Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Waow, för det priset ingår nog knappast pepparkakor eller glögg...

Det ingår iaf förbannat trevlig personal.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Jive:

Det ingår iaf förbannat trevlig personal.

Det kommer man långt på👍

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Jive:

Jag har idag bokat julbord på Brygghuset - 400 baht.

 

Snålvarg! 🤣

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev spooncreek:

Sen hade de riktiga svenska köttbullar också, utan dansk kontaminering (de är iofs från Öresund, så fan vet)

:🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev 65Selander:

:🤣

När en skåning, som jag, gillar deras köttbullar, då är det nog inget fel på den andra maten.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

När en skåning, som jag, gillar deras köttbullar, då är det nog inget fel på den andra maten.

Ja Skåne och Danmark är väl samma sak, så du kommer inte märka nån skillnad

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Naam jai:

någon som vet om badtunnan på Village finns kvar?

 

Blue Lagoon är öppet, men har mindre folk än förr, och kör också mindre konserter. Kanske kommer de att öka takten på det nu under högsäsongen.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev spooncreek:

Eder ständigt utsände sekreterare har idag genomfört en större utflykt, från storstaden till den sömniga strandorten. 

 

Själva resan med motorbiketaxi gick bra, det tog cirka en kvart eftersom det var lite trafik. Vi valde dock att inte stanna för fika. Väl framme så utfördes ärendet som gjorde att denna långresa påkallades, ett besök på den statliga myndighet som i någon slags decentraliseringsiver utlokaliserades hit för några år sedan. Jag besparar er bilder på köerna därifrån, men de var rätt långa. Tur man anlitat en agent.

 

Efter fem minuter således klar med uppdraget, och dags att utforska vad lokalbefolkningen har för sig på morgonkvisten. Olyckligtvis finns inget Starbucks på hela orten, så det fick bli det bleka kopian. Extra poäng dock för strandutsikt.

 

image.thumb.png.86e4eb9214a4927a27fdce9e729fe6e2.png

 

 

Efter kaffet kände jag mig stark nog för att shoppa lite, det hör liksom till när man är på långväga äventyr. Lite souvenirer att ta med hem. Jag hade hört talas om en dansk/norsk/svensk butik i området, och efter lite research hittade jag dit, till Brygghuset.

 

Under promenaden  var jag såklart orolig för att springa på de Singhadrickande golfarna, vilt svingande efter golfbollar eller vilka substitut de råka finna. Men lyckligtvis är de ju ute på golfbanan vid den här tiden (tidig fm).  Istället var det griniga gubbar med käpp mest överallt, men det kändes som ett välbekant inslag från storstaden och orsakade därmed inga större problem för mig. De är inte så rappa och dricker dessutom oftast Leo.

 

Brygghuset serverade en frukostbuffé för 180 THB som jag tyvärr inte fick med på bild. Jag träffade dock några andra glada svenskar där som var helt lyriska över det faktum att buffén innehöll sill. :gasp:

Jag traskade istället in i butiken. Kunde handlat mer, men  nöjde mig med följande:

 

IMG_20221207_150747.jpg.3e23e1d0e06b4677def20ed7dc387fb2.jpg


I burken är det Skagenröra. Chokladen såldes till rena vrakpriset jämfört med i storstan. Sen stod jag länge och funderade på om jag skulle köpa danska ostbågar eller inte.

 

image.thumb.png.fb36a76bb5929367ac52617647a576b3.png

 

Priset var inte så avskräckande, men namnet kändes lite suspekt. Avstod.

 

Shopping avklarad, och således dags för lunch. Trött på danskar så styrde jag stegen mot Siambylla. Som var stängt. De verkar enligt uppgift vara lite sömniga på dagarna och inte alltid ha öppet då. Sånt får man väl helt enkelt ta när man är i byhålan. Akvavits vanligtvis utmärkta luncherbjudande lockade inte riktigt denna vecka så det fick bli danskt igen.

 

Happy Vikings som när det ockuperades av Sverige kallades för Vickans:

 

IMG_20221207_111701.thumb.jpg.8d201216c9adcf2b43faaa8f14b72702.jpgIMG_20221207_114738.thumb.jpg.3015434b72a335ea345fc88e59100584.jpg

 

Danskarna verkar ha fixat till verandan lite sedan de återerövrade denna svenska fästning, vilket måste erkännas enbart var av godo.  Menyn innehöll förstås smörrebröd som jag dock tyckte verkade rätt trista.

 

IMG_20221207_114423.thumb.jpg.7853c98bac17a76c40c1cb75946127fa.jpg

 

Köttbullemenyn var klart mer spännande

 

IMG_20221207_114511.thumb.jpg.c7245344846df97036244d64f1779149.jpg

 

Vissa svenskar verkar ha blivit kvar här i denna danska utpost, och som en gest har de behållit svenska köttbullar. Så fick det bli:

 

IMG_20221207_122131.jpg.0fb9f051dd5d0c1310d1f710f80d7b42.jpg

 

De var helt ok. En del gillar när moset innehåller små potatisbitar, jag gör det inte. Där blir det ett minus. 

 

Ja, efter detta var det dags att påbörja den långa resan tillbaka till civilisationen, innan det blev mörkt.  Bahtbussen tog lite längre tid, cirka 20 minuter, men å andra sidan kunde man stanna och fika om man ville. Bara att trycka på en klocka, hoppa av, fika, och åka vidare med nästa bahtbuss. Genialt system för den här typen av långresor. 

