Jump to content
IGNORERAD

Fyra höga domare sparkas för grova disciplinära överträdelser.


Khun Ken

Recommended Posts

ockupation av statliga byggnader och myndigheter, samt att demokratin hotades liksom att dom demonstrerande

Och när de röda gjorde det 2009-2010 då var det OK?Då var det hela kvarter så det kanske är skillnad,affärsidkarna förlorade massor av pengar på detta,även de lassarett som blev överfallna och ockuperade.Och du är f-n inte demokratiförespråkare,du är närmare facist än nån annan här på forumet. Glömde att de eldade upp/ner ett köpcentrum oxå

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • turisten

    13

  • Baa

    11

  • janne_h

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Det kan inte vara så att det faktum att EC, Högsta Domstol, Konstitutions Domstol och den numera till stora delar utsedda och inte valda Senaten är lojala med och styrs av männen bakom kuppen och agerar politiska verktyg åt dessa som gör att dom röda känner sig utsatta för orättvisor som tvingar dessa att slå tillbaka och försvara demokratin?

 

Med vänlig hälsning isan lover

De röda känner sig utsatta för orättvisor?Hahahahaha.Och vem styrde dessa förut?Att be dig tänka är bortkastat.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och när de röda gjorde det 2009-2010 då var det OK?Då var det hela kvarter så det kanske är skillnad,affärsidkarna förlorade massor av pengar på detta,även de lassarett som blev överfallna och ockuperade.Och du är f-n inte demokratiförespråkare,du är närmare facist än nån annan här på forumet. 

Hej

 

2010 hade landet ingen legitim regering, Apishit placerades vid makten p.g.a en militärkupp och en rad domstolsbeslut som bl.a förbjöd och upplöste landets största och populäraste parti och bannade över 100 av deras politiker, dessutom tvingade juntan in flera småpartier i Apishits regering genom hot om upplösning och förbjudande av deras partier också om dom vägrade.

 

Han hade aldrig kunnat få posten som PM i ett fritt och demokratiskt val.

 

Att befolkningen reagerar när en ej folkvald regering installeras är fullt normalt och väntat.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

De röda känner sig utsatta för orättvisor?Hahahahaha.Och vem styrde dessa förut?Att be dig tänka är bortkastat.

Hej

 

Säger det samma, tänka verkar inte vara din starka sida.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Att befolkningen reagerar när en ej folkvald regering installeras är fullt normalt och väntat.
Precis som de gjorde 2013-14 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

2010 hade landet ingen legitim regering, Apishit placerades vid makten p.g.a en militärkupp och en rad domstolsbeslut som bl.a förbjöd och upplöste landets största och populäraste parti och bannade över 100 av deras politiker, dessutom tvingade juntan in flera småpartier i Apishits regering genom hot om upplösning och förbjudande av deras partier också om dom vägrade.

 

Han hade aldrig kunnat få posten som PM i ett fritt och demokratiskt val.

 

Att befolkningen reagerar när en ej folkvald regering installeras är fullt normalt och väntat.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nä, nu ljuger du igen. Abhisit kom till makts genom en omröstning i det folkvalda parlamentet-precis som i Sverige. Men omröstningen hölls inte innan de hade gjort en "Thaksin" det vill säga köpt sig det stöd de behövde för att vinna omröstningen,

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nä, nu ljuger du igen. Abhisit kom till makts genom en omröstning i det folkvalda parlamentet-precis som i Sverige. Men omröstningen hölls inte innan de hade gjort en "Thaksin" det vill säga köpt sig det stöd de behövde för att vinna omröstningen,

Hej

 

Nu ljuger du igen och det vet du.

 

Ingick landets största och populäraste parti i detta parlament eller denna omröstning, naturligtvis inte eftersom dom var upplösta och förbjudna.

 

Den omröstning du hänvisar till är av samma klass som juntans denna vecka som slutade 183-0.

 

Småpartiernas partiledare gick senare ut i pressen bl.a Bangkok Post och berättade att dom hade blivit hotade av juntan till att ingå i Apishits regering och detta vet du också, men du låtsas som vanligt att du inget vet och att en del medlemmar ska ha glömt eller inte ha tagit del av dessa relativt gamla nyheter.

