Jump to content
IGNORERAD

Kronan stärks efter valet?


kenke

Recommended Posts

Så män och handikappade kan inte vara feminister?

 

// mrco

Är ju bara utomordentligt löjligt att män börjar kalla sig feminister i tid och otid. Det har gått troll i det ordet.

Blir nästa steg av vi ska måla läpparna och gå i kjol också ?

Varför räcker det inte med att vara för jämlikhet som lika lön med mera

 

Men det är klart vill du gå i kjol så varsågod :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wanchai

    10

  • Soengsang

    8

  • Fritz

    5

  • leifen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har du hört talas om vänsterpartiet f.d vpK.

 

Ett parti med mest skrämmande förflutna man kan ha.

Och rötterna kommer aldrig att gå ur dom.

En gris är alltid en gris även om man sminkar den.

 

 

 

Tja, rötter och rötter... Men visst är det väl "Ränderna går aldrig ur" man brukar säga?

 

VP(K) är kommunister, SD är rasister, båda påståendena är lika riktiga, för ingen kan ju ändra sej?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara bra om svensk krona går lite kräftgång, gynnar exportindustrin och på sikt även svensken i gemen. De devalveringar Sverige gjort genom åren har verkligen gynnat svensk industri så på lite sikt så.

Förhoppningsvis blir allt importerat så dyrt att vi minskar vår import = bra för handelsbalansen. Ok, bahten blir dyrare men då är det bara till att stanna hemma och slösa bort kosingen i Sverige i stället.

Man får inte alltid vara egoistiskt och bara tänka på sig själv utan se saken i ett vidare perspektiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara bra om svensk krona går lite kräftgång, gynnar exportindustrin och på sikt även svensken i gemen. De devalveringar Sverige gjort genom åren har verkligen gynnat svensk industri så på lite sikt så.

Förhoppningsvis blir allt importerat så dyrt att vi minskar vår import = bra för handelsbalansen. Ok, bahten blir dyrare men då är det bara till att stanna hemma och slösa bort kosingen i Sverige i stället.

Man får inte alltid vara egoistiskt och bara tänka på sig själv utan se saken i ett vidare perspektiv.

Där fick du ett karma, inte minst för att du gör ett försök att få in tråden på rätt bana igen.  :good:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju bara utomordentligt löjligt att män börjar kalla sig feminister i tid och otid. Det har gått troll i det ordet.

Blir nästa steg av vi ska måla läpparna och gå i kjol också ?

Varför räcker det inte med att vara för jämlikhet som lika lön med mera

 

Men det är klart vill du gå i kjol så varsågod :good:

 

Det kanske är svårt för dig att fatta, men feminin och feminist är inte samma sak.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju bara utomordentligt löjligt att män börjar kalla sig feminister i tid och otid. Det har gått troll i det ordet.

Blir nästa steg av vi ska måla läpparna och gå i kjol också ?

Varför räcker det inte med att vara för jämlikhet som lika lön med mera

 

Men det är klart vill du gå i kjol så varsågod :good:

 

 

Ordet feminist upphörde att ha en innebörd för mig när Göran Persson förklarade att han var också feminist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara så, om det blir nyval så sticker i höjden. En fråga bara, ja vet ej....

Om jag förstod frågan så skulle jag kanske kunna svara men än så länge nöjer jag mig med..vet ej ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara bra om svensk krona går lite kräftgång, gynnar exportindustrin och på sikt även svensken i gemen. De devalveringar Sverige gjort genom åren har verkligen gynnat svensk industri så på lite sikt så.

Förhoppningsvis blir allt importerat så dyrt att vi minskar vår import = bra för handelsbalansen. Ok, bahten blir dyrare men då är det bara till att stanna hemma och slösa bort kosingen i Sverige i stället.

Man får inte alltid vara egoistiskt och bara tänka på sig själv utan se saken i ett vidare perspektiv.

 

 

Du låter som om du sitter i VU för S?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är svårt för dig att fatta, men feminin och feminist är inte samma sak.

 

// mrco

Lika svårt för dig att förstå ordet Jämlikhet då

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, FEMENIST, det är ett hittepåord som inte finns!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Ja sossarna vet att deras skattehöjningar kommer att skada Sverige och de vill ändå göra det för att hålla vänsterflanken + V på gott humör. I slutändan ger det också fler bidragstagare och därmed fler S-väljare, tror de enligt historien. 

 

Sverige har ju klarat av finanskrisen med bravur och nu ska de förklara varför höjda skatter skatter är bra för Sverige. Det blir lite av paragraf 22 över sossarnas svek mot svenska folket. Köp inte det igen!

