Jump to content
IGNORERAD

Aeroflot


Borgmästarens Son

Recommended Posts

Bokade precis med Finnair. Ut den 30/12

 

8,856 kr

 

Helt ok!

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Borgmästarens Son

    12

  • Sam sip sam

    9

  • khun-petch

    5

  • kitungmakmak

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Chrille Columbus

Sämsta var den långa väntan i Moskva. På hemvägen tog vi in på flygplatshotellet, där en camo-klädd och k-pistbeväpnad vakt satt.

Fö ganska risigt plan mellan Moskva - Bkk, men godkänt med tanke på priset.

Nuförtiden flyger de med nya airbus A330 plan och de gamla IL 96 orna är avställda ett av dom har brunnit upp när det stod i förvaring (på marken alltså)

 

Nja det är nog att ta i aeroflot är ett riktigt flygbolag numera,. En sak att tänka på är att så länge allt går som det ska så kommer din resa att funka men om något går fel med förseningar eller annat strul så bryter kaoset ut. Vill du ha information så är det bäst att du kan ryska. Även om kabinpersonalen kan engelska så kanske inte representanter, säkerhetsvakter m.m. kan det så då står du där som ett levande frågetecken sen är inte den typen av personal så värst trevlig heller. Maten ombord är riktigt bra och ingår i priset men serverad i pytteportioner alkoholfri dryck ingår men inte alkohol det får du köpa till (vissa flygningar är torrlagda) och dom är glada i euro så du behöver inte växla till dig rubel, de flesta butikerna och restaurangerna på moskvas flygplats tar också euro men det kan bli krångel med bankkort/(kreditkort) dom fungerar helt enkelt inte på flygplatsen i vissa fall.

Jag tror att det är billigt att åka kring jul med aeroflot för att Ryssarna firar ju jul kring trettonhelgen ! (för dom går efter julianska kalendern). och för det priset (runt 5000 spänn) så hade jag också blivit sugen.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flugit hem med ryssarna 2010 och var väldigt nöjd med nya plan och okej mat.

Då var flygningen alkoholfri men vill man somna skönt så kan man väl ta några järn

före.

Fy fan för alkoholfria flygningar  :nono:  Åker med Thai dels för att di ente behöver byta, frugan dricker ente nåt så det blir dubbla groggar åsså :good:  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Med den priskillnaden hade jag lätt nappat! En resvan karl i sina bästa år, vad är det värsta som kan hända? :)

Dessutom ramlar inte rysslandskärrorna ner nu för tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nuförtiden flyger de med nya airbus A330 plan och de gamla IL 96 orna är avställda ett av dom har brunnit upp när det stod i förvaring (på marken alltså)

 

Nja det är nog att ta i aeroflot är ett riktigt flygbolag numera,. En sak att tänka på är att så länge allt går som det ska så kommer din resa att funka men om något går fel med förseningar eller annat strul så bryter kaoset ut. Vill du ha information så är det bäst att du kan ryska. Även om kabinpersonalen kan engelska så kanske inte representanter, säkerhetsvakter m.m. kan det så då står du där som ett levande frågetecken sen är inte den typen av personal så värst trevlig heller. Maten ombord är riktigt bra och ingår i priset men serverad i pytteportioner alkoholfri dryck ingår men inte alkohol det får du köpa till (vissa flygningar är torrlagda) och dom är glada i euro så du behöver inte växla till dig rubel, de flesta butikerna och restaurangerna på moskvas flygplats tar också euro men det kan bli krångel med bankkort/(kreditkort) dom fungerar helt enkelt inte på flygplatsen i vissa fall.

Jag tror att det är billigt att åka kring jul med aeroflot för att Ryssarna firar ju jul kring trettonhelgen ! (för dom går efter julianska kalendern). och för det priset (runt 5000 spänn) så hade jag också blivit sugen.

Du kan ha rätt,det vet vi inte men jag skrev för några år sedan att det enda negativa enligt min mening var den ryska flygplatsen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom ramlar inte rysslandskärrorna ner nu för tiden.

??????? Vart det ente ett hockeylag som strök med härförleden ?????? :sorry:

Link to comment
Dela på andra sajter

:huh:? :huh: Vart det ente ett hockeylag som strök med härförleden :huh:???:sorry:

Det var en inrikesflygning. Där går det nog hitta vad skräp som helst som lyfter.

Aeroflots internationella flyg håller internationell klass.

Link to comment
Dela på andra sajter

:huh:? :huh: Vart det ente ett hockeylag som strök med härförleden :huh:???:sorry:

Dom flög inte med det flygbolag som vi skriver om här.Mins inte namnet.

 

Så vitt jag vet är det 2 flygbolag med samma namn men utan koppling till varandra.

Aeroflott som flyger inrikes och lämnar mycket i övrigt att önska

Aeroflott som flyger utrikes och dom är ett mera modärnt flygbolag med "västerländska "kärror.

Jag läste en olycksstatistik för världens flygbolag, och enligt denna så har inte Aeroflott utrikes drabbats av fler olyckor och incidenter än övriga västerlädska bolag.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan för alkoholfria flygningar  :nono:  Åker med Thai dels för att di ente behöver byta, frugan dricker ente nåt så det blir dubbla groggar åsså :good:  :drinks:

Tycker du att 10000 kronor är värt att betala för dubbla groggar eller för den delen 10 groggar så får det stå för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tillägga att Aeroflot var stenhårda med bagagets vikt vid incheckningen i Bangkok.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du att 10000 kronor är värt att betala för dubbla groggar eller för den delen 10 groggar så får det stå för dig.

