Jump to content
IGNORERAD

Brasse Brännström har avlidit.

GreenValley

Recommended Posts

Kötthandlarn

Jag vet inte vad jag skall säga....

Det gör liksom bara ont över allt och speciellt i hjärtat. :ledsen:

En del brukar säga att alla känslor kommer från hjärnan men varför gör det så ont i hjärttrakten idag då !?

En god och kreativ människa skall väl inte behöva dö vid endast 69 års ålder??????

(only the good die young) 

Jag kommer ihåg när jag kom till första klass och min fröken frågade mig:

-"Men du kan ju redan läsa och räkna, har mamma och pappa lärt dig det?"

-"Nä, det har elefanterna och myrorna gjort!" 

Brasse Brännström är väl en av de personerna som betytt mest under min uppväxt under 70-talet, trots att Storpotäta gjorde allt för att förstöra det.. :giggle:

Vi ses förhoppningsvis ngn gång på andra sidan Brasse..... :friends:

Respekt...

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

• Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• UglyFarang

6

• Odin

5

• Tallviking

3

• GreenValley

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Brasse va som vi andra borde va

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Har följt Brasses karriär alla år.

Barnen kunde läsa innan skolan började tack vare "Fem myror är fler än Fyra elefanter".

Minns då den gick på TV innan den kom ut på VHS. Dottern satt och såg varje program.

Har fortfarande kvar hela serien.

Men kommer också ihåg alla shower han gjorde under åren.

Tack för alla skratt Brasse!

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

• 9 månader senare...

Och nu har parhästen Magnus lämnat jordelivet...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

GreenValley

Nästa avsnitt av Fem Myror med Magnus, Brasse o Eva spelas in där uppe i himmelen.

Dela på andra sajter

Hela ensemblen från "fem myror är fler än fyra elefanter" har lämnat jordelivet.

Dela på andra sajter

Och nu har parhästen Magnus lämnat jordelivet...

Oj det var oväntat. Jag är dålig på att följa nyheter på tv.

Men Vila i frid Magnus. 

När så många barndomsfavoriter går bort så påminns jag att jag blir bara äldre och äldre.

Jag måste påminna mig om det berömda citatet.  Carpe diem.

Dela på andra sajter

NU STÅR DET ATT MAGNUS HÄRENSTAM OXÅ E DÖD!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Det är just det dom senaste inläggen handlat om

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Han hade långt gången Cancer.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Det är just det dom senaste inläggen handlat om

Skulle läst från början ,,,suck!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Konstigt att alla som var med i "Fem myror är fler fyra elefanter" har gått bort i förtid??????

Det är ta mig fan inte rättvist på något som helst sätt.. :angry2:

Jag har, tillsammans med många andra haft förmånen att få växa upp under den tiden som de var som störst och det är tack vare dem som jag kunde läsa, skriva och räkna innan jag ens hade börjat i ettan..

Men deras verk har även påverkat yngre generationer också....

Kommer ihåg när Eva gick bort, då var min guddotter typ 8-9 år (om jag minns rätt) och jag är bara 14 år äldre än henne..

Vi var uppe i Orsa Grönklitt på skidsemester när nyheten kom och mitt lilla älskade hjärta var helt otröstlig inför nyheten...

Hon låg i min famn en hel dag och bara grät och det gjorde jag också..

Dela på andra sajter

Han hade långt gången Cancer.

prostatcancer var det som tog han. mycket tråkigt att den förbannade sjukdomen inte kan botas helt  å hållet.

Dela på andra sajter

Konstigt att alla som var med i "Fem myror är fler fyra elefanter" har gått bort i förtid? :huh:??

Jag har, tillsammans med många andra haft förmånen att få växa upp under den tiden som de var som störst och det är tack vare dem som jag kunde läsa, skriva och räkna innan jag ens hade börjat i ettan..

Men deras verk har även påverkat yngre generationer också.

Kommer ihåg när Eva gick bort, då var min guddotter typ 8-9 år (om jag minns rätt) och jag är bara 14 år äldre än henne..

Vi var uppe i Orsa Grönklitt på skidsemester när nyheten kom och mitt lilla älskade hjärta var helt otröstlig inför nyheten...

Förtid vet jag inte riktigt om man kan säja om Härenstam, han skulle fylla 74 på fredag.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

prostatcancer var det som tog han. mycket tråkigt att den förbannade sjukdomen inte kan botas helt  å hållet.

