Jump to content
IGNORERAD

1,000 samlades på Phuket - vill ha tillbaka solstolar och försäljning till stränderna


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 187
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    36

  • Tamdai

    14

  • Khun Ken

    8

  • MaiChai

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Till 80%, dessutom Lao/Issan och har for mig en del Khmer!

Jag läste ett inlägg från IL där han skrev att han ville lära sig Lao. Gaa cart Shompre.  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste ett inlägg från IL där han skrev att han ville lära sig Lao. Gaa cart Shompre.  :drinks:

Han kanske ville förbättra sig i Lao.Vad vet jag.

Du får ha överseende med oss andra, alla är inte som du och TV ,som kan allt till 100%

 

Mvh Hobbe

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske ville förbättra sig i Lao.Vad vet jag.

Du får ha överseende med oss andra, alla är inte som du och TV ,som kan allt till 100%

 

Mvh Hobbe

 

มึงรู้ไหมพ่อกูเป็นใคร

Link to comment
Dela på andra sajter

มึงรู้ไหมพ่อกูเป็นใคร

Om inte du vet vem som är din pappa vem fan ska då veta det? ???? Ändrades av Dempa

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte du vet vem som är din pappa vem fan ska då veta det? :huh:?

Du kanske inte vet hur det används i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske inte vet hur det används i Thailand?

Är nog du som inte vet hur det används i Thailand. Precis den fråga jag besvarade din fråga med är ett vanligt sätt att bemöta frågan du ställde. Det är skämtsamt sätt att svara.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske inte vet hur det används i Thailand?

 

Han kanske inte heller (likt mig) kan och vet allt till skillnad från vissa andra ... :whistle:

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det väl åt det hållet när man vill hävda sig säger ca-

hörrudu vet du vem min far är va

Visst är det så, kan vara ett sätt att hota eller mucka gräl också. Svaret jag gav honom är rätt vanligt i alla fall i södra delarna av Thailand.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske inte vet hur det används i Thailand?

Men ta och stoppa upp ditt besserwissersnack nu for helvete, du ar ju bast var nojd med det och sluta tjata som en javla menskarring!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ta och stoppa upp ditt besserwissersnack nu for helvete, du ar ju bast var nojd med det och sluta tjata som en javla menskarring!

PMS?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Så här såg beachen ut vid Angsana resort i Phuket i torsdags morse, stolarna räcker gott tycker jag.

post-3550-0-41601700-1410632759.jpg

 

 

Fler stolar lördag lunchtid i Cartagena, Colombia men jag föredrar nog Phukkan ändå, iaf om det gäller badande.

post-3550-0-15071900-1410632990.jpg

 

post-3550-0-53676000-1410633271.jpg

 

Fan vad det suger att åka o jobba / SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Så här såg beachen ut vid Angsana resort i Phuket i torsdags morse, stolarna räcker gott tycker jag.

attachicon.gifAngsana resort 2.jpg

 

 

Fler stolar lördag lunchtid i Cartagena, Colombia men jag föredrar nog Phukkan ändå, iaf om det gäller badande.

attachicon.gifCartagena Colombia 1.jpg

 

attachicon.gifCartagena Colombia 3.jpg

 

Fan vad det suger att åka o jobba / SatanG

 

Hej

 

Ser inte stranden lite steril ut numera ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ser inte stranden lite steril ut numera ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nä den ser ut som en strand, inte en marknadsplats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nä den ser ut som en strand, inte en marknadsplats.

Hej

 

Det är nog därför jag trivs bättre i Isaan, på Mekongs stränder kan man fortfarande äta och dricka gott till bra priser.

 

Jag har vant mig vid att det är lite av en marknadsplats överallt i Thailand och jag skulle nog söka upp en strand där Thailändarna själva trivs och vistas även vid kusten, god och billig seafood, frukt, glass och dryck är nästan ett måste för Thailändarna på stranden och jag har tagit till mig denna vana. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är nog därför jag trivs bättre i Isaan, på Mekongs stränder kan man fortfarande äta och dricka gott till bra priser.

 

Jag har vant mig vid att det är lite av en marknadsplats överallt i Thailand och jag skulle nog söka upp en strand där Thailändarna själva trivs och vistas även vid kusten, god och billig seafood, frukt, glass och dryck är nästan ett måste för Thailändarna på stranden och jag har tagit till mig denna vana. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Vad bra!

