplevt samma sak, synd på ett annars bra ställe.

Ägarna lär också förlora en hel del inkomst på den ständigt värdelösa personalen, drygt för dem efter de bistra år som varit.

Dr gånger jag vart i byn nu de senaste åren så föredrar jag Kåres som också ligger bra till, och man slipper tjata för att bli serverad.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

På Harrys måste man vifta och/eller ropa, göra sig sedd helt enkelt :party: :frantic:. Det är sedan gammalt. Häng med mig nästa gång så ska jag lära ut ett par knep. :rap:  :17:

Om man som jag inte vill väcka för stor uppmärksamhet så ger man bara receptionsklockan på bordet en lätt smäll när man önskar service. För övrigt är väl enda problemet för mig med Harrys är att hitta ett ledigt bord dom gånger jag vill sitta och äta för mig själv.

receptions-klokke.jpg.178b0095804adb97d240ea2124dc9a2e.jpg

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Trist där ang Harrys, de flesta har nog upplevt samma sak, synd på ett annars bra ställe.

Ägarna lär också förlora en hel del inkomst på den ständigt värdelösa personalen, drygt för dem efter de bistra år som varit.

Dr gånger jag vart i byn nu de senaste åren så föredrar jag Kåres som också ligger bra till, och man slipper tjata för att bli serverad.

Jag har ju varit på Harrys och Zip en hel del den senaste månaden. Och visst kommer man dit och sätter sig så måste man ofta göra personalen uppmärksam på att man vill beställa något de till trots att jag är tjenis med många i personalen. Jag upplever lite samma sak på ZIP som förövrigt har riktigt bra mat nu om man kommer dit och sätter med ett redan sittande sällskap. På Harrys kommer det och går mycket folk. Ofta sitter vi ett stort sällskap vid ett eller flera bord, en går och en annan kommer till, så det är inte alltid så lätt att hålla reda på för personalen när det är mycket folk. Eftersom det är lite av en träffpunkt för Svenskar kommer det inte sällan in folk bara för att pratar en stund för att sedan går vidare utan att beställa något. Gör man bara personalen uppmärksam på att man vill ha service så är det flesta jätte trevliga och bra. Så att de skulle ha värdelös personal håller jag inte med om. Men tar man det personligt att man inte direkt blir uppmärksammad så drabbar det nog mest en själv. Förövrigt så går nog Harrys rätt bra nu efter att ha klarat de bistra åren.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har ju varit på Harrys och Zip en hel del den senaste månaden. Och visst kommer man dit och sätter sig så måste man ofta göra personalen uppmärksam på att man vill beställa något de till trots att jag är tjenis med många i personalen. Jag upplever lite samma sak på ZIP som förövrigt har riktigt bra mat nu om man kommer dit och sätter med ett redan sittande sällskap. På Harrys kommer det och går mycket folk. Ofta sitter vi ett stort sällskap vid ett eller flera bord, en går och en annan kommer till, så det är inte alltid så lätt att hålla reda på för personalen när det är mycket folk. Eftersom det är lite av en träffpunkt för Svenskar kommer det inte sällan in folk bara för att pratar en stund för att sedan går vidare utan att beställa något. Gör man bara personalen uppmärksam på att man vill ha service så är det flesta jätte trevliga och bra. Så att de skulle ha värdelös personal håller jag inte med om. Men tar man det personligt att man inte direkt blir uppmärksammad så ligger det nog mest på en själv. Förövrigt så går nog Harrys rätt bra nu efter att ha klarat de bistra åren.

Alltså, egentligen har jag inga större problem med att påkalla personalens uppmärksamhet om jag vill ha service!

 

Min kommentar tidigare var väl egentligen mer angående att: "Kunden har alltid rätt"

 

I dagens läge så betyder ju social media mer och mer och hade jag varit ägare hade jag definitivt följt de olika medierna för feedback och också sett till att förbättra mig. Konkurrensen i Pattis är ju mördande så...

 

Ett bra exempel är väl Maitan i Jomtien, han lyckades ju med nästan enbart MPR och senare Facebook påkalla ett jäkla intresse för sitt lilla guesthouse. Han hade aldrig blivit såpass 'populär' utan social media!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har ju varit på Harrys och Zip en hel del den senaste månaden. Och visst kommer man dit och sätter sig så måste man ofta göra personalen uppmärksam på att man vill beställa något de till trots att jag är tjenis med många i personalen. Jag upplever lite samma sak på ZIP som förövrigt har riktigt bra mat nu om man kommer dit och sätter med ett redan sittande sällskap. På Harrys kommer det och går mycket folk. Ofta sitter vi ett stort sällskap vid ett eller flera bord, en går och en annan kommer till, så det är inte alltid så lätt att hålla reda på för personalen när det är mycket folk. Eftersom det är lite av en träffpunkt för Svenskar kommer det inte sällan in folk bara för att pratar en stund för att sedan går vidare utan att beställa något. Gör man bara personalen uppmärksam på att man vill ha service så är det flesta jätte trevliga och bra. Så att de skulle ha värdelös personal håller jag inte med om. Men tar man det personligt att man inte direkt blir uppmärksammad så drabbar det nog mest en själv. Förövrigt så går nog Harrys rätt bra nu efter att ha klarat de bistra åren.

