Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

  • Svar 4,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    425

  • Esspe

    390

  • pust

    343

  • Fritz

    206

On 2022-12-09 at 18:09, skrev Esspe:

Enligt bekräftade rykten håller det på att byggas en padelhall på pratamnak med svensk inblandning. Verkar dock ha gått i stå. Marken röjdes för ett par månader sen men sen har det inte hänt mer än att man satt upp ett grönt nätstaket som faller ihop med jämna mellanrum. Vad månde bliva?

 

20221208_145206.thumb.jpg.9d26c41328ed913685b1000e1eb13864.jpg

 

Börjar hända saker nu. Burmesiska eller kambodjaner har byggt plåtskjul och marken  bearbetas.

 

Måste bara kasta in en brasklapp. Inte helt säker på att det är denna tomten, det har röjas 3-4 till nu på Kasetsin. Ska dom inte bygga en mastodonthall bör det dock vara den här.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev pust:

Förlåt, är vi i Pattaya, Padel 😁👌

IMG20221228201337.jpg

 

 

Väldigt söt och snygg tjej, men hur kan hon vara så korkad att göra alla dessa tatueringar.

 

Vad kommer hennes barn och barnbarn att tycka om tatueringarna när hon är mor och mormor?

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev ArneMorales:

 

 

Väldigt söt och snygg tjej, men hur kan hon vara så korkad att göra alla dessa tatueringar.

 

Vad kommer hennes barn och barnbarn att tycka om tatueringarna när hon är mor och mormor?

 

Är hon en bra mor och mormor så lär de älska henne oavsett?

Jag gillar inte heller tatueringar men har accepterat att det är upp till var och en. Jag skulle inte uppskatta om folk hade offentliga åsikter om mitt utseende.

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Lucky:

 

Är hon en bra mor och mormor så lär de älska henne oavsett?

Jag gillar inte heller tatueringar men har accepterat att det är upp till var och en. Jag skulle inte uppskatta om folk hade offentliga åsikter om mitt utseende.

Ditt , mitt utsende är en annan sak men rita på kroppen så där inte klokt, Då förvanskar

man sitt utsende. Dumheter

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ArneMorales:

 

 

Väldigt söt och snygg tjej, men hur kan hon vara så korkad att göra alla dessa tatueringar.

 

Vad kommer hennes barn och barnbarn att tycka om tatueringarna när hon är mor och mormor?

 

När hon är mormor, kommer hon troligen att sitta i templet i byn med andra mormödrar som också har en hel del tatueringar. Hennes generation av barnbarn kommer nog att uppfatta det som tämligen normalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Lucky:

 

Är hon en bra mor och mormor så lär de älska henne oavsett?

Jag gillar inte heller tatueringar men har accepterat att det är upp till var och en. Jag skulle inte uppskatta om folk hade offentliga åsikter om mitt utseende.

Självklart är det upp till var och en hur man vill behandla sin egen kropp.

 

I Pattaya ser man tyvärr alldeles för många unga tjejer som med tex  stora tatueringar eller silikonbröst orsakar skador på sin egen kropp. Kanske bara för att synas lite bättre i den hårda konkurrensen på barerna  och massagesalongerna.

 

Tror inte de känner till vilka problem det kan medföra för dem i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi Pothole. Ständigt samma kan man kanske tycka vid en första anblick i alla fall om tittar ner i gatan:

300437824_potholedec2022.thumb.jpg.a2ce31876eacf0d0281a7470b0c4cb95.jpg

Men lyfter man blicken kan man se att det hänt en del på sistone. Stenbordet har tidigare berättat om sina besök på "the Green Lantern" en bar med svenskintressen som ligger på vänster sida ett par snäpp innan Triangle Bar

 

1_pic.png.1f8dfd14fb30b10ba496361db894fcc4.thumb.png.8ff1959105e3574bdf6ecddfdd0fb8d6.png

 

Mittemellan Triangeln och Gröna Lyktan har i alla år jag varit här alltid funnits ett bokcafé/bokhandel: Canterbury Tales. Inte längre:

637436434_bokcafepothole.thumb.jpg.da249d4be6dc18403b0593d209eaaeb8.jpg

För den som saknar Canterbury Tales kan jag glädjande meddela att den finns kvar, men numera längre upp över trean, på Soi Bongkot.