 

http://www.svt.se/nyheter/val2014/budgetkritik-fran-s-far-intern-kritik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja sossarna vet att deras skattehöjningar kommer att skada Sverige och de vill ändå göra det för att hålla vänsterflanken + V på gott humör. I slutändan ger det också fler bidragstagare och därmed fler S-väljare, tror de enligt historien. 

 

Sverige har ju klarat av finanskrisen med bravur och nu ska de förklara varför höjda skatter skatter är bra för Sverige. Det blir lite av paragraf 22 över sossarnas svek mot svenska folket. Köp inte det igen!

 

http://www.svt.se/nyheter/val2014/budgetkritik-fran-s-far-intern-kritik

Om du börjar med att förklara vad du menar med paragraf 22 så kanske en novis som jag har lite lättare att hänga med i din argumentering.

 

Paragrafryttaren Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du börjar med att förklara vad du menar med paragraf 22 så kanske en novis som jag har lite lättare att hänga med i din argumentering.

 

Paragrafryttaren Fritz..

 

 

Moment 22 kanske... Ibland blir det fel som jag hoppas även Fritz förstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde aldrig att jag skulle skriva dessa ord som långvarig moderat men

nu är faktum att sossarna,men framförallt alla skattebetalare får röja

efter en högeralliansregering som missskött sig totalt och regerat

fullständigt utan verklighetsförankring.Det var också därför dom

blev av med regeringsmakten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde aldrig att jag skulle skriva dessa ord som långvarig moderat men

nu är faktum att sossarna,men framförallt alla skattebetalare får röja

efter en högeralliansregering som missskött sig totalt och regerat

fullständigt utan verklighetsförankring.Det var också därför dom

blev av med regeringsmakten.

 

Att Alliansen förlorat makten beror på att de släppt in SD. Många betecknar SD som ett borgerligt parti och då har vi en borgerlig majoritet fortfarande. 

Intressant läge med ett S+MP som har 38%. Hur får regeringen majoritet utan att samarbeta med SD? 

 

Jag tror att S kommer att spela under täcket med SD. För dem är makten viktigare än moralen.

 

Reinfeldt har gjort sig omöjlig med en öppning mot SD och det är kanske därför han tar chansen att gå mot andra mål. En ny partiledare kanske kan ha nya mål med sin politik. 

 

Jag själv röstade på KD.

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

Att Alliansen förlorat makten beror på att de släppt in SD. Många betecknar SD som ett borgerligt parti och då har vi en borgerlig majoritet fortfarande. 

Intressant läge med ett S+MP som har 38%. Hur får regeringen majoritet utan att samarbeta med SD? 

 

Jag tror att S kommer att spela under täcket med SD. För dem är makten viktigare än moralen.

 

Reinfeldt har gjort sig omöjlig med en öppning mot SD och det är kanske därför han tar chansen att gå mot andra mål. En ny partiledare kanske kan ha nya mål med sin politik. 

 

Jag själv röstade på KD.

Ja kanske du har rätt men jag tror att Reinfeldt lyssnade för lite till sina

väljare och för mycket till sitt ego.

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Det kanske är svårt för dig att fatta, men feminin och feminist är inte samma sak.

// mrco

Jag säger som Charles Bukowski - Jag ger kvinnorna min själ det går inte att mäta i k*k centimeter. Gissar att det gör oss feminister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ombildade till Vänster Partiet

Sedan många många år!

Dom räknas inte som kommunister

Dom är för liberala.

Hälsat pigge01

Intressant är dock att Lars Ohly som avgick 2012 för VP faktiskt kallade sig Kommunist även om han nu vart tvingad att ta tillbaka begreppet.

 

Jonas Sjöstedt är väl inte så dum som han öppet kallar sig kommunist.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant är dock att Lars Ohly som avgick 2012 för VP faktiskt kallade sig Kommunist även om han nu vart tvingad att ta tillbaka begreppet.

Jonas Sjöstedt är väl inte så dum som han öppet kallar sig kommunist.

Han skämmas ju inte för nått, visade ju picken på Twitter också.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ja den gamle ohederlige kommunisten gillar ju om inte annat att fickrunka

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant är dock att Lars Ohly som avgick 2012 för VP faktiskt kallade sig Kommunist även om han nu vart tvingad att ta tillbaka begreppet.

 

Jonas Sjöstedt är väl inte så dum som han öppet kallar sig kommunist.

Frågan är inte vad de kallar sig för, frågan är vad de är.

De är kommunister. De hyllar Kamrat Lenin och Kamrat Stalin förfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra "felskrivnig"

Frågan är inte vad de kallar sig för, frågan är vad de är.

De är kommunister. De hyllar Kamrat Lenin och Kamrat Stalin förfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...