 

Vägrade partierna att ingå i den Demokratiska regeringen skulle deras partier upplösas och samtliga deras politiker bannas ifrån politiken i 5 år, detta kunde man läsa i bl.a Bangkok Post.

 

Men kör du på med dina lögner, någon kanske låter sig luras.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tycker att din begäran är skrattretande, kom upp ur bunkern och ta del av dom nyheter som presenteras i TV, tidningar, nätet och inte minst på detta forum. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ja du verkar ha väldigt lite respekt för korrekt källhantering. Såvitt jag känner till har PDRC eller Suthep aldrig deltagit i något sådant.

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nu ljuger du igen och det vet du.

 

Ingick landets största och populäraste parti i detta parlament eller denna omröstning, naturligtvis inte eftersom dom var upplösta och förbjudna.

 

Den omröstning du hänvisar till är av samma klass som juntans denna vecka som slutade 183-0.

 

Småpartiernas partiledare gick senare ut i pressen bl.a Bangkok Post och berättade att dom hade blivit hotade av juntan till att ingå i Apishits regering och detta vet du också, men du låtsas som vanligt att du inget vet och att en del medlemmar ska ha glömt eller inte ha tagit del av dessa relativt gamla nyheter.

 

Vägrade partierna att ingå i den Demokratiska regeringen skulle deras partier upplösas och samtliga deras politiker bannas ifrån politiken i 5 år, detta kunde man läsa i bl.a Bangkok Post.

 

Men kör du på med dina lögner, någon kanske låter sig luras.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nä, PPP´s stödpartier köptes över med löften om lukrativa ministerier att styra över-precis som Thaksin köpte över det stöd han behövde-som dessutom var i koalition med Demokraterna innan valet i december 2007.

 

PPP var visserligen upplöst men PTP var redan igång och endast 19 ledamöter var bannlysta och hade PTP bara kunnat hålla koll på sina egna ledamöter och koalitionspartier så hade de vunnit den omröstningen också.

 

Demokraterna köpte över det stöd de behövde. Precis som Thaksin brukar göra.

 

När den ena gör det är det tydligen höjden av demokrati men när det andra partiet gör samma sak så är det mot alla demokratiska principer...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja du verkar ha väldigt lite respekt för korrekt källhantering. Såvitt jag känner till har PDRC eller Suthep aldrig deltafiti något sådant.

Hej

 

Alla dessa händelser inträffade och det finns länkar till dom här på forumet, visst var det organiserat och lett av dom gula och PDRC, inget i media eller någon enda person på forumet har väl förnekat det inträffade eller påstått något annat, inte ens gula The Nation har väl påstått motsatsen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du verkar ha väldigt lite respekt för korrekt källhantering. Såvitt jag känner till har PDRC eller Suthep aldrig deltagit i något sådant.

 

 

Sanningen har aldrig varit intressant för västkustÅLen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Alla dessa händelser inträffade och det finns länkar till dom här på forumet, visst var det organiserat och lett av dom gula och PDRC, inget i media eller någon enda person på forumet har väl förnekat det inträffade eller påstått något annat, inte ens gula The Nation har väl påstått motsatsen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Hm, varför är det då så svårt för dig att visa upp en sådan länk? Kan det vara för att det inte var PDRC och Suthep som deltog i detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nä, PPP´s stödpartier köptes över med löften om lukrativa ministerier att styra över-precis som Thaksin köpte över det stöd han behövde-som dessutom var i koalition med Demokraterna innan valet i december 2007.

 

PPP var visserligen upplöst men PTP var redan igång och endast 19 ledamöter var bannlysta och hade PTP bara kunnat hålla koll på sina egna ledamöter och koalitionspartier så hade de vunnit den omröstningen också.

 

Demokraterna köpte över det stöd de behövde. Precis som Thaksin brukar göra.

 

När den ena gör det är det tydligen höjden av demokrati men när det andra partiet gör samma sak så är det mot alla demokratiska principer...

