Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

53 minuter sedan, skrev Mankan:

Jaså Max new house finns kvar. Jag har inte varit där sedan Ronnie lämnade jordelivet. De var alltid han som drog med mig dit för att äta köttbullar med stekt potatis. Max var väl dansk har jag för mig men honom träffade aldrig jag innan han dog. Det var väl hans fru som drev stället efter hans död.

Max var från Västervik...skön snubbe som man saknar 🙏

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Naam jai:

Max var från Västervik...skön snubbe som man saknar 🙏

Fick för mig att Ronnie berättade att han var dansk men då har jag blandat ihop korten. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev stefan5300:

Alli vill ha minst 30 personer för att fixa till julbord har en kompis sagt till mig, åk dit och hör efter hur många som visat intresse.

Håller med, det bästa julbord jag ätit i Pattaya

Ja, jag vet att hon behöver 30 pers för att det ska gå runt. Jag brukar bidra med 10-15 stycken. För 7-8 år sen

bokade jag 33 platser. Vi har känt varandra i massor av år. Jag ska åka upp idag och prata med henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Naam jai:

Max var från Västervik...skön snubbe som man saknar 🙏

Jag minns Max och Arees första ställe, som låg på second road, ungefär mitt emot där

Aveny ligger nu. Sen skulle det byggas nytt där, så dom flyttade upp mot Naklua.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Mankan:

Fick för mig att Ronnie berättade att han var dansk men då har jag blandat ihop korten. 

Max var i Pattaya tidigt...drev va fan hette det woodstock? med Danske gubben Bjarne , han har nu sitt Kronborg på soi Diana ..

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev möljis:

Jag minns Max och Arees första ställe, som låg på second road, ungefär mitt emot där

Aveny ligger nu. Sen skulle det byggas nytt där, så dom flyttade upp mot Naklua.

yes lite mittemot Diana Inn

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Naam jai:

yes lite mittemot Diana Inn

 

det låg lite längre ner på second road,  nära postsoien och soi yamato

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Naam jai:

Max var i Pattaya tidigt...drev va fan hette det woodstock? med Danske gubben Bjarne , han har nu sitt Kronborg på soi Diana ..

Jag ser Bjarne nästan varje dag, då han åker  runt med sina hundar. 

Och alltid utan hjälm, men han har goda kontakter....

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev möljis:

det låg lite längre ner på second road,  nära postsoien och soi yamato

Stämmer kom på att stället hette Nyhavn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var uppe hos Aree på Max new house i går, och pratade med henne. Stället ligger en bit ner på soi 16-2.

Hon vill ha 20-25 pers nu för att det ska gå runt. Men det är en del av hennes gamla kunder,

som har dött under pandemin, och några kommer inte till Thailand i år.

Jag bokade 8 platser till mig i alla fall, så jag tror nog att hon kommer upp i 20.

Deadline är 11 december, då måste hon bestämma sig för om hon ska köra eller inte.

Jag kan kanske utöka min bokning 12-15 pers, om jag kollar runt lite.

Det blir ett besök hos henne nästa vecka igen, bara för att se hur det går.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa fredag-lördag, 25-26 november, vankas det fyrverkerier i Pattaya. Några tips om hotell där man kan sitta på sin balkong och se spektaklet?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Nästa fredag-lördag, 25-26 november, vankas det fyrverkerier i Pattaya. Några tips om hotell där man kan sitta på sin balkong och se spektaklet?

Hilton!

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
6 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Nästa fredag-lördag, 25-26 november, vankas det fyrverkerier i Pattaya. Några tips om hotell där man kan sitta på sin balkong och se spektaklet?

En nyårsafton satt jag på terrassen på Red Balcony inn. Det förutsätter nog att man bor där. De har dock ingen bar där men en ok utsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Nästa fredag-lördag, 25-26 november, vankas det fyrverkerier i Pattaya. Några tips om hotell där man kan sitta på sin balkong och se spektaklet?