Neee.jau ska strax åka ner för 6.300 svenska pesetas  :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Aeroflots kampanjpris är 3800 utan då mycket som enkla groggar. Fast 1500 svenska köper rätt mycket hong thong på plats, då kan jag svettas på planet några timmar för det...,

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast nu var var jag full man tjänar 2 500 på att inte "få" några drinkar på THAI. Det är riktigt bra det! 5 000 om man är två!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast nu var var jag full man tjänar 2 500 på att inte "få" några drinkar på THAI. Det är riktigt bra det! 5 000 om man är två!

Du menar att inte få några drinkar med aeroflot.

Men VilleValleViktor kanske dricker för mer än 5000 kr och då tjänar han ju på det.

Annars så kan man ju ta med sig ett par helrör in i planet och skoja med besättningen att man ska göra egna cocktails dvs. :focus: Molotovcocktails  

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att inte få några drinkar med aeroflot.

Men VilleValleViktor kanske dricker för mer än 5000 kr och då tjänar han ju på det.

Annars så kan man ju ta med sig ett par helrör in i planet och skoja med besättningen att man ska göra egna cocktails dvs. :focus: Molotovcocktails

Det var därför det var citations tecken runt få. På thai får man betala för drinkarna i biljettpriset o på Aeroflot får man inga alls nånstans.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var därför det var citations tecken runt få. På thai får man betala för drinkarna i biljettpriset o på Aeroflot får man inga alls nånstans.

Exakt jag åkte hem med Aeroflot i våras.

Det är dubbelmoral när man inte får ha större än 100 ml förpackning igenom tullen men du får handla starksprit och ta in i planet :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt jag åkte hem med Aeroflot i våras.

Det är dubbelmoral när man inte får ha större än 100 ml förpackning igenom tullen men du får handla starksprit och ta in i planet :whoco5:

 

Starkspriten handlar du innanför säkerhetskontrollerade området

 

100 ml flaskan kan innehålla vad som helst

 

Stor skillnad

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Starkspriten handlar du innanför säkerhetskontrollerade området

 

100 ml flaskan kan innehålla vad som helst

 

Stor skillnad

OK men jag tror att en del alkoholhaltiga drycker man kan köpa på Taxfree håller sån hög alkoholhalt att den brinner om man tuttar på.

 

Pyromanen Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska testa med medhaft o se hur det går, kommer dock att hälla det i strupen allt annat är alkoholmissbruk..

När vi åkte med Aeroflot en gång var det en ryss som hade en stooor flaska vodka mitt på bordet. Han bjöd även. Senare låg han avdäckad och toan bakom honom var nerspydd. Ingen som reagerade då i alla fall, så det kan nog gå bra :wink:

EDIT: Nä, det var min själ Aerosvit och inget annat! Blandar alltid ihop dessa två.

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

OK men jag tror att en del alkoholhaltiga drycker man kan köpa på Taxfree håller sån hög alkoholhalt att den brinner om man tuttar på.

 

Pyromanen Fritz..

 

Definitivt

 

Men det är inte det brandfarliga man försöker få stopp på med 100 ml gränsen

 

Många bomber kan tillverkas enkelt på plats om man har rätt ingredienser

 

Det är därför man har satt 100 ml som gräns för att den sprängverkan man kan uppnå genom sådana mängder av de olika ingredienserna (salpeterbomb etc) inte anses katastrofal om den utlöses inne i planet

 

Brinnande sprit som hälls ut och antänds kan ganska lätt hanteras med brandsläckare

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Definitivt

 

Men det är inte det brandfarliga man försöker få stopp på med 100 ml gränsen

 

Många bomber kan tillverkas enkelt på plats om man har rätt ingredienser

 

Det är därför man har satt 100 ml som gräns för att den sprängverkan man kan uppnå genom sådana mängder av de olika ingredienserna (salpeterbomb etc) inte anses katastrofal om den utlöses inne i planet

 

Brinnande sprit som hälls ut och antänds kan ganska lätt hanteras med brandsläckare

 

 

tja 100 ml / förpackning. sen kan man ju ha flera olika förpackningar... dessutom vara flera inblandade, som tar ombord saker.

 

så detta med begränsningen på 100 ml har nog en annan förklaring tror iaf jag...

 

Att man dessutom kan ta med sig 10 flaskor Strårom och göra Molotovs av som man kan kasta omkring sig, lär ju inte direkt vara så svårt...

 

post-8121-0-51357200-1411977383.jpg

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

och vill man ha en vass och fin kniv att skära halsen av folk med så behöver man ju bara gå fram i premium där besticken är vassa och fina i stål.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

tja 100 ml / förpackning. sen kan man ju ha flera olika förpackningar... dessutom vara flera inblandade, som tar ombord saker.

 

så detta med begränsningen på 100 ml har nog en annan förklaring tror iaf jag...

 

Att man dessutom kan ta med sig 10 flaskor Strårom och göra Molotovs av som man kan kasta omkring sig, lär ju inte direkt vara så svårt...

 

attachicon.gifimages.jpg

 

Inga regler är helt hundraprocentiga och täcker alla lägen

 

Tror den regeln kom till i paniken efter kalsongbombaren

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Strå rom 80% klassas som narkotika fick jag höra för länge sedan enligt S tull?

offe

tja 100 ml / förpackning. sen kan man ju ha flera olika förpackningar... dessutom vara flera inblandade, som tar ombord saker.

 

så detta med begränsningen på 100 ml har nog en annan förklaring tror iaf jag...

 

Att man dessutom kan ta med sig 10 flaskor Strårom och göra Molotovs av som man kan kasta omkring sig, lär ju inte direkt vara så svårt...

 

attachicon.gifimages.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...