Hej

 

Att man kan kohandla med partier inför en regeringsbildning och ex.vis erbjuda ministerposter eller att vissa förslag kommer att genomföras för att få till en stabil majoritet är väl ganska vanligt och helt ok i en demokrati, så sker ju inte sällan både i Sverige och andra demokratiska länder, att dessa förhandlingar ibland kallas både smutsiga och att väljare kan känna sig svikna när just deras förslag inte blir verklighet är sant, men det är ändå inom politikens och demokratins ramar.

 

Men att en junta hotar partier med upplösning och banning av deras politiker om dom inte går i koalition med ett annat parti är definitivt ett rejält demokratiskt övertramp som gör att denna regerings legitimitet i högsta grad kan ifrågasättas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att man kan kohandla med partier inför en regeringsbildning och ex.vis erbjuda ministerposter eller att vissa förslag kommer att genomföras för att få till en stabil majoritet är väl ganska vanligt och helt ok i en demokrati, så sker ju inte sällan både i Sverige och andra demokratiska länder, att dessa förhandlingar ibland kallas både smutsiga och att väljare kan känna sig svikna när just deras förslag inte blir verklighet är sant, men det är ändå inom politikens och demokratins ramar.

 

Men att en junta hotar partier med upplösning och banning av deras politiker om dom inte går i koalition med ett annat parti är definitivt ett rejält demokratiskt övertramp som gör att denna regerings legitimitet i högsta grad kan ifrågasättas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det finns inga som helst belägg för detta och det vet du. Vilken junta fanns det i Thailand i december 2008? Vilka partier hotades med banning och upplösning om de inte gick med i Demokraternas koalition?

 

En efterhandskonstruktion av ett gäng dåliga förlorare skulle jag vilja säga.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det finns inga som helst belägg för detta och det vet du. Vilken junta fanns det i Thailand i december 2008? Vilka partier hotades med banning och upplösning om de inte gick med i Demokraternas koalition?

 

En efterhandskonstruktion av ett gäng dåliga förlorare skulle jag vilja säga.

Hej

 

Så berättade åtminstone partiledarna i Bangkok Post och den tidningen har väl ett hyfsat anseende.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, varför är det då så svårt för dig att visa upp en sådan länk? Kan det vara för att det inte var PDRC och Suthep som deltog i detta?

Ok, internetuppkopplingen kanske inte var så bra där uppe i risbyn. Eller var det betongbunkern på västkusten? Här har du i alla fall lite info om vad som hände i Bangkok:

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/700960-anti-election-protesters-intercept-ballots-at-laksi/

 

Luang Phu Buddha Issara  är ju ett namn som är till förvillelse likt Suthep Thaugsuban och PCAD och PDRC är kanske inte så lätt att skilja åt när man inte ens klarar av att få till namnet Abhisit rättstavat?

 

Som tur var hade jag tillgång till tv, internet och tidningar när detta inträffade så jag slapp försöka fabla ihop mina egna fakta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

IL...IL..     du verkar vara väldigt påläst om Thailand, men du lämnar i 99.9% aldrig en verifierad källa i din argumentation

 

du undviker hela tiden de att svara på direkta frågor om källa eller om det är nån för dig obelväm fråga, bara maler  på med samma  retorik och standardsvar.

 

jag har skrivit det förr, att argumentera med dig är som att  tala med Livets ord där alla andra är hedningar...

 

betvivlar inte att du bortsett från din fundamentalism är en go gubbe men va fn...

 

hade jag haft möjlighet så skulle jag vilja se dig argumentera IRL med en thaikompis som e 60 år och som har bott i Swe i typ 35-40 år, han står på "andra sidan och är påläst  skulle vilja se dig argumentera och försöka övertyga honom ...

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 23 Aug 2014 - 08:58, said:Isan Lover, on 23 Aug 2014 - 08:58, said:

Hej

 

Det kan inte vara så att det faktum att EC, Högsta Domstol, Konstitutions Domstol och den numera till stora delar utsedda och inte valda Senaten är lojala med och styrs av männen bakom kuppen och agerar politiska verktyg åt dessa som gör att dom röda känner sig utsatta för orättvisor som tvingar dessa att slå tillbaka och försvara demokratin?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nej det kan det inte, gör dig inte löjlig nu. Förresten vad för slags demokrati är ni ute efter som kräver att man mejar ner femåringar med automatvapen?

