Jump to content
IGNORERAD

Maffian i Phuket får nu sina fiskar varma.


lenno

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Jahaja, så det blev ingen skillnad med Thaksin då? Lika illa som innan alltså? Vad skulle vi med honom till då? Tio förlorade år...

 

Och i augusti 2014 hade vi nya kvastar!

Hej

 

Men det var Tarit som drev ärendet, samme Tarit som juntan avskedade.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    16

  • Baa

    10

  • Tallviking

    8

  • MaiChai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Men det var Tarit som drev ärendet, samme Tarit som juntan avskedade.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

...och målet drivs vidare med juntan vid makten, med eller utan Tarit, ingen skillnad!

 

Thaksins regeringar gjorde ingenting på över tio år. Juntan tog över och Tarit fick eld i baken helt plötsligt, men för sent för att rädda sitt skinn, så han fick foten ändå. Kan det vara på det viset kanske?

 

Ge dig nu IL, du har förlorat den här argumentationen. Klart slut!

Link to comment
Dela på andra sajter

...och målet drivs vidare med juntan vid makten, med eller utan Tarit, ingen skillnad!

Thaksins regeringar gjorde ingenting på över tio år. Juntan tog över och Tarit fick eld i baken helt plötsligt, men för sent för att rädda sitt skinn, så han fick foten ändå. Kan det vara på det viset kanske?

Ge dig nu IL, du har förlorat den här argumentationen. Klart slut!

Thaksins regeringar blev konstant motarbetade av "de gula" och "etablissemanget". Phuket är gult område och Thaksin hade väl ingen makt där alls.

Men jag vet inte hur intresserad Thaksin var att "fixa till" Phuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du besökte uppenbarligen aldrig Thailand innan TRT bildades och Thaksin gick in i politiken ?

 

Hade du gjort det hade du vetat att allt det du beskyller Thaksin för fanns långt innan började med politik och förmodligen även innan han var född.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nej, 1997 så hade Thaksin redan börjat med sina politiska äventyr.

 

Så han visste om det och det hade pågått länge, du visade en länk från 2002 att minsann TRT hade uppmärksammat att det famns men maffianknuten borgmästare i Phuket. Sedan dess har det gått nästan 8 år med Thaksin vid makten och ändå gjorde han inget åt det?

 

Men du vet ju svaret på varför Thaksin lät maffian hållas men det blir väl för pinsamt för dig att skriva det här.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör som en annan känd skribent här, jag länkar inte till sånt som redan varit uppe i hundratals trådar.
 

 

Om du inte tycker att det är ok när någon annan gör så, blir det då mera ok när du gör likadant själv då?

 

Känns lite vuxenpoäng där ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Länge leve militären och militärkupper, konstigt att inte fler demokratier omvandlas till en fantastisk diktatur.

 

En diktator löser tydligen alla tänkbara problem?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Uppenbarligen anser väldigt många att det är att föredra framför fortsatt Thaksinstyre.  Vad kan man dra för slutsatser om en sådan regering?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Om du inte tycker att det är ok när någon annan gör så, blir det då mera ok när du gör likadant själv då?

 

Känns lite vuxenpoäng där :wink:

 

 

Jo, jag insåg att det är att sjunka till en alldeles för låg nivå så därför lade jag in en länk i nästa inlägg ändå. Men tack för vuxenpoängen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Länge leve militären och militärkupper, konstigt att inte fler demokratier omvandlas till en fantastisk diktatur.

 

En diktator löser tydligen alla tänkbara problem?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Visst för det omvända funkar ju jättebra?

 

Isis i Syrien och Irak gör ju allt för att fixa i ordning det som militärjuntorna ställt till det med.

 

Säga vad man vill om Saddam Hussein, men inte högg han huvudet av kristna, bara för att de var kristna, Tjejerna i Irak kkommer nog strax att längta efter Saddam, på den tiden fick de ju tex  både utbildning i skolor och lov att köra bil...

 

Ordning och reda, "frihet" inom klart markkerade gränser, demokrati funkar inte överallt...

