Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Ligger Big horn på soi 14?,Jag tror att det ät en liten soi innan Tims om du går från soi Diana.

Ja, Big Horn låg inte på någon soi eller "parallellgata", som det stod i annonsen utan i en galleria.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

och Calle höll till i Phuket förut

Han har säkerligen något nick på någon av de thaiforum jag är med på, för det är så jag har blivit vän på FB

 

/Enis

CB hette han på ss,jo han har varit verksam på Phuket förut

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Big Horn låg inte på någon soi eller "parallellgata", som det stod i annonsen utan i en galleria.

Så är det men det är big horn som *Calle ska öppna

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Big Horn låg inte på någon soi eller "parallellgata", som det stod i annonsen utan i en galleria.

Soien heter Soi Phatthayasaisong 14. Är som en liten "galleria".

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Big Horn låg inte på någon soi eller "parallellgata", som det stod i annonsen utan i en galleria.

Exakt Big H ligger i gallerian.

Därför undrar jag varför dom skriver soi 14?

Om det nu är FD Big H borde dom skriva det tycker jag för då hittar fler än att skriva soi 14.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det men det är big horn som *Calle ska öppna

Ok, då får vi önska honom lycka till!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt Big H ligger i gallerian.

Därför undrar jag varför dom skriver soi 14?

Om det nu är FD Big H borde dom skriva det tycker jag för då hittar fler än att skriva soi 14.

Ja, lite underligt med adressen, men hur sjutton blir det åt andra hållet, vetter huset då mot soi 14? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, lite underligt med adressen, men hur sjutton blir det åt andra hållet, vetter huset då mot soi 14? 

så r det nog

Screenshot_2015-08-14-17-25-16.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Parad igår på mors dag såklart. Marching bands på hela Beach road. "Alla" paraderade från polis till pakistanska vänföreningen.

20150812_170514.thumb.jpg.01f129f7200332

När det gäller Hooters verkar det dock inte hända så mycket där bakom skranket. Opening in August står det. Bråttom nu.

20150812_170607.thumb.jpg.8e09318a4c803b

Är det de berömda kycklingvingarna man vill åt på Hooters kan kanske denna restaurang som troligen öppnar snabbare, duga så länge. "All American". Lokalen på Major/Avenue vid 2nd Road har varit tom sedan Shenanigans spikade igen för ett drygt år sedan. Cheap Charlies kan gå en våning ned och äta spaghetti med köttfärssås för 49 battingar.

20150811_162041.thumb.jpg.b1bb4e5de85f28

 

Det köpcentrat blev aldrig poppis.. ....affärerna slog igen relativt snabbt ....några få på bottenplan kämpar sig kvar. Saknar Palm Villa som låg där innan...sunkit på slutet, men det var trivsamt :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

och Calle höll till i Phuket förut

Han har säkerligen något nick på någon av de thaiforum jag är med på, för det är så jag har blivit vän på FB

 

/Enis

Är det Calle Hamacher du menar,han som hade shooters ihop med Kenta i slutet av 90-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Calle Hamacher du menar,han som hade shooters ihop med Kenta i slutet av 90-talet.

nej det är det inte ,men kan lova dig att han spöar dig i golf om ni startar på 0 

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt Big H ligger i gallerian.

Därför undrar jag varför dom skriver soi 14?

Om det nu är FD Big H borde dom skriva det tycker jag för då hittar fler än att skriva soi 14.

Såna vägbeskrivningar är ju underbara, "just efter huset där Anderssons bodde tidigare" har jag hört nån gång i obygden (Sverige). Hur f*n skall jag vet var Andersson bodde tidigare ???

Det är ganska bra med adresser ibland tycker jag.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Såna vägbeskrivningar är ju underbara, "just efter huset där Anderssons bodde tidigare" har jag hört nån gång i obygden (Sverige). Hur f*n skall jag vet var Andersson bodde tidigare ???

Det är ganska bra med adresser ibland tycker jag.

Min beskrivning gäller till Pattaya " Rävarna"Inte till Backpackers det glömde jag skriva. ;-)

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Såna vägbeskrivningar är ju underbara, "just efter huset där Anderssons bodde tidigare" har jag hört nån gång i obygden (Sverige). Hur f*n skall jag vet var Andersson bodde tidigare ???

Det är ganska bra med adresser ibland tycker jag.

Gå till soi 14 då.