Den röda sidan har redan tidigare visat att de inte bryr sig ett skvatt om barn vad det gäller att komma åt makten. Jag vet att ditt minne är synnerligen selektivt men du har väl inte redan glömt hur de använde småbarn som levande sköldar 2010.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att man kan kohandla med partier inför en regeringsbildning och ex.vis erbjuda ministerposter eller att vissa förslag kommer att genomföras för att få till en stabil majoritet är väl ganska vanligt och helt ok i en demokrati, så sker ju inte sällan både i Sverige och andra demokratiska länder, att dessa förhandlingar ibland kallas både smutsiga och att väljare kan känna sig svikna när just deras förslag inte blir verklighet är sant, men det är ändå inom politikens och demokratins ramar.

 

Men att en junta hotar partier med upplösning och banning av deras politiker om dom inte går i koalition med ett annat parti är definitivt ett rejält demokratiskt övertramp som gör att denna regerings legitimitet i högsta grad kan ifrågasättas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Att politiker riskerar att bli upplösta om de begår brott är något de borde tänkt på innan de begår brotten. Ett bra och rättvist beslut att bannlysa ppp, kan man inte följa lagen bör man inte leda landet.

Jag har inte sett några politiker gå ut och säga sig vara hotade att ingå i en regering, jag tvivlar på att du kan ge någon källa på det utan det är nog som vanligt fria fantasier.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL...IL..     du verkar vara väldigt påläst om Thailand, men du lämnar i 99.9% aldrig en verifierad källa i din argumentation

 

du undviker hela tiden de att svara på direkta frågor om källa eller om det är nån för dig obelväm fråga, bara maler  på med samma  retorik och standardsvar.

 

jag har skrivit det förr, att argumentera med dig är som att  tala med Livets ord där alla andra är hedningar...

 

betvivlar inte att du bortsett från din fundamentalism är en go gubbe men va fn...

 

hade jag haft möjlighet så skulle jag vilja se dig argumentera IRL med en thaikompis som e 60 år och som har bott i Swe i typ 35-40 år, han står på "andra sidan och är påläst  skulle vilja se dig argumentera och försöka övertyga honom ...

Hej

 

Jag diskuterar ganska ofta politik med gula i Thailand t.ex frugans studiekamrater ifrån hennes tid på Universitetet, rika kineser som driver företag och affärer och jag tycker att dom har lika dåliga argument till varför befolkningen skulle rösta fel eller inte begripa sitt eget bästa och bli lurade som dom gula har på detta forum.

 

Dom skäl dom gula framför är t.ex att fattiga och lågutbildade är dumma och inte borde få rösta eftersom dom saknar kunskap och kapacitet att fatta såna beslut, att dom är lata och lite efterblivna och därför förtjänar dom inte ett bättre liv än det dom har, man ser folk ute i byarna som smutsig, fattig och kroppsarbetande röstboskap som låter sig mutas med saker som sjukvård, fri el, en låg pension, bylån och förbättrade vägar och skolor. 

 

Jag hänvisar och länkar nästan alltid till dom källor jag hämtar information ifrån när jag startar trådar eller använder dom för första gången i andras trådar, det som retar,irriterar och förvånar mig är när folk som har deltagit aktivt i dessa trådar i långa perioder och tagit del av källorna envisas med att efter ett tag månader eller ibland år låtsas som om källan inte längre existerar och ber mig leta efter dessa ibland 4-6 år gamla trådar eller artiklar.

 

Har man deltagit i diskussioner där länkar till ämnet har haft en källanvisning eller t.o.m en egen tråd så bör man komma ihåg detta och har man dåligt minne bör man nog leta i gamla trådar och artiklar själv, många gånger har jag själv relativt enkelt via Googe eller direkt på MPR själv sökt och tagit fram denna information och detta borde andra medlemmar klara också.

