Jump to content
IGNORERAD

Fyra höga domare sparkas för grova disciplinära överträdelser.


Khun Ken

Recommended Posts

Hej

 

Så säger juntaledaren, men hela den demokratiska omvärlden, FN, Amnesty och HRW ser det som en traditionell militärkupp med följande diktatur och installerandet av en junta.

 

Men den kuppande Generalen tackar dig nog för ditt stöd.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Jag tror att han beklagar att det finns politiker som spekulerar i, att om vi plundrar landet så tar någon annan över ansvaret och vi får martyrstatus på köpet. Det har fungerat tidigare men förhoppningsvis inte en gång till.

 

 

Mitt tips är att Shinawatra-klanens tid är förbi.

 

Vågar du satsa emot?

 

Mvh en som gillar Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • turisten

    13

  • Baa

    11

  • janne_h

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Publicerat måndag 9 december 2013 kl 05:36

 

I Thailand fortsätter i dag de politiska oroligheterna. Nu på morgonen meddelade premiärminister Yingluck Sinawatra att hon upplöser parlamentet och kallar till nyval

 

 

Michael Töpffer, Bangkok

michael.topffer@sverigesradio.se

Hej

 

Men efter detta ledde Yingluck en interrim regering helt enligt regelboken.

 

Så jag väljer nog ändå att precis som Sveriges regering, övriga EU och USA kalla det för en militärkupp som dom dessutom fördömde och att FN, Amnesty och HRW har samma uppfattning gör väl att man känner sig hyfsat säker på att vara rätt ute.

 

Men jag har förståelse för att dom medlemmar som stödde "Shut down Bangkok" och kuppen vill se det på ett annat sätt än Sveriges regering, övriga EU, USA, FN, Amnesty och HRW.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

men man ska inte ha detta som anledning att kuppa bort hela folkvalda regeringar och införa diktatur.
Så om ledaren för ett parti handlar kriminellt och orsakar skada för landet så ska inte landets väljare reagera som de gjorde under demonstrationerna 2013-14 då miljontals både röda,gula och andra protesterade?Att göra som du,blunda när det är fel färg på de som uttrycker sin förtvivlan är väl bara ett bevis på hjärntvättad reation.Inga floskler nu,jag har hört din skiva till leda. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så om ledaren för ett parti handlar kriminellt och orsakar skada för landet så ska inte landets väljare reagera som de gjorde under demonstrationerna 2013-14 då miljontals både röda,gula och andra protesterade?Att göra som du,blunda när det är fel färg på de som uttrycker sin förtvivlan är väl bara ett bevis på hjärntvättad reation.Inga floskler nu,jag har hört din skiva till leda. 

Hej

 

Tror du verkligen på vad du själv skriver?

 

Om en majoritet av befolkningen verkligen var emot Yinglucks regering, så undrar jag varför i så fall Suthep, PDRC och det demokratiska partiet tog till våld för att hindra att ett fritt och demokratiskt val kunde hållas ?

 

Vore inte det smartaste Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet kunde göra om dom trodde sig ha folkets stöd att ställa upp i valet, vinna och ta emot folkets jubel ?

 

Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet var naturligtvis helt inställda på att ännu en gång förlora ett val, precis som alla andra val på 2000 talet och man vidtog därför en rad åtgärder för att hindra att ett godkänt val kunde hållas.

 

Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet gjorde inbrott där valsedlarna trycktes för att hindra att dom kunde tryckas.

 

Gjorde inbrott och stal valsedlar där dessa förvarades.

 

Tog till våld för att hindra andra partiers kandidater ifrån att registrera sig inför det kommande valet.

 

Använde våld och hotade personal på valkontoren för att hindra dessa att öppna sina valkontor på valdagen.

 

Använde våld och hotade väljare som ville rösta på valdagen.

 

Allt detta påstår du att Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet gjorde helt i onödan eftersom befolkningen skulle ha röstat fram dom till regeringsmakten.

 

Dream on säger jag bara.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tror du verkligen på vad du själv skriver?

 

Om en majoritet av befolkningen verkligen var emot Yinglucks regering, så undrar jag varför i så fall Suthep, PDRC och det demokratiska partiet tog till våld för att hindra att ett fritt och demokratiskt val kunde hållas ?

 

Vore inte det smartaste Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet kunde göra om dom trodde sig ha folkets stöd att ställa upp i valet, vinna och ta emot folkets jubel ?

