Jump to content
IGNORERAD

Fyra pitbulls attackerade kvinna i Prachuap Khiri Khan


MPR Nyheter

Recommended Posts

Men vem fan har sina hundar lösa i grupp?

 

Det ar har problemet uppstar,det pratas om hundpsykologi,dressyrskolor, motorcyklar katter och fan o hans mormor, men det ar inte den springande punkten, den ar att det som traden startade med skedde i Thailand och det ar i Thailand det springer losa hundar som icke sallan orsakar skador genom bett eller omkullkorningar samt det som traden handlade om, icke tillsedda hundar som ger sig pa manniskor. Jag tror valdigt fa skulle skita i brallorna om det kommer ett gang handvaskor glafsande, men sa varst tuffa tror jag inte majoriteten ar om man star infor ett gang stora jyckar oberoende ras. Men eftersom Pitbull namndes i ingressen sa staller i alla fal jag mig fragan till vilken nytta dessa till hundslagsmal framavlade djur ar och behovs dom verkligen?

 

Da kommer personangrepp och allmana otrevligheter, inte ror mitt revir, rena hundmentaliteter! OBS inte fran dig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 522
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    124

  • Tallviking

    40

  • Lappen

    37

  • Baa

    29

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu är ju lagförslagen inte till för att komma åt dom få olyckor i hemmen. Och om du läste hela avhandlingen så Stog Pitbull för ca 3 procent av dom bitskador som kom in till akuten innan förbudet i England.

Så kravet av förbud har visat sig vara ett slag i luften. Vad avhandlingen pekar på är att det måste till effektivare åtgärder mot den gruppen som missköter sina hundar. Då dessa grupper ofta skaffar en ny hund om polis tar hunden av honom. Och man kan använda i princip vilken stor hund som helst som vapen.

Tack för övrigt för att du tog dig tid att läsa avhandlingen och kommer med vettiga argumentation.

Lite svårt att bemöta osakliga argumentation från andra debattörer som mera bygger på kvällstidningarnas publicering av olyckor i andra länder. Än fakta från forskare i ämnet.

Edit jag är personligen Schäferhundsmänniska och försvarar inga personliga positioner på området. Jag har bevisligen inga problem trots detta att påvisa statistik som pekar ut Schäfer som den största bitarna.

Dock bör man vara saklig i diskussionen.

 

Att det skulle vara få olyckor i hemmet stämmer inte, tvärtom, enligt docenten på plastikkirurgen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=863090

 

Det är dessutom fel att påstå att problemet med tex kamphundar endast beror på att ägaren "missköter" hunden.

 

Att man inte är någon Cesar Milan innebär ju inte att man missköter sin hund, de allra flesta hundägare har inte den kontroll över jycken som de egentligen skulle vilja ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ämnet är ju inte helt kristallklart så det är väl ok att diskutera precis lika mycket som hur man hanterar en girig svärmorsa eller?

 

Behöver inte diskutera en girig svärmor längre då hon är död

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det ar har problemet uppstar,det pratas om hundpsykologi,dressyrskolor, motorcyklar katter och fan o hans mormor, men det ar inte den springande punkten, den ar att det som traden startade med skedde i Thailand och det ar i Thailand det springer losa hundar som icke sallan orsakar skador genom bett eller omkullkorningar samt det som traden handlade om, icke tillsedda hundar som ger sig pa manniskor. Jag tror valdigt fa skulle skita i brallorna om det kommer ett gang handvaskor glafsande, men sa varst tuffa tror jag inte majoriteten ar om man star infor ett gang stora jyckar oberoende ras. Men eftersom Pitbull namndes i ingressen sa staller i alla fal jag mig fragan till vilken nytta dessa till hundslagsmal framavlade djur ar och behovs dom verkligen?

 

Da kommer personangrepp och allmana otrevligheter, inte ror mitt revir, rena hundmentaliteter! OBS inte fran dig!