 

Nu bor du ju i Sverige så jag antar att du aldrig besöker en strand i vårt land, eller i övriga Europa då dessa är just stränder.

Men som sagt vad bra att du trivs på Mekongs strand i Isaan.

 

Dråpligt dock att du nu gör dig till talesman för Thailändarna, som enligt dig gillar marknadsplatsen stranden, men du!

Jag har tillbringat många år i Thailand, jag bor nära stranden och där är Thailändarna irriterade på all försäljning och klarar av att själva knalla 20 meter för att köpa både mat och dryck.

 

Har du någonsin varit på Phuket ?

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad bra!

 

Nu bor du ju i Sverige så jag antar att du aldrig besöker en strand i vårt land, eller i övriga Europa då dessa är just stränder.

Men som sagt vad bra att du trivs på Mekongs strand i Isaan.

 

Dråpligt dock att du nu gör dig till talesman för Thailändarna, som enligt dig gillar marknadsplatsen stranden, men du!

Jag har tillbringat många år i Thailand, jag bor nära stranden och där är Thailändarna irriterade på all försäljning och klarar av att själva knalla 20 meter för att köpa både mat och dryck.

 

Har du någonsin varit på Phuket ?

Hej

 

Den dagen som Thailändare blir trötta på att det serveras och säljs mat på stranden kan nog både jag och du gå på vatten.

 

Själv är jag övertygad om att just mat och dryck är minst lika viktigt som själva stranden vid ett besök där för dom flesta Thailändarna.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Den dagen som Thailändare blir trötta på att det serveras och säljs mat på stranden kan nog både jag och du gå på vatten.

 

Själv är jag övertygad om att just mat och dryck är minst lika viktigt som själva stranden vid ett besök där för dom flesta Thailändarna.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Inga problem att få mat och dryck, inte nu och inte förut. Bara det att man nu kan välja när man vill handla inte hela tiden behöva säga nej till påflugna försäljare.

 

Men det är ju som vanligt, din åsikt går stick i stäv med nästan alla på forumet och du talar dessutom om vad alla Thailändare vill ha.

Under alla mina år i Thailand har jag väl då antagligen bara träffat förklädda Cambodjaner som låtsas vara Thai eftersom de har förmågan att handla mat när och var de önskar och inte uppskattar en ständig ström av försäljare på stranden, men du hävdar ju annat, så grattis till din enorma vishet.

 

Och nu diskuterar vi ju Phuket, har du någonsin varit där? frågar ännu en gång!

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Inga problem att få mat och dryck, inte nu och inte förut. Bara det att man nu kan välja när man vill handla inte hela tiden behöva säga nej till påflugna försäljare.

 

Men det är ju som vanligt, din åsikt går stick i stäv med nästan alla på forumet och du talar dessutom om vad alla Thailändare vill ha.

Under alla mina år i Thailand har jag väl då antagligen bara träffat förklädda Cambodjaner som låtsas vara Thai eftersom de har förmågan att handla mat när och var de önskar och inte uppskattar en ständig ström av försäljare på stranden, men du hävdar ju annat, så grattis till din enorma vishet.

 

Och nu diskuterar vi ju Phuket, har du någonsin varit där? Ännu en gång!

Hej

 

Ja jag är helt övertygad om att den strand och service du beskriver i första hand är till för turister och inte vanliga Thailändare, Thailändare ogillar att sitta i solen och föredrar heltäckande skynken som ger skugga istället för parasoller, där under äter, dricker och sover man på stranden och jag har aldrig hört en Thailändare klaga på vandrande försäljare.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja jag är helt övertygad om att den strand och service du beskriver i första hand är till för turister och inte vanliga Thailändare, Thailändare ogillar att sitta i solen och föredrar heltäckande skynken som ger skugga istället för parasoller, där under äter, dricker och sover man på stranden och jag har aldrig hört en Thailändare klaga på vandrande försäljare.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Ja det klart du är helt övertygad, du gör dig ju till talesman för Thailändare, och känner Thailand och Thailändare på ett mycket bättre sätt än vi som är eller har varit bofasta, har du varit det?

