Jump to content
IGNORERAD

Fyra höga domare sparkas för grova disciplinära överträdelser.


Khun Ken

Recommended Posts

Hej

 

I min demokratiska värld finns det inget utrymme för militärkupper, det är dessa 18 mer eller mindre lyckade kupper som har hindrat och försenat en demokratisk utveckling i landet.

 

Nej låt folkvalda regeringar regera sina mandatperioder ut och låt väljarna både tillsätta och avsätta sina egna regeringar utan kunglig och militär inblandning.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Klarspråk! 12 lyckade och sex misslyckade kupper. Snart har du väl fått det till 18 lyckade kupper, som du håller på!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • turisten

    13

  • Baa

    11

  • janne_h

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Nu gjorde ju folket uppror mot den sittande regeringen(precis som de röda 2010)Är det skillnad när de röda gör det,är det OK då.Om du talar om demokrati(vilket du uppenbarligen inte vet vad det är)är det bara dina enfärgade åsikter som räknas då?Hur ser du på Shinawatras sätt att leda regeringen?Exemplarisk eller?

Hej

 

Inte ens att några % av ett lands befolkning protesterar kan ersätta fria och demokratiska val i en demokrati eller rättfärdiga en militärkupp.

 

Att sedan dom till folkmängden sett relativt få protesterande dessutom får betalt för att "stänga ned Bangkok", vandalisera, ockupera och ta till våld gör ju inte precis deras agerande mer demokratiskt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

I min demokratiska värld finns det inget utrymme för militärkupper, det är dessa 18 mer eller mindre lyckade kupper som har hindrat och försenat en demokratisk utveckling i landet.

 

Nej låt folkvalda regeringar regera sina mandatperioder ut och låt väljarna både tillsätta och avsätta sina egna regeringar utan kunglig och militär inblandning.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så att begå lagbrott som vilken annan medborgare som helst hade åkt i fängelse för, ska en "folkvald" gå fri för "i din demokratiska värld".

Jag väntar fortfarande på att du ska komma med ett förslag på ett land som har samma demokratiska system. Varför klarar du inte av en sån enkel sak?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte ens att några % av ett lands befolkning protesterar kan ersätta fria och demokratiska val i en demokrati eller rättfärdiga en militärkupp.

 

Att sedan dom till folkmängden sett relativt få protesterande dessutom får betalt för att "stänga ned Bangkok", vandalisera, ockupera och ta till våld gör ju inte precis deras agerande mer demokratiskt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Är detta något du kan bevisa eller är det återigen hemmagjorda fakta? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte ens att några % av ett lands befolkning protesterar kan ersätta fria och demokratiska val i en demokrati eller rättfärdiga en militärkupp.

 

Att sedan dom till folkmängden sett relativt få protesterande dessutom får betalt för att "stänga ned Bangkok", vandalisera, ockupera och ta till våld gör ju inte precis deras agerande mer demokratiskt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Nu var det ju miljontals från ALLA läger som var ute och protesterade mot den sittande regeringens agerande men du vill få det till några få.Din retorik är skrämmande men inte förvånande.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte ens att några % av ett lands befolkning protesterar kan ersätta fria och demokratiska val i en demokrati eller rättfärdiga en militärkupp.

 

Att sedan dom till folkmängden sett relativt få protesterande dessutom får betalt för att "stänga ned Bangkok", vandalisera, ockupera och ta till våld gör ju inte precis deras agerande mer demokratiskt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Hm, att rödskjortor mördar barn, kastar handgranater in i folkhopar, ägnar sig åt prickskytte mot demonstranter, etc etc är förstås en del av den thailändska demokratiska processen? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, att rödskjortor mördar barn, kastar handgranater in i folkhopar, ägnar sig åt prickskytte mot demonstranter, etc etc är förstås en del av den thailändska demokratiska processen? 

 

Ja! Allt i demokratins namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att sedan dom till folkmängden sett relativt få protesterande dessutom får betalt för att "stänga ned Bangkok", vandalisera, ockupera och ta till våld gör ju inte precis deras agerande mer demokratiskt.

 

När dom röda gör samma sak. Dessutom med molotow coctal mm. Så jämför du det med Arabiska våren och en frisk fläkt i demokratins namn.

När dom du inte sympatiserar med protesterar. Då är det helt plötsligt vandalism och odemokratiskt.

 

Snacka om att dubbelmoralen fått ett ansikte!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Här är ansiktet: default_large.png

 

Eller namn..

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Och var i denna svenska regeringsform hittar du att militären kan kuppa om dom ogillar dom politiker medborgarna väljer?

 

Att det ställs krav på politiker kan vi vara överens om men inte att det är militären som ska granska och avsätta dessa.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jag har inte ens nämnt om militärer. Det är du som hakat upp dig som en raspig skiva igen som vanligt !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mannen bakom den bilden !