 

Ja, de som skaffar sig en Pitbull verkar göra det oftast p.g.a att det verkar häftigt eller att dom behöver en livvakt. Varför man behöver en livvakt kan dessutom diskuteras. Säpo ordnar väl sånt om det skulle behövas.

Personligen så hade jag varit väldigt tveksam till att skaffa mig en pitbull OM jag skulle skaffa mig en hund.

 

Så länge det verkar finnas ett "behov" av dessa hundar så lär dom inte sluta med att avla fram dom.

 

Janne måste dock få medhåll om att det är ägaren som är största problemet. Men då ser man ju vilken typ av ägare som dras till hundrasen. Det är inte hundarna som drar sig till ägaren.

Hundlicens på dessa hundar skulle inte vara fel och möjlig uppföljning och psyktest obligatoriskt. Detta skulle givetvis finansieras av ägaren och då skulle man sålla bort en stor del av misskötta hundar.

 

I Thailand borde man dock reglera detta med hundägande. Håll hundarna inne på gården eller så blir man av med hunden.

I Sverige är det ett mindre problem även om det inte är obefintligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kampsvärmor attackerade farang i Surin.

 

Förbjud snåla faranger.

:)

 

Sänt är väl ok att skriva?

 

Synd att du sjunker så lågt Janne att du drar upp en död svärmor och en tidigare familjemedlem i din debatt

Du är den typ av människa som ska ha rätt jämt å ständigt å ser ner på alla som inte håller med dig

 

Nej jag tycker inte det är ok att skriva så

Bara för att jag skrev om att hojar attackerade en kvinna var för att någon hade dragit till med hojar i kamphundsdebatten,,,,vilken jävla liknelse kan jag säga

Ett jävla dravel från din sida som sitter å försvarar kamphundar å farliga hundar

 

Du drar upp liknelser hela tiden, knivar.mördare,hojar å annat skit

 

Ge dig nu å skärp till dig

 

Vi får väl alla tycka olika men att sitta å försvara skit är åt helvete

 

Det var lika i Bkk åsså,,,,du ville inte ge dig när folk sa emot dig utan du skulle traggla på som vanligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det skulle vara få olyckor i hemmet stämmer inte, tvärtom, enligt docenten på plastikkirurgen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=863090

Det är dessutom fel att påstå att problemet med tex kamphundar endast beror på att ägaren "missköter" hunden.

Att man inte är någon Cesar Milan innebär ju inte att man missköter sin hund, de allra flesta hundägare har inte den kontroll över jycken som de egentligen skulle vilja ha.

Det blir naturligtvis missvisande att bilda statistik på untervju från en doktor på en klinik som får in dom värsta skadorna.

Blir liksom som vissa frågar mig. Går det sönder rör ofta på kvällar och helger?

Jag brukar svara. Ja och av någon konstig anledning är våra kunder extra drabbade. :)

Om man nu ska läsa artikeln du länkade till. Så står det även att många blandraser var inblandade i dessa attacker.

Och jag skulle vilja påstå att det är vanligare att personer som inte har så stor insikt om hund gärna skaffar en blandras som är billig eller så får man hunden till skänks.

Dom som har högre intresse söker sig mera till renrasiga hundar.

Sen ska man inte sticka under stolen med att lynnet på en blandras är lite som ett lotteri.

Så problematiken är lite större än att förbjuda vissa renrasiga hundraser.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Att det skulle vara få olyckor i hemmet stämmer inte, tvärtom, enligt docenten på plastikkirurgen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=863090

 

Det är dessutom fel att påstå att problemet med tex kamphundar endast beror på att ägaren "missköter" hunden.

 

Att man inte är någon Cesar Milan innebär ju inte att man missköter sin hund, de allra flesta hundägare har inte den kontroll över jycken som de egentligen skulle vilja ha.

 

Fast i den artikeln står det att det ofta är stora blandrashundar som står för angreppen.