 

Väl tillbaka i storstan blev det faktiskt lite mer shopping, och tur var väl det. Storbutiken sålde ut OLWs ostbågar för under halva priset. Tack Buddha för att du fick mig att avstå från REMAs  Osterejer tidigare på dagen!

 

IMG_20221207_150913.jpg.b8f8976a5537aa51a148c0ea74bb0f8f.jpg

 

 

Sen hade de riktiga svenska köttbullar också, utan dansk kontaminering (de är iofs från Öresund, så fan vet)

 

IMG_20221207_150936.thumb.jpg.138f43e73c6d3d332209bf4ff101ed6e.jpg

 

 

Nåväl, nu lär det dröja 10 månader till  innan eder utsände behöver ge sig ut på äventyr till badbyn. Men återkommer självfallet med en rapport även då.

Menyn visar 8 köttbullar men du fick bara 6?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Menyn visar 8 köttbullar men du fick bara 6?

 

Det verkar helt korrekt uppfattat. 

 

Det var bättre idag när jag var tillbaka i storstan igen, och bestämde mig för att variera kosten lite.

 

Under det stekta ägget och på rågmackan från Kåres ligger det inte mindre än fem skivor falukorv.   Detta för endast 75 THB. 

 

IMG_20221208_141335.thumb.jpg.06283e50cb65f7df63f4e448fe1135c9.jpg

 

Det är skönt att komma hem efter långresor.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev spooncreek:

Under det stekta ägget och på rågmackan från Kåres ligger det inte mindre än fem skivor falukorv.   Detta för endast 75 THB.

Kåres är riktigt bra, åt lite sånna smårätter sist var i byn.

Man sitter också jäkligt bra för span där mot vägen, usb uttag vid bordet är ju lysande.

Och kan bla spana på @Fritzens massage rakt över

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kåres är riktigt bra, åt lite sånna smårätter sist var i byn.

Man sitter också jäkligt bra för span där mot vägen, usb uttag vid bordet är ju lysande.

Och kan bla spana på @Fritzens massage rakt över

 

Spana in massagebrudarna... näää sånt håller inte jag på med 😏.

 

IMG_20221208_150605.thumb.jpg.3c5af60ec4bfcdf02ecfe771a8fb0f00.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Spana in massagebrudarna... näää sånt håller inte jag på med 😏.

 

IMG_20221208_150605.thumb.jpg.3c5af60ec4bfcdf02ecfe771a8fb0f00.jpg

Ingen mer 2 för 1 där?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

Det verkar helt korrekt uppfattat. 

 

Det var bättre idag när jag var tillbaka i storstan igen, och bestämde mig för att variera kosten lite.

 

Under det stekta ägget och på rågmackan från Kåres ligger det inte mindre än fem skivor falukorv.   Detta för endast 75 THB. 

 

IMG_20221208_141335.thumb.jpg.06283e50cb65f7df63f4e448fe1135c9.jpg

 

Det är skönt att komma hem efter långresor.

 

 

Du har det jobbigt du med dina resor! :) :) 

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Spana in massagebrudarna... näää sånt håller inte jag på med 😏.

 

IMG_20221208_150605.thumb.jpg.3c5af60ec4bfcdf02ecfe771a8fb0f00.jpg

Kanske inte du, men jag vet en annan förklädd hjälte som t.o.m klockade gästerna/klienterna...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt bekräftade rykten håller det på att byggas en padelhall på pratamnak med svensk inblandning. Verkar dock ha gått i stå. Marken röjdes för ett par månader sen men sen har det inte hänt mer än att man satt upp ett grönt nätstaket som faller ihop med jämna mellanrum. Vad månde bliva?

 

20221208_145206.thumb.jpg.9d26c41328ed913685b1000e1eb13864.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev koppar55:

Trevligt om den färdigställs.

Posta om du ser "any construction progress "

Spelar padel så alltid kul att spela på nya banor. 🙂

 

Förhoppningsvis klarar sig Thailand från denna "svenska" flopp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Förhoppningsvis klarar sig Thailand från denna "svenska" flopp. 

 

Flopp är väl tveksamt (?) överetablering av banor däremot konstaterad.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev koppar55:

Varför det när det finns banor att spela på?

 

 

Nu finns det inte det i prutamnnak. Gå in med kapital så den blir klar!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev koppar55:

Finns ingen anledning att investera. 

Har investerat i företaget i Thailand. 

Det räcker för mig.🙂

Precis, det är världens förlustaffär att "investera" i padelhall i Thailand. 

 

Det ska man inte rekommendera någon att göra. Hoppas att svenskarna har dragit i nödbromsen så de slipper förlora mer stålar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev koppar55:

Överetablering i Sverige är ett faktum medans Thailand är i början av padeleran.

Tror dock att padel är här för att stanna men till vilken nivå är en fråga.

 

Som jag sa, gå in själv då om du tror på det. Annars tar nog ingen dina investeringsråd på allvar.

 

Killarna på pratumnak verkar behöva kapitaltillskott! 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Förhoppningsvis klarar sig Thailand från denna "svenska" flopp. 

Flopp kanske, men all lek med boll är väl roligt.......varför vara negativ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...