 

Jag tror att denna "minnesförlust" som gula medlemmar återkommande drabbas av mer är grundad på taktiska skäl och det faktum att ämnet talar emot dennes egna åsikter och är besvärande än av brist på fakta och källor, jag har genom åren lagt ned åtskilliga timmar på att leta efter gammal fakta och återge den åt gula medlemmar men jag har tröttnat på detta och låter dom göra detta själva om minnet sviker.

 

Visst kan man säga att jag "bara maler  på med samma  retorik och standardsvar" och det beror naturligtvis på att jag har samma syn på demokrati, fria val, yttrandefrihet, mänskliga rättigheter, censur, sociala orättvisor, double standard, militärkupper, diktatur och juntor m.m nu som jag hade för 30-40 år sedan, ingenting har hittills fått mig att ändra ståndpunkt i dessa frågor och allt talar för att jag kommer att tycka det samma så länge jag lever.

 

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att försvara dom grupper i samhällets toppskikt som försöker störta folkvalda regeringar genom militära och juridiska kupper, jag kommer aldrig att försvara en diktatur med alla dess negativa sidor eller en självgod och egoistisk juntaledare som via förtryck, hot och styrning av media, indragen yttrandefrihet och censur försöker framställa sig som en vit ängel eller jesus själv.

 

Jag skulle gärna träffa dig också någon gång liksom dom flesta andra på forumet, jag har nämligen lätt för att skilja på person och sakfråga, enligt mig är det helt ok att ha en annan åsikt och t.o.m att hylla militärkupper, diktaturer och juntor men jag förbehåller mig rätten att argumentera emot detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover   

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej det kan det inte, gör dig inte löjlig nu. Förresten vad för slags demokrati är ni ute efter som kräver att man mejar ner femåringar med automatvapen?

Den röda sidan har redan tidigare visat att de inte bryr sig ett skvatt om barn vad det gäller att komma åt makten. Jag vet att ditt minne är synnerligen selektivt men du har väl inte redan glömt hur de använde småbarn som levande sköldar 2010.

 

/ SatanG

Hej

 

Enligt mig ska vare sig barn eller vuxna som vill ha demokrati och fria val skjutas på av militär, ändå dödar militär både barn och vuxna dagligen i olika konflikter runt om i världen och jag kommer aldrig att ställa mig bakom detta, lika självklart tycker jag att det är att dom som sätter in militär mot obeväpnade civila och att dom militärer som utför dessa illdåd ska straffas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att politiker riskerar att bli upplösta om de begår brott är något de borde tänkt på innan de begår brotten. Ett bra och rättvist beslut att bannlysa ppp, kan man inte följa lagen bör man inte leda landet.

Jag har inte sett några politiker gå ut och säga sig vara hotade att ingå i en regering, jag tvivlar på att du kan ge någon källa på det utan det är nog som vanligt fria fantasier.

 

/ SatanG

Hej

 

Jag blir så besviken på er när ni inte kommer ihåg dom trådar ni själva har deltagit i.

 

Men jag gör ett undantag för dig som ändå håller en god ton i debatterna.

 

Här är en artikel i ämnet ifrån Bangkok Pundit http://asiancorrespondent.com/57079/chart-thai-pattana-we-were-forced-to-join-the-democrat-led-government/ där man har citat ifrån både Bangkok Post, The Nation och Matichon.

 

Allt detta har dom som nu klagar på mig och kräver denna källa både läst och diskuterat många gånger på forumet.

Chart Thai Pattana: We were forced to join the Democrat-led govt

By Bangkok Pundit Jun 10, 2011 9:00AM UTC

 

The Bangkok Post:

    •  
    • This is not the first time that Chart Thai Pattana have mentioned coming under pressure. This post from December 2008 quoting The Nation:

In a show of discomfort with Abhisit Vejjajiva, Chartthaipattana leader Chumpol Silapa-archa on Wednesday strongly criticised the caretaker prime minister for making comments showing disrespect to parties in the coalition government.

 

Speaking while campaigning in Nakhon Pathom province, Mr Chumpol said he felt unhappy hearing Mr Abhisit say in an interview that he picked Chartpattana and other parties to join the Democrat-led coalition government because he had no choices.