Nästan hälften av de som blir bitna är barn under 5år, vilket får mig att tänka på att barnen kanske har slitit lite för hårt i svansen och kanske för många gånger.

 

Stor hund och barn är ingen bra kombination. Hunden vet vem som bestämmer och är chef i den situationen.

Barnet saknar respekt för hunden, eller förstår inte att respektera hunden och hunden saknar respekt för barnet.

 

Summa summarum. Ha inte stor hund och små barn om man inte kan lära barnet att respektera och se hundens gränser. För hunden kan man nog inte fostra lika bra som en människa, den lever lite mer på instinkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det blir naturligtvis missvisande att bilda statistik på untervju från en doktor på en klinik som får in dom värsta skadorna.

Blir liksom som vissa frågar mig. Går det sönder rör ofta på kvällar och helger?

Jag brukar svara. Ja och av någon konstig anledning är våra kunder extra drabbade. :)

Om man nu ska läsa artikeln du länkade till. Så står det även att många blandraser var inblandade i dessa attacker.

Och jag skulle vilja påstå att det är vanligare att personer som inte har så stor insikt om hund gärna skaffar en blandras som är billig eller så får man hunden till skänks.

Dom som har högre intresse söker sig mera till renrasiga hundar.

Sen ska man inte sticka under stolen med att lynnet på en blandras är lite som ett lotteri.

Så problematiken är lite större än att förbjuda vissa renrasiga hundraser.

 

Nu är ju lynnet på avelshundar även det ett stort lotteri. Även höftfel, hjärtproblem och andra rastillhörande sjukdomar är ett nästan inavelsproblem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att du sjunker så lågt Janne att du drar upp en död svärmor och en tidigare familjemedlem i din debatt

Du är den typ av människa som ska ha rätt jämt å ständigt å ser ner på alla som inte håller med dig

Nej jag tycker inte det är ok att skriva så

Bara för att jag skrev om att hojar attackerade en kvinna var för att någon hade dragit till med hojar i kamphundsdebatten,,,,vilken jävla liknelse kan jag säga

Ett jävla dravel från din sida som sitter å försvarar kamphundar å farliga hundar

Du drar upp liknelser hela tiden, knivar.mördare,hojar å annat skit

Ge dig nu å skärp till dig

Vi får väl alla tycka olika men att sitta å försvara skit är åt helvete

Det var lika i Bkk åsså,,,,du ville inte ge dig när folk sa emot dig utan du skulle traggla på som vanligt

Jag skriver ju bara utifrån information som du delgett innan. Finns ju ingen som helst info om att din svärmor gått hädan. Innan jag skrev detta.

Du skrev å andra sidan själv ingen hyllning på forumet om din svärmor.

Så om du påstår att jag sjunkit lågt så hade du själv satt ribban i just detta.

Naturligtvis är jag ledsen och ber om ursäkt för att skrivit på detta vis då hon gått hädan.

Men att använda detta mot mig i den diskussionen vi har till rent personangrepp därefter tar ju inte bort fläckarna från dina egna händer i detta.

Du får väl argumentera för det du tycker är rätt.

Men det blir lite konstigt när du själv skriver inlägg som gör dig lustig på min argumentation.

Och sen får tillbaka med samma mynt (ovetande om omständigheterna kring din svärmor). Och sen få det till att jag drar in dina familjemedlemmar som du i andra trådar sågat själv längs fotknölarna.

Detta till trots ber jag om ursäkt!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skriver ju bara utifrån information som du delgett innan. Finns ju ingen som helst info om att din svärmor gått hädan. Innan jag skrev detta.

Du skrev å andra sidan själv ingen hyllning på forumet om din svärmor.

Så om du påstår att jag sjunkit lågt så hade du själv satt ribban i just detta.

Naturligtvis är jag ledsen och ber om ursäkt för att skrivit på detta vis då hon gått hädan.

Men att använda detta mot mig i den diskussionen vi har till rent personangrepp därefter tar ju inte bort fläckarna från dina egna händer i detta.