Blir nog ingen steak där inte.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Min beskrivning gäller till Pattaya " Rävarna"Inte till Backpackers det glömde jag skriva. ;-)

Ja den förklaringen kan jag såklart köpa, men för en som inte varit där tidigare så kanske en adress är vettigare tycker jag.

Så jag blev lite fundersam när du vände dig emot att dom skrev adressen.

Alltså detta:

Därför undrar jag varför dom skriver soi 14?

Om det nu är FD Big H borde dom skriva det tycker jag för då hittar fler än att skriva soi 14.

Alla som vet var Anderssons bodde hittar nog till kåken efter Anderssons men alla andra då? Finns andra roliga varianter med "nedbrunna huset" som inte är ett nedbrunnet hus längre utan ett helt vanligt nytt hus, gamla kyrkan (vilken jäkla kyrka, finns väl flera?) eller bakom berget. 

Men, jag fattar va du menar.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja den förklaringen kan jag såklart köpa, men för en som inte varit där tidigare så kanske en adress är vettigare tycker jag.

Så jag blev lite fundersam när du vände dig emot att dom skrev adressen.

Alltså detta:

Alla som vet var Anderssons bodde hittar nog till kåken efter Anderssons men alla andra då? Finns andra roliga varianter med "nedbrunna huset" som inte är ett nedbrunnet hus längre utan ett helt vanligt nytt hus, gamla kyrkan (vilken jäkla kyrka, finns väl flera?) eller bakom berget. 

Men, jag fattar va du menar.

OK! en vägbeskrivning får det väl bli då! Jag måste antaga att du känner till Walking Street, börja där och gå norrut på något som heter beach road, du kan inte missa det för du har stranden på din vänstra sida, har du stranden på din högra sida får du göra helt om. När du gått längs denna vackra strand några hundra meter, typ kanske 400, så ser du Mikes shopping mall på höger sida, gå in där och gå rakt igenom utan att handla något. På andra sidan finner du en stor väg, den kallas 2,a gatan, gå över den, har du tur så överlever du. Om du har kommit över gatan bör du se ett ställe som passar din plånbok för lunch, "Kiss food and drinks". Håll höger om detta ställe och gå in på gallerigatan och du är framme!
//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket ställe gäller just nu, om man vill bo riktigt lyxigt ett par dagar?

 

Ambassador i jomtien skulle jag vilja prova.

Har badat i deras svimmingpooler och det var inte smått.

Stranden utanför har de fixat till hotellstandard.

tyvärr en bit från Pattayalivet.

P7030739.JPG

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

OK! en vägbeskrivning får det väl bli då! Jag måste antaga att du känner till Walking Street, börja där och gå norrut på något som heter beach road, du kan inte missa det för du har stranden på din vänstra sida, har du stranden på din högra sida får du göra helt om. När du gått längs denna vackra strand några hundra meter, typ kanske 400, så ser du Mikes shopping mall på höger sida, gå in där och gå rakt igenom utan att handla något. På andra sidan finner du en stor väg, den kallas 2,a gatan, gå över den, har du tur så överlever du. Om du har kommit över gatan bör du se ett ställe som passar din plånbok för lunch, "Kiss food and drinks". Håll höger om detta ställe och gå in på gallerigatan och du är framme!//S

Klockren beskrivning! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

ge karma ist

Det gjorde jag det också? Men tyckte det var värt att poängterar hans beskrivning med ett par ord också. Har du problem med det? 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket ställe gäller just nu, om man vill bo riktigt lyxigt ett par dagar?

Centralt i Pattaya skulle jag säga Hilton, i anslutning till Central Festival.  Stans bästa rooftop bar också. 

http://www3.hilton.com/en/hotels/Thailand/hilton-Pattaya-BKKHPHI/index.html

Ett svenskt par som var och hälsade på mig för inte så länge sen bodde på Barracuda (fd Dusit D2) Också centralt läge, på 2nd Road vid Avenue/Major shopping center. De var helnöjda, rätt prisvärd lyx med. Också en helt ok "rooftop" bar

http://www.accorhotels.com/gb/hotel-8891-hotel-baraquda-Pattaya-mgallery-collection/index.shtml

Det här lite lyxigare boutiquehotellet mitt på Beach Road är jag lite nyfiken på men känner ingen som bott där. Wave Hotel

http://www.wavepattaya.com/

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...