 

Sen var väl inte Saddam den mest sympatiska diktatorn någonsin, men man kan ju inte få allt.

 

Nåja, ett folk har den regering det förtjänar. En gammal sanning.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag insåg att det är att sjunka till en alldeles för låg nivå så därför lade jag in en länk i nästa inlägg ändå. Men tack för vuxenpoängen.

 

Det var så lite så. Jag hade på känn att du skulle jobba ihop till den.

 

I övrigt så tycker jag att det är ganska ointressant vad tidigare regeringar inte gjort för att stoppa maffia och korruption. Det intressanta är ju att det nu iaf ser ut som om ett försök görs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst för det omvända funkar ju jättebra?

Isis i Syrien och Irak gör ju allt för att fixa i ordning det som militärjuntorna ställt till det med.

Säga vad man vill om Saddam Hussein, men inte högg han huvudet av kristna, bara för att de var kristna, Tjejerna i Irak kkommer nog strax att längta efter Saddam, på den tiden fick de ju tex både utbildning i skolor och lov att köra bil...

Ordning och reda, "frihet" inom klart markkerade gränser, demokrati funkar inte överallt...

Sen var väl inte Saddam den mest sympatiska diktatorn någonsin, men man kan ju inte få allt.

Nåja, ett folk har den regering det förtjänar. En gammal sanning.

MVH Tommy

Så sant Tommy så är det
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Redan på Thai Rak Thais och Thaksins tid anklagades Pian Kisin för brott av maffiakaraktär "charges against Patong mayor Pian Keesin and two others. The charges were initiated against the trio during the administration of Thaksin Shinawatra in February of 2002". http://chalongbay.wordpress.com/2011/10/09/patong-mayor-pian-keesin-faces-jail-if-convicted-on-10-year-old-corruption-charges/

 

Även den nu av juntan avskedade chefen för DSI Tarit var ute efter och namngav just den f.d Borgmästaren Pian Kisin http://www.phuketgazette.net/articles/articles/get_article_detail/21915 för anknytning till maffian i Augusti 2014.

 

Så militärjuntan fullföljer tydligen ett redan påbörjat arbete ifrån tidigare regeringar.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

 

 

 

 

Nu ljuger du igen!

Om du kollade upp dina länkar så ser du att den ena är från 2011 och den andra från 2013. Finns inget som talar om att Tarit drev detta mål aug 2014, i dessa länkar. Hur skulle det utan att de kunde se in i framtiden?

 

Vad man kan läsa av länkarna är att de uppmärksammade dessa olagligheter 2002. Sedan dess vad har de gjort annat än att kassera in mutpengar?

 

Förstår varför du så sällan vill backa up dina påståenden med länkar! Kan du inte själv läsa och dra vettiga slutsatser blir det lätt pannkaka som nu!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner, on 30 Aug 2014 - 17:13, said:

Varför i helvete vill man försvara Maffian???

 

Finns folk som har ekonomiska intressen i "Maffian".

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 30 Aug 2014 - 07:32, said:

Hej

 

Om du läser länkarna finner du att Tarit och DSI drev fallet med den korrupte och maffialänkade f.d borgmästaren och hans familj i Augusti 2014, inte så länge sedan tycker jag och hade inte kuppen kommit hade förmodligen detta fall ändå drivits vidare.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Ja Tarit, hans fru och bror verkar ju vara rena hedersknyfflarna.

Har för mig det hus de själva skyndsamt demolerade hade ett värde på 60 milj, man tjänar bra som ämbetsman åt de röda :-)

http://www.bangkokpost.com/news/local/424522/buildings-in-tarit-case-to-be-razed

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns folk som har ekonomiska intressen i "Maffian".

 

Japp, och de satt i regeringsposition tidigare och därför har ju givetvis inget gjorts åt maffian. You dont bite the hand that feeds you.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var så lite så. Jag hade på känn att du skulle jobba ihop till den.