 

image.thumb.png.50763978764bc35aa8b849d43f2f5931.png

 

Mittemot Canterbury Tales och Triangeln låg förr Amons Bar & Massage, en kombo som funkade bra hos stans faranggubbar. Så icke längre. Något strul gjorde att de slog igen och istället finns där nu en sportbar i de lokalerna. Amon överlevde dock också, och finns nu längre upp på gatan, nästan mot slutet uppe vid trean, på samma sida:

828605562_newamon.thumb.jpg.039038f42ec5ef33158fc1adfa32b5a4.jpg

Devils Den,  en annan klassiker. Man undrar vad som händer där? Ombyggnation i alla fall:

626523242_tehden.thumb.jpg.59b5e0a9db44247506e459e920f7bee2.jpg

Bästa namnet på nya ställen måste dock vara den coffee shop som helt sonika döpte sig till "Pothole"

 

1586464423_potholebar.thumb.jpg.660c5c9f7e4d980701bc18cb9ffaa1ec.jpg 

 

Som synes ovan bredvid en annan svenskbar där man kan avsluta sina barrunda på Pothole om man startat från Buakhow och lyckats ta sig till slutet: Junes Cocktails.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Självklart är det upp till var och en hur man vill behandla sin egen kropp.

 

I Pattaya ser man tyvärr alldeles för många unga tjejer som med tex  stora tatueringar eller silikonbröst orsakar skador på sin egen kropp. Kanske bara för att synas lite bättre i den hårda konkurrensen på barerna  och massagesalongerna.

 

Tror inte de känner till vilka problem det kan medföra för dem i framtiden.

Jag antar att det finns vissa som uppskattar en tjej med stora tatueringar? Nån fetish kanske?

 

Jag för min del tycker annorlunda, jag skulle snarare undvika en sån tjej, ser för jävligt ut enligt mig...

 

Jaja, jag börjar väl bli gammal, eller? :) :)  

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi Lengkee...

 

Ser kanske mer händelselöst ut på Soi Potholes parallellgata och visst har den en lite lugnare profil. Men även här har det kommit en del nytt. Röka på är inga problem, tre coffee shops på de första hundra meterna om man promenerar in från Sai 3.

968823011_lengkeecoffeeshop.thumb.jpg.606e040ccf3013d3e727ff92941ce964.jpg

La Poste finns förstås kvar. Givetvis har jag aldrig varit där så det blir ingen recension av upplevelsen.

692669573_laposte.thumb.jpg.8464fd2d0a879b72563a92ab5efdc08b.jpg

Där Retox (originalet) en gång fanns är det däremot vildvuxet fortfarande. Trist, där har man sett mycket fotboll förr om åren.

retox.thumb.jpg.0a409d7fbf5c638b21397623672f8e15.jpg

 

Lite längre ner finns en pizzeria för Cheap Charlies. Rätt hyfsade pizzor faktiskt. 

 

303959003_bezalengkee.thumb.jpg.ac0fab942f714ba7837aeb2620c2a2a9.jpg

Stackaren som för några år sedan köpte Steak & Co samt Smoking Joes har blivit av med en unit, och är som en konsekvens av det inklämd mellan två av säljarens restauranger.  Namnbyte på den ena till American Bar & Grill och den andra ska slå upp portarnas snart under namnet Flames.

1644927938_flameamerican.thumb.jpg.51ea4780f8790d3c9012887448e212c8.jpg

 

Namnet till trots så serverar American Bar & Grill även en kinesisk buffé. Västerländskt kinesiskt så maträtterna är ungefär som på en svensk kinakrog (finns det några sådana kvar i Sverige förresten eller har alla blivit thaihak?).

 kinabuffet.thumb.jpg.0694af3f5370a4608f7b80609384dde7.jpg

Opey the Place flyttar ingen på, och populärt att bo där verkar det fortfarande vara.

 

opey.thumb.jpg.d45bd1d1234f407fe539c6c405d34f7a.jpg

 

 

När man kommer ner mot den galna korsningen Lengkee/Buakhow/Diana (vid gubbhyllan) finner man engelsmännens nya favorithak för frukost, Kungs. De gör tydligen egna korvar av engelskt snitt som ingår i de flesta av de "traditional english breakfast". Mittemot har samma ägare öppnat hamburgerhak, där det smashas hamburgare för fullt. Jag kan leva med trenden med "smashed burgers", men har svårare för trenden med dubbla burgare. Som någon beskrev det: Jag föredrar att min hamburgare är mer bred än hög. 

kungs.thumb.jpg.f151a34ca6b94794cbb282ea0996533b.jpg

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-29 at 09:56, skrev Joe:

Jag antar att det finns vissa som uppskattar en tjej med stora tatueringar? Nån fetish kanske?