 

Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet var naturligtvis helt inställda på att ännu en gång förlora ett val, precis som alla andra val på 2000 talet och man vidtog därför en rad åtgärder för att hindra att ett godkänt val kunde hållas.

 

Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet gjorde inbrott där valsedlarna trycktes för att hindra att dom kunde tryckas.

 

Gjorde inbrott och stal valsedlar där dessa förvarades.

 

Tog till våld för att hindra andra partiers kandidater ifrån att registrera sig inför det kommande valet.

 

Använde våld och hotade personal på valkontoren för att hindra dessa att öppna sina valkontor på valdagen.

 

Använde våld och hotade väljare som ville rösta på valdagen.

 

Allt detta påstår du att Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet gjorde helt i onödan eftersom befolkningen skulle ha röstat fram dom till regeringsmakten.

 

Dream on säger jag bara.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Och vilka var det som startade våldsspiralen med granatkastning,lönnmord,drivetroughtskjutningar?Skulle de demonstrerande bara ta emot detta?Polisen som hade ansvaret för att det skulle gå lugnt till,vad gjorde de?Jag försvarar inget som Suthep gjorde när han "tog över" demonstrationen men folks missnöje mot korruptionen och maktmissbruket försvarar jag.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tror du verkligen på vad du själv skriver?

 

Om en majoritet av befolkningen verkligen var emot Yinglucks regering, så undrar jag varför i så fall Suthep, PDRC och det demokratiska partiet tog till våld för att hindra att ett fritt och demokratiskt val kunde hållas ?

 

Vore inte det smartaste Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet kunde göra om dom trodde sig ha folkets stöd att ställa upp i valet, vinna och ta emot folkets jubel ?

 

Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet var naturligtvis helt inställda på att ännu en gång förlora ett val, precis som alla andra val på 2000 talet och man vidtog därför en rad åtgärder för att hindra att ett godkänt val kunde hållas.

 

Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet gjorde inbrott där valsedlarna trycktes för att hindra att dom kunde tryckas.

 

Gjorde inbrott och stal valsedlar där dessa förvarades.

 

Tog till våld för att hindra andra partiers kandidater ifrån att registrera sig inför det kommande valet.

 

Använde våld och hotade personal på valkontoren för att hindra dessa att öppna sina valkontor på valdagen.

 

Använde våld och hotade väljare som ville rösta på valdagen.

 

Allt detta påstår du att Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet gjorde helt i onödan eftersom befolkningen skulle ha röstat fram dom till regeringsmakten.

 

Dream on säger jag bara.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Stackars Yingluck.

Hade hon gett f-n i att försöka kuppa in en amnesti för den landsflyktige partiägaren hade det här aldrig hänt.

 

Och att du är sur o bitter för att hon inte lyckades lyser igenom i alla dina inlägg

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill minnas att EC gick ut efter valet den 2 februari och sade att 89% av thailändarna hade haft möjlighet att rösta i det, 11% av de röstberättigade hindrades från att rösta med olika metoder.

 

Tror knappast att alla de 11% skulle röstat på Yingluck då det mest var i de områden som hon inte har något stöd som röstningen inte kunde genomföras.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill minnas att EC gick ut efter valet den 2 februari och sade att 89% av thailändarna hade haft möjlighet att rösta i det, 11% av de röstberättigade hindrades från att rösta med olika metoder.

 

Tror knappast att alla de 11% skulle röstat på Yingluck då det mest var i de områden som hon inte har något stöd som röstningen inte kunde genomföras.

 

 

Och ändå fick de bara 20% i valet. Vilken jordskredsseger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ändå fick de bara 20% i valet. Vilken jordskredsseger!

 

Total katastrof snarare !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gar det for domarna?

Hur det gar for IL finns det ju 14 tradar till om sa kanske nagon har nagot nytt om dessa filurer fran domstolen och varfor dom fockades!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så säger juntaledaren, men hela den demokratiska omvärlden, FN, Amnesty och HRW ser det som en traditionell militärkupp med följande diktatur och installerandet av en junta.

 

Men den kuppande Generalen tackar dig nog för ditt stöd.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Va skönt då kommer de att ta över för evigt, och vi slipper en massa korrupta politiker.

För det kan väl inte vara så att de tillåter val någon gång i framtiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Total katastrof snarare !

 

 

Det är sanningen men många gör andra tolkningar utifrån önsketänkande och whips blir det till en sanning....