Du får väl argumentera för det du tycker är rätt.

Men det blir lite konstigt när du själv skriver inlägg som gör dig lustig på min argumentation.

Och sen får tillbaka med samma mynt (ovetande om omständigheterna kring din svärmor). Och sen få det till att jag drar in dina familjemedlemmar som du i andra trådar sågat själv längs fotknölarna.

Detta till trots ber jag om ursäkt!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan alla hundar oavsett ras kan bli riktigt farliga om dom ägs och "tränas/misshandlas" av fel ägare

En fullständig missuppfattning på det populära temat att ägaren är skyldig till allt.

Ingenting kan lasta hunden.

Rent snömos.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

 

Hur kan någon ha missat detta?

 

Du nämnde knivar i ett av dina tidigare inlägg.

Har du inte läst om han som fick kniven i ögat av sin fru? Hur tror du han mår nu?

 

Att du inte respekterar detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl inga behov för hund över huvudtaget, annat än brukshundar.

Ingen kan väl påstå att det finns behov för en mops eller ens en labrador för en privatperson.

Sådana dära handväskshundar finns det inget behov för.

Tror inte att en amstaff i en vettig familj är aggressivare än en schäfer, rottweiler eller labrador. När jag var en liten parvel så hade vi en helgalen labrador i vårat kvarter. Alla var livrädda för den, och med all rätt.

Sedan så är det ofrånkomligt att bortse ifrån skadorna som en amstaff ställer till med. Det räcker sällan med ett litet nafsande.

Det största problemet är dock när dessa är i grupp. Dom verkar hamna i någon slags mördartrans. Men vem fan har sina hundar lösa i grupp?

Ser man någon "kamphund" så är det oftast en tanig brassrökande pundartjej eller grabb på andra sidan av kopplet. Klena typer som inte hade kunnat hålle emot en katt i koppel.

Det är fan inte bra.

Just det.

Alla hundar kan hugga.

Frågan är bara vad som händer då.

Rasskillnader avgör om du får men för livet eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tänker inte jag ta någon osmaklig diskussion angående din svärmor.

Men det är faktiskt så att jag inte läser alla trådar på forumet. Och kan omöjligt veta allt som sker.

Men tänk på att när du själv hänger ut familjemedlemmar i negativt ordalag i någon tråd. Så skall du inte vara förvånad om detta kommer emot dig i en annan tråd.

 

Att börja dra upp våran enda träff i Bangkok. Där du fick min sympati över ditt beklagande om att ditt tidigare nick vart avregistrerat som att jag var en person som diskuterade emot alla var ganska lågt påhopp på mig som person.

Dock hade jag aldrig överhuvudtaget nämnt din svärmor om jag vetat detta!

Och ber åter om ursäkt för detta!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Just det.

Alla hundar kan hugga.

Frågan är bara vad som händer då.

Rasskillnader avgör om du får men för livet eller inte.

 

Ja, visst är det så.

 

Ett bett från en pudel är inte direkt dödligt om pudeln inte råkar bita dig i halspulsådern.

Ett stort kosmetiskt problem (ja, det kan ju vara värre än så också) är att hundarna river upp såren när dom kastar runt med huvudet. Inte helt snyggt sår kan man tänka sig.

 

Man kläms inte ihjäl av ett bett, så om det är 100kg, 200kg eller 300kg tryck i bettet. Problemet är dock ganska stort om det sätter sig i halstrakten, men då är det många hundar som är farliga.

 

Sedan så verkar det inte vara så att en pitbull nöjer sig med ett hårt bett i vaden, för att sedan springa iväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fullständig missuppfattning på det populära temat att ägaren är skyldig till allt.

Ingenting kan lasta hunden.

Rent snömos.

 

Försök läs en gång till vad jag skriver för ditt svar tyder på att du enbart agerar på dina egna förutfattade meningar om vad jag tycker och tänker

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar ja.