 

Jag för min del tycker annorlunda, jag skulle snarare undvika en sån tjej, ser för jävligt ut enligt mig...

 

Jaja, jag börjar väl bli gammal, eller? :) :)  

 

  / Joe

Ja, du börjar bli gammal. Personligen bryr jag mig inte om det sitter färg på halva kroppen bara personligheten är den rätta.

 

Hårfästet börjar väl krypa upp lite på ålderns höst så det diskuteras nog flitigt på andra forum😀

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-29 at 09:56, skrev Joe:

Jag antar att det finns vissa som uppskattar en tjej med stora tatueringar? Nån fetish kanske?

 

Jag för min del tycker annorlunda, jag skulle snarare undvika en sån tjej, ser för jävligt ut enligt mig...

 

Jaja, jag börjar väl bli gammal, eller? :) :)  

 

  / Joe

håller med, avtändande med en massa färg på kroppen, gör att dom ser ut som bar proffs

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

håller med, avtändande med en massa färg på kroppen, gör att dom ser ut som bar proffs

Vem gillar inte ett proffs😍

 

 

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev spooncreek:

Soi Lengkee...

 

Ser kanske mer händelselöst ut på Soi Potholes parallellgata och visst har den en lite lugnare profil. Men även här har det kommit en del nytt. Röka på är inga problem, tre coffee shops på de första hundra meterna om man promenerar in från Sai 3.

968823011_lengkeecoffeeshop.thumb.jpg.606e040ccf3013d3e727ff92941ce964.jpg

La Poste finns förstås kvar. Givetvis har jag aldrig varit där så det blir ingen recension av upplevelsen.

692669573_laposte.thumb.jpg.8464fd2d0a879b72563a92ab5efdc08b.jpg

Där Retox (originalet) en gång fanns är det däremot vildvuxet fortfarande. Trist, där har man sett mycket fotboll förr om åren.

retox.thumb.jpg.0a409d7fbf5c638b21397623672f8e15.jpg

 

Lite längre ner finns en pizzeria för Cheap Charlies. Rätt hyfsade pizzor faktiskt. 

 

303959003_bezalengkee.thumb.jpg.ac0fab942f714ba7837aeb2620c2a2a9.jpg

Stackaren som för några år sedan köpte Steak & Co samt Smoking Joes har blivit av med en unit, och är som en konsekvens av det inklämd mellan två av säljarens restauranger.  Namnbyte på den ena till American Bar & Grill och den andra ska slå upp portarnas snart under namnet Flames.

1644927938_flameamerican.thumb.jpg.51ea4780f8790d3c9012887448e212c8.jpg

 

Namnet till trots så serverar American Bar & Grill även en kinesisk buffé. Västerländskt kinesiskt så maträtterna är ungefär som på en svensk kinakrog (finns det några sådana kvar i Sverige förresten eller har alla blivit thaihak?).

 kinabuffet.thumb.jpg.0694af3f5370a4608f7b80609384dde7.jpg

Opey the Place flyttar ingen på, och populärt att bo där verkar det fortfarande vara.

 

opey.thumb.jpg.d45bd1d1234f407fe539c6c405d34f7a.jpg

 

 

När man kommer ner mot den galna korsningen Lengkee/Buakhow/Diana (vid gubbhyllan) finner man engelsmännens nya favorithak för frukost, Kungs. De gör tydligen egna korvar av engelskt snitt som ingår i de flesta av de "traditional english breakfast". Mittemot har samma ägare öppnat hamburgerhak, där det smashas hamburgare för fullt. Jag kan leva med trenden med "smashed burgers", men har svårare för trenden med dubbla burgare. Som någon beskrev det: Jag föredrar att min hamburgare är mer bred än hög. 

kungs.thumb.jpg.f151a34ca6b94794cbb282ea0996533b.jpg

 

 

 

 

Har provat burgarna, riktigt bra.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Esspe:

 

Har provat burgarna, riktigt bra.

 

Så länge donken har extrapris på QP Cheese ser jag ingen anledning att chansa med dubbla smashburgare. 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-28 at 14:27, skrev ArneMorales:

 

 

Väldigt söt och snygg tjej, men hur kan hon vara så korkad att göra alla dessa tatueringar.

