Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

49 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Perfekt, då vet man var Indierna håller hus så går man nån annanstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Det är kul att läsa kommentarerna både på Aseannow, som du länkade till, och för den delen här. Går igen även bland de svenska stenborden. Att indierna som går på den här typen av klubbar på WS ofta har lika mycket eller mer pengar än den genomsnittlige farangen i Pattaya vill liksom inte gå in riktigt. Verkar vara en jobbig sanning för många. Var samma lika åsikter om kineserna pre-covid. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det är kul att läsa kommentarerna både på Aseannow, som du länkade till, och för den delen här. Går igen även bland de svenska stenborden. Att indierna som går på den här typen av klubbar på WS ofta har lika mycket eller mer pengar än den genomsnittlige farangen i Pattaya vill liksom inte gå in riktigt. Verkar vara en jobbig sanning för många. Var samma lika åsikter om kineserna pre-covid. 

Den genomsnittlige farangen i Pattaya kanske inte är så mkt att jämföra med. De flesta imponerar inte sådär jättemkt...

 

Indier är väl rätt kul annars. Jag jobbar med en, och jag asgarvar så fort han säger nåt. Klockren Gupta från Bollywood😄

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Undertecknad ber om ursäkt för det dåliga protokollförandet från Pattaya stenbordsrävars senaste sammanträden. Faktum är att jag blev bortkuppad som ständig sekreterare efter det att jag föreslog ett närmande till Jomtienrävarnas stenbord, och att vi skulle acceptera det faktum att de dricker Singha.

 

Det gick åt helvete, jag blev såväl avsatt som bannlyst från kommande sammanträden av den Leofalang som vuxit sig allt starkare under covidpaniken. 

 

Däremot glömde de att plocka bort mig från FB-gruppen. Den nyvalde ständige sekreteraren (han som spetsar sin Leo med Lao Kao) bestämde sig dessutom för att lägga ut protokollen live på messenger, så jag har hängt med hyfsat. Tänkte därmed att ni skulle få se protokollet från senaste stenbordsmötet,  så ni hänger med på hur vi gubbar i byn har det:

 

852235879_facebook_messenger_chat(4).png.917174491983eecdbf6c8b72ec6ab16e.png

 

 

Efter den hyfsat ordningsamma början verkar det bli lite mer ostyrigt:

 

262748253_facebook_messenger_chat(2).png.238e29ecd8364a0556f1499acc3f7ecc.png

 

Efter detta verkar övriga rävstenar faktiskt ha gått hem, och resten av protokollet förefaller vara en monolog från under stenbordet:

 

1859802363_facebook_messenger_chat(3).png.7cce8f39e7cced12ed9b3e11c6f9e112.png

 

 

För er info (skvallra inte) : Jag planerar en comeback senare i höst efter industrisemestern och innan valet. Nån jävla ordning måste det vara!

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen!

 

Men det blev Hua Hin istället, ett hotell en liten bit från centrum, men vi hade Chaufför nästan hela veckan, och "Grab"-taxi var inte alls dyrt, så det funkade!

 

Hyatt Regency Hua Hin, schysst ställe, bra pooler och vattenrutschkana, riktigt trevligt att gå ut på altanen och hoppa rakt ner i "Lazy-river" som anslöt till den stora poolen!

 

Barnen (som nog är lika gamla som @Atom s dotter), 15 och 16 år trivdes!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
45 minuter sedan, skrev spooncreek:

Undertecknad ber om ursäkt för det dåliga protokollförandet från Pattaya stenbordsrävars senaste sammanträden. Faktum är att jag blev bortkuppad som ständig sekreterare efter det att jag föreslog ett närmande till Jomtienrävarnas stenbord, och att vi skulle acceptera det faktum att de dricker Singha.

 

Det gick åt helvete, jag blev såväl avsatt som bannlyst från kommande sammanträden av den Leofalang som vuxit sig allt starkare under covidpaniken. 

 

Däremot glömde de att plocka bort mig från FB-gruppen. Den nyvalde ständige sekreteraren (han som spetsar sin Leo med Lao Kao) bestämde sig dessutom för att lägga ut protokollen live på messenger, så jag har hängt med hyfsat. Tänkte därmed att ni skulle få se protokollet från senaste stenbordsmötet,  så ni hänger med på hur vi gubbar i byn har det:

 

852235879_facebook_messenger_chat(4).png.917174491983eecdbf6c8b72ec6ab16e.png

 

 

Efter den hyfsat ordningsamma början verkar det bli lite mer ostyrigt:

 

262748253_facebook_messenger_chat(2).png.238e29ecd8364a0556f1499acc3f7ecc.png

 

Efter detta verkar övriga rävstenar faktiskt ha gått hem, och resten av protokollet förefaller vara en monolog från under stenbordet:

 

1859802363_facebook_messenger_chat(3).png.7cce8f39e7cced12ed9b3e11c6f9e112.png

 

 

För er info (skvallra inte) : Jag planerar en comeback senare i höst efter industrisemestern och innan valet. Nån jävla ordning måste det vara!

Jaså, Kånken är sekreterare!? 

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
56 minuter sedan, skrev Fredman:

Jaså, Kånken är sekreterare!? 

Det tror jag inte, men jag hörde om ett planerat möte där man skulle bjuda in någon att delta på ett stenbordssammanträde från  Stockholmsförort via Zoom eller Teams.

 

Rubrik: "Hur ödlorna från yttre rymden  slutligen tog över med hjälp av covidvaccin som biovapen". Det föll på att föreläsaren ifråga visade sig  vara fullt vaccinerad, och hade bokat tid för sin fjärde booster. Låter misstänkt,  men har inga klara bevis.  