Beroende på att om du tar bort en ras. Så söker sig dessa destruktiva personer snabbt en annan.

Mycket effektivare om man förbjöd vissa personer att inneha och handha hundar överhuvudtaget.

Blir liksom som om man diskuterar att förbjuda moraknivar eller inte. Då vanliga knivar ofta är mord verktyg. Men används vanligtvis med annat. Betänk att Anna lind mördades av just en morakniv.

 

 

Man blir mörkrädd när man läser inläggen i tråden till fördel för farliga hundar ute i samhället.

Jag ser ingen större skillnad på en svensk hundlobby och en vapenlobby t.ex. i USA.

 

Det enkla sammanhanget att färre vapen på gatorna är lika med färre dödade och skadade

går alldeles utmärkt att applicera även på farliga hundar och av den anledningen kommer

jag att hålla bl.a. Janne ansvarig om någon i min familj någon dag skulle bli skadad av sådana.

 

Den ena mera korkade jämförelse dyker upp efter den andra.

Med döda saker som motorcyklar och verktyg som knivar.

Som om dessa skulle besitta den egna viljan som farliga hundar bevisligen har.

 

Nu jämförelsen ändå har tagits fram kan jag inte låta bli att fråga Janne

om han någon gång funderat på varför stora knivar är förbjudna att rasta på gatan

medan små är tillåtna.

I den vapenlag som även borde innefatta de oförutsägbara vapen som farliga hundraser är.

 

Och ja, det är ointressant vad du tycker om rätten att bära vapen eller ägares intellektuella förmågor.

Svara bara på den enkla frågan varför du tror vapenlagstiftarna resonerade som dom gjorde.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, visst är det så.

 

Ett bett från en pudel är inte direkt dödligt om pudeln inte råkar bita dig i halspulsådern.

Ett stort kosmetiskt problem (ja, det kan ju vara värre än så också) är att hundarna river upp såren när dom kastar runt med huvudet. Inte helt snyggt sår kan man tänka sig.

 

Man kläms inte ihjäl av ett bett, så om det är 100kg, 200kg eller 300kg tryck i bettet. Problemet är dock ganska stort om det sätter sig i halstrakten, men då är det många hundar som är farliga.

 

Sedan så verkar det inte vara så att en pitbull nöjer sig med ett hårt bett i vaden, för att sedan springa iväg.

får en kamphund oavsett ras ett bra tag om vaden. Så släpper han aldrig. Bara biter hårdare och hårdare. Dom är kända för att aldrig släppa taget!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

får en kamphund oavsett ras ett bra tag om vaden. Så släpper han aldrig. Bara biter hårdare och hårdare. Dom är kända för att aldrig släppa taget!

 

Så länge kamphunden biter tag i vaden och aldrig släpper så är det betryggande. Värre är det om han biter på fler ställen.

VILKET BETYDER:

Dom släpper visst, och fortsätter att tugga på dig lite över allt. Så din beskrivning är inte helt korrekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast i den artikeln står det att det ofta är stora blandrashundar som står för angreppen.

Nästan hälften av de som blir bitna är barn under 5år, vilket får mig att tänka på att barnen kanske har slitit lite för hårt i svansen och kanske för många gånger.

 

Stor hund och barn är ingen bra kombination. Hunden vet vem som bestämmer och är chef i den situationen.

Barnet saknar respekt för hunden, eller förstår inte att respektera hunden och hunden saknar respekt för barnet.

 

Summa summarum. Ha inte stor hund och små barn om man inte kan lära barnet att respektera och se hundens gränser. För hunden kan man nog inte fostra lika bra som en människa, den lever lite mer på instinkt.

 

Ja, det är ganska vanligt att man korsar kamphund och visst är det så att små barn inte har förstånd på att hantera djur.

I dessa fall hjälper förmodligen inte ett munkorgskrav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Koppeltvång och munkorg för att skydda oskyldiga på gatan kan förstås inte

skydda oskyldiga barn och vuxna i hemmet om de inte används där.