 

Vad kommer hennes barn och barnbarn att tycka om tatueringarna när hon är mor och mormor?

Är du född på 1800 talet eller? Är väl inget konstigt med det och hennes barn och barnbarn kommer vara så vana när alla har tatueringar. Herregud va gammalmodigt 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev dooks:

Är du född på 1800 talet eller? Är väl inget konstigt med det och hennes barn och barnbarn kommer vara så vana när alla har tatueringar. Herregud va gammalmodigt 

"Alla har tatueringar". Nej verkligen inte, långt ifrån alla som tur är....

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-27 at 09:36, skrev lasseiudon:

 

Jag har nu påbörjat Plan B, Nyårsafton i Pattis! Hotell är bokat, Flyg är bokat, Nyårssupe på Hilton är bokat och jag utgår ifrån att det kommer bli ett smaskigt fyrverkeri även på nyårsafton.

Hur gick det Lasse kom.du ner till Pattaya och fick se några fyrverkerier? 

 

De blev väl så att de fick skjuta i alla fall till slut. 

 

Själv var jag i ho Chi min staden och det var så Satans mycket folk så.man blev mörkrädd. Fast nice ända sitta på trottoaren o dricka Saigon bia!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev uptoyou:

"Alla har tatueringar". Nej verkligen inte, långt ifrån alla som tur är....

Jävla blekfis...

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev spooncreek:

Soi Lengkee...

 

Ser kanske mer händelselöst ut på Soi Potholes parallellgata och visst har den en lite lugnare profil. Men även här har det kommit en del nytt. Röka på är inga problem, tre coffee shops på de första hundra meterna om man promenerar in från Sai 3.

968823011_lengkeecoffeeshop.thumb.jpg.606e040ccf3013d3e727ff92941ce964.jpg

La Poste finns förstås kvar. Givetvis har jag aldrig varit där så det blir ingen recension av upplevelsen.

692669573_laposte.thumb.jpg.8464fd2d0a879b72563a92ab5efdc08b.jpg

Där Retox (originalet) en gång fanns är det däremot vildvuxet fortfarande. Trist, där har man sett mycket fotboll förr om åren.

retox.thumb.jpg.0a409d7fbf5c638b21397623672f8e15.jpg

 

Lite längre ner finns en pizzeria för Cheap Charlies. Rätt hyfsade pizzor faktiskt. 

 

303959003_bezalengkee.thumb.jpg.ac0fab942f714ba7837aeb2620c2a2a9.jpg

Stackaren som för några år sedan köpte Steak & Co samt Smoking Joes har blivit av med en unit, och är som en konsekvens av det inklämd mellan två av säljarens restauranger.  Namnbyte på den ena till American Bar & Grill och den andra ska slå upp portarnas snart under namnet Flames.

1644927938_flameamerican.thumb.jpg.51ea4780f8790d3c9012887448e212c8.jpg

 

Namnet till trots så serverar American Bar & Grill även en kinesisk buffé. Västerländskt kinesiskt så maträtterna är ungefär som på en svensk kinakrog (finns det några sådana kvar i Sverige förresten eller har alla blivit thaihak?).

 kinabuffet.thumb.jpg.0694af3f5370a4608f7b80609384dde7.jpg

Opey the Place flyttar ingen på, och populärt att bo där verkar det fortfarande vara.

 

opey.thumb.jpg.d45bd1d1234f407fe539c6c405d34f7a.jpg

 

 

När man kommer ner mot den galna korsningen Lengkee/Buakhow/Diana (vid gubbhyllan) finner man engelsmännens nya favorithak för frukost, Kungs. De gör tydligen egna korvar av engelskt snitt som ingår i de flesta av de "traditional english breakfast". Mittemot har samma ägare öppnat hamburgerhak, där det smashas hamburgare för fullt. Jag kan leva med trenden med "smashed burgers", men har svårare för trenden med dubbla burgare. Som någon beskrev det: Jag föredrar att min hamburgare är mer bred än hög. 

kungs.thumb.jpg.f151a34ca6b94794cbb282ea0996533b.jpg

 

 

 

Du glömde att berätta var dom snyggaste hönsen jobbar 😁

Nu väntar vi på en ingående beskrivning av soi 6 👌😁

IMG20230102101647.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...