 

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
15 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det tror jag inte, men jag hörde om ett planerat möte där man skulle bjuda in någon att delta på ett stenbordssammanträde från  Stockholmsförort via Zoom eller Teams.

 

Rubrik: "Hur ödlorna från yttre rymden  slutligen tog över med hjälp av covidvaccin som biovapen". Det föll på att föreläsaren ifråga visade sig  vara fullt vaccinerad, och hade bokat tid för sin fjärde booster. Låter misstänkt,  men har inga klara bevis.  

 

Föreläsaren är en femtekolonnare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
30 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det tror jag inte, men jag hörde om ett planerat möte där man skulle bjuda in någon att delta på ett stenbordssammanträde från  Stockholmsförort via Zoom eller Teams.

 

Rubrik: "Hur ödlorna från yttre rymden  slutligen tog över med hjälp av covidvaccin som biovapen". Det föll på att föreläsaren ifråga visade sig  vara fullt vaccinerad, och hade bokat tid för sin fjärde booster. Låter misstänkt,  men har inga klara bevis.  

 

Ödlor har ju "kluven tunga" ! :-)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
8 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

De har sålt under lite olika namn senaste året, för någon månad sedan bytte de från Sjoboa till Try to Taste. Rökt och gravad lax liksom hovmästarsåsen beställde vi till julbordet, var kanon. Bean har jag testat en burk, den var också rätt bra. 

 

@Esspehar anmält sig som stenbordets frivillige "mystery shopper" och ska dit till veckan enligt mina källor för att testa andra delar av sortimentet.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdrag utfört.

 

20220705_124731.thumb.jpg.169250aaa982fd902d9a10fbad615c5f.jpg

 

Laxen var bra men potatissalladen gillade jag inte.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
On 2022-07-05 at 17:02, skrev Esspe:

Uppdrag utfört.

 

20220705_124731.thumb.jpg.169250aaa982fd902d9a10fbad615c5f.jpg

 

Laxen var bra men potatissalladen gillade jag inte.

 

Men rostbiffen på macka med lite grillkrydda på?

 

Äckelgurkan hade du inte behövt köpa, jag samlar ihop mina från McDonalds burgare och lägger i en burk du får när den blir full.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Läste på någon thai sajt att hälften av tsunami varnings systemet är igång!😬

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Läste på någon thai sajt att hälften av tsunami varnings systemet är igång!😬

På mpr kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev apknug:

På mpr kanske?

Njet!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev audirs2:

Läste på någon thai sajt att hälften av tsunami varnings systemet är igång!😬

 

1 timme sedan, skrev apknug:

På mpr kanske?

 

57 minuter sedan, skrev audirs2:

Njet!

 

image.png.e30abcfb71217f797c33a9092dc270df.png

 

 

https://aseannow.com/topic/1265040-all-19-phuket-tsunami-warning-towers-fully-operational-following-tremors-in-andaman-sea/?fbclid=IwAR0JCj2qivmVeQ3ROk3ie0eGjXHR9OIeALUgmgDkdrhMwd_nvjTEzg2A1yY

 

Som också såg nått om detta fara förbi på Facebook

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Men rostbiffen på macka med lite grillkrydda på?

 

Äckelgurkan hade du inte behövt köpa, jag samlar ihop mina från McDonalds burgare och lägger i en burk du får när den blir full.

 

Rostbiffen ser inte mycket ut för världen men var helt ok. Chilibernaisen med men bäst var pytten.

 

Jag ska börja lägga mina paprikaringar i en burk också, så kan vi göra ett byte rakt över sen.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Inte nytt men hittar ingen tråd om "gamla Pattaya"..någon som minns Saloon Bar?...kanadicken Ron drev den....kanon ställe, husbandet var Lam Morrison...minns Miss wet  T-shirt tävling å polisen storma in och stoppa härligheten 😆

Åsså hitta jag denna klenod 

IMG_20220719_200947697.thumb.jpg.073d654d873fa5a239334e7f50bf87e2.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Naam jai:

Inte nytt men hittar ingen tråd om "gamla Pattaya"..någon som minns Saloon Bar?...kanadicken Ron drev den....kanon ställe, husbandet var Lam Morrison...minns Miss wet  T-shirt tävling å polisen storma in och stoppa härligheten 😆

Åsså hitta jag denna klenod 

IMG_20220719_200947697.thumb.jpg.073d654d873fa5a239334e7f50bf87e2.jpg

 

Respekt!

 

Har missat kanske för "ung" var låg stället?

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev apknug:

Respekt!

 

Har missat kanske för "ung" var låg stället?

Walking street 80-talet, kanon ställe 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam jai:

Walking street 80-talet, kanon ställe 

Och 90 talet, nära big budda trädet på ws. 

Goda pizzor på den tiden, 😉 var INTE 

Bättre förr 😉 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48
1 timme sedan, skrev Stoneys:

Och 90 talet, nära big budda trädet på ws. 

Goda pizzor på den tiden, 😉 var INTE 

Bättre förr 😉 

Ja ,dom naggade jag på ,kunde beställa dem till Soi JB Royal guest house ,där satt vi svenskar ok Singa till, sedan ut på stan å röja

Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48
2 minuter sedan, skrev chevrolet-48:

Ja ,dom naggade jag på ,kunde beställa dem till Soi JB Royal guest house ,där satt vi svenskar ok Singa till, sedan ut på stan å röja

SINGHA

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...