 

Det kan däremot en lag som förbjuder de värsta avarterna.

Inte alla, då skulle hundar förbjudas totalt, men antagligen skulle man bli av med de farligaste skadorna.

 

Sällan att lagstiftning löser alla problem.

Kan den rädda ett enda barn är det värt att testa.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Man blir mörkrädd när man läser inläggen i tråden till fördel för farliga hundar ute i samhället.

Jag ser ingen större skillnad på en svensk hundlobby och en vapenlobby t.ex. i USA.

 

Det enkla sammanhanget att färre vapen på gatorna är lika med färre dödade och skadade

går alldeles utmärkt att applicera även på farliga hundar och av den anledningen kommer

jag att hålla bl.a. Janne ansvarig om någon i min familj någon dag skulle bli skadad av sådana.

 

Den ena mera korkade jämförelse dyker upp efter den andra.

Med döda saker som motorcyklar och verktyg som knivar.

Som om dessa skulle besitta den egna viljan som farliga hundar bevisligen har.

 

Nu jämförelsen ändå har tagits fram kan jag inte låta bli att fråga Janne

om han någon gång funderat på varför stora knivar är förbjudna att rasta på gatan

medan små är tillåtna.

I den vapenlag som även borde innefatta de oförutsägbara vapen som farliga hundraser är.

 

Och ja, det är ointressant vad du tycker om rätten att bära vapen eller ägares intellektuella förmågor.

Svara bara på den enkla frågan varför du tror vapenlagstiftarna resonerade som dom gjorde.

 

Att du håller Janne ansvarlig för att dina barn eventuellt blir attackerade av någon hund?

Ska du använda utdrag från MPR i rätten, eller hade du bara tänkt sitta i stugan och vara arg på Janne? Kanske en fysisk påhälsning för att markera hans ansvar?

 

Man kan göra både människor och hundar till vapen. En hund är dock mer oberäknelig och tillsammans med en vrickad ägare är det en farlig kombination.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Koppeltvång och munkorg för att skydda oskyldiga på gatan kan förstås inte

skydda oskyldiga barn och vuxna i hemmet om de inte används där.

 

Det kan däremot en lag som förbjuder de värsta avarterna.

Inte alla, då skulle hundar förbjudas totalt, men antagligen skulle man bli av med de farligaste skadorna.

 

Sällan att lagstiftning löser alla problem.

Kan den rädda ett enda barn är det värt att testa.

 

Man bör inte ha stora hundar och små barn. Ett undantag kanske är Sankt Berhardshund eller någon annan typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart är det så, vissa hundraser har bevisligen ingen funktion och fungerar bevisligen inte i ett samhälle.

 

Och kommer dessa hundraser sedan i händerna på fel folk så är det fullt jämförbart med att tillåta folk att bära vapen på allmän plats och dessutom att använda dessa. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Bevisligen? Vilka bevis har du för att detta skulle vara fallet? Detta är en debatt som pågått i många år och jag har hittills inte hört talas om någon som lyckats lägga fram några hållbara bevis för att så skulle vara fallet. Vore intressant att veta vad du har att komma med? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du håller Janne ansvarlig för att dina barn eventuellt blir attackerade av någon hund?

Ska du använda utdrag från MPR i rätten, eller hade du bara tänkt sitta i stugan och vara arg på Janne? Kanske en fysisk påhälsning för att markera hans ansvar?

 

Man kan göra både människor och hundar till vapen. En hund är dock mer oberäknelig och tillsammans med en vrickad ägare är det en farlig kombination.

 

Janne är en av de jag vill hålla ansvariga utan att för den sakens skull mena juridiskt.

Tänker inte heller hålla en vapenlobby juridisk ansvarig om någon i familjen blir skjuten.

 

Men moraliskt. Och på platser som denna.

För ett fullständigt besinningslöst försvar av rätten att ha farliga hundar.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...