Han fick sin cancer 2002, så det har nog inte varit helt lätt.

Dela på andra sajter

Konstigt att alla som var med i "Fem myror är fler fyra elefanter" har gått bort i förtid? :huh:??

Men deras verk har även påverkat yngre generationer också.

I förtid?

Är man över sjuttio anser (cyniska) jag att det är i tid.

Det kanske är ett släktdrag men hög ålder är inget vi eftersträvar i min släkt. (Min farbror sköt sej själv vid 97 års ålder)... 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

I förtid?

Det kanske är ett släktdrag men hög ålder är inget vi eftersträvar i min släkt. (Min farbror sköt sej själv vid 97 års ålder)... 

Oh fan... Hade han nyss fått veta att han hade prostatacancer, och förmodligen enbart hade 13 år kvar att leva... Det skulle förklara saken...

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

I förtid?

Det är kanske inte lämpligt att låta gamla förvirrade gubbar(eller kärringar för den delen) inneha vapenlicens.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Magnus var duktig. Lite av en mångsysslare känns det som. Gjorde mycket bra tidigare som man minns. Hoppas dagens barn fortsätter att titta på hans alster.

post-6637-0-54202600-1434304785.jpg

Dela på andra sajter

Oh fan... Hade han nyss fått veta att han hade prostatacancer, och förmodligen enbart hade 13 år kvar att leva... Det skulle förklara saken...

Mvh. borje222

Jag hade inte berättat det för någon, och när problemen börjat uppenbara sej så skulle jag nog smitit ut bakvägen...

Vem vill ha en omgivning som bara går på tå och väntar på det oundvikliga?

Dela på andra sajter

Det är kanske inte lämpligt att låta gamla förvirrade gubbar(eller kärringar för den delen) inneha vapenlicens.

Han var långt ifrån förvirrad, crisp sharp är nog ett bättre epitet. Han var bestyckad med ett brilliant intellekt ända till sitt frånfälle. Han var färdig med livet helt enkelt, och kände att kroppen började ge vika.

Å att liga någon till lags fanns inte i hans värld

Dela på andra sajter

Han var långt ifrån förvirrad, crisp sharp är nog ett bättre epitet. Han var bestyckad med ett brilliant intellekt ända till sitt frånfälle. Han var färdig med livet helt enkelt, och kände att kroppen började ge vika.

Å att liga någon till lags fanns inte i hans värld

Det sägs att gränsen mellan vansinne och superintelligent är hårfin....

Jag har haft några grannars släkt/vänner som avslutat sitt liv med jaktvapen i ganska hög ålder till de anhörigas stora förtvivlan, så jag är nog av åsikten att vapen licenser bör omprövas ganska ofta vid lite högre ålder, precis likadant tycker jag om körkorten.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Förtid vet jag inte riktigt om man kan säja om Härenstam, han skulle fylla 74 på fredag.

Att behöva lämna jordelivet i sin tidiga sjuttioårsålder när man har begåvat mänskligheten med glädje i hela sitt liv är ta mig fan för tidigt..

Tycker att man förtjänar att få en vacker "ålderns höst" när man stretat och når pensionen...

Eller vad tycker ni?

Skall jag ringa min mamma som har obotlig cancer och som gick i pension i november och tala om för henne att hon har gjort sitt i denna världen??

Förtjänar hon inte att få njuta av sin ålderdom då hon begåvat hela Östra sjukhuset med sin kunskap och sin medmänsklighet???

När hon gick i pension, så var de tvungna till att skaffa den största samlingssalen som fanns på Östra, för alla som ville hylla henne...

Flera överläkare uttryckte att hade det inte varit för henne, så hade de aldrig varit där de är idag... 

Skall jag berätta för henne att hon inte duger att leva längre än 73-74 år (om hon nu kommer att leva så länge)???????

Skall jag säga till min pappa som gråter varje dag att hon har gjort sitt på denna jorden och detsamma till mina brorsbarn????

Skall jag säga till mamma som har tappat allt håret p.g.a. alla cellgiftsbehandlingar, för att förlänga livet lite längre och behöver bära peruk bara för att bevara självkänslan ovanför det faktum att hon kommer att dö innan hennes tid är kommen, att hon är oduglig??????

Skall jag intala mig själv att allt är ok om mamma lever tills hon blir 73, för då har man gjort sitt????

Det får man väl delvis göra varje kväll, när man lägger sig i sängen och gråter och önskar att hon fick leva tills hon blir 90..Minst....

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...