Jo Harrys går nog bra, och det kommer nog inte ändras. De ligger ju inom "charterkvarteren". Och det är ju lite därför det är som det är, de bryr sig inte så mkt om några inte kommer tillbaka, kommer alltid nya.

 

Vi uppmärksammade bara ett fenomen som inte är nytt, sen kan vi tycka vad vi vill om det. En del (som jag) går till andra ställen med annan attityd, andra fortsätter gå dit. Inte svårare än så.

Ska jag behöva vara tacksam för att jag går till ett ställe kan jag stanna i Sverige🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Joe:

Alltså, egentligen har jag inga större problem med att påkalla personalens uppmärksamhet om jag vill ha service!

 

Min kommentar tidigare var väl egentligen mer angående att: "Kunden har alltid rätt"

 

I dagens läge så betyder ju social media mer och mer och hade jag varit ägare hade jag definitivt följt de olika medierna för feedback och också sett till att förbättra mig. Konkurrensen i Pattis är ju mördande så...

 

Ett bra exempel är väl Maitan i Jomtien, han lyckades ju med nästan enbart MPR och senare Facebook påkalla ett jäkla intresse för sitt lilla guesthouse. Han hade aldrig blivit såpass 'populär' utan social media!

 

  / Joe

 

Harrys är hyfsade på sociala medier, och då särskilt FB. Betydelsen av  MPR för dem kan nog betraktas som högst marginell. Inte många på forumet numer som hänger i Pattaya vare sig någon längre eller kortare tid. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Harrys är hyfsade på sociala medier, och då särskilt FB. Betydelsen av  MPR för dem kan nog betraktas som högst marginell. Inte många på forumet numer som hänger i Pattaya vare sig någon längre eller kortare tid. 

Så är det.

Men iom att jag redan i planeringen är "högst marginell", så väljer jag andra ställen. Dock händer det att nån vill träffas där, då ses vi där. Maten är ju bra, och ölen samma som överallt. Och kebaben (zip) är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

En del (som jag) går till andra ställen med annan attityd, andra fortsätter gå dit

Är det inte bara en vinst för Harry´s att Du är på en annan plats? Enda du lämnar är sand på golvet.

 

För mig har det funkat att jag gått till bardisken o beställt när jag kommit in och satt sen vid ledig eller lämplig bord. 

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Är det inte bara en vinst för Harry´s att Du är på en annan plats? Enda du lämnar är sand på golvet.

 

För mig har det funkat att jag gått till disken o beställt när jag kommit in och satt sen vid ledig eller lämplig bord. 

Ja att man behöver beställa nere vid disken säger en del om kvaliteten på stället.

 

Inte konstigt att alla verka dissa haket.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Amigo:

Är det inte bara en vinst för Harry´s att Du är på en annan plats? Enda du lämnar är sand på golvet.

 

För mig har det funkat att jag gått till bardisken o beställt när jag kommit in och satt sen vid ledig eller lämplig bord. 

Troligen klarar de sig bättre utan mig, man ska ju ha nöjda kunder.

 

Men den största vinsten måste ju vara att slippa dig. Sittande i en hyreskvart i Lappland som betalas av socialen kan inte vara så kul (Varsågod, förresten). "Time of her life" för damen när hon förstod att det var hon som skulle försörja dig. Räknar dagarna fram till 2 år....

 

Men lycka till med dina visum- och köks(skåp)affärer. Verkar passa dig som handsken......

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frogfish:

Men den största vinsten måste ju vara att slippa dig. Sittande i en hyreskvart i Lappland som betalas av socialen kan inte vara så kul (Varsågod, förresten). "Time of her life" för damen när hon förstod att det var hon som skulle försörja dig. Räknar dagarna fram till 2 år....

Jag är också överlycklig att jag slipper folk av din typ, så i den delen tycker vi likadant. Annars var det inte mycket rätt i din inlägg. Enda bidraget Du ger till forumet är knäll att det finns dåligt med sprit eller nån har druckit upp ditt groggvirke. Du verkar vara rätt alkoholiserat stackare. Rätt löjligt att man inte klarar byte av flyg utan att det ska finnas sprit tillgå.

 

Vad är det som händer vid 2 år?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Rätt löjligt att man inte klarar byte av flyg utan att det ska finnas sprit tillgå.

Du får gärna visa var jag skrivit nåt om det (inte taxfree). Vore intressant att se.

 

Vad som händer vid 2 år lär du nog märka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...