Och ännu en gång, vi pratar om Phukets stränder, finns många, har du varit på Phuket och sett hur det ser ut, jag antar det eftersom du vet så mycket , men ändå, har du varit på Phuket?

 

Synd för dig att du inte gillar Gotlands stränder, Tofta, Fårös alla stränder med fina sanddynor, eller varför inte västkustens pärlor, Skrea, Tylösand, Varberg strand etc, för där får man ju gå några meter för att handla sin mat och dryck, men det är ju inte din grej.

 

Synd för dig att du inte gillar Spaniens solkust, Frankrikes, Greklans eller Italiens stränder för där får man ju också gå några meter för att köpa det man vill äta och dricka.

 

Alla som varit på Kanarieöarna förut och nu på senare tid känner igen att det förut var i det närmaste omöjligt att få vara ifred på stranden, försäljare överallt. Då tog myndigheterna tag i det hela och bannade försäljare från att springa runt och pracka på folk saker. MEN de fick istället möjlighet att hyra små stånd precis bakom stranden och de som ville äta och dricka får ta sig de ca 20 meter det är för att köpa vad de önskar.

Funkar kanon och de som vill köpa något gör det på ett enkelt sätt, solstolar finns det och dessa hyrs ut av "kommunen" till rimliga priser och vill du sedan sola på en medtagen handduk eller stol så går det också bra.

 

 

Men du IL bör nog som du skrev tidigare hålla dig på marknadsplats stranden i Isaan, vid Mekong.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ser inte stranden lite steril ut numera ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Detta inlägg är ett av det dummaste på länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta inlägg är ett av det dummaste på länge.

 

Såhär på rak arm kommer i alla fall inte jag på nåt som har varit dummare.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det klart du är helt övertygad, du gör dig ju till talesman för Thailändare, och känner Thailand och Thailändare på ett mycket bättre sätt än vi som är eller har varit bofasta, har du varit det?

Och ännu en gång, vi pratar om Phukets stränder, finns många, har du varit på Phuket och sett hur det ser ut, jag antar det eftersom du vet så mycket , men ändå, har du varit på Phuket?

 

Synd för dig att du inte gillar Gotlands stränder, Tofta, Fårös alla stränder med fina sanddynor, eller varför inte västkustens pärlor, Skrea, Tylösand, Varberg strand etc, för där får man ju gå några meter för att handla sin mat och dryck, men det är ju inte din grej.

 

Synd för dig att du inte gillar Spaniens solkust, Frankrikes, Greklans eller Italiens stränder för där får man ju också gå några meter för att köpa det man vill äta och dricka.

 

Alla som varit på Kanarieöarna förut och nu på senare tid känner igen att det förut var i det närmaste omöjligt att få vara ifred på stranden, försäljare överallt. Då tog myndigheterna tag i det hela och bannade försäljare från att springa runt och pracka på folk saker. MEN de fick istället möjlighet att hyra små stånd precis bakom stranden och de som ville äta och dricka får ta sig de ca 20 meter det är för att köpa vad de önskar.

Funkar kanon och de som vill köpa något gör det på ett enkelt sätt, solstolar finns det och dessa hyrs ut av "kommunen" till rimliga priser och vill du sedan sola på en medtagen handduk eller stol så går det också bra.

 

 

Men du IL bör nog som du skrev tidigare hålla dig på marknadsplats stranden i Isaan, vid Mekong.

Jag gillar inte stränder heller. Hattar ställe med många turister.

Men de som vill och gillar det så varför inte. Vi gillar faktiskt olika.

Istället för att liga och steka sig vill jag uppleva något se något träffa lokalbefolkning.

Känna kultur och natur. Men det är jag.

post-11217-0-43326200-1410675286_thumb.jpost-11217-0-10423200-1410675290_thumb.jpost-11217-0-02941800-1410675295_thumb.jpost-11217-0-67824400-1410675298_thumb.jpost-11217-0-10909400-1410675303_thumb.jpost-11217-0-91098100-1410675430_thumb.jpost-11217-0-18919600-1410675441_thumb.jpost-11217-0-56203200-1410675445_thumb.jpost-11217-0-90178600-1410675451_thumb.jpost-11217-0-14865000-1410675458_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...