 

I övrigt så tycker jag att det är ganska ointressant vad tidigare regeringar inte gjort för att stoppa maffia och korruption. Det intressanta är ju att det nu iaf ser ut som om ett försök görs.

 

Ifall man nu kan lämna styrelseskicket åt sidan så är det som hänt de senaste 3 månaderna det allvarligaste slaget mot den maffia och mut kultur som genomsyrat det thailändska samhället under hur många år som helst.

 

I Thailand har ju rena maffiafamiljer suttit i regeringen och naturligtvis ser de till att skydda sin verksamhet.

 

Men tyvärr tror jag inte tiden räcker fram till valet i oktober 2015 för att utrota maffian i Thailand och risken är att de kommer tillbaka i regeringsställning och sakta men säkert börjar bygga upp sin verksamhet igen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Uppenbarligen anser väldigt många att det är att föredra framför fortsatt Thaksinstyre.  Vad kan man dra för slutsatser om en sådan regering?

Hej

 

Ja att åtminstone en handfull Svenskar på forumet föredrar diktatur och juntor före demokrati och folkvalda regeringar är ju uppenbarligen sant men frågan är hur representativa dom är för Svenska folket som helhet ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Visst för det omvända funkar ju jättebra?

 

Isis i Syrien och Irak gör ju allt för att fixa i ordning det som militärjuntorna ställt till det med.

 

Säga vad man vill om Saddam Hussein, men inte högg han huvudet av kristna, bara för att de var kristna, Tjejerna i Irak kkommer nog strax att längta efter Saddam, på den tiden fick de ju tex  både utbildning i skolor och lov att köra bil...

 

Ordning och reda, "frihet" inom klart markkerade gränser, demokrati funkar inte överallt...

 

Sen var väl inte Saddam den mest sympatiska diktatorn någonsin, men man kan ju inte få allt.

 

Nåja, ett folk har den regering det förtjänar. En gammal sanning.

 

 

MVH Tommy

Hej

 

Saddam högg väl snarare huvudet av alla oavsett religion om dom var motståndare till diktaturen och honom som diktator.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja att åtminstone en handfull Svenskar på forumet föredrar diktatur och juntor före demokrati och folkvalda regeringar är ju uppenbarligen sant men frågan är hur representativa dom är för Svenska folket som helhet ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Känner av nån märklig anledning att det där är adresserat till bla mej...

 

Men nu skrev jag inte att jag föredrar militärjunta framför demokrati, bara att en del länder har en befolkning som inte fattar vad demorati är, och att tvinga på ett land "demokrati" utan att folket själva vet vad de har för ansvar är inte ALLTID så lyckat.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Saddam högg väl snarare huvudet av alla oavsett religion om dom var motståndare till diktaturen och honom som diktator.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Som sagt Saddam var väl inte den mest sympatiska diktatorn.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Känner av nån märklig anledning att det där är adresserat till bla mej...

 

Men nu skrev jag inte att jag föredrar militärjunta framför demokrati, bara att en del länder har en befolkning som inte fattar vad demorati är, och att tvinga på ett land "demokrati" utan att folket själva vet vad de har för ansvar är inte ALLTID så lyckat.

 

 

MVH Tommy

Hej

 

Det är nog ett gäng på forumet som ligger i en egen division när det gäller att försvara militärkupper, diktatur och juntor, jag räknar dock inte dig dit.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja att åtminstone en handfull Svenskar på forumet föredrar diktatur och juntor före demokrati och folkvalda regeringar är ju uppenbarligen sant men frågan är hur representativa dom är för Svenska folket som helhet ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så länge denna handfull personer enbart existerar i ditt huvud ser jag inga som helst problem för det svenska folket i övrigt !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja att åtminstone en handfull Svenskar på forumet föredrar diktatur och juntor före demokrati och folkvalda regeringar är ju uppenbarligen sant men frågan är hur representativa dom är för Svenska folket som helhet ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Som du sett i en annan tråd har jag varit med på forumet i 6 år,men ännu inte sett någon som föredrar det du kallar junta utan snarare en myndighet som rensar i upp alla orättvisor med "roffa åt sig metoder" som förekommer överallt och på alla nivåer,kanske är blind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Som du sett i en annan tråd har jag varit med på forumet i 6 år,men ännu inte sett någon som föredrar det du kallar junta utan snarare en myndighet som rensar i upp alla orättvisor med "roffa åt sig metoder" som förekommer överallt och på alla nivåer,kanske är blind.