 

Enbart fantasin sätter gränser vad det leder till, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gar det for domarna?

Hur det gar for IL finns det ju 14 tradar till om sa kanske nagon har nagot nytt om dessa filurer fran domstolen och varfor dom fockades!

 

 

Hur går det för advokaten då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det för advokaten då?

Tackar som som fragar, bara bra.

Hur har du det sjalv da? Du har inte borjat rapa?

 

En rap ar namnligen bara en bekraftelse pa att arselet gatt i baklas!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och vilka var det som startade våldsspiralen med granatkastning,lönnmord,drivetroughtskjutningar?Skulle de demonstrerande bara ta emot detta?Polisen som hade ansvaret för att det skulle gå lugnt till,vad gjorde de?Jag försvarar inget som Suthep gjorde när han "tog över" demonstrationen men folks missnöje mot korruptionen och maktmissbruket försvarar jag.

Hej

 

Försvarar du även detta nedan ?

 

Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet gjorde inbrott där valsedlarna trycktes för att hindra att dom kunde tryckas.

 

Gjorde inbrott och stal valsedlar där dessa förvarades.

 

Tog till våld för att hindra andra partiers kandidater ifrån att registrera sig inför det kommande valet.

 

Använde våld och hotade personal på valkontoren för att hindra dessa att öppna sina valkontor på valdagen.

 

Använde våld och hotade väljare som ville rösta på valdagen.

 

Och vad är din förklaring till deras agerande om dom enligt dig med säkerhet skulle ha vunnit det val dom gjorde allt för att hindra ? 

 

Ser med spänning fram mot din förklaring och svar på detta ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Försvarar du även detta nedan ?

 

Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet gjorde inbrott där valsedlarna trycktes för att hindra att dom kunde tryckas.

 

Gjorde inbrott och stal valsedlar där dessa förvarades.

 

Tog till våld för att hindra andra partiers kandidater ifrån att registrera sig inför det kommande valet.

 

Använde våld och hotade personal på valkontoren för att hindra dessa att öppna sina valkontor på valdagen.

 

Använde våld och hotade väljare som ville rösta på valdagen.

 

Och vad är din förklaring till deras agerande om dom enligt dig med säkerhet skulle ha vunnit det val dom gjorde allt för att hindra ? 

 

Ser med spänning fram mot din förklaring och svar på detta ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Och var har jag sagt att de med säkerhet deskulle vinna valet.

Jag har sagt att det var fel av Suthep att ta "över" demonstrationerna.

Att använda våld är alltid fel.

Nu väntar jag på din förklaring varför de röda använde våld.

Ser med spänning fram emot dina bortförklaringar.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar som som fragar, bara bra.

Hur har du det sjalv da? Du har inte borjat rapa?

 

En rap ar namnligen bara en bekraftelse pa att arselet gatt i baklas!

 

 

Usch så vulgärt herrn uttrycker sig! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Försvarar du även detta nedan ?

 

Suthep, PDRC och anhängare till det demokratiska partiet gjorde inbrott där valsedlarna trycktes för att hindra att dom kunde tryckas.

 

Gjorde inbrott och stal valsedlar där dessa förvarades.

 

Tog till våld för att hindra andra partiers kandidater ifrån att registrera sig inför det kommande valet.

 

Använde våld och hotade personal på valkontoren för att hindra dessa att öppna sina valkontor på valdagen.

 

Använde våld och hotade väljare som ville rösta på valdagen.

 

Och vad är din förklaring till deras agerande om dom enligt dig med säkerhet skulle ha vunnit det val dom gjorde allt för att hindra ? 

 

Ser med spänning fram mot din förklaring och svar på detta ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Har du några belägg för att Suthep och PDRC skulle begått inbrott och stulit valsedlar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har du några belägg för att Suthep och PDRC skulle begått inbrott och stulit valsedlar?

Hej

 

Hur orkar du?

 

Befann du dig i en bunker utan kontakt med omvärlden, inga tidningar, ingen TV och ingen internet när detta inträffade?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hur orkar du?

 

Befann du dig i en bunker utan kontakt med omvärlden, inga tidningar, ingen TV och ingen internet när detta inträffade?

 

Med vänlig hälsning isan lover

En vanlig enkel fråga. Har du belägg för ditt påstående? Kan väl inte vara så svårt att plocka fram om det skulle stämma. Eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och var har jag sagt att de med säkerhet deskulle vinna valet.