 

“He (Mr Abhisit) should not have said that. He should not have written so in his Facebook message either.

“He did not give other parties in the coalition due respect.

 

“It was not that Chartthaipattana wanted to join the coalition. We would definitely not do so if we were not forced to. We were pressured by a powerful force from which we could not evade”

 

From another post from also quoting from another The Nation article:

 

 

Banned leader of the disbanded Chart Thai Party, Banharn Silpa-acha, yesterday defended his decision to switch sides and join a Democrat Party-led coalition telling his former party members and executive board that he had “no other path” to take and had been “pressured” to do so.

 

Banharn spoke yesterday at a meeting of former MPs and the executive board of the former Chart Thai Party about the future political path of their new party, Chart Thai Pattani. Fifteen former MPs of the now defunct party are moving to the new party.

The shadow of the military hovers over moves to form a new government, which will see the Democrats team up with minor parties who agreed to swap sides “for the sake of the nation.”

A key leader of one of the former coalition parties said most parties had moved to the Democrat camp due to a request by a senior military figure, who was conveying a message from a man who could not be refused
.

From another post quoting Matichon also from

“But what was important,
there was a request from a senior military person who referred to a person who cannot be refused
.
thought that it was time (evening of December 6) that I will definitely be with the Democrats, but believe that on the day we choose the PM there will be great payment for the purchase of MPs”, said of the leaders of the former coalition government (“แต่ที่สำคัญสำคัญคือ
มีคำขอจากนายทหารใหญ่อ้างบุคคลที่ไม่อาจปฏิเสธได้
ซึ่งคิดว่า ถึงเวลานี้(ค่ำวันที่ 6 ธันวาคม) คงอนยู่กับพรรคประชาธิปัตย์แน่นอน แต่เชื่อว่า ในวันลงมติเลือกนายกฯคงมีการทุ่มซื้อตัว ส.ส.กันอย่างมาก” แกนนำพรรคร่วมรัฐบาลเดิมกล่าว)

The Bangkok Post

also reported then  on the role of then Army C-in-C Anupong in this with all the key politicians in the soon-to-be government meeting at his house and this is where the message was conveyed.. Of course, back then the Democrats denied – and still do today although Abhisit’s denial is he didn’t talk to any military officers (shock, military talked to Suthep and not Abhisit!) – that the military was involved at all although then Army C-in-C Anupong stated then he only “advised” the politicians and did not meddle.

BP: Will do another post about some recent comments by Banharn, but at the very minimum Chart Thai Pattana are open to the idea of a coalition government with Puea Thai (or at least think it is in their interests electorally to tell voters this)….*

*although this is not the first time that Chumpol has complained about influential people controlling things behind-the-scenes..

 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag diskuterar ganska ofta politik med gula i Thailand t.ex frugans studiekamrater ifrån hennes tid på Universitetet, rika kineser som driver företag och affärer och jag tycker att dom har lika dåliga argument till varför befolkningen skulle rösta fel eller inte begripa sitt eget bästa och bli lurade som dom gula har på detta forum.

 

Dom skäl dom gula framför är t.ex att fattiga och lågutbildade är dumma och inte borde få rösta eftersom dom saknar kunskap och kapacitet att fatta såna beslut, att dom är lata och lite efterblivna och därför förtjänar dom inte ett bättre liv än det dom har, man ser folk ute i byarna som smutsig, fattig och kroppsarbetande röstboskap som låter sig mutas med saker som sjukvård, fri el, en låg pension, bylån och förbättrade vägar och skolor. 

 

Jag hänvisar och länkar nästan alltid till dom källor jag hämtar information ifrån när jag startar trådar eller använder dom för första gången i andras trådar, det som retar,irriterar och förvånar mig är när folk som har deltagit aktivt i dessa trådar i långa perioder och tagit del av källorna envisas med att efter ett tag månader eller ibland år låtsas som om källan inte längre existerar och ber mig leta efter dessa ibland 4-6 år gamla trådar eller artiklar.