 

attachicon.giffoil_hat.jpg

Jag tycker (och jag vet att inte en av er bryr er ett skvatt om vad jag tycker) att IL ändå håller en trevlig ton, och bör bemötas med detsamma. Oavsett om nu ni inte tycker samma sak.

 

Men det kan ju vara för mycket knäckebröd som fastnat i hjärnvindlingarna åxå, så är det lite tråkigt att se mobbning. Men å andra sidan så ser jag helst att allt sådant hålls till trådar som denna (som i alla fall gränsar till politik).Inte mobbing utan politik, men jag är inte helt säker på skillnaden. Nu blev det tjorvigt... ni fattar vad jag menar, lek snällt.

 

 

Får samtidigt ge alla en eloge för att inte trassla ner alla trådar med märkliga inlägg, vilket jag (utan att själv förstått bättre) tydligen gjort och blivit åthutad av diverse äldre. Ingen nämnd, och ingen glömd.

 

Så jag ogillade den bilden av det du tycker är IL. Men eftersom jag är ganska ny på forumet så kanske det är IL i egen hög person som bjuder på sig själv. Vad vet jag.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker (och jag vet att inte en av er bryr er ett skvatt om vad jag tycker) att IL ändå håller en trevlig ton, och bör bemötas med detsamma. Oavsett om nu ni inte tycker samma sak.

 

 

Jag anser att arrogans, falskhet och självgodhet är raka motsatsen till trevlig ton.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser att arrogans, falskhet och självgodhet är raka motsatsen till trevlig ton.

Kanhända, men jag har sett värre tillmälen på MPR. Det var väl mest det jag syftade på.

 

Men alla är vi olika. Jag tycker det skulle vara lite trist om alla tyckte samma sak faktiskt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så att begå lagbrott som vilken annan medborgare som helst hade åkt i fängelse för, ska en "folkvald" gå fri för "i din demokratiska värld".

Jag väntar fortfarande på att du ska komma med ett förslag på ett land som har samma demokratiska system. Varför klarar du inte av en sån enkel sak?

Hej

 

Självklart ska alla som begår brott straffas och det oavsett position, titel, förmögenhet, militär grad eller parti tillhörighet, men man ska inte ha detta som anledning att kuppa bort hela folkvalda regeringar och införa diktatur.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där. Då kan du sluta försvara den dömda brottslingen Takki och hans maktmissbrukande syrra.

Och om "folkvalda" vägrar att avgå och ta sitt straff så måste ju andra krafter se till att dom försvinner.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den folkvalda regeringen avgick på egen begäran i december och kuppades inte bort alls i maj, ett halvår senare.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den folkvalda regeringen avgick på egen begäran i december och kuppades inte bort alls i maj, ett halvår senare.

Äsch!

Detaljer som sanning och fakta spelar väl ingen roll när floskeltrollet är i farten? :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

En ganska allvarlig anklagelse. Jag utgår ifrån att du tänker fylla på detta påstående med de fakta du har tillgängliga för att dra den slutsatsen? Jag utgår också ifrån att du också kommer att avslöja för oss vilka dessa personer är ?

Tydligen inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Den folkvalda regeringen avgick på egen begäran i december och kuppades inte bort alls i maj, ett halvår senare.

Hej

 

Så säger juntaledaren, men hela den demokratiska omvärlden, FN, Amnesty och HRW ser det som en traditionell militärkupp med följande diktatur och installerandet av en junta.

 

Men den kuppande Generalen tackar dig nog för ditt stöd.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så säger juntaledaren, men hela den demokratiska omvärlden, FN, Amnesty och HRW ser det som en traditionell militärkupp med följande diktatur och installerandet av en junta.

 

Men den kuppande Generalen tackar dig nog för ditt stöd.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Så du har missat att regeringen avgick i december helt, det stod i hela västvärldens fria obundna media.

 

Du får väl Googla dig fram till fakta.

 

Länkar läser du ändå inte.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du har missat att regeringen avgick i december helt, det stod i hela västvärldens fria obundna media.

 

Du får väl Googla dig fram till fakta.

 

Länkar läser du ändå inte.

Hej

 

Jag väljer nog ändå att precis som Sveriges regering, övriga EU och USA kalla det för en militärkupp som dom dessutom fördömde och att FN, Amnesty och HRW har samma uppfattning gör väl att man känner sig hyfsat säker på att vara rätt ute.

 

Men jag har all förståelse för att du personligen vill se det som något annat.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du har missat att regeringen avgick i december helt, det stod i hela västvärldens fria obundna media.

 

Du får väl Googla dig fram till fakta.

 

Länkar läser du ändå inte.

Publicerat måndag 9 december 2013 kl 05:36

 

I Thailand fortsätter i dag de politiska oroligheterna. Nu på morgonen meddelade premiärminister Yingluck Sinawatra att hon upplöser parlamentet och kallar till nyval

 

 

Michael Töpffer, Bangkok

michael.topffer@sverigesradio.se

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...