Ska du åka ner eller frågar du åt en vän? 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Lucky:

Hilton!

Fullbokat enligt Booking.com men har rum om man loggar in på Hilton direkt, 7.000 + för 2 nätter.

17 timmar sedan, skrev Fredman:

En nyårsafton satt jag på terrassen på Red Balcony inn. Det förutsätter nog att man bor där. De har dock ingen bar där men en ok utsikt.

 Tyvärr fullbokat, annars såg det ju bra ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-18 at 10:01, skrev lasseiudon:

Nästa fredag-lördag, 25-26 november, vankas det fyrverkerier i Pattaya. Några tips om hotell där man kan sitta på sin balkong och se spektaklet?

Vart hamnade du @lasseiudon ? Vilket hotell? Såg du bra från din balkong? 

 

Jag kan annars rekommendera att du ikväll går ner på stranden i lkväll och kollar, man hör musiken som fyrverkerierna är synkade med bättre där, blir en helhetsupplevelse! 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev apknug:

Vart hamnade du @lasseiudon ? Vilket hotell? Såg du bra från din balkong? 

 

Jag kan annars rekommendera att du ikväll går ner på stranden i lkväll och kollar, man hör musiken som fyrverkerierna är synkade med bättre där, blir en helhetsupplevelse! 

Du är alltid så intresserad av mina förehavanden så jag skall försöka svara utförligt. Jag fick tips på 2 hotell, det ena var svindyrt och det andra fullbokat. Lyckades inte hitta något vettigt när jag letade på bookingsiter. Sedan tänkte jag precis som du att bäst ser man naturligtvis ifrån stranden. Sedan tänkte jag lite till att hela stranden kommer vara fullständigt packad med folk och att försöka ta sig fram där stapplandes med en rullator blir inte kul varför jag bordlade alla planer på årets fyrverkerifestival.

Och jag hade nog rätt för nu läser man om timslånga bilköer till Pattis och jag ser bilder ifrån stranden där det är fullständigt packat.

 

Jag har nu påbörjat Plan B, Nyårsafton i Pattis! Hotell är bokat, Flyg är bokat, Nyårssupe på Hilton är bokat och jag utgår ifrån att det kommer bli ett smaskigt fyrverkeri även på nyårsafton.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Du är alltid så intresserad av mina förehavanden så jag skall försöka svara utförligt. Jag fick tips på 2 hotell, det ena var svindyrt och det andra fullbokat. Lyckades inte hitta något vettigt när jag letade på bookingsiter. Sedan tänkte jag precis som du att bäst ser man naturligtvis ifrån stranden. Sedan tänkte jag lite till att hela stranden kommer vara fullständigt packad med folk och att försöka ta sig fram där stapplandes med en rullator blir inte kul varför jag bordlade alla planer på årets fyrverkerifestival.

Och jag hade nog rätt för nu läser man om timslånga bilköer till Pattis och jag ser bilder ifrån stranden där det är fullständigt packat.

 

Jag har nu påbörjat Plan B, Nyårsafton i Pattis! Hotell är bokat, Flyg är bokat, Nyårssupe på Hilton är bokat och jag utgår ifrån att det kommer bli ett smaskigt fyrverkeri även på nyårsafton.

Tråkigt att du inte kom ner Lasse. Du har helt rätt angående folkmängden, det var lätt lika mycket folk som på nyår. 

 

Hilton på nyår låter inte tokigt men dyrt, bor du på. Hilton också?

 

De ska tydligen ha en bra lunch buffe på, Hilton har ej testat den dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev apknug:

Tråkigt att du inte kom ner Lasse. Du har helt rätt angående folkmängden, det var lätt lika mycket folk som på nyår. 

 

Hilton på nyår låter inte tokigt men dyrt, bor du på. Hilton också?

 

De ska tydligen ha en bra lunch buffe på, Hilton har ej testat den dock.

 

Hilton är svindyrt, skulle ha 70.000 + för 4 nätter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...