Jag har sagt att det var fel av Suthep att ta "över" demonstrationerna.

Att använda våld är alltid fel.

Nu väntar jag på din förklaring varför de röda använde våld.

Ser med spänning fram emot dina bortförklaringar.

Hej

 

Bra att även du nu inser att Demokraterna inte skulle ha haft någon större chans att vinna ett val och därför beslöt sig för att inte ställa upp och gjorde gemensam sak med Suthep och PDRC för att med våld hindra att ett kommande val skulle bli godkänt. 

 

Att dom medborgare som var emot att en folkvald regering utsattes för belägring, "Shut Down Bangkok", gulas vandalisering och ockupation av statliga byggnader och myndigheter, samt att demokratin hotades liksom att dom demonstrerande eftersträvade en militärkupp fick naturligtvis även röda att reagera och besvara dessa attacker, detta kan man beklaga men det är ganska lätt att förstå varför dom reagerade när polis och civilbefolkning utsattes för belägring, trafikkaos, beskjutning och granatattacker.

 

Hade inte korrumperade och rojalistiskt styrda domstolar förbjudet polisen att skydda statliga byggnader och myndigheter, leta efter och beslagta vapen hos dom gula kunde förmodligen både mycket våld och vandalisering ha undvikits.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 23 Aug 2014 - 08:35, said:Isan Lover, on 23 Aug 2014 - 08:35, said:

Hej

 

Bra att även du nu inser att Demokraterna inte skulle ha haft någon större chans att vinna ett val och därför beslöt sig för att inte ställa upp och gjorde gemensam sak med Suthep och PDRC för att med våld hindra att ett kommande val skulle bli godkänt. 

 

Att dom medborgare som var emot att en folkvald regering utsattes för belägring, "Shut Down Bangkok", gulas vandalisering och ockupation av statliga byggnader och myndigheter, samt att demokratin hotades liksom att dom demonstrerande eftersträvade en militärkupp fick naturligtvis även röda att reagera och besvara dessa attacker, detta kan man beklaga men det är ganska lätt att förstå varför dom reagerade när polis och civilbefolkning utsattes för belägring, trafikkaos, beskjutning och granatattacker.

 

Hade inte korrumperade och rojalistiskt styrda domstolar förbjudet polisen att skydda statliga byggnader och myndigheter, leta efter och beslagta vapen hos dom gula kunde förmodligen både mycket våld och vandalisering ha undvikits.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Inbrott och stöld av valsedlar. Ja det låter ju hemskt, klart mycket värre än att de röda mördade femåringar med automatvapen.

Hur gärna du vill få det till annat så var det som vanligt den röda sidan som stod för det grövsta våldet, mönstret upprepar sig gång efter gång.

Ett steg framåt för demokratin att domstolarna lyckades stoppa trakasserierna från lung kiimaos poliser som begick grova tjänstefel mot oskyldiga demonstranter.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

En vanlig enkel fråga. Har du belägg för ditt påstående? Kan väl inte vara så svårt att plocka fram om det skulle stämma. Eller hur?

Hej

 

Jag tycker att din begäran är skrattretande, kom upp ur bunkern och ta del av dom nyheter som presenteras i TV, tidningar, nätet och inte minst på detta forum. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att även du nu inser att Demokraterna inte skulle ha haft någon större chans att vinna ett val

Hade de ställt upp i vinterns val så hade de vunnit en"jordskredsseger" .T.o.m. det thailänska folket hade genomskådat Thaksins agenda så nån mer period med dessa  slipper nog förhoppningsvis folket.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Inbrott och stöld av valsedlar. Ja det låter ju hemskt, klart mycket värre än att de röda mördade femåringar med automatvapen.

Hur gärna du vill få det till annat så var det som vanligt den röda sidan som stod för det grövsta våldet, mönstret upprepar sig gång efter gång.

Ett steg framåt för demokratin att domstolarna lyckades stoppa trakasserierna från lung kiimaos poliser som begick grova tjänstefel mot oskyldiga demonstranter.

 

/ SatanG

Hej

 

Det kan inte vara så att det faktum att EC, Högsta Domstol, Konstitutions Domstol och den numera till stora delar utsedda och inte valda Senaten är lojala med och styrs av männen bakom kuppen och agerar politiska verktyg åt dessa som gör att dom röda känner sig utsatta för orättvisor som tvingar dessa att slå tillbaka och försvara demokratin?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...