 

Har man deltagit i diskussioner där länkar till ämnet har haft en källanvisning eller t.o.m en egen tråd så bör man komma ihåg detta och har man dåligt minne bör man nog leta i gamla trådar och artiklar själv, många gånger har jag själv relativt enkelt via Googe eller direkt på MPR själv sökt och tagit fram denna information och detta borde andra medlemmar klara också.

 

Jag tror att denna "minnesförlust" som gula medlemmar återkommande drabbas av mer är grundad på taktiska skäl och det faktum att ämnet talar emot dennes egna åsikter och är besvärande än av brist på fakta och källor, jag har genom åren lagt ned åtskilliga timmar på att leta efter gammal fakta och återge den åt gula medlemmar men jag har tröttnat på detta och låter dom göra detta själva om minnet sviker.

 

Visst kan man säga att jag "bara maler  på med samma  retorik och standardsvar" och det beror naturligtvis på att jag har samma syn på demokrati, fria val, yttrandefrihet, mänskliga rättigheter, censur, sociala orättvisor, double standard, militärkupper, diktatur och juntor m.m nu som jag hade för 30-40 år sedan, ingenting har hittills fått mig att ändra ståndpunkt i dessa frågor och allt talar för att jag kommer att tycka det samma så länge jag lever.

 

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att försvara dom grupper i samhällets toppskikt som försöker störta folkvalda regeringar genom militära och juridiska kupper, jag kommer aldrig att försvara en diktatur med alla dess negativa sidor eller en självgod och egoistisk juntaledare som via förtryck, hot och styrning av media, indragen yttrandefrihet och censur försöker framställa sig som en vit ängel eller jesus själv.

 

Jag skulle gärna träffa dig också någon gång liksom dom flesta andra på forumet, jag har nämligen lätt för att skilja på person och sakfråga, enligt mig är det helt ok att ha en annan åsikt och t.o.m att hylla militärkupper, diktaturer och juntor men jag förbehåller mig rätten att argumentera emot detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover   

Rannsaka dina egna argument, ack du skenhelige.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 24 Aug 2014 - 00:00, said:

Isan Lover, on 24 Aug 2014 - 00:00, said:

Hej

Enligt mig ska vare sig barn eller vuxna som vill ha demokrati och fria val skjutas på av militär, ändå dödar militär både barn och vuxna dagligen i olika konflikter runt om i världen och jag kommer aldrig att ställa mig bakom detta, lika självklart tycker jag att det är att dom som sätter in militär mot obeväpnade civila och att dom militärer som utför dessa illdåd ska straffas.

Med vänlig hälsning isan lover

Jag vet inte om jag missförstår dig eller inte. Jag kan bara läsa att du motsätter dig att barn och vuxna SOM VILL HA DEMOKRATI mördas och detta då av militär?

Frågan jag ställde gällde femåringar som mördades med automatvapen av den röda sidan. Det skulle ställa dig i bättre dager om du kunde fördöma våld som även utförs av "din" sida.

Tack för länken förresten.

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag vet inte om jag missförstår dig eller inte. Jag kan bara läsa att du motsätter dig att barn och vuxna SOM VILL HA DEMOKRATI mördas och detta då av militär?

Frågan jag ställde gällde femåringar som mördades med automatvapen av den röda sidan. Det skulle ställa dig i bättre dager om du kunde fördöma våld som även utförs av "din" sida.

Tack för länken förresten.

/ SatanG

Hej

 

Tack själv.

 

Naturligtvis är våld ifrån både förtryckarna och dom förtryckta i grunden fel och det drabbar nästan alltid oskyldiga.

 

Men personligen har jag lite mer förståelse för ex.vis det våld ANC använde för att bli av med apartheid än det deras rasistiska förtryckare använde för att behålla det.

 

Lika självklar är (var) min inställning i Syd Amerikanska och deras diktaturer liksom i Asien och på alla andra platser också för den delen.

 

Jag tar avsiktligt en mycket tydligt ställning för demokrati, fria val och mänskliga rättigheter.

 

Lika självklart tar jag en mycket tydlig ställning mot diktatur, juntor och inskränkta mänskliga rättigheter.

 

Det ska inte råda någon som helst tvekan om var jag står i dessa frågor.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...