Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Flopp kanske, men all lek med boll är väl roligt.......varför vara negativ?

Helt rätt! Lek med boll är kul. Bara att bygga banor och tjäna de stora big bucks. 

 

Nej, det är några svenskar som tydligen satsat pengar på en padelhall i pratumnak. Tyvärr är min bedömning att det inte är en bra investering. Min bedömning är att det inte kommer gå att tjäna pengar på padel i Thailand.

 

Men visst är det kul att spela. Jag spelade själv padel på skolgården 1975! 

 

Sen finns det DQ som lämnar WO också som i alla sporter.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 4,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    425

  • Esspe

    390

  • pust

    343

  • Fritz

    206

Asia Hotel var väl först ut med en 9 -håls kortbana. Funkar hur bra som helst idag. Tokiga kineser som inte orkar åka ut till dom riktiga banorna.  Paddel kan vara nästa grej, dock tror jag att servicen begränsar det en hel del.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Asia Hotel var väl först ut med en 9 -håls kortbana. Funkar hur bra som helst idag. Tokiga kineser som inte orkar åka ut till dom riktiga banorna.  Paddel kan vara nästa grej, dock tror jag att servicen begränsar det en hel del.

Jag åker ofta förbi den banan. Det är sällan man ser nån spela. Nu lär Asia hotel äga marken och den är billig i drift. Jag vet i tusan om nån hade kommerciell kunna satsa på det idag och tjäna pengar. 

 

Padel kräver minder yta men är det hall, ja då blir det byggnad och med AC som ska drivas.... 

 

Mini golf! 

 

That's the shit det ska alla svenskar spela på semestern!

Link to comment
Dela på andra sajter

En fling med caddyn, 19:e hålet och några bira på club house och man har en en hel dag utan frugan. Paddel är som en timmes tennis match.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev apknug:

Jag åker ofta förbi den banan. Det är sällan man ser nån spela. Nu lär Asia hotel äga marken och den är billig i drift. Jag vet i tusan om nån hade kommerciell kunna satsa på det idag och tjäna pengar. 

 

Padel kräver minder yta men är det hall, ja då blir det byggnad och med AC som ska drivas.... 

 

Mini golf! 

 

That's the shit det ska alla svenskar spela på semestern!

Pre corona så var det bra beläggning på den "lilla banan".  Bodde själv 400 m därifrån så Asia gjorde ett smart val som spenderade marken väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Asia Hotel var väl först ut med en 9 -håls kortbana. Funkar hur bra som helst idag. Tokiga kineser som inte orkar åka ut till dom riktiga banorna.  Paddel kan vara nästa grej, dock tror jag att servicen begränsar det en hel del.

Är nog mer än tokiga kineser som lirar där. Spelades och spelas mycket fylle golf där. Många roliga minnen där ifrån. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stoneys:

Är nog mer än tokiga kineser som lirar där. Spelades och spelas mycket fylle golf där. Många roliga minnen där ifrån. 

Jo, många "feta" bett har det blivit där.  Kommer ihåg när caddies fick spela istället för oss😃 Aktiekursen på Hasses var viktigare

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Jo, många "feta" bett har det blivit där.  Kommer ihåg när caddies fick spela istället för oss😃 Aktiekursen på Hasses var viktigare

Hoppas Hasse mår bra, vet du?

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Naam jai:

Hoppas Hasse mår bra, vet du?

Vet ej tyvärr.  Har inte varit där sedan 90-talet då aktiekurserna satt  på tavlan dagen efter😀

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Pre corona så var det bra beläggning på den "lilla banan".  Bodde själv 400 m därifrån så Asia gjorde ett smart val som spenderade marken väl.

Ser banan från mitt fönster. Inte mycket folk som spelar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Ser banan från mitt fönster. Inte mycket folk som spelar.

Bra tryck förr om åren. Har hotellet lite gäster så påverkar det,  men asiater runt golfbanan och vattenparken kunde fan skapa hjärnblödning..

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

Flopp kanske, men all lek med boll är väl roligt.......varför vara negativ?

Ja, speciellt fickpingis är ju hur kul som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev GreenValley:

Ja, speciellt fickpingis är ju hur kul som helst!

I tråden Nytt i Pattaya skulle jag säga att fickpingis är lika onödigt som badvakter på McDonalds

Link to comment
Dela på andra sajter

En del rävar minns säkert det här hotellet på Soi Buakhow:

 

image.png.01fa7c7d8a41d7c8065a552dcc6e8ccf.png

:

Det revs för några år sedan, och i dess ställe har vi nu istället  fått detta flådiga nybygge, Hotell Debua

 

IMG_20221123_134259.thumb.jpg.cdea204a48c7a8eb2b5691b8f7fc46a4.jpgIMG_20221215_150322.thumb.jpg.7a4da039db5286e7627185fdb66f7d67.jpg

 

1200 THB natten enligt Google,  känns överkomligt för att bo nytt och i bra läge. Någon semesterfirande medlem får ta på sig ansvaret att testa och recensera.

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-15 at 10:23, skrev spooncreek:

En del rävar minns säkert det här hotellet på Soi Buakhow:

 

image.png.01fa7c7d8a41d7c8065a552dcc6e8ccf.png

:

Det revs för några år sedan, och i dess ställe har vi nu istället  fått detta flådiga nybygge, Hotell Debua

 

IMG_20221123_134259.thumb.jpg.cdea204a48c7a8eb2b5691b8f7fc46a4.jpgIMG_20221215_150322.thumb.jpg.7a4da039db5286e7627185fdb66f7d67.jpg

 

1200 THB natten enligt Google,  känns överkomligt för att bo nytt och i bra läge. Någon semesterfirande medlem får ta på sig ansvaret att testa och recensera.

 

 

Här är en video av hotellet + ett annat nytt hotell 50 m bort som ser mycket bättre ut!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-09 at 20:14, skrev apknug:

Jag åker ofta förbi den banan. Det är sällan man ser nån spela. Nu lär Asia hotel äga marken och den är billig i drift. Jag vet i tusan om nån hade kommerciell kunna satsa på det idag och tjäna pengar. 

 

Padel kräver minder yta men är det hall, ja då blir det byggnad och med AC som ska drivas.... 

 

Mini golf! 

 

That's the shit det ska alla svenskar spela på semestern!

Det behöver inte vara en hall. På samui har de byggt tre utomhusbanor. Dock inte mycket folk. Och minigolfbanan mycket lite folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

De relativt få av forumets medlemmar som varit eller är i Pattaya på sistone har noterat hur stan har överösts av coffee-shops likt den på bilden nedan.

 

image.png.944484207eac42c1b9b1beb4857f52e9.png

 

Och visst röks det på rätt mycket mest överallt just nu (eller äts kakor eller soppa), men man anar en överetablering. Kan kanske jämföras med padelbanor i Sverige: även om efterfrågan är stor ser alltför många chansen till snabba cash, och hux flux så är utbud större än efterfrågan. 

 

Någon sa häromkvällen att samma gäller för bönderna som odlar plantan. Bra med pengar att tjäna i början av avregleringen, större utbud nu, och därmed mindre betalt. Rätt lätt att odla  dessutom säger de som vet.

 

Frågan är väl hur det blir långsiktigt, kommer många likt svenska padelbanor att slå igen inom något år? Det som talar emot, i varje fall i Pattaya, är att stan är kroniskt överetablerad när det gäller det mesta i nöjessektorn  (barer, restauranger, agogos, nattklubbar etc). Kanske kommer även coffee-shops bara att snurra vidare med nya ägare när en gammal ägare rökt sin sista pipa.

 

Den om lever får se...

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...