Hej

 

Jag har läst tusentals inlägg kanske 10 000 genom åren där medlemmar har försvarat militärkupper, militärt övervåld, militära konstitutioner, odemokratiska aktioner, störtande av folkvalda regeringar, diktatur och juntor, så att dessa människor finns råder det inget tvivel om, men det jag ifrågasätter är att dom skulle vara speciellt många.

 

Jag tillhör dom som inte tror att ännu en kupp (mer eller mindre lyckad) som nu är nummer 19 i ordningen skulle vara någon lösning på problemen i Thailand, hade kupper fungerat och varit lösningen på Thailands problem borde i så fall dessa ha varit lösta för länge sedan, Thailand har ju näst intill världsrekord i kupper.

 

Så jag tillhör absolut den skara som tror på demokrati, folkvalda regeringar och parlamentariska lösningar när det gäller att lösa problemen i Thailand, militära lösningar på politiska och sociala problem finns inte enligt mig.

 

Men jag håller absolut med om att juntan gör en hel del populistiska saker rätt just nu och försöker rättfärdiga kuppen på detta sätt, men frågan är hur bestående dessa förändringar blir och om grundproblemen löses. 

 

Sen går det ju inte att komma ifrån att en junta styr via förtryck, slopad yttrandefrihet, censur i kombination med politisk förföljelse så uppnådda förbättringar har uppenbarligen ett pris och baksida, man kan och ska nog inte blunda för detta och bara lyfta fram och se till det positiva med en diktatur.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har läst tusentals inlägg kanske 10 000 genom åren där medlemmar har försvarat militärkupper, militärt övervåld, militära konstitutioner, odemokratiska aktioner, störtande av folkvalda regeringar, diktatur och juntor, så att dessa människor finns råder det inget tvivel om, men det jag ifrågasätter är att dom skulle vara speciellt många.

 

Jag tillhör dom som inte tror att ännu en kupp (mer eller mindre lyckad) som nu är nummer 19 i ordningen skulle vara någon lösning på problemen i Thailand, hade kupper fungerat och varit lösningen på Thailands problem borde i så fall dessa ha varit lösta för länge sedan, Thailand har ju näst intill världsrekord i kupper.

 

Så jag tillhör absolut den skara som tror på demokrati, folkvalda regeringar och parlamentariska lösningar när det gäller att lösa problemen i Thailand, militära lösningar på politiska och sociala problem finns inte enligt mig.

 

Men jag håller absolut med om att juntan gör en hel del populistiska saker rätt just nu och försöker rättfärdiga kuppen på detta sätt, men frågan är hur bestående dessa förändringar blir och om grundproblemen löses. 

 

Sen går det ju inte att komma ifrån att en junta styr via förtryck, slopad yttrandefrihet, censur i kombination med politisk förföljelse så uppnådda förbättringar har uppenbarligen ett pris och baksida, man kan och ska nog inte blunda för detta och bara lyfta fram och se till det positiva med en diktatur.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Att du har "läst" olika saker brukar sällan innebära att den som skrivit något "sagt" just det du påstår så dessa "hjärnspöken" är väldigt lokala i din fantasi !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag läst tusentals inlägg där några försvarar att landet styrs av en korrupt envåldshärskare som bara tänker på sitt och de sina och genom brott förskansat sig enorma summor under sin tid som härskare,att han dessutom dömts men vägrar ta sitt straff har jag oxå läst att några  försvarar.Att en man ska få diktera(från utlandet dessutom)hur ett land ska styras låter